Nasa kondigt bevindingen buitenaards leven aan

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Nasa kondigt bevindingen buitenaards leven aan

Bericht door PietV. »

http://www.nu.nl/algemeen/2390989/nasa- ... leven.html

AMSTERDAM – De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA beweert een ontdekking te hebben gedaan die van belang is voor de zoektocht naar buitenaards leven.

© NASA
De nieuwe bevindingen op het gebied van astrobiologie worden donderdag gepresenteerd op een persconferentie die plaatsvindt rond 20.00 uur Nederlandse tijd.

De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven. De persconferentie zal live te volgens zijn via het online televisiestation van de NASA op http://www.nasa.gov/ntv.

Mars
Bij de presentatie zullen onder meer bioloog Steven Benner, oceanograaf Felisa Wolfe-Simon en geobioloog Pamela Conrad een verklaring afleggen.
De aanwezigheid van de laatste wetenschapper voedt de speculaties dat het om een ontdekking op Mars gaat, omdat ze in het verleden onderzoek deed naar leven op de rode planeet.
Twitter
Op microblogdienst Twitter wordt al druk gespeculeerd over de mogelijk vondst van buitenaards leven. De NASA zal tot donderdag echter geen verdere details bekend maken over de bevindingen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Lex-Legis
Forum fan

Re: Nasa kondigt bevindingen buitenaards leven aan

Bericht door Lex-Legis »

Intresting. Zoals dat al jaren is met potential Extraterrestrial-Live forms claims is zullen we ook hier weer zeggen: We zullen zien. Ik hoop dat het mijn American tax-dollars waard is ;-)
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
siger

Bericht door siger »

Ik kijk enthousiast. Zou toch prachtig zijn als ze eens echt met iets op de proppen kwamen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Spannend.

Ik heb van de week War of the Worlds gekeken, die klassieker, niet de remake, dus ik ben goed voorbereid.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
F001
Banned

Bericht door F001 »

Inderdaad spannend! Hoogstwaarschijnlijk zal men resten van bacterieel leven hebben gevonden in de gesteenten van Mars. Mars was ooit bedekt met water, dus dat er restanten van ooit bestaand leven zou worden gevonden, verbaasd me allerminst. Desalniettemin is het toch één van de grootste ontdekkingen uit de menselijke geschiedenis. Ik verwacht geen groene mannetjes.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:Spannend.

Ik heb van de week War of the Worlds gekeken, die klassieker, niet de remake, dus ik ben goed voorbereid.
Ik hoop dat je verwachtingen niet te hoog zijn gegrepen :)
Wetenschappers van het Amerikaanse ruimtevaartagentschap Nasa hebben overtuigend bewijs gevonden dat er bacterieel leven aanwezig is op de planeet Mars. Ze vonden microscopisch kleine wormachtige structuren in een Martiaanse meteoriet die ruim 13.000 jaar geleden op de aarde neerstortte en zijn ervan overtuigd dat het om fossiele bacteriën gaat. Deze zogenaamde biomorfen bevonden zich onder de rotsachtige oppervlakte van de meteoriet, wat moet aantonen dat ze reeds aanwezig waren wanneer de meteoriet de aarde raakte en dat ze niet het gevolg zijn van de jarenlange vervuiling door bacteriën die zich reeds op de aarde bevonden.
‘We hebben nu zeer overtuigend bewijs van leven op Mars', aldus hoofdwetenschapper David Mackay van het Nasa Johnson Space Centre , die ook deel uitmaakte van de originele groep wetenschappers die de meteoriet onderzocht toen die in 1984 werd gevonden.
Volgens de wetenschappers werd de meteoriet van het Marsoppervlak gerukt door het impact van een asteroïde en belandde hij op de aarde na 16 miljoen jaar in de ruimte te hebben rondgezworven. De meteoriet belandde in Allan Hills op Antarctica. De wetenschappers slaagden erin de herkomst van de meteoriet naar Mars te traceren omdat de chemische samenstelling ervan overeenstemde met verschillende gassen die in de zeventiger jaren op Mars werden geobserveerd door het ruimteschip Viking.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

PietV. schreef: Ik hoop dat je verwachtingen niet te hoog zijn gegrepen :)
Ik zal het bijstellen naar The Andromeda Strain.
Sporen van buitenaards leven vind ik ook goed.

Op Niburu is nog niet de noodtoestand uitgeroepen.
Dat komt nog.
'ze zijn al onder ons'
Mirjam Sterk denk ik zelf. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Op de nationale TV networks in de USA, betekend toch wel iets.
According to the reports the conference will be held at NASA’s Headquarters Auditorium at 300 E St. SW, in Washington. The conference will be broadcast live across the US on national television and also on NASA’s official website, and this has made all the experts and people who are interested in extraterrestrial life and findings quite excited.
Al gaat het hier dan weer over 2 decb.

http://www.thatsfamous.com/6698-nasa-to ... discovery/
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
F001
Banned

Bericht door F001 »

Dus toch die meteoriet waar voormalig president Clinton al mee op de proppen kwam tijdens zijn ambtsperiode. Inderdaad was het onduidelijk of die gevormde structuur van de Aarde afkomstig zou zijn of toch van Mars.

Het geeft in ieder geval een nieuwe betekenis rondom het evolutievraagstuk, want er landen wel vaker Marsgesteenten op Aarde. Maar er bestaan meer kanshebbers voor biologisch leven in ons zonnestelsel. De Jupitermaan Europa is een grote kanshebber voor leven onder hun bevroren meren.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

.
Het lijkt mij vrij zinloos om hier op dit moment - zonder enige verdere informatie - allerlei gedetailleerde veronderstellingen te poneren betreffende de inhoud van de persconferentie dinsdagavond, maar ik zit zeker ruim voor 20.00 uur reeds voor het scherm met een dubbele Martini (shaken - not stirred) en een schaaltje nootjes, om zeker te maken dat ik niets over de verwachte intergalactische gezinsuitbreiding zal missen, en (mocht het inderdaad geen hoax zijn ter ondersteuning van een nieuwe NASA fundraising actie) die aliens van harte te verwelkomen - zolang ze zich maar vreedzaam zullen gedragen.

Wel heb ik - om toch maar zeker te maken - alvast kruizen, knoflook, scherpe houten spiesen (misschien heeft dat buitenaards leven wel iets "vampierachtig's"), en - om op zeker te spelen met al dat "Mars" gedoe - een CD met Slim Whitman's "Indian Love Call" in huis gehaald, en de stereo installatie uitgebreid met een "kilowatt nabrander" en een stuk of 10 hoorn luidsprekers op het dak en rondom het huis hier ..... Je weet uiteindelijk maar nooit .... :) . Nederland kan op mij rekenen !

En ter verdediging van een mogelijk alternatief bacteriël type alien heb ik ook nog een dozijn flessen Ajax "kills-all-germs" klaar staan. Wel hoop ik dat dit type betrouwbaarder werkt dan de eredivisie variant.

Aan de andere kant heb ik misschien nu wel een klant voor die 30 miljoen overgebleven griep vaccins :)

Afbeelding
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Hm, niet om pessimistisch over te komen, maar er zijn vaker dit soort zaken op NasaTV en soms valt het wat tegen. Meestal is het een publiekstrekkertje (en het werkt goed). In ieder geval, het zou interessant zijn. Ik zet in op organische sporen op titan. Maar het zal wel een relatief tegenvallertje zijn met blabla bacterien die kunnen overleven in ammoniak ofzo 8*) Wat heel boeiend is natuurlijk maar een flinke tegenvaller gaat worden voor de meeste mensen die aliens willen zien.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Samsa schreef:Hm, niet om pessimistisch over te komen, maar er zijn vaker dit soort zaken op NasaTV en soms valt het wat tegen.
Ook voor NASA is het budget tijd en extra publiciteit (als het enigszins kan spectaculair) helpt daarbij.
Samsa schreef:Ik zet in op organische sporen op titan.
Ik vrees dat het meer NASA hete lucht wordt ...

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
siger

Bericht door siger »

Samsa schreef:Hm, niet om pessimistisch over te komen, maar er zijn vaker dit soort zaken op NasaTV en soms valt het wat tegen. In ieder geval, het zou interessant zijn. Ik zet in op organische sporen op titan. 8*)
Dan gok ik op meteorieten van de Zuidpool.

Edit: Eén van de astrobiologes op de persconferentie is Felisa Wolfe-Simon. Dat is de mevrouw die in de giftige modder ploeterde in de Labyrinth documentaire.
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

siger schreef:
Samsa schreef:Hm, niet om pessimistisch over te komen, maar er zijn vaker dit soort zaken op NasaTV en soms valt het wat tegen. In ieder geval, het zou interessant zijn. Ik zet in op organische sporen op titan. 8*)
Dan gok ik op meteorieten van de Zuidpool.
[..]
Ik hoop op iets spectaculairders, maar dit denk ik ook. En met iets van aminozuur resten erin, iets dat voor niet geïnteresseerden en(/of) biochemici totaal niet boeiend is.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

sarnian schreef:.
Het lijkt mij vrij zinloos om hier op dit moment - zonder enige verdere informatie - allerlei gedetailleerde veronderstellingen te poneren betreffende de inhoud van de persconferentie dinsdagavond, maar ik zit zeker ruim voor 20.00 uur reeds voor het scherm met een dubbele Martini (shaken - not stirred) en een schaaltje nootjes, om zeker te maken dat ik niets over de verwachte intergalactische gezinsuitbreiding zal missen, en (mocht het inderdaad geen hoax zijn ter ondersteuning van een nieuwe NASA fundraising actie) die aliens van harte te verwelkomen - zolang ze zich maar vreedzaam zullen gedragen.

Wel heb ik - om toch maar zeker te maken - alvast kruizen, knoflook, scherpe houten spiesen (misschien heeft dat buitenaards leven wel iets "vampierachtig's"), en - om op zeker te spelen met al dat "Mars" gedoe - een CD met Slim Whitman's "Indian Love Call" in huis gehaald, en de stereo installatie uitgebreid met een "kilowatt nabrander" en een stuk of 10 hoorn luidsprekers op het dak en rondom het huis hier ..... Je weet uiteindelijk maar nooit .... :) . Nederland kan op mij rekenen !

En ter verdediging van een mogelijk alternatief bacteriël type alien heb ik ook nog een dozijn flessen Ajax "kills-all-germs" klaar staan. Wel hoop ik dat dit type betrouwbaarder werkt dan de eredivisie variant.

Aan de andere kant heb ik misschien nu wel een klant voor die 30 miljoen overgebleven griep vaccins :)

Afbeelding
:::grin:::

PS: Zal wel een typo zijn, maar het is DONDERDAG en niet dinsdag dat de uitzending gepland is. [-X
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie