Zelfmoordterrorist kan het navertellen
Moderator: Moderators
Zelfmoordterrorist kan het navertellen
De 14-jarige Pakistaanse jongen Umar Fidai dacht dat hij naar het paradijs ging. Maar zijn zelfmoordaanslag begin deze maand mislukte en hij belandde zwaargewond in de handen van dokters, onder het toezicht van de autoriteiten, nog steeds vechtend voor zijn leven. Hij heeft inmiddels spijt van zijn actie en deed zijn verhaal aan de BBC.
Het doelwit van Fidai en een andere tiener was een soefi-tempel in hun eigen Pakistan. 'Het plan was dat Ismail zichzelf opblies nabij de gebedsplaats en dat ik zou wachten op de ziekenwagens om dan mijn explosieven te ontsteken en nog meer mensen om te brengen', vertelt hij vanop zijn ziekbed.
Ismail slaagde in zijn opzet en sleurde een veertigtal bidders mee de dood in. De explosieven van Fidai lieten het echter afweten en bij de relatief lichte explosie verloor de tiener zijn linkerarm en werd zijn buik opengereten. Zoals hem door de taliban opgedragen, greep hij zodra hij voldoende bij zijn positieven was naar een granaat in zijn zak, maar de politie zag dit en schoot Fidai in de arm, waardoor zijn poging definitief strandde.
'Het leken goede mensen'
Umar Fidai, een jongen uit een bergstadje in het stammengebied in het noordwesten van Pakistan, was vijf maanden eerder aangesproken door een lid van de taliban, die alomtegenwoordig zijn in het gebied. 'Hij zei me dat studeren geen zin had. Hij vertelde me dat er niets beter is dan het paradijs, en dat ik er zou geraken als ik ongelovigen zou doden.'
Fidai geraakte overtuigd en trok naar de trainingskampen. 'De taliban bidden de hele dag en lezen de koran, ik dacht dus dat het goede mensen waren', klonk zijn motivatie. De 14-jarige jongen leerde samen met drie andere tieners met wapens en explosieven om te gaan.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110421_068
zie ook: http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-13111948
Het doelwit van Fidai en een andere tiener was een soefi-tempel in hun eigen Pakistan. 'Het plan was dat Ismail zichzelf opblies nabij de gebedsplaats en dat ik zou wachten op de ziekenwagens om dan mijn explosieven te ontsteken en nog meer mensen om te brengen', vertelt hij vanop zijn ziekbed.
Ismail slaagde in zijn opzet en sleurde een veertigtal bidders mee de dood in. De explosieven van Fidai lieten het echter afweten en bij de relatief lichte explosie verloor de tiener zijn linkerarm en werd zijn buik opengereten. Zoals hem door de taliban opgedragen, greep hij zodra hij voldoende bij zijn positieven was naar een granaat in zijn zak, maar de politie zag dit en schoot Fidai in de arm, waardoor zijn poging definitief strandde.
'Het leken goede mensen'
Umar Fidai, een jongen uit een bergstadje in het stammengebied in het noordwesten van Pakistan, was vijf maanden eerder aangesproken door een lid van de taliban, die alomtegenwoordig zijn in het gebied. 'Hij zei me dat studeren geen zin had. Hij vertelde me dat er niets beter is dan het paradijs, en dat ik er zou geraken als ik ongelovigen zou doden.'
Fidai geraakte overtuigd en trok naar de trainingskampen. 'De taliban bidden de hele dag en lezen de koran, ik dacht dus dat het goede mensen waren', klonk zijn motivatie. De 14-jarige jongen leerde samen met drie andere tieners met wapens en explosieven om te gaan.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110421_068
zie ook: http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-13111948
- Surrendered
- Ervaren pen
Re: Zelfmoordterrorist kan het navertellen
Siger, waarom plaats je zo'n tekst?
Groeten, Surrendered
Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Ik was voor werk in Engeland en zag toen ook deze repo op de BBC....
Me maag draaiden om...wat een afschuwlijke beelden zeg...
Maarrrrrr!
Hoop van ganze harte dat deze beelden over te wereld getoond worden en vooral gebruikt worden om zoveel mogelijk jeugd te bereiken! En dat ze dan door hebben dat ze misbruikt worden door mensen die zeggen dat dit van Allah moet...zoveel mogelijk ongelovigen doden...
Toen de jongen in de ambulance lag om vervoerd te worden van het ziekenhuis naar een andere plek, gaf hij zelf ook aan dat hij tot inzicht is gekomen....
...stakker.....Arm weg, been half weg en zware verwondingen aan buik en rug....triest triest triest!
Een school maatje van 11 is het trouwens wel "gelukt"...
Laat die gore lafbekken die kinderen hier voor misbruiken zich zelf even lekker opblazen! tuig!
Me maag draaiden om...wat een afschuwlijke beelden zeg...
Maarrrrrr!
Hoop van ganze harte dat deze beelden over te wereld getoond worden en vooral gebruikt worden om zoveel mogelijk jeugd te bereiken! En dat ze dan door hebben dat ze misbruikt worden door mensen die zeggen dat dit van Allah moet...zoveel mogelijk ongelovigen doden...
Toen de jongen in de ambulance lag om vervoerd te worden van het ziekenhuis naar een andere plek, gaf hij zelf ook aan dat hij tot inzicht is gekomen....
...stakker.....Arm weg, been half weg en zware verwondingen aan buik en rug....triest triest triest!
Een school maatje van 11 is het trouwens wel "gelukt"...
Laat die gore lafbekken die kinderen hier voor misbruiken zich zelf even lekker opblazen! tuig!
Waarom niet Sur, dit toont toch ter plaatse aan dat de islam liefde is?Surrendered schreef:Siger, waarom plaats je zo'n tekst?
Groeten, Surrendered
Ik vond het erg interessant om uit de eerste hand te vernemen hoe een zelfmoordterrorist denkt en tot zijn ideeën gebracht wordt.Surrendered schreef:Siger, waarom plaats je zo'n tekst?
Je ziet heel mooi (?) hoe uitzichtloosheid aanzet tot religie, en hoe religie meer miserie veroorzaakt. De link met de islam is niet door mij gemaakt, maar door de terrorist en zijn religieuze leiders, zoals je zelf kan vaststellen.
De taliban heeft al lang mijn aandacht. Ze zijn zo'n beetje mijn lakmoesproef voor Europese moslims.
Een tegenvraagje voor jou Surrendered. Wat vind jij van de toestand in Afghanistan?
- Surrendered
- Ervaren pen
Heeft niets te maken met de Islam Jim.Jim schreef:Waarom niet Sur, dit toont toch ter plaatse aan dat de islam liefde is?
Groeten, Surrendered
- Surrendered
- Ervaren pen
Dat dacht ik ook wanneer ik de titel las. Maar toen ik daarna las dat het ging om een 14 jarig jonge...siger schreef: Ik vond het erg interessant om uit de eerste hand te vernemen hoe een zelfmoordterrorist denkt en tot zijn ideeën gebracht wordt.
Religie is niet altijd de oorzaak van geweld, oorlog e.d. vind ik.Je ziet heel mooi (?) hoe uitzichtloosheid aanzet tot religie, en hoe religie meer miserie veroorzaakt. De link met de islam is niet door mij gemaakt, maar door de terrorist en zijn religieuze leiders, zoals je zelf kan vaststellen.
Heel slecht. Enige wat ik erop kan zeggen.Een tegenvraagje voor jou Surrendered. Wat vind jij van de toestand in Afghanistan?
Groeten, Surrendered
Sur, die taliban in Afganistan zeggen dat zij de islam zijn.
Ga jij erheen om ze te vertellen dat ze fout zitten?
Ga jij erheen om ze te vertellen dat ze fout zitten?
Er bestaat niet zoiets als 'de' Islam; dat is iets wat islamofoben bedacht hebben om alle moslims over een kam te kunnen scheren.Surrendered schreef:Heeft niets te maken met de Islam Jim.Jim schreef:Waarom niet Sur, dit toont toch ter plaatse aan dat de islam liefde is?
Groeten, Surrendered
Bovendien denken de taliban daar zelf helaas anders over:
Het lijkt me knap irritant voor vreedzame moslims, maar zolang de taiban zelf vinden dat zij moslim zijn, hebben zij helaas wel met de islam te maken.'Het leken goede mensen'
Fidai geraakte overtuigd en trok naar de trainingskampen. 'De taliban bidden de hele dag en lezen de koran, ik dacht dus dat het goede mensen waren', klonk zijn motivatie. De 14-jarige jongen leerde samen met drie andere tieners met wapens en explosieven om te gaan
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Iedereen kan objectief vaststellen dat wereldwijd terroristen in de islam hun inspiratie vinden.
Ze zeggen het namelijk zelf en onderbouwen het met islamitische teksten.
Het heeft dus zeker wel met de islam te maken.
Ze zeggen het namelijk zelf en onderbouwen het met islamitische teksten.
Het heeft dus zeker wel met de islam te maken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Waarom zou men zo'n tekst niet plaatsen?Surrendered schreef:Siger, waarom plaats je zo'n tekst?
Groeten, Surrendered
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Dat roep je bij alles wat negatief is, Sur, maar het heeft weldegelijk met Islam te maken.Surrendered schreef:Heeft niets te maken met de Islam Jim.Jim schreef:Waarom niet Sur, dit toont toch ter plaatse aan dat de islam liefde is?
Alles wat uit naam van de Islam gebeurt, heeft per definitie met de Islam te maken.
De enige die zich hier distantieert van de Islam, ben jij zelf.
Dus probeer ons nou eens niet te overtuigen, want dat gaat je toch niet lukken, maar jezelf.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Sur, ik ik geloof er ( al lang) geen ene moer meer van dat je veertien jaar bent, maar zelfs al zou je dat wel zijn....het bericht van Siger raakt MIJ namelijk tot op het bot!
JUIST het feit dat JUIST JONGE mensen, die vooral/ of bovendien door gebrek aan onderwijs, kennis en kritisch inzicht, zich zóóóóóóó gemakkelijk in (kunnen) laten pakken, laat ondubbelzinnig zien dát JUIST JONGE EN NAIEVE mensen zich zóóóóóó gemakkelijk laten beinvloeden!
Twee jongens, die geen of vrijwel geen onderwijs hebben genoten
....kinderen van 11 en 14 jaar, die "denken" dat ze een goede daad verrichten! Ik denk aan mijn zoon, op die leeftijd
...een klein knulletje...gewoon lief (maar als ie dit leest "vermoordt" hij mij
) . Jij wilt het mooiste zien in de religie die je aanhangt, ik denk ook dat je "dat mooie" met de paplepel ingegeven hebt gekregen en dát siert je ouders en jou. Jij hebt wél onderwijs genoten en geniet dat nóg steeds....die kans heb je gekregen OMDAT je ouders het lef hadden hun omstandigheden te verlaten en een betere toekomst wilden voor henzelf en vooral voor hun kinderen. Jij hebt dus juist dóór hun besluit indertijd, om naar dit land te komen EN je IQ ALLE kansen om een intellectueel eerlijk mens te worden ( en wellicht, naar ik hoop anderen , met minder kennis wakker te willen schudden). Een elfjarig jongetje die dacht( geindoctrineerd werd met het idee) dát hij een taak te vervullen had....een jongetje dát hoorde te voetballen, te dromen....die een toekomst vóór zich had moeten hebben, maar die één ......en veertig andere mensen doodde ómdat hij geen onderwijs genoten had en NIET kritisch had leren denken, máár zich door anderen liet vertellen....dát de daad die hij zou gaan doen GOED was! Met je opmerking aan Siger heb je een zware taak op je genomen Sur, namelijk dat JIJ wel kritisch zult onderzoeken, intellectueel eerlijk zult durven worden en als je dát gedaan hebt, aan hen die (tot dan toe) geen kans hebben gehad dié kennis op te kunnen/mogen doen, duidelijk te maken dát onderwijs HET sleutelwoord is en dát onderwijs niet inhoudt, een lesje uit je hoofd te leren, maar JUIST bedoeld is of iig zou MOETEN zijn OM kritisch te leren (DURVEN) denken! JIJ hebt alle KANS om kritisch te leren en durven denken.....als je lef hebt! En ALS je intellectueel eerlijk zou durven te zijn! Heb je ouders lief!!!!
JUIST het feit dat JUIST JONGE mensen, die vooral/ of bovendien door gebrek aan onderwijs, kennis en kritisch inzicht, zich zóóóóóóó gemakkelijk in (kunnen) laten pakken, laat ondubbelzinnig zien dát JUIST JONGE EN NAIEVE mensen zich zóóóóóó gemakkelijk laten beinvloeden!
Twee jongens, die geen of vrijwel geen onderwijs hebben genoten

Je verwoord het goed AR, ik heb twee jongens van 12 en 13.
Dat maakte dus mijn sarcastische opmerking los van gisteravond.
Waarom niet Sur, dit toont toch ter plaatse aan dat de islam liefde is?
Religie is geen liefde en zal het nooit zijn ook.
Religie is macht, macht over andere mensen.
Religie is angst, nodig om de macht te continueren.
Zonder angst voor het onbekende en de aangereikte oplossing daarvoor geen macht en dus geen religie.
Ergo, goede scholing kan de angst wegnemen en dus de religie haar belangrijkste basis ontnemen.
Het is niet voor niets dat daar waar de scholing op nivo is de religie verdampt...........
Hadden deze twee kindertjes maar een kans op goede scholing gehad.
Dat maakte dus mijn sarcastische opmerking los van gisteravond.
Waarom niet Sur, dit toont toch ter plaatse aan dat de islam liefde is?
Religie is geen liefde en zal het nooit zijn ook.
Religie is macht, macht over andere mensen.
Religie is angst, nodig om de macht te continueren.
Zonder angst voor het onbekende en de aangereikte oplossing daarvoor geen macht en dus geen religie.
Ergo, goede scholing kan de angst wegnemen en dus de religie haar belangrijkste basis ontnemen.
Het is niet voor niets dat daar waar de scholing op nivo is de religie verdampt...........
Hadden deze twee kindertjes maar een kans op goede scholing gehad.
@ Surrendered
*
Maak je zin eens af,
wat dacht je nadat je las dat het om een 14 jarig jongen ging?
*
@ a.r.
*
... maar meen je dat nou echt? Waarom moet hij zijn ouders lief hebben?
*
*
Maak je zin eens af,
wat dacht je nadat je las dat het om een 14 jarig jongen ging?
Schrijft een 14 jarig jongen minder betrouwbaar volgens jou?Surrendered schreef:Dat dacht ik ook wanneer ik de titel las.siger schreef: Ik vond het erg interessant om uit de eerste hand te vernemen
hoe een zelfmoordterrorist denkt en tot zijn ideeën gebracht wordt.
Maar toen ik daarna las dat het ging om een 14 jarig jonge...
<< >>
*
@ a.r.
*
a.r. schreef:<< >>
Jij wilt het mooiste zien in de religie die je aanhangt,
ik denk ook dat je "dat mooie" met de paplepel ingegeven hebt gekregen en
dát siert je ouders en jou.
<< >>
a.r. schreef:<< >>
Heb je ouders lief!!!!
... maar meen je dat nou echt? Waarom moet hij zijn ouders lief hebben?
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...