Waar komt die haat toch ineens vandaan?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

eppe

Re: Waar komt die haat toch ineens vandaan?

Bericht door eppe »

Cluny schreef:
PietV. schreef:
eppe schreef: Dat is dan prima beste Piet? :(
Ik sluit de discussie hier af. Maar nog een reactie. Als mensen moslims smerig noemen, dan wordt dit ook niet op prijs gesteld. Wordt er op dat moment gemodereerd dan zal er iets over gezegd worden. En het kan ook met terugwerkende kracht. Zit hier echt geen 24 uur per dag. Bespaar me dat.
Een foute manier van discussie voeren is haat in de topictitel zetten en dan de eerste post dat eigenlijk al terugnemen.
Ik gebruik in de kop het woordje haat,misschien is dat wat overdrevenmaar wat ik ik bedoel is dat het toch wel apart is dat nu in een keer in ditl land grote delen van de bevolking in een keer grote problemen hebben met die islam en moslims.waar komt die haat/angst/ontwetendheid/oprechtheid/juistheid vandaan?
Ja, dat is wat overdreven!

Doe er nu maar gauw een slotje op, PietV.
Is dat direct fout?
Het verbaasd mij eerlijk gezegd een beetje dat jij zo aanslaat op dat woord haat.
Terwijl ik het toch in het stuk duidelijk over meerdere benamingen heb.
Het is in die zin gebruikt of goed, misbruikt om de aandacht te vestigen en mijn eigen gevoel te duiden.
Ik voel om me heen wel dat bepaalde mensen toch wat haatdragender staan tegen over moslims of anders denkenden. Ik hoor toch echt wel eens mensen flink mopperen en met krachttermen smijten.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het woordje haat zoals jij die hier gebruikt, is misplaatst.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Jawel, maar weet je, officieel ben ik ook nog steeds lid van de Rooms Katholieke kerk! :oops:
eppe schreef:<< >>
Ben je nog wel lid?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
eppe

Bericht door eppe »

Cluny schreef:Het woordje haat zoals jij die hier gebruikt, is misplaatst.
Dat vind jij en dat is ook volledig jouw recht om dat te vinden en daar dan weer op te reageren.
Maar dat doe je dan vervolgens zelf door te schrijven dat jij me haat.
Je kent me niet eens. dat is toch jammer om zo te reageren als door een wesp gestoken.
Als jij het woord haat msisplaats vind in deze dan bij deze excuus.
Laten we toch vooral een open discussie houden en dat mag van mij best pittig hoor! :wink:
Dat jij een waarschuwing kreeg van Piet vind ik niet persoonlijk overbodig.
Maar vind het wel goed dat er hier op dit forum tenminste wel actieve moderators zitten, dat kon je bij EEN vandaag niet zeggen :( gevolg? weg forum!
eppe

Bericht door eppe »

GayaH schreef:*
Jawel, maar weet je, officieel ben ik ook nog steeds lid van de Rooms Katholieke kerk! :oops:
eppe schreef:<< >>
Ben je nog wel lid?
:lol:
Dan kunnen we elkaar een hand geven!
Toevallig zat ik laatst te denken dat ik me ook echt wil laten uitschrijven daar.
zeker met al dat gedoe rond die misbruikgevallen en de koers die de kerk vaart.
Over radicaal gesproken :(
Maar dat schijnt nog knap ingewikkeld te zijn dat uitschrijven geloof ik.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

eppe schreef:
Cluny schreef:Het woordje haat zoals jij die hier gebruikt, is misplaatst.
Dat vind jij en dat is ook volledig jouw recht om dat te vinden en daar dan weer op te reageren.
Maar dat doe je dan vervolgens zelf door te schrijven dat jij me haat.
Je kent me niet eens. dat is toch jammer om zo te reageren als door een wesp gestoken.
Als jij het woord haat msisplaats vind in deze dan bij deze excuus.
Laten we toch vooral een open discussie houden en dat mag van mij best pittig hoor! :wink:
Dat jij een waarschuwing kreeg van Piet vind ik niet persoonlijk overbodig.
Maar vind het wel goed dat er hier op dit forum tenminste wel actieve moderators zitten, dat kon je bij EEN vandaag niet zeggen :( gevolg? weg forum!
Dus het is geen haat, het is wat anders en dat anders kwam niet ineens.
Zo blijft er niet veel meer over.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh »

GayaH schreef:
Marc G schreef:Eppe schreef
Maar dan verbaasd het mij persoonlik wel
dat ik hier op het forum mensen te keer zie gaan jegens moslims.
daar zie ik geen enkele nuance meer.
Misschien moet je je bril afzetten en beter lezen.
Of de juiste bril opzetten?

@ Eppe
*
Waar heb jij hiero op het forum mensen te keer zie gaan jegens Moslims?
Ik zou het op prijs stellen als je daar een link naartoe geeft,
dan kan ik tenminste een poging wagen om te begrijpen waar je het over hebt ...

*
Er wordt goed gelezen en ik denk dat "sommigen" hier wat neerpennen op basis van het discriminerende karakter jegens moslims in dit land , op een forum , of zelfs internationaal. Men probeert op een achterbakse wijze te converseren over "ZIJ , "hun ", "ONS" of de ISLAM maar men spreekt in feite
over moslims, terwijl je het beestje een keer een naam zal moeten geven.
Die schijnheiligheid alom en 2 gezichten is allang doorgeprikt.

Dat zie je ook in de internationale poltiek. Er worden moslims uitgemoord , verminkt en verbrand in Islamitische landen, door bijvoorbeeeld Nederlanders die via hun belastingcentjes die smerige
moordpartijen juist financieren , en dan wordt verwacht dat moslims zich HIER koest houden en zich netjes uitlaten. Dat werkt uiteraard niet. Met 2 gezichten politiek bedrijven en een mening hebben over andere groepen , komt men er niet.

De VVD doet zulks politiek bedrijven ook, op een doortrapte "smerige" wijze. En dat mag best met die woorden omschreven worden.

.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

8-[

Hmmm...
... vanwege de plotselinge opwaaiende olie over het vuurtje,
trek ik me voorlopig uit veiligheidsoverwegingen ff terug.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Geachte BillvdBergh,

Denk dat je wel een punt hebt.
Want zolang men het heeft over "DE" Islam dan laat dat weinig ruimte meer over...
Maar dat is ook nooit de bedoeling geweest van de Islam-bashers...
Waar ik trouwens ook niemand over hoor is dat het toch wel gek is dat Wilders die het altijd zo opneemt voor al die homo's en zo begaan is met hen,zeker als ze lastig gevallen worden ....een persoonlijke medewerker heeft die bekend staat vanwege zijn anti-houding jegens homo's en lesbo's..
Dan heb ik het natuurlijk over de "heer" Paul Belein....
Hoe zit dat mijnheer Wilders? Of is dat zeg maar een gedoogbeleid in uw "partij" ?

[
BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh »

Demmers schreef:
Want zolang men het heeft over "DE" Islam dan laat dat weinig ruimte meer over...

Exact. Ik probeer al jaren te ontdekken wat de oorzaak van deze schijnheiligheid inhoudt , want mede daardoor wordt elke open , eerlijke discussie geblokkeert / belemmert...
Maar ik kan mijn vinger er niet op leggen wat het is. Ik vermoed eerlijk gezegd dat het een vorm van
angst is. Racisme/discriminatie ofzo. Maar ik weet het niet zeker.

Wél heb ik zoiets van : houd dan je mond dicht over bevolkingsgroepen , want men zet zich eerder voor paal.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
demmers schreef:<< >>
Waar ik trouwens ook niemand over hoor is dat het toch wel gek is dat Wilders die het altijd zo opneemt voor al die homo's en zo begaan is met hen,zeker als ze lastig gevallen worden ....een persoonlijke medewerker heeft die bekend staat vanwege zijn anti-houding jegens homo's en lesbo's..
Hoe zit dat mijnheer Wilders? Of is dat zeg maar een gedoogbeleid in uw "partij" ?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

GayaH schreef:*
Geachte GayaH,

Ik ben benieuwd naar je uitleg...... :?
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

BillvdBergh schreef:Demmers schreef:

Exact. Ik probeer al jaren te ontdekken wat de oorzaak van deze schijnheiligheid inhoudt , want mede daardoor wordt elke open , eerlijke discussie geblokkeert / belemmert...
Maar ik kan mijn vinger er niet op leggen wat het is. Ik vermoed eerlijk gezegd dat het een vorm van
angst is. Racisme/discriminatie ofzo. Maar ik weet het niet zeker.

Wél heb ik zoiets van : houd dan je mond dicht over bevolkingsgroepen , want men zet zich eerder voor paal.
Geachte Bill vd Bergh,

....nou dat is geen vermoeden....en je hoeft ook geen enkele bedenkingen te hebben
Het is namelijk precies wat jij schrijft geachte.....een vorm van angst in combinatie met racisme en discriminatie en dat overgoten met het ultieme sausje van de Vrijheid van meningsuiting....
En weet je....dat is bij de radicale dwazen in het midden oosten exact het zelfde euvel... :(
Die zijn geen haar beter!
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

Geachte GayaH,

Ik ben benieuwd naar je uitleg...... :?
Dat is de vraagstelling!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

BillvdBergh schreef:Wél heb ik zoiets van : houd dan je mond dicht over bevolkingsgroepen , want men zet zich eerder voor paal.
Je bent niet zeker van de onderliggende oorzaak maar neemt vervolgens wel een stelling in tegen een grote groep mensen.
Hiermee zet je jezelf voor paal!
demmers schreef:een vorm van angst in combinatie met racisme en discriminatie en dat overgoten met het ultieme sausje van de Vrijheid van meningsuiting....
Wat prachtig weer een aantal "experts" op het gebied van menselijk denken en handelen te hebben! :roll:

Diezelfde vrijheid van meningsuiting maakt dat jij hier je mening kunt uiten.
Maar blijkbaar vind jij dat voor sommige mensen die vrijheid beperkt moet worden.
Dit zet je kracht bij door die grote groep mensen te beschuldigen van racisme en discriminatie die zich volledig laten leiden door angst.
Dit is hypocriet!
Je doet nu exact hetzelfde als waar je hen van beschuldigd.

Blijkbaar denken sommige mensen een monopolie te hebben op zich beledigd mogen voelen, gediscrimineerd worden etc. door de vrije meningsuiting van anderen.
M.a.w. de vrijheid van meningsuiting is feitelijk allen bedoeld voor hen die zich bedienen van dat monopolie, en raad eens, dat zijn over het algemeen de religieuze bevolkingsgroepen met voor de islam en het christendom.
Het meest bizarre is dat ze hierin gesteund worden door de kortzichtigheid van geitenwollen sokken die onder het mom van "het is allemaal niet zo erg en ze zijn niet allemaal zo" hun opgeheven vingertje [-X tonen.

Hoezeer de eerlijke discussie geblokkeerd/belemmert wordt kun je goed zien in het volgende voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0

De vraag is alleen wie nu die eerlijke discussie blokkeerd!
Ik ben er wel uit voor wat betreft waar die haat vandaan komt!
En zolang er onverdraagzaamheid gepredikt wordt jegens homo's, ongelovigen etc. in de moskee, een moslim advocaat vind dat hij niet hoeft op te staan voor de rechters uit hoofde van zijn achterlijke dogma, imams vinden dat ze vrouwen geen hand hoeven te geven of op wat voor manier dan ook menen zich te mogen onttrekken aan de Nederlandse cultuur en omgangsvormen, zal die haat/afkeer groeien.
En terecht!!
Of overschrijd ik nu jullie drempel van jullie beperking van mijn vrijheid van meningsuiting?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie