999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door Samsa »

Lotje schreef: Maar eigenlijk doet dit niet zo ter zake; mensen kunnen door eenzelfde idee vaak zowel positief als negatief beïnvloed of gevormd worden. Dat mensen misdaden begaan in naam van de islam, sluit dus geenszins uit dat er evengoed mensen zijn die op een zeer positieve manier door de islam geïnspireerd worden. En die positieve link, is de link waar ik naar verwees.
Of misschien worden ze wel helemaal niet beinvloed erdoor en is dat gewoon een ad-hoc attributie... als ik buiten mensen zie lopen met oranje vestjes zowel bij regen als bij 40 graden zon kan ik concluderen dat de zon ze inspireert tot vestjes en soms de regen maar ik kan ook postuleren dat het weer misschien wel totaal geen invloed heeft op wat ze aandoen..

Die optie wou ik nog even openhouden in dit geval.. (tenzij er hele specifieke verbanden tussen gedrag en religie aangetoond worden, maar voor zover ik hiervan op de hoogte ben werkt het eerder andersom: mensen hebben eerst een bepaalde neiging en gaan dan die zaken attribueren aan iets.. )
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Lotje schreef:Maar wat is de link daarvan precies met de islam? Heeft de islam hen daartoe aangezet?
Het aanhangen van de islam heeft hen er in ieder geval niet van weerhouden.
Lotje schreef:En als ik daar een positief voorbeeld van Albaniers tegenover zet (zoals bijvoorbeeld de manier waarop Albanie Kosovaarse vluchtelingen heeft opgevangen),
Waren er ook niet-moslims bij die Kosovaarse vluchtelingen?
Lotje schreef:Dat mensen misdaden begaan in naam van de islam, sluit dus geenszins uit dat er evengoed mensen zijn die op een zeer positieve manier door de islam geïnspireerd worden.
Dat sluit het geenszins uit, maar het sluit ook niet uit dat er moslims zijn die zich positief opstellen ondanks de negatieve invloed die de islam op hen heeft.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
chibi

Bericht door chibi »

siger schreef:Verder is zinnetjes kaatsen niet echt de elegantste discussievorm.
Zinnetje kaatsen? Is gewoon een wedervraag.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

chibi schreef:Zinnetje kaatsen? Is gewoon een wedervraag.
Dat is ongeveer hetzelfde. Zelf een vraag stellen vóórdat je het fatsoen hebt genomen om éérst de vraag van de ander netjes te beantwoorden.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Beste deelnemers graag on topic dus redenen aanvoeren een discussie kan in een ander topic
moderator doctorwho
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
chibi

Bericht door chibi »

vegan-revolution schreef:Dat is ongeveer hetzelfde. Zelf een vraag stellen vóórdat je het fatsoen hebt genomen om éérst de vraag van de ander netjes te beantwoorden.
Misschien had de vragensteller ook het fatsoen kunnen nemen om een normale vraag te stellen met wat uitleg en diepgang.

sorry doctorwho, ik laat het hier bij.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Lotje schreef:187. Het zorgt voor innerlijke rust en geeft een basis van waaruit je het leven tegemoet kan treden.
... want moslimjongens roepen niet meer "meisje meisje" en "hoerrr", maar slaan hun ogen neer als je terugkijkt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

189 Je mag je onderwerpen, wat heet? Je moet!
Ik wens u alle goeds
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Peter van Velzen schreef:189 Je mag je onderwerpen, wat heet? Je moet!
En da's kinky, bedoel je?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

190. Je mag elk jaar naar het zomerkamp.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
misslovely
Geregelde verschijning

Bericht door misslovely »

ja, en dat zomerkamp, lekker voor vrouwen en mannen apart. :shock:
misslovely
Geregelde verschijning

Bericht door misslovely »

191. je mag 'vuile hond' en 'jood' roepen als een begravenisstoet voorbij komt.
je wordt er toch niet voor gestraft.

192. efkes een homo kapot meppen? geen probleem hoor :?
de moslim gemeenschap keurt het niet goed maar doet er niets aan

193. je mag vrouwen na roepen en uitschelden omdat ze westers gekleed zijn
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Haha kreeg jij dat filmpje van het zomerkamp ook in je inbox Cluny? Ik heb me kapot gelachen het leek zo uit monty python...wat een karikaturen.. Het aller mooiste vond ik die eindscene dat zo'n bekeerling op het doel schiet met een basketbal.. en compleet mist.. haha... lekker symbolisch :lol: En dan halverwege komt Mr. Miyagi uit Karate kid 1 ook nog een lezing houden :lol:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Samsa schreef:Haha kreeg jij dat filmpje van het zomerkamp ook in je inbox Cluny? Ik heb me kapot gelachen het leek zo uit monty python...wat een karikaturen.. Het aller mooiste vond ik die eindscene dat zo'n bekeerling op het doel schiet met een basketbal.. en compleet mist.. haha... lekker symbolisch :lol: En dan halverwege komt Mr. Miyagi uit Karate kid 1 ook nog een lezing houden :lol:
Het is inderdaad een nadrukkelijk motivatiefilmpje.
Zolang dit soort filmpjes als propaganda gebruikt worden voor 'de schoonheid van de islam' (in Nederland)
hoef ik niet bang dat bij mij de twijfel toeslaat bij mijn favoriete slogan:
Nederland is beter af zonder de islam.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

ik krijg er kippenvel van. Zware allergische jeuken...
Als een 999 reden te verzinnen zijn om het te worden, noem ik er zo'n 1000 op om het absoluut niet te zijn. Ik ben nogal gehecht aan mijn vrijheid en aan mijn zelfstandigheid.

Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Plaats reactie