van het roken af

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

BadAssChick
Ervaren pen

van het roken af

Bericht door BadAssChick »

joehoeee,waar een vette keel ontsteking <angina> al niet goed voor is ,ik heb al vanaf woensdag niet meer gerookt....maar nu de antibiotica z,n werk eindelijk doet begin ik weer trek te krijgen in een sigaret...alle hulp is nu welkom...
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Samante

Re: van het roken af

Bericht door Samante »

Zet de voordelen eens op een rij van het roken. Ben benieuwd of je meer dan 1 regeltje kunt opschrijven. :D

Ik ben er nu ruim 5 jaar van af, ging de laatste keer moeiteloos maar wel na een hartinfarct.
Scheelt me financieel ook een smak geld. Ik rookte 2 pakjes per dag, kun je nagaan wat dat nu zou kosten.

Succes met het niet-meer-roken! Je hebt een angina gehad, laat het geen angina pectoris worden.
Jinny

Bericht door Jinny »

Gewoon negeren, als je trek krijgt een glas water drinken.
Je lichaam is een gewoontedier, je moet het voor de gek houden met een andere gewoonte.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Nou na het avondmaal lust ik wel een sigaretje, waarom opgeven ?
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ongeloveloos schreef:Nou na het avondmaal lust ik wel een sigaretje, waarom opgeven ?

dat weet je best..... anyway BAC geeft aan er graag af te willen, dus deze reactie lijkt me niet erg handig hier, als je wilt praten over roken maken we wel een andere draad.

hier ook een ex roker. Ik ben nu al weer vele jaren gestopt, weet niet meer precies wanneer, ergens in 2005 of zo. Het was DRIE weken moeilijk. Daarna nog heel sporadisch iets gerookt, bv een keer op vakantie in Egypte waar ik steeds weer sigaretten kreeg van de inwoners, want daar rookt nog 99% van alle mannen denk ik en is het beleefd om gasten een sigaret te geven (net als hier vroeger)

Hou het maar vol Badasschick. je gaat het echt merken na een tijdje dat je luchtwegen veel gezonder worden. En het scheelt ook veel geld.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Ongeloveloos schreef:Nou na het avondmaal lust ik wel een sigaretje, waarom opgeven ?
een sigaretje is nooit lekker
het sigaretje na het eten smaakt niet, het is gewoon de ontwenningsverschijnselen opheffen en normaal gezien zit je al halverwege je eten aan het sigaretje te denken en eet je dus veel sneller enkel om te kunnen roken.

ik heb zelf 14j gepaft :)
Jinny

Bericht door Jinny »

Daarom rook ik sigaren.
Onregelmatig.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

BadAssChick schreef:joehoeee,waar een vette keel ontsteking <angina> al niet goed voor is ,ik heb al vanaf woensdag niet meer gerookt....maar nu de antibiotica z,n werk eindelijk doet begin ik weer trek te krijgen in een sigaret...alle hulp is nu welkom...
Ga naar de huisarts en vraag om Champix.
Wanneer je er echt vanaf wilt helpt dat als een tierelier; de nicotine wordt niet meer opgenomen (of zoiets).... ik ben 2 maanden bezig met dat sul en ben nu van 50 per dag naar 6/10 per dag (ligt eraan hoe druk ik het heb).
Het enige waar ik nog vanaf moet is de gewoonte..... de trek in een peuk is geheel verdwenen, hij smaakt niet eens en ik maak ze dus op de helft alweer uit.
Die gewoonte is heel lastig; een gewoonte die al 35 jaar duurt afleren valt niet mee.
Maar...iedere peuk minder gerookt is er alvast 1 denk ik dan.
Samante

Bericht door Samante »

Zie de sigaret niet als een maatje dat je aan de kant schuift.
En zoals ik al zei: zet de voordelen van het roken eens op papier. De nadelen kun je ook op papier zetten, maar vooral ben ik benieuwd welke voordelen het roken voor jou heeft.

Het boek van Allen Carr, Stoppen met roken, is erg handig. Dat heb ik in het verleden ook gelezen en ik denk dat het uiteindelijk heeft meegewerkt aan mijn keuze.

Want het is niet een kwestie van strijd, het is eerder een kwestie van kiezen.
Zodra je de keuze maakt om niet meer te roken, en je voor de volle 100% achter die keuze kunt staan, zul je kunnen stoppen zonder enige moeite. Zelfs geen afkickverschijnselen. Zo is het met mij gegaan.

Zodra het een strijd wordt hou je in je achterhoofd de mogelijkheid open dat je die strijd zou kunnen verliezen. Bovendien, als je stoppoging halfhartig is en je niet volledig en voor de volle 100% kiest om niet meer te roken, is de kans dat je toch weer gaat roken sterk aanwezig.

Als je er een keuze van maakt, kun je in situaties dat je wordt geconfronteerd wordt met een sigaret daar moeiteloos mee om gaan. Je hebt immers gekozen niet meer te roken en dat een ander rookt maakt niet uit, JIJ hoeft dat echter niet meer te doen. Prijs jezelf gelukkig als je je aan die keuze herinnert.

Ik heb meerdere keren in mijn leven een poging gedaan te stoppen en het als een strijd gezien: met nicotinepleisters, acupunctuur en nog meer van dat soort. Maar al die keren bleef het een strijd en een uithoudingsrace.

Met het besluit die laatste peuk half op te roken en niet nog eens eentje aan te steken, ben ik zonder enig probleem (en ik snap dat dat haast niet te geloven is) gestopt. Nu al ruim 5 jaar, en slechts enkele seconden (5 denk ik) ernaar verlangd.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Simpelweg niet aan toegeven jij bent de baas. De drang die je voelt is niet om een prettiger toestand te bereiken maar om het gemis aan nicotine op te heffen. Na verloop van tijd voel je je ook zonder gerookt te hebben prettig. De aandrang naar een sigaret duurt overigens maar 10 minuten en vrijwel iedereen kan die tijd zonder. De tijdsspanne tussen aandrang zal steeds langer worden en vervolgens uitdoven. Je geeft je lichaam kans om niet langer blootgesteld te zijn aan een absoluut vermijdbaar gezondheidsrisico.

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Ik ben ook 6 maanden geleden gestopt nadat ik met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis was beland.

Ik geef toe, het is nu soms wel eens moeilijk. Die aandrang kon soms alles overheersend zijn en het lijkt wel of het je verstand uitschakelt. Ik hoef je de horror verhalen niet te vertellen. Elke roker weet gewoon dat roken slecht is..punt.

Wat ik mezelf voorhield ( en nog wel eens houdt).: Deze aandrang duurt maar 3 minuten. Ga daarna lekker verder. Zoals boven gezegd; het 'rokerskaarsje' gaat dan vanzelf uit.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jim schreef:Daarom rook ik sigaren.
Onregelmatig.
Ik ben al in 1965 gestopt, begon toen aan een sigaartje voor de gezelligheid, maar rookte binnen de kortste keren ook die weer op de longen.
Daarna maar helemaal gestopt.
Toen was al bekend dat je van roken kanker kreeg, of in iedergeval een verhoogt risico liep.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Haha, allemaal ex-rokers hier... Opvallend. Ik 2 jaar gestopt (over 4 dagen precies) na een paar mislukte poginkjes. Ik heb geen tips voor je, ik denk dat je die ook niet nodig hebt als je het zelf graag wil. Misschien moet je het maar gewoon bij een rekensommetje houden: een verstokte roker leeft echt wel 10-15 jaar minder, dus wil je je kleinkinderen missen o.i.d. steek er nog eentje op :P
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Vergeet ons niet op de hoogte te stellen als je er wel weer eentje opsteekt.
siger

Bericht door siger »

Ik ben op de volgende manier gestopt met roken.

1. Verbreek het automatisme: steek enkel een sigaret (...) op wanneer je dat zelf beslist. Je hoeft in deze fase niet minder te roken. Alleen niet meer automatisch: je verplicht jezelf een sigaret op te steken zonder dat je er naar verlangt, en als je er een wil opsteken, stel je dat uit tot een door jouw vastgelegd tijdstip.
2. als je dat onder de knie hebt, stelselmatig het tijdstip van je eerste sigaret verlaten. Eerst niet meer vóór het ontbijt. Als je daaraan gewend bent, niet vóór 10 uur. Als je daaraan gewent bent, niet vóór het middagmaal, dan 16u, dan alleen nog 's avonds.
3. leg (vanaf/na 2) jezelf rookloze periodes op, maar vertel het niemand, want je omgeving zal je bij hervallen de hopeloze stempel "mislukte stopper" geven. Vergeet niet er regelmatig nog eentje te roken wanneer je geen trek hebt.
4. als je het vies vindt smaken, er definitief mee stoppen. Je krijgt nooit nog trek in een sigaret.
Plaats reactie