De westerse samenleving.
Moderator: Moderators
De westerse samenleving.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Re: De westerse samenleving.
De metro van Wenen is dan ook erg huiselijk.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dat is dus een aardig filmpje anno 2010.
Aardig omdat er niemand in de omgeving echt geschokt is. Integendeel.
Het is een ongewoon moment en tegenwoordig pakt iedere aardbewoner dan direct zijn mobieltje om dat vast te leggen.
Ik ben zelf ook niet geschokt.
Waarom zou ik, zolang het niet één van mijn puberdochters is, kan het mij niet zo veel schelen.
Gisteren was ik wel geschokt toen ik een FOK-berichtje tegenkwam..
Door een ander internetfilmpje.
Eigenlijk was dat mijn eerste gedachte toen ik dit filmpje vandaag zag, de tegenstelling van hetgeen je in het dagelijks leven in een westerse samenleving tegenwoordig met een mobieltje op internet terecht ziet komen en wat er van het dagelijks leven uit een moslimsamenleving te zien is.
Hier het filmpje waar ik wel door geschokt was.
Aardig omdat er niemand in de omgeving echt geschokt is. Integendeel.
Het is een ongewoon moment en tegenwoordig pakt iedere aardbewoner dan direct zijn mobieltje om dat vast te leggen.
Ik ben zelf ook niet geschokt.
Waarom zou ik, zolang het niet één van mijn puberdochters is, kan het mij niet zo veel schelen.
Gisteren was ik wel geschokt toen ik een FOK-berichtje tegenkwam..
Door een ander internetfilmpje.
Eigenlijk was dat mijn eerste gedachte toen ik dit filmpje vandaag zag, de tegenstelling van hetgeen je in het dagelijks leven in een westerse samenleving tegenwoordig met een mobieltje op internet terecht ziet komen en wat er van het dagelijks leven uit een moslimsamenleving te zien is.
Hier het filmpje waar ik wel door geschokt was.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Wat gaaf.
Weer eens wat anders dan ellende en geweld in het openbaar vervoer.... zouden ze vaker moeten doen.
Weer eens wat anders dan ellende en geweld in het openbaar vervoer.... zouden ze vaker moeten doen.
Im zie dit filmpje nu pas (gedeeltelijk).... wat een walgelijke beesten.
En dan nog durven beweren dat vrouwen in islam op een voetstuk staan.
Vreselijk. Die kerels stonden erbij te lachen.
Een vrouw is minder dan een beest in islam, een huisdier dat bij ongeoorzaamheid gemarteld wordt.
Als moslima geboren? Je kan beter zelfmoord plegen.
Ik vind een flinke kafir neukpartij in de metro dan wel een hele verademing.
-
siger
IK vond het hilarisch, en het publiek nog het grappigst van al. Lijkt me wel dat het duo had gehoopt op een rustig plekje... en dat de spelbrekers er lol in hadden iedereen bijeen te schateren tot de hele buslading er op stond te kijken.
Dat is weer eens wat anders dan godvruchtig lynchen. Maar ik hoop toch dat het geen heel grote rage wordt, want op mijn ouderdom lees ik ook graag mijn krant in de tram.
edit: ik had het over Wenen!!!!
Dat is weer eens wat anders dan godvruchtig lynchen. Maar ik hoop toch dat het geen heel grote rage wordt, want op mijn ouderdom lees ik ook graag mijn krant in de tram.
edit: ik had het over Wenen!!!!
Ik vind het ook eerder hilarisch dan schokkend, maar verder ben ik geen voorstander van seks in het openbaar. Over het algemeen hoef ik niet zo nodig geconfronteerd te worden met andermans seksleven. Ik vind de NL strafmaat voor dit soort dingen (een paar honderd euri boete meen ik) trouwens prima.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
2 mensen die copuleren in een bus is symbool voor de westerse samenleving? que?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Voor sommigen wel ja. Alle westerlingen zijn hoeren en hoerenlopers die de hele dag al copulerend over straat gaan.......Samsa schreef:2 mensen die copuleren in een bus is symbool voor de westerse samenleving? que?
Bij deze de bijbehorende gebruiksaanwijzing.Samsa schreef:2 mensen die copuleren in een bus is symbool voor de westerse samenleving? que?
Na filmpje 1 (metro) filmpje 2 (Soedan) bekijken.
En dan de 2 emoties die beide filmpjes bij jou veroorzaken vergelijken.
Filmpje 1 vind ik smerig en filmpje 2 vind ik erg maar ja. Wat is stap 2?Cluny schreef:Bij deze de bijbehorende gebruiksaanwijzing.Samsa schreef:2 mensen die copuleren in een bus is symbool voor de westerse samenleving? que?
Na filmpje 1 (metro) filmpje 2 (Soedan) bekijken.
En dan de 2 emoties die beide filmpjes bij jou veroorzaken vergelijken.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
-
Jinny
Nadenken welke situatie je in het echt wilt meemaken?
En dan bedoel ik niet eens als leidend voorwerp, maar als toeschouwer.
Me dunkt dat je van een wip in een bus jezelf welliswaar opgelaten kunt voelen, maar dat je van een afranseling in Soedan minimaal een onveilig gevoel krijgt.
Kiest U maar.
En dan bedoel ik niet eens als leidend voorwerp, maar als toeschouwer.
Me dunkt dat je van een wip in een bus jezelf welliswaar opgelaten kunt voelen, maar dat je van een afranseling in Soedan minimaal een onveilig gevoel krijgt.
Kiest U maar.
Het is al weer verwijderd.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Ongeloveloos
- Banned
klassiek voorbeeld van een viral (of hoax zo u wenst)
Niet alles wat we zien is de waarheid. (en nu begin ik echt griezelig op een gelovige te lijken)
Niet alles wat we zien is de waarheid. (en nu begin ik echt griezelig op een gelovige te lijken)
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Ongeloveloos schreef:

Tussen haakjes: In elk geval heb je je nickname er ruim twee jaar geleden al op uitgekozen.....Niet alles wat we zien is de waarheid. (en nu begin ik echt griezelig op een gelovige te lijken)
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️