Eh, opgegroeid in een allochtonenwijk?Jagang schreef:Hoe kom jij op zulke feesten terecht?
Heb je zo'n krant met twee kijkgaatjes?

turksagenda.nl
arabsounds.nl
party.perzie.com
Zoek maar iets leuks op voor jezelf Jagang...
Moderator: Moderators
Eh, opgegroeid in een allochtonenwijk?Jagang schreef:Hoe kom jij op zulke feesten terecht?
Heb je zo'n krant met twee kijkgaatjes?
Hoe goed kent het gros van deze mensen de Koran?Samsa schreef:Eh, opgegroeid in een allochtonenwijk?Ik weet niet.. iedereen kan er heen hoor (beetje aanpassen helpt in elke omgeving).. je weet zelluf
Als je er een paar mensen kent ken je ze allemaal.. (1 groot netwerk die lui.. en allemaal nichten, neven, achternichten, etc. bla bla).
turksagenda.nl
arabsounds.nl
party.perzie.com
Nauwelijks gok ik? Maakt dat uit dan.. alsof je de koran moet kennen om een moslim te zijn..Jagang schreef:Hoe goed kent het gros van deze mensen de Koran?Samsa schreef:Eh, opgegroeid in een allochtonenwijk?Ik weet niet.. iedereen kan er heen hoor (beetje aanpassen helpt in elke omgeving).. je weet zelluf
Als je er een paar mensen kent ken je ze allemaal.. (1 groot netwerk die lui.. en allemaal nichten, neven, achternichten, etc. bla bla).
turksagenda.nl
arabsounds.nl
party.perzie.com
Maar wel om een fundamentalist te zijn.Samsa schreef:Nauwelijks gok ik? Maakt dat uit dan.. alsof je de koran moet kennen om een moslim te zijn..
Ja dat wel... je hebt altijd van die 'help mijn man heeft een hobby' types hèJagang schreef:Maar wel om een fundamentalist te zijn.Samsa schreef:Nauwelijks gok ik? Maakt dat uit dan.. alsof je de koran moet kennen om een moslim te zijn..
Om fumdamentalist te zijn moet je de koran kennen, maar om extremist te zijn volstaan enkele citaten.Samsa schreef:Ja dat wel... je hebt altijd van die 'help mijn man heeft een hobby' types hèJagang schreef:Maar wel om een fundamentalist te zijn.Samsa schreef:Nauwelijks gok ik? Maakt dat uit dan.. alsof je de koran moet kennen om een moslim te zijn..Volgens mij zijn er tussen de 2000-20.000 van die figuren in Nederland..valt te overzien toch die 0.12 % (we hebben allemaal wel een periode last gehad van hormonen)..
Het is opmerkelijk dat moslims geloven dat de islam überhaupt waar kàn zijn, terwijl zo supereenvoudig kan worden aangetoond dat de Koran wel leugens moet bevatten. Daarmee vervalt onmiddelijk de claim dat de "profeet" Mohammed betrouwbaar is en dat de islam waar is.Jagang schreef:En er zijn er genoeg die mij helemaal niet positief doen staan tegenover de Islam.
Dat staat dan nog los van de vraag of een (persoonlijk) goed gevoel maakt dat islam ook wáár is.
En in soera 9:30 wordt duidelijk hoe "gunstig" de "profeet" Mohammed tegen joden en christenen aankijkt:Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, ..........
De stelling dat de islam waar, verdraagzaam en vredelievend zou zijn wordt in de Koran zèlf keihard onderuit gehaald.En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
Bregje schreef:Maar zonder gekheid, ik ben vreedzamer geworden ja. Ik heb veel meer voor een ander over dan vroeger, ik heb meer zelfbeheersing (ik was een behoorlijke driftkop) en ik denk veel meer na bij wat ik doe. Uiteindelijk ben ikzelf, maar ook mijn omgeving, daar een stuk beter van geworden, in alle opzichten. Ik ben aan mezelf gaan werken door mijn geloof. Ik denk niet meer eerst aan mezelf en dan aan een ander, maar andersom.
Als normale godsdienstloze kan ik je verklappen dat je die before-after jubelverhalen van bekeerlingen met een ton zout moet nemen. Het is selfpeptalk die ze meestal zelf niet eens geloven.Jim schreef:Bregje, ik ben atheïst.
Vroeger was ik ook driftig.
Maar de jaren en wat levenservaring helpen vaak beter dan een religie.
Ik snap je wel. Het brengt structuur in je leven: regels voor alles, nadruk op goed en netjes gedrag en zeden, kledingregels... ik vond het ook heel fijn en het had op mijn leven ook zeker een goede invloed. Dat is heel goed. Maar... de keerzijde bij mij was dat bij het totaalpakket inderdaad ook de minder lovenswaardige punten horen. Ik moest bijvoorbeeld ook gaan geloven dat mijn hele familie naar de hel zou gaan als ze zich niet bekeerden, en hoeveel ik ze ook vertelde, ze bekeerden zich niet...Bregje schreef:
Maar zonder gekheid, ik ben vreedzamer geworden ja. Ik heb veel meer voor een ander over dan vroeger, ik heb meer zelfbeheersing (ik was een behoorlijke driftkop) en ik denk veel meer na bij wat ik doe. Uiteindelijk ben ikzelf, maar ook mijn omgeving, daar een stuk beter van geworden, in alle opzichten. Ik ben aan mezelf gaan werken door mijn geloof. Ik denk niet meer eerst aan mezelf en dan aan een ander, maar andersom.
Bregje,Bregje schreef:Maar zonder gekheid, ik ben vreedzamer geworden ja. Ik heb veel meer voor een ander over dan vroeger, ik heb meer zelfbeheersing (ik was een behoorlijke driftkop) en ik denk veel meer na bij wat ik doe. Uiteindelijk ben ikzelf, maar ook mijn omgeving, daar een stuk beter van geworden, in alle opzichten. Ik ben aan mezelf gaan werken door mijn geloof. Ik denk niet meer eerst aan mezelf en dan aan een ander, maar andersom.
Volgens mij wordt Europa niet gezien als dar al harb, omdat hier de islam vrij beleden kan worden en moslims ongestoord kunnen leven.gerard_m schreef:Ik krijg de indruk dat moslims een andere betekenis aan het woord 'vrede' geven.
De gebieden waar de islam heerst, wordt "het huis van vrede" (Dar es salaam) genoemd. De rest van de wereld leeft in het huis van oorlog (dar al harb). Vanuit de islam gezien is er dus vrede in Libie en oorlog in Nederland. Wat betekent die vrede? Wanneer mensen zich aan de islam onderwerpen, leven zij volgens de juiste regels die Allah heeft bedacht, ze leven dus in vrede en harmonie met Allah. Volgens moslims is dit de natuurlijke manier van leven. Dit in tegenstelling tot de niet-moslims, zij verwerpen de regels van Allah en zijn daarmee vijanden van Allah. Ze leven dus niet in vrede, wat hun na de dood op een pittige afstraffing komt te staan. In vrede leven betekent dus: de islam volgen.
De geschiedenis leert ons dat de islam steeds meer gebieden heeft onderworpen: het huis van vrede groeit steeds verder door. In die zin klopt de bewering dat de islam vrede brengt.
Ik denk niet dat "dar-al-Salaam" een veelgebruikt begrip is (in de koran is het het paradijs, geen aardse plaats.)*Hind* schreef:Volgens mij wordt Europa niet gezien als dar al harb, omdat hier de islam vrij beleden kan worden en moslims ongestoord kunnen leven.
Ik denk dat de meerderheid van de moslims het inderdaad zo ziet (en gelukkig maar!).*Hind* schreef:Volgens mij wordt Europa niet gezien als dar al harb, omdat hier de islam vrij beleden kan worden en moslims ongestoord kunnen leven.
Ik heb een goede jeugd gehad, ben nooit aan de drank of drugs verslaafd geweest, ben geen moslim geworden omdat ik toevallig een leuke vent tegen het lijf liep en verder niet meer na wilde denken. Nee, het is voor mij na een jarenlange zoektocht mijn religie geworden. Ik ben als christen grootgebracht en, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is de Koran het nieuwste Boek van dezelfde God als van het joden- en christendom. Zelfde profeten, zelfde geschiedenis, alleen een duidelijker verhaal in mijn beleving, want sommige dingen uit het christendom gingen er bij mij niet in en niemand die me daar ook een overtuigende uitleg van kon geven. De boodschap van de Islam was voor mij het antwoord op de vragen die ik vroeger stelde. Een bewuste keuze dus. Niet opgedrongen en wie mij kent weet ook dat ik me niets op laat dringen. Ik ben moslim omdat ik geloof dat er maar 1 God is en dat profeet Mohammed Zijn laatste boodschapper is geweest en dat de Koran het Laatste Testament is. Niets meer en niets minder. Het betekent niet dat ik andere mensen hel en verdoemenis toewens en dat is ook zeker niet de boodschap van de Islam als je de moeite neemt om het arabisch goed te vertalen en kennis op te doen.petals schreef:Ik snap je wel. Het brengt structuur in je leven: regels voor alles, nadruk op goed en netjes gedrag en zeden, kledingregels... ik vond het ook heel fijn en het had op mijn leven ook zeker een goede invloed. Dat is heel goed. Maar... de keerzijde bij mij was dat bij het totaalpakket inderdaad ook de minder lovenswaardige punten horen. Ik moest bijvoorbeeld ook gaan geloven dat mijn hele familie naar de hel zou gaan als ze zich niet bekeerden, en hoeveel ik ze ook vertelde, ze bekeerden zich niet...Bregje schreef:
Maar zonder gekheid, ik ben vreedzamer geworden ja. Ik heb veel meer voor een ander over dan vroeger, ik heb meer zelfbeheersing (ik was een behoorlijke driftkop) en ik denk veel meer na bij wat ik doe. Uiteindelijk ben ikzelf, maar ook mijn omgeving, daar een stuk beter van geworden, in alle opzichten. Ik ben aan mezelf gaan werken door mijn geloof. Ik denk niet meer eerst aan mezelf en dan aan een ander, maar andersom.
ik kwam in een ongelofelijke worsteling terecht: ik kon dan wel denken dat mijn goede gedrag een verbetering was, maar al die mensen aan wie ik dan zoveel dacht en voor wie ik zo aardig was, zouden die naar de hel gaan? Hoe sta jij in dat opzicht tegenover islam en hoe heeft dat jou verbeterd? Denk jij in geen enkel opzicht in categorieen, moslim en niet-moslim? Ik ging dat wel doen namelijk en dat was echt negatief. Kun jij nog diep respect opbrengen voor iemand met een ander geloof, en tegelijkertijd denken dat die de hel verdient? Kun jij nog met een werkelijk open blik iemand anders tegemoet treden? Zo ja dan heb je de islam niet in al zijn opzichten omarmd, want daar staat duidelijk dat je de harame gewoonten van de ongelovigen moet haten.
Ik vind in dat opzicht veel meer in het boeddhisme, dat net zo'n nadruk legt op goed en mededogend gedrag, maar dan werkelijk vanuit het hart en niet omdat het wordt opgedragen door een God die je anders in de hel gooit. Diep in je hart, als je aan jezelf gaat werken, weet je wat goed en slecht is, daar heb je echt de Koran niet voor nodig. Het is goed dat het voor jou een aanleiding was om aan jezelf te werken maar je moet dan ook de islam met al zijn consequenties onder ogen zien.
Kan je een voorbeeld geven van iets uit het Christendom dat er niet inging, en waarom niet?Bregje schreef:want sommige dingen uit het christendom gingen er bij mij niet in en niemand die me daar ook een overtuigende uitleg van kon geven.