kiks schreef:Misschien kun je die punten even duidelijk neerzetten dan. Uit je ellenlange post is geen wijs te worden. Trouwens wie zijn die "jullie" waar jij het over hebt?Roald schreef:Je moet ingaan op mijn punten Villaine, namelijk dat het overduidelijk is dat jullie hypocriet zijn.
Groet
kiks
Ik vind deze passage van Roald waarin hij atheïsten van hypocrisie beschuldigt:
Roald schreef:Maar argumenten/bewijzen van de Godgelovige worden door de atheïst als belachelijk afgedaan omdat het om een aanname gaat. Ik vind dat hypocriet.
Ik zie het verband tussen het aanduiden van de zwakte van argumenten/gebrek aan bewijs en hypocrisie niet. Deze zin lijkt me een slecht uitgewerkte gedachte.
Maar als commentaar hierop:
Ten eerste wordt er door de gelovige nooit of te nimmer ook maar één bewijs voor zijn geloof geleverd.
Ten tweede zijn de argumenten die de gelovige gebruikt inderdaad altijd bijzonder zwak. Ik heb een paar jaar geleden een commentaar geschreven op Willem Ouweneels apologie van het christendom ( http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... lindex.htm ). Ik heb er niets in kunnen vinden wat ik een sterk argument kon noemen. Of ik de argumenten die hij aanvoerde belachelijk heb gemaakt weet ik niet. Ik heb wel steeds geprobeerd om beleefd te blijven, maar diepe teleurstelling over de kwaliteit van de apologie kon ik niet vermijden.