999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door vegan-revolution »

gerard_m schreef:We hopen natuurlijk allemaal dat ze gaan voor democratie,
In Iran is er ook sprake van "democratie", maar je moet daarbij dan vooral niet vragen wat voor schijnvertoning dàt is. Schijndemocratieën kunnen geheel ten onrechte de indruk wekken dat het met het democratisch gehalte in de wereld beter gesteld is dan dat er in de rauwe werkelijkheid van terecht komt. Je zult dus ook moeten vragen: wat voor sóórt democratie wordt er voorgestaan?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

chibi schreef:
siger schreef:Wat zou er erg zijn aan het einde van Israel?
Wat zou er zo erg zijn aan het einde van Nederland?
Als dit zou betekenen dat het aanhangen van de islam zou verdwijnen uit wat nu Nederland heet, dan zou dit zelfs positief genoemd kunnen worden.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Leg eens uit wat Iran te maken heeft met Egypte, Tunesie, Libie etc?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Luck schreef:Maartje, dat moslims aan hetzelfde slachtoffersyndroom lijden pleit joden toch niet vrij?

Mensen die lijden aan slachtoffersyndroom zitten de hele dag op de bank of onder een boom in een warm land te klagen en aan anderen uit te leggen waarom ze zo onfortuinlijk zijn ipv de boel aan te pakken en zelf hun omstandigheden te verbeteren. Daar kan je het volk van Israël niet van beschuldigen. Dat is mijn punt.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Jinny

Bericht door Jinny »

Maartje, een hoop zeurende Joden vallen graag terug (via via of andere indirecte methoden) op de holocaust en aanverwante zaken.
Het gebeurd minder openlijk dan bij sommige moslims, maar het gebeurt wel.
vegan-revolution
Superposter

The Prophet schreef:Leg eens uit wat Iran te maken heeft met Egypte, Tunesie, Libie etc?
Ik wilde hier niet een direct verband leggen. Ik gaf Iran slechts als voorbeeld van een land waar een schijndemocratie heerst, zoals er wel meer landen ter wereld zijn waar er een schijndemocratie heerst. Een ander land waar een schijndemocratie heerst is bijvoorbeeld Zimbabwe. Het ging mij erom te laten zien dat je te vroeg kunt juichen als er ergens ter wereld een "democratie" wordt ingevoerd.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Democratie werkt alleen als de grote meerderheid van de deelnemers dat ook wil. Ik denk dat er best een grote kans is dat er in eerste instantie eerlijke verkiezingen gehouden worden in landen als Tunesie of Egypte. Probleem is dat er ondemocratische partijen gaan meedoen die de democratie weer willen afschaffen (of een schijndemocratie invoeren).

De islamitische wereld heeft niet erg veel ervaring met democratie (op enkele uitzonderingen na zoals Turkije) dus we moeten afwachten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
siger

Bericht door siger »

chibi schreef:
Wat zou er zo erg zijn aan het einde van Nederland?
Jij bracht het einde van Israel op, en nu weer het einde van Nederland.
Daarmee is mijn vraag niet beantwoord.

Verder is zinnetjes kaatsen niet echt de elegantste discussievorm.
siger

Bericht door siger »

vegan-revolution schreef:
De vraag is dan ook wat dit verder nog tot gevolg zou hebben. Bijvoorbeeld het ontstaan van een nieuwe islamfundamentalistische staat. Dit zie ik dan niet als een positieve ontwikkeling.
Dat is erg speculatief. Ik ben een van de mensen die denken dat het opheffen van Israel tot een democratischer staatsbestel en een betere regio kan leiden.

Maar dat is off topic.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

maartje schreef:
Luck schreef:Maartje, dat moslims aan hetzelfde slachtoffersyndroom lijden pleit joden toch niet vrij?

Mensen die lijden aan slachtoffersyndroom zitten de hele dag op de bank of onder een boom in een warm land te klagen en aan anderen uit te leggen waarom ze zo onfortuinlijk zijn ipv de boel aan te pakken en zelf hun omstandigheden te verbeteren. Daar kan je het volk van Israël niet van beschuldigen. Dat is mijn punt.
Dat is allemaal best.

Het viel mij gewoon op dat je moslims als aanstellers presenteerde. Dat was geen inhoudelijke reactie, en al helemaal geen overtuigend bewijs dat joden niet aan slachtofferisme lijden. Blijkbaar had je die vergelijking met moslims nodig.
gerard_m schreef:Democratie werkt alleen als de grote meerderheid van de deelnemers dat ook wil. Ik denk dat er best een grote kans is dat er in eerste instantie eerlijke verkiezingen gehouden worden in landen als Tunesie of Egypte. Probleem is dat er ondemocratische partijen gaan meedoen die de democratie weer willen afschaffen (of een schijndemocratie invoeren).
Noem mij dan eens een paar van die partijen. Alle partijen (Ennahda en Moslimbroederschap inbgr.) roepen al jaren om democratie, niet pas sinds de revoluties.

Een realistischer gevaar zijn onafhankelijk kandidaten van de NDP en RCD maar goed.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Lotje

Bericht door Lotje »

187. Het zorgt voor innerlijke rust en geeft een basis van waaruit je het leven tegemoet kan treden.
vegan-revolution
Superposter

Een innerlijke rust die leidt tot zoiets?
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Na bijna tweehonderd reacties komt er een eerste niet-sarcastische opmerking . Uiteraard moeten deze bestreden worden. Ketters zijn het.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

188 Geen armoede, werkeloosheid en prijsstijgingen meer dank zij de afschaffing van de democratie en instelling van het kalifaat

Neem de moslimlanden als voorbeeld
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Lotje

Bericht door Lotje »

vegan-revolution schreef:Een innerlijke rust die leidt tot zoiets?
Geen enkele groep heeft helaas het alleen recht op vreselijke zaken. In die lijn vindt ik het wel opmerkelijk dat je precies ex Joegoslavië als voorbeeld aanhaalt. Juist daar wordt bevestigd dat om het even wie, om om het even welke redenen, afschuwelijke misdaden kan begaan. En daarbij; het is bekend dat de UCK zich heeft ingelaten/inlaat met criminele activiteiten, waaronder orgaanhandel. Maar wat is de link daarvan precies met de islam? Heeft de islam hen daartoe aangezet? En als ik daar een positief voorbeeld van Albaniers tegenover zet (zoals bijvoorbeeld de manier waarop Albanie Kosovaarse vluchtelingen heeft opgevangen), dan zou dat dus pleiten voor de positieve gevolgen van het aanhangen van de islam? Dat lijkt me toch te eenvoudig.

Maar eigenlijk doet dit niet zo ter zake; mensen kunnen door eenzelfde idee vaak zowel positief als negatief beïnvloed of gevormd worden. Dat mensen misdaden begaan in naam van de islam, sluit dus geenszins uit dat er evengoed mensen zijn die op een zeer positieve manier door de islam geïnspireerd worden. En die positieve link, is de link waar ik naar verwees.
Plaats reactie