De bevolking regeert?
Moderator: Moderators
De bevolking regeert?
Om een voor mij actueel punt aan te stippen zou ik uw aandacht graag even willen vestigen op de situatie in Noord-Afrika. Vandaag de dag zijn er vele mensen, zoals u en ik, de straat op te gaan om te strijden tegen het onrecht wat hen is aangedaan.
Random nieuws van vandaag:
Algerije: http://news.yahoo.com/s/nm/20110126/wl_ ... ns_algeria
Tunesië: http://topics.nytimes.com/top/news/inte ... index.html
Libië: http://feeds.bignewsnetwork.com/?rid=42 ... 24400aaac1
Sudan: http://www.sudantribune.com/Sudanese-yo ... llow,37798
Egypte: http://www.radionz.co.nz/news/world/673 ... s-continue
Doel is duidelijk: omverwerpen van de top en het plaatsen van een nieuwe regering die verbetering heeft beloofd. De vraag die bij mij boven het hoofd blijft zweven als het zwaard van Damocles is waar deze enorme volksopstand opeens vandaan komt en wat deze mensen hopen te bereiken als er een wisseling van de wacht komt. Deze tijden zijn voor Noord Afrika ongeëvenaard. Verschillende generaties hebben lijdzaam het hoofd gebogen en hebben de grieven van hun dictator/ alleenheerser als een evident gedeelte van hun leven gedoogd zonder in opstand te komen. Vervolgvraag is logisch als men zich beseft dat niets zonder reden is: welke beweging is er gaande dat regeringen opeens omvergeworpen kunnen worden? De mensheid heeft al vanaf begins af aan de gewoonte om te buigen voor de heer, dus wat is er nodig om deze te niet te doen? Organisatie is het antwoord.
Wie of wat zit er achter deze massale volksopstand in Noord Afrika?
Dank bij voorbaat voor uw meedenken.
Groeten Belvedere
Random nieuws van vandaag:
Algerije: http://news.yahoo.com/s/nm/20110126/wl_ ... ns_algeria
Tunesië: http://topics.nytimes.com/top/news/inte ... index.html
Libië: http://feeds.bignewsnetwork.com/?rid=42 ... 24400aaac1
Sudan: http://www.sudantribune.com/Sudanese-yo ... llow,37798
Egypte: http://www.radionz.co.nz/news/world/673 ... s-continue
Doel is duidelijk: omverwerpen van de top en het plaatsen van een nieuwe regering die verbetering heeft beloofd. De vraag die bij mij boven het hoofd blijft zweven als het zwaard van Damocles is waar deze enorme volksopstand opeens vandaan komt en wat deze mensen hopen te bereiken als er een wisseling van de wacht komt. Deze tijden zijn voor Noord Afrika ongeëvenaard. Verschillende generaties hebben lijdzaam het hoofd gebogen en hebben de grieven van hun dictator/ alleenheerser als een evident gedeelte van hun leven gedoogd zonder in opstand te komen. Vervolgvraag is logisch als men zich beseft dat niets zonder reden is: welke beweging is er gaande dat regeringen opeens omvergeworpen kunnen worden? De mensheid heeft al vanaf begins af aan de gewoonte om te buigen voor de heer, dus wat is er nodig om deze te niet te doen? Organisatie is het antwoord.
Wie of wat zit er achter deze massale volksopstand in Noord Afrika?
Dank bij voorbaat voor uw meedenken.
Groeten Belvedere
Re: De bevolking regeert?
Ik vermoed de globale economische crisis, waarin voor ons het eten wat duurder werd, en voor anderen onbetaalbaar. Mij is een groter raadsel waar dit naartoe leidt, dan waar het vandaan komt...Belvedere schreef:Wie of wat zit er achter deze massale volksopstand in Noord Afrika?
Dank voor uw bijdrage.siger schreef:Ik vermoed de globale economische crisis, waarin voor ons het eten wat duurder werd, en voor anderen onbetaalbaar. Mij is een groter raadsel waar dit naartoe leidt, dan waar het vandaan komt...Belvedere schreef:Wie of wat zit er achter deze massale volksopstand in Noord Afrika?
Dat antwoord is niet complex. De uiteindelijke uitkomst zal veel ellende op zijn kerfstok hebben. Machtsspelletjes en platte inhaligheid van een selectief clubje mensen die aan de parasitering van de mensheid hun gerief halen. Ik wil niet te plat klinken, maar de mensheid heeft altijd geleden onder schaarste. De zwakste schakel wordt immers altijd gebruikt om de sterkere ten dienste te staan.
Mijn insteek is om door ontmaskering van de enorme drijvende kracht achter deze laatste maatschappelijke explosies in Noord Afrika te trachten te achterhalen wat de motieven van deze club is. Als men immers de beweegredenen weet dan kan men makkelijker een gewogen inschatting maken van dat wat komen gaat.
- Surrendered
- Ervaren pen
Ook in Libië? WOW
Je bent Oman vergeten.
Groeten, Sur

Groeten, Sur
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
- Blackadder
- Ervaren pen
Ik denk niet dat er 'onbekende krachten' met een agenda zijn die deze ontwikkelingen 'aansturen.'
Dit is gewoon iets dat ooit zou gebeuren, en misschien is ooit dus 2011. Net zoals de instorting van het communisme.. Het begint ergens en de sneeuwbal wordt een lawine.
Er zijn vele oorzaken. Een belangrijke is de ontwikkeling van internet, die veel macht van de heersers wegneemt en de macht van het volk versterkt.
Dit is gewoon iets dat ooit zou gebeuren, en misschien is ooit dus 2011. Net zoals de instorting van het communisme.. Het begint ergens en de sneeuwbal wordt een lawine.
Er zijn vele oorzaken. Een belangrijke is de ontwikkeling van internet, die veel macht van de heersers wegneemt en de macht van het volk versterkt.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Ik hoop dat ik het verkeerd ruik, maar ik ruik een complottheorie.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
In dat artikel wordt niks gezegd over de situarie in Libië. Wat daar gebeurt is totaal onduidelijk.Surrendered schreef:Ook in Libië? WOWJe bent Oman vergeten.
Groeten, Sur
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
- Surrendered
- Ervaren pen
Als je het zo bekijkt dan is het onduidelijk wat gebeurt in Noord Afrika.Luck schreef:In dat artikel wordt niks gezegd over de situarie in Libië. Wat daar gebeurt is totaal onduidelijk.
Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
*
Hoe versterkt de ontwikkeling van internet de macht van het volk?
Hoe versterkt de ontwikkeling van internet de macht van het volk?
Blackadder schreef:<< >>
Er zijn vele oorzaken. Een belangrijke is de ontwikkeling van internet,
die veel macht van de heersers wegneemt en de macht van het volk versterkt.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Internet, dat denk ik ook. Informatie komt via Internet over de hele wereld en doordat er tegenwoordig met behulp van Internet eenvoudig en dus steeds vaker beelden (filmpjes) worden verspreid komt de informatie ook bij mensen die niet kunnen lezen en schrijven.Blackadder schreef:Er zijn vele oorzaken. Een belangrijke is de ontwikkeling van internet, die veel macht van de heersers wegneemt en de macht van het volk versterkt.
Vandaag gehoord in de reeks van Jan Leyers (De Weg naar het Avondland).
Een Egyptisch ingenieur op rust wordt gevraagd naar het verschil tussen Egypte en België.
Hij vertelt dat er in Egypte veel corruptie is en geen echte democratie. We hebben iemand nodig als Stalin, vervolgt hij in volle ernst.
Een Egyptisch ingenieur op rust wordt gevraagd naar het verschil tussen Egypte en België.
Hij vertelt dat er in Egypte veel corruptie is en geen echte democratie. We hebben iemand nodig als Stalin, vervolgt hij in volle ernst.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
De meest grote reden, dat er vandaag totalitaire regimes zoals in Egypte omvallen, is, denk ik, de opkomst van het nieuws, vooral door internet en daardoor ook op mobiele telefoons! Vroeger had je alleen de kranten, die gecensureerd werden, maar zelfs en dankzij totalitaire regimes, kijk naar Iran, is het nieuws via internet "bijna" niet meer te stoppen! Daardoor worden mensen mondiger en zijn ze ook meer in staat om hun eigen problemen onder "een" wereldwijde aandacht te brengen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Waren er in de middeleeuwen niet meer revoltes en opstanden dan heden, of is dat verkeerde beeldvorming doordat de rustige tijden in de boeken eigenlijk niet vermeld staan?
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Jagang schreef:Ik hoop dat ik het verkeerd ruik, maar ik ruik een complottheorie.
Illuminatie?

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Wat vond je van die twee mannen die samen 54 kinderen hadden?siger schreef:Vandaag gehoord in de reeks van Jan Leyers (De Weg naar het Avondland).
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.