95 stellingen / vragen aan S.Stahl/Believer in jahwe

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door PietV. »

Er er waren ook originele antwoorden. En natuurlijk ontzie ik mezelf niet.
teamlead schreef:mijn god.. wat een onnozele stellingen

De idiootste van het rijtje:

18. In 2 koningen 24-25 werden 42 kinderen verscheurd door twee beren omdat ze Elia kale noemden. Waren dit een soort superberen.

[quote=""teamlead"]ooit een nijdige beer gezien en gezien wat die kan doen mijn zijn slachtoffers? [/quote]
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

deelnemer schreef:Freethinker is Amerikaanse ideologische hersenspoeling.
Als reactie op de vragen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

PietV. schreef:
Als reactie op de vragen.
Da's wel een hele mooie! En zo raak ook! Tenslotte is ons motto: In (the never ending numbers of blind and deaf) God (believers) we trust!
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fruityloop schreef: Ik lees tussen die vragen nogal wat aanmatigende, een vraag als no. 8 "Waarom heeft jouw god mensen nodig om zijn woord te verspreiden, waarom doet hij dit niet zelf?" doet mij acuut stoppen met het lezen van de lijst, en zeker niet de moeite nemen om te gaan antwoorden. Na een verdere inspectie lees ik ook holocaust ontkenningen en zo nog veel meer dingen die me persoonlijk tegen staan op dat forum.
Ik als christen kies er dan ook voor om je vragen daar/hier niet te beantwoorden.
Dat mag natuurlijk. Maar leesblindheid bevordert het beantwoorden van vragen ook niet. Buiten het gegeven dat iemand acuut stopt en daarna toch ineens weer verder leest. Gelukkig was er iemand die het allemaal wel begreep.
Banapples schreef: Er staat geen holocaust ontkenning in. Het gaat er juist om dat TS zich afvraagt waarom god niet ingegrepen heeft tijdens deze enorme massamoord
.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef: Da's wel een hele mooie! En zo raak ook! Tenslotte is ons motto: In (the never ending numbers of blind and deaf) God (believers) we trust!
De frustratie van sommige gelovigen kent geen grenzen rereformed. Hoe moet je deze mensen uitleggen dat er een verschil zit in indoctrinatie. Dus dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Bestookt worden met religieuze dogma's. Of incidenteel een paar kritische vragen maken, die misschien aanzetten tot nadenken.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

alexdelarge schreef:De mensheid voor de zondvloed en na de zondvloed is van een heel ander karakter... (maar dat is een heel ander verhaal...)
Rereformed schreef:Deze christen weet wel heel veel!
Ja, dat is een type. Wetenschap is illusie en elke halve gare profeet (er zijn er volgens hem nog vele geweest na Jezus, maar Mohammed is er geen, al is niet helemaal duidelijk waarom, behalve dat Alex de pest heeft aan de islam, die de vrouwenrechten vertrappelde) slikt hij voor zoete koek. Lorber (nog nooit van gehoord), de halfzachte Swedenborg en Madame Blavatsky verkondigden "ware" kennis. Het is wel leuk om hem te pesten met zijn hoogmoed, met onaangename bijbelcitaten (over vrouwenrechten bv) en de vele historische misdaden uit naam van het christendom.
Hetty/Tante Til is ook dol op hem.
Rereformed schreef:Dus Star Trek had toch gelijk. In de toekomst zegt iedereen: May the Force be with you. Ach, dat scheelt weer een god.
Dat was Star Wars, suffie. Niet dat ík er ooit naar gekeken heb. Naar Star Trek wel, tot zo'n beetje mijn twaalfde. De Force zal je hitten.
In die tijd was Doctor Who trouwens ook op tv.
Ach ja, men kan nu eenmaal slecht zonder een sappige samenzwering. De Amerikaanse zendelingen hier in Moengo komen dan ook wekelijks bij mij thuis om mijn hersens ideologisch te spoelen. Wacht, hier klopt iets niet. Laat ik ze maar weer even gaan opzoeken.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ik pak er nog een paar opmerkingen tussenuit. Met een persoonlijke reactie. De afkorting TS staat voor topicstarter (moi).
Ali_Kannibali schreef:
Waarom stelt TS geen vragen over Gods enorme liefde?
Waarom een God Zijn Zoon zou laten lijden en sterven, opdat Zijn simpele schepsels niet hoeven te sterven?
Over die Vaderlijke liefde die ons opvoedt, soms met harde, soms met zachte hand, opdat het goed met ons gaat, opdat we ons gedragen naar elkander, opdat we eerlijk zijn.
Iedereen met kinderen weet hoe moeilijk het is om ze in de hand te houden, te leiden, op te voeden. Zou dat voor een God niet anders zijn, gezien onze hardnekkige eigenwijsheid en koppigheid? Dient God niet af en toe maatregelen te nemen voor ons eigen bestwil?
TS, wil je niets weten over Gods liefde voor jou?
Om de wens van Ali_Kannibali te vervullen. Zal ik postuum een paar vragen hierover stellen.
1. Hoe groot is de liefde;
2. Is de liefde wel groot genoeg;
3. Is het kalverliefde?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Telecaster schreef:Overigens, nog een leuke voor de bijgelovigen hier:

Genesis 30:37 stelt zwart op wit dat geiten gestreepte respectievelijk gevlekte jongen werpen als je ze naar strepen respectievelijk vlekken laat kijken tijdens het krikken.
Je krijgt veel verschillende reacties. Mensen haken hier op in en doen ook een duit in het zakje.
Heeft hier iemand ooit van gehoord?
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

PietV. schreef:
Telecaster schreef:Overigens, nog een leuke voor de bijgelovigen hier:

Genesis 30:37 stelt zwart op wit dat geiten gestreepte respectievelijk gevlekte jongen werpen als je ze naar strepen respectievelijk vlekken laat kijken tijdens het krikken.
Je krijgt veel verschillende reacties. Mensen haken hier op in en doen ook een duit in het zakje.
Heeft hier iemand ooit van gehoord?
Ja, ik ben deze onzin al vaker tegengekomen. Het staat er inderdaad:
37 Jakob brak jonge takken van populieren, amandelbomen en platanen en schilde ze zo dat het wit van de takken in strepen bloot kwam. 38 Die afgeschilde takken legde hij in de drinkbakken. Wanneer de geiten kwamen drinken, werden de wijfjes, die tegenover de bokken stonden, namelijk bronstig. 39 Als ze bij de takken besprongen werden, wierpen ze gestreepte, gespikkelde en gevlekte jongen.
God is dus voor genetische manipulatie! :lol:
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Het vervolg is ook dolkomisch:

[40] De schapen zette Jakob apart en hij zorgde ervoor dat hun koppen bij het paren gericht waren naar de dieren van Laban die gestreept of zwart waren. Zo vormde hij zijn eigen kudden, die hij gescheiden hield van Labans vee. [41] Steeds als de sterke geiten bronstig werden, legde Jakob de takken vlak voor hun ogen in de drinkbak, zodat ze bij de takken besprongen zouden worden. [42] Maar was het zwak vee, dan gebruikte hij de takken niet. Zo kreeg Laban de zwakke dieren en Jakob de sterke.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =31&t=9556" onclick="window.open(this.href);return false;

De inbreng van jrkamsterdam is afgesplitst. Met terugwerkende kracht wil ik hem bedanken voor het maken van de vragen. Was tijdelijk afwezig.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =39&t=9610" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is de inbreng van Hanss en Anne naar toe gegaan. Op deze plek alleen antwoorden op de vragen neerzetten.
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

PietV. schreef:http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =39&t=9610

Hier is de inbreng van Hanss en Anne naar toe gegaan. Op deze plek alleen antwoorden op de vragen neerzetten.
PietV, waar slaat dit op?

Ik beantwoord die vragen en je plaatst mijn antwoorden opnieuw ergens anders en dat onder een topic met daarin de naam van iemand (Anne) die momenteel op vakantie is?
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

Ik beantwoord elke vraag/stelling in donkerblauw

Dit zijn mijn eerste zeven antwoorden op de 95 stellingen/vragen aan een christen.

Ik noem me liever een volgeling van de Heer Jezus Christus dan een Christen, maar toch voel ik me aangesproken en daarom voel ik me uitgedaagd om deze vragen en stellingen te beantwoorden.

1. Waar komt jouw god vandaan?
Mijn God was, is en zal zijn, en zijn naam is IK BEN, die IK BEN, en dus komt Hij 'nergens' vandaan.
Dat 'nergens' is relatief, want God bestaat in het oneindige NU en Hij was, is en zal zijn

2. Waaruit bestaat jouw god?
Mijn God bestaat nergens uit: alles wat bestaat komt uit Hem voort en niet omgekeerd.
Toch is een belangrijk aspect van mijn God zijn WOORD, want alles begint bij mijn God met de vrije gedachte, omdat God bij uitstek een vrijdenker, een Freethinker is.
Mijn God bestaat niet ergens uit: Hij is de bron en het uitgangspunt van alles wat (er) bestaat.

3. Welk geslacht heeft jouw god; in de Bijbel wordt gesproken over een man. Is dit gebaseerd op chromosomaal onderzoek of op uiterlijke geslachtskenmerken?
Het geslacht van mijn God is niet belangrijk, omdat er in zijn optiek maar één soort mensen bestaat: mannen.
Die mannen kun je indelen in twee typen: de mannen zonder baarmoeder en mannen met baarmoeder.
De mannen zonder baarmoeder hebben hun handen vrij om zich met andere zaken bezig te houden dan de mannen met baarmoeder, en de mannen met baarmoeder hebben ervaringen via hun specifieke lichamelijkheid die de mannen zonder baarmoeder nooit zullen kunnen begrijpen.
Andersom kunnen mannen met baarmoeder nooit volledig begrijpen hoe het is om te zijn geboren zonder de mogelijkheid om nieuw menselijk leven te ontvangen en te dragen en te baren, te zogen en daar op een manier voor te zorgen die unieke eigenschappen zijn van de mannen MET de baarmoeder.
De man met de baarmoeder noemen we een vrouw en de man zonder baarmoeder is een man en dat woord is verwant aan het woord 'mens'.
In het Engels heet een vrouw een woman en dat woord is volgens sommigen afkomstig van twee woorden: womb (baarmoeder) en man. Er zijn ook andere verklaringen voor de herkomst van het Engelse woord 'woman', maar die laat ik buiten beschouwing omdat ik het in dit verband slechts heb over het biologische verschil tussen een man en een vrouw in relatie tot God die in zichzelf de perfecte harmonie tussen die twee uitersten is.
Mijn God schiep de eerste vrouw UIT de eerste man opdat de (eerste) mensen biologisch aan elkaar verwant zouden zijn: 'been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees'.
In Genesis 2:23 staat het zo: Toen zeide de mens: Dit is nu eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; deze zal „mannin” heten, omdat zij uit de man genomen is.
Mijn God heeft zich als mens geopenbaard in de gestalte van de MAN Jezus Christus, die ook wel 'de laatste Adam' wordt genoemd (1 Korintiërs 15:45 Aldus staat er ook geschreven: de eerste mens, Adam, werd een levende ziel; de laatste Adam een levendmakende geest.) Over de gelovigen in Jezus Christus wordt het volgende gezegd: Galaten 3:26 Want gij zijt allen zonen van God, door het geloof, in Christus Jezus. 27 Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed. 28 Hierbij is geen sprake van Jood of Griek, van slaaf of vrije, van mannelijk en vrouwelijk: gij allen zijt immers één in Christus Jezus.
Mannelijk en vrouwelijk doet dus niet ter zake: mijn God is goddelijk en zijn onderdanen noemt Hij zijn zonen, of het nu om vrouwen of om mannen gaat.
De eerste man noemde de eerste vrouw niet bij dat woord, maar hij noemde haar een 'mannin', wat pure logica is omdat je bijvoorbeeld een beer hebt en een berin, om het biologische- en uiterlijke verschil aan te geven tussen de mannelijke- en de vrouwelijke versie van dat wezen.
Mijn God is mannelijk, noch vrouwelijk doch uit Hem komt beide voort en Hij is zelf de perfecte harmonie tussen die beide wezenskenmerken.
Toch wordt mijn God met 'Hij' aangeduid en niet met zij: dat komt omdat het vrouwelijke in God zijn wezen ligt besloten en via de schepping van Eva werd dat wezenskenmerk van Hem zichtbaar, maar het uitgangspunt was Hij zelf en daarom schiep Hij eerst een mannelijke mens als zichtbare uitdrukking van zijn mannelijke en scheppende wezenskenmerk en uit die eerste man/mens schiep God de uitdrukking van zijn vrouwelijke wezenskenmerk.
De harmonie tussen die beide wezenskenmerken van God is liefde en die liefde is mannelijk noch vrouwelijk, doch goddelijk.
Hoe weet ik dat?
God is mijn Vader en daarom weet ik dat, omdat Hij mij dat heeft duidelijk gemaakt, en ik ben een mannelijke mens, maar als ik een vrouwelijke mens was geweest, had Hij me dat ook duidelijk gemaakt, want zou ik een vrouw zijn geweest dan zou ik er geen enkel probleem mee hebben gehad dat de eerste mens een man was en dat mijn 'voormoeder' Eva de tweede mens was, omdat ik Gods scheppingsorde net zo goed als vrouw zou erkennen als dat ik dat als man doe.
De chromosomale verschillen tussen mannen en vrouwen zijn biologische en scheikundige verschillen die slechts stoffelijke uitingen zijn van de wijze waarop God het ene wezen als man laat functioneren en het andere wezen als vrouw.
Chromosomen zijn als computerprogramma's of software die bepalen dat de ene mens zich mannelijk gedraagt en denkt en dat de andere mens zich vrouwelijk gedraagt en denkt.
Dit zijn door God ontworpen biologische en scheikundige instructies voor elke cel in het mannelijke- of het vrouwelijke lichaam die de betrokken persoon 'vertellen' dat hij of zij een man of een vrouw is.

4. Waarom heeft jouw god de aarde gemaakt?
Mijn God schiep de aarde als stoffelijk oord in deze dimensie om te dienen als platform voor de kroon op zijn schepping die de mens is.
Dit platform is feitelijk een strijdtoneel tussen goed en kwaad om het morele verschil tussen Hem en zijn tegenstander (de gevallen engel Morgenster) aan te tonen en om die strijd in zijn voordeel te beslechten.
Zie daarover meer
deze overdenkingen.
5. Wat is het nut van miljarden melkwegstelsels?
God is groter dan het heelal, maar via de schepping van de waarneembare elementen en fenomenen binnen dat heelal wil Hij de nieuwsgierige mens die zich bedient van zelfgemaakte hulpmiddelen zoals De Hubble-ruimtetelescoop onder de indruk brengen van zijn grootheid en van zijn grootsheid.
Hij doet dat overigens ook via de uitvinding van de (elektronen)microscoop als het gaat om de microkosmos.
Het doel is dus de verwondering.
Maar ook hebben al die melkwegstelsels (en stelsels van melkwegstelsels enz.) een functie in de schepping en zijn ze belangrijk in de samenhang van het geheel, ofschoon er buiten deze aarde geen leven is, want al het waarneembare is geschapen ten dienste van deze aarde en vooral ten dienste van de mensen die op deze aarde wonen als beelddragers van God, ofschoon de schepping een gevallen entiteit is, maar dat is weer een ander onderwerp.

6. Waarom creëerde een omnipotente god met een duidelijk idee, niet direct een universum?
Mijn God schiep eerst de aarde, maar het heelal waarin die aarde zich bevindt werd tegelijkertijd geschapen: Genesis 1:1 1 In den beginne schiep God de hemel en de aarde.
Met het woord 'hemel' wordt ook het universum bedoeld.
Dus het antwoord op die vraag is simpel: aarde en universum werden tegelijkertijd geschapen vanuit het 'niets'.
Dat 'niets' is relatief want de schepping kwam voort uit Gods brein: zijn gedachten en woorden.
Beelden zijn vormgevingen van woorden en woorden zijn abstracte aanduidingen van beelden en vormen.
Beelden maken de woorden concreet.
Zeg ik 'licht' dan verbeeldt men licht en zeg ik 'duisternis' dan verbeeldt men het begrip 'duisternis' op grond van hoe onze hersenen werken via een abstracte woord-hemisfeer (linkerhersenhelft) en via een concrete beeld-hemisfeer (rechterhersenhelft).
Deze indeling van ons menselijke brein is direct gerelateerd aan hoe Gods brein functioneert, al is zijn brein perfect en dat van ons mensen niet, en dat heeft een zekere oorzaak die men op grond van de Bijbel de zondeval noemt.

7. Hoe kan een alwetende god teleurgesteld zijn over zijn schepping?
Mijn God is een wezen met emoties, en ofschoon Hij alles weet kan Hij wel degelijk geëmotioneerd zijn over het verloop van zijn 'voorgekookte schepping' omdat Hij zich in meerdere dimensies kan begeven.
In zijn eigen dimensie bestaat Hij in het oneindige NU en kan Hij als een wetenschapper alles vanaf een afstand beschouwen, en als Hij zich in onze tijdsdimensie begeeft dan is Hij in staat om net als ons mensen zich te verwonderen over zijn eigen schepping, maar ook kan Hij geëmotioneerd zijn over zaken die misgaan in zijn schepping omdat Hij nu eenmaal wezens heeft gemaakt met een vrije wil die tegen Hem in kunnen gaan, ook al was en is dat een ingecalculeerd risico waar Hij een passend antwoord op heeft.
Vergelijk het met een cineast die toch gegrepen kan zijn door bepaalde scènes in zijn eigen film, als hij die film na een tijdje als gewone bioscoopbezoeker bekijkt, of met een schrijver die achteraf gegrepen wordt door zijn eigen roman, als hij na een tijdje zijn eigen boek leest, of vergelijk het met een maker van een computerspel die toch gegrepen kan worden door zijn eigen spel, ook al weet hij dat alles wat hij waarneemt via zijn monitor en zijn computerspeakers, door hem gecreëerde ILLUSIES van bits en bytes (nulletjes en ééntjes) zijn.

Mijn God schiep in feite ook via de creatie van elektronen, neutronen, protonen, atomen en moleculen een ILLUSIE die echter vanwege onze (door God geschapen) ZINtuigen en vanwege ons (door God geschapen) denkvermogen en bewustzijn niet aandoet als een illusie maar als een realiteit.

Wordt vervolgd. :idea:

De volgende 8 punten uit die lijst van 95 die ik beantwoorden zal.
PietV. schreef:95 stellingen/vragen aan een christen

8. Waarom heeft jouw god mensen nodig om zijn woord te verspreiden, waarom doet hij dit niet zelf?
9. Hoe kan een liefdevolle god toestaan dat er een hel is voor diegenen die niet in hem geloven?
10. Als een mens in staat is (volledig bij machte is) een ander mens te redden, maar dit niet doet, keuren wij dit af. Wij noemen zo iemand slecht en onethisch, deze persoon is in sommige gevallen zelfs strafbaar. Waarom keuren wij een god, die volgens vele gelovigen dagelijks in staat is mensen te redden, maar dit niet doet, niet af?
11. Wat voor kwaad hadden de planten en dieren gedaan die omkwamen tijdens de vloed? Waarom is er geen afbakening tussen primair en secundair lijden?
12. Waarom is jouw god meedogenloos onverschillig als je naar de natuur kijkt? Het is eten of gegeten worden.
13. Welk lot overkwam de mensen die niet bekend waren met de Bijbel alvorens hij geschreven werd?
14. Tussen de 10 en 20% van de vrouwen krijgt een miskraam, is jouw god de grootste aborteur?
15. Hoe kwam Adam aan zijn tepels?
8: Toen ik nog een ongelovige was vroeg ik me vaak af waarom God (als die zou bestaan) niet zijn bedoelingen met ons mensen op de wolken schreef in een taal die iedereen zou kunnen begrijpen, of waarom God niet luid en duidelijk tot ons zou spreken vanuit het universum in een taal die iedereen op aarde zou kunnen begrijpen.

Dat deed God dus niet op die manier...althans NOG niet, want dat gaat wel ongeveer op die manier gebeuren als Jezus Christus terugkeert, maar dan is het voor velen te laat om zich nog te kunnen bekeren omdat zijn komst tevens een oordeel inhoudt.

God bedient zich van mensen en daarom kwam Hij zelf op aarde in de gestalte van een mens en daarom gebruikte Hij mensen om zijn woorden op te tekenen over een hele lange periode, waarbij Hij ervoor zorgde dat elk Bijbelboek in samenhang staat tot het geheel.

Hij gebruikt mensen om het evangelie te verkondigen, al doet Hij dat in uitzonderlijke gevallen ook zonder mensen.

God gebruikte o.a. in mijn leven de E.O. toen die omroep nog radicaal was in de jaren '70 en '80 en Hij maakte het verder alleen af zonder tussenkomst van mensen omdat Hij mij gebruikt op plaatsen waar veel 'normale Jezus-volgers' niet zo gauw komen.

Hij gebruikt mensen omdat God de mens centraal stelt in alles wat Hem bezielt en omdat Hij mensen de mogelijkheid en de verantwoordelijk heeft gegeven om dit te kunnen doen.

9: God is liefde en veel mensen beseffen niet dat de hel-de poel van vuur OOK liefde is.

God houdt van satan!

Hij houdt zoveel van hem dat Hij een speciaal oord voor hem geschapen heeft waar hij genezen zal van zijn ziekelijke haat tegen zijn schepper en zal belijden "Jezus is Heer" en waar hij zijn knieën zal buigen voor zijn maker.

God kijkt echter niet meer naar die plaats om, na het Laatste Oordeel omdat Hij wel wat beters te doen heeft: feestvieren met zijn verlosten!

Jammer en helaas, pindakaas voor zijn haters: ze hebben hun kans gehad en die verspeeld en nu zullen ze moeten beseffen hoe vreselijk dom dat was.

En toch is dat liefde omdat ze in de hel nog wat goeds zullen zeggen, en meer dan "Jezus is Heer!" wil God ook niet uit hun monden horen en wie daar de meeste moeite mee zullen hebben -zoals de satan- die zullen extra balen in de hel.....voor altijd en eeuwig omdat God BIJNA alles kan, maar Hij kan de schepping van geestelijke wezens zoals engelen en mensen NIET ongedaan maken.

10: God redt dagelijks wereldwijd vele mensen, maar dat betekent niet automatisch zo dat ze hier op aarde in leven blijven.

Vaak gebeurt dat juist niet en denk aan soldaten op het slagveld die stervende hun leven in handen leggen van Jezus-God, terwijl ze kort daarvoor nog aan het moorden waren en vloekten.

Denk aan die ene misdadiger aan het andere kruis, naast dat van Jezus: Vergeven misdadiger

11: Planten en dieren werden ook vervloekt sinds de zondeval en de hele schepping is sinds de zondeval aan verval overgegeven:

Romeinen 8:20

Want de schepping is aan de vruchteloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar om (de wil van) Hem, die haar daaraan onderworpen heeft,

Uit: NBG-vertaling 1951

God deed dit vanwege zijn OORLOGSVERKLARING aan satan en zijn collega-gevallen engelen (demonen) en vanwege de mensen die in het kamp van satan terecht waren gekomen.

Mensen en dieren (planten hebben geen ziel en zijn geen wezens, maar een soort robotten zonder vrije wil) kan God redden, maar gevallen engelen zijn reddeloos verloren.

Zie mijn overdenking: xembryo.blogspot: Op welke leeuw lijk ik?

Lijden is lijden en primair en secundair lijden is beide een gevolg van de zondeval die Jezus als volmaakte zondeloos mens ervoer toen Hij in onze plaats werd gepijnigd en (langzaam) vermoord.

Hij is bij machte om die pijn te verzachten door het dragelijk te maken, en Hij kan de oorzaak van (de) pijn zelfs helemaal wegnemen, maar dat doet Hij niet altijd en daar heeft Hij zo zijn bedoelingen mee.

Ook zei Jezus dat we onze arts in ere moeten houden: specialisten die ons kunnen helpen tegen (de) pijn.

12: God heeft de hele schepping aan de vruchteloosheid onderworpen vanwege de zondeval van de mens die naar Gods tegenstander luisterde en dit omvat zowel de plantenwereld als de dierenwereld.

Planten gunnen elkaar vaak het "licht in de ogen" niet en in slow motion worden er complete oorlogen op leven en dood door planten en bomen met elkaar gevoerd om licht en voedsel.

Bij de dieren is dat zichtbaarder en de natuur is kei- en keihard....maar zo was die natuur ooit niet, want een zogenaamd prooidier had niets te vrezen van een zogenaamd roofdier omdat ALLE dieren plantaardig voedsel aten en de reuzenpanda is het bewijs dat dat kan, want die beer is een alleseter en dus OOK een vleeseter, maar hij doodt geen dieren om die op te eten omdat hij de hele dag druk bezig is om een grassoort (bamboe) te eten.

Zogenaamde prooidieren kunnen t.o.v. zogenaamde roofdieren ook zeer gevaarlijk zijn en denk aan een Afrikaanse buffel die met zijn hoorns een leeuw kan doden of aan een olifant die een leeuw kan pletten met zijn enorme gewicht.

De gevaarlijkste dieren voor ons mensen sinds de zondeval zijn overigens muskieten die malaria e.d. overbrengen waardoor ontzettend veel mensen kunnen omkomen, meer dan dat er slachtoffers vallen door gevaarlijke dieren zoals haaien, krokodillen en grote roofkatten of gifslangen en zeer giftige kwallen.

13: God is rechtvaardig en goed en Hij houdt er als rechter in zijn oordeel er rekening mee dat mensen leefden/leven en st(i)erven zonder kennis van Hem en zijn geboden.
Hij zal alle mensen die zonder wetenschap van Hem en zijn geboden leefden/leven dienovereenkomstig oordelen, en dat zal tot zeer verrassende 'vonnissen' gaan leiden.

Mensen die echter wel kennis kregen van God en zijn heilige geboden, die zullen dienovereenkomstig geoordeeld worden, en men zal wensen niets van God-de Heer Jezus gehoord te hebben indien men bewust zich van God-de Bijbel-Jezus had/heeft afgekeerd.

De zondvloed was echter een oordeel van God over de toenmalige mensheid die overigens één van taal was, en alleen Noach en de zijnen (8 mensen in totaal) werden destijds gered.

14: Miskramen (de natuurlijke abortus) zijn helaas een gevolg van de zondeval en het is en blijft een wonder dat er evengoed veel gezonde baby's geboren worden, want de kans dat er iets fout gaat is best groot.

Een natuurlijke abortus (niet provocatus, want dat is moord) is geen misdaad van God, maar het gevolg van de zondeval waaraan de mens zelf schuld heeft.

Miskramen leveren geen verhoogde kans op borstkanker op maar abortus provocatus wel: 50% meer kans op borstkanker omdat op een zeer onnatuurlijke wijze ingegrepen wordt in de hormoonhuishouding van het zwangere vrouwelijke lichaam.

15 Mannen hebben ook tepeltjes omdat baby's tot de derde maand in de baarmoeder uiterlijk vrouwelijk zijn.

Het Y-chromosoom bepaalt dan dat zo'n 'meisjesbaby' een jongetje wordt en daarom blijven die aangemaakte tepeltjes op z'n plaats die niet de functie krijgen van doorgifte van de onderliggende melkklieren zoals bij echte vrouwen, maar biologisch gezien zijn mannen eigenlijk een ander soort vrouwen, en vrouwen zijn een anders soort mannen.

Leuk hè?

Een man is een "vrouw" met de baard (in de keel)! :wink:

De volgende serie vragen die ik zal beantwoorden en dat zijn er deze keer 5

16. Waarom laat jouw god lot en zijn dochters in leven om ze hierna incest te laten bedrijven? En welke vader geeft zijn dochters aan een op sex beluste meute?

Genesis 19:36 En de beide dochters van Lot werden zwanger van haar vader. 37 En de eerstgeborene baarde een zoon, en noemde hem Moab; hij is de vader van de tegenwoordige Moabieten. 38 Ook de jongste baarde een zoon, en noemde hem Ben-Ammi; hij is de vader van de tegenwoordige Ammonieten.

God had een toekomstige bedoeling met de Moabieten en de Ammonieten, opdat Hij ze als tuchtmiddel kon gebruiken jegens zijn toekomstige hardnekkige volk.

Het wordt ook helemaal niet gesuggereerd door de Bijbel-God dat Lot moreel juist handelde, en dat geldt ook t.a.v. het gedrag van zijn dochters, maar omdat Lot ooit VERKEERD koos door juist in het immorele Sodom te gaan wonen, raakte hij en zijn dochters (zijn vrouw helemaal) besmet met het immorele denken van die stad.

Alleen dankzij het pleiten van zijn oom Abraham ten gunste van zijn neef Lot ten overstaan van God, spaarde God Lot en zijn dochters.

God heeft vaak bedoelingen met mensen die eigenlijk helemaal niet zo gesteld op Hem zijn.

God gebruikt het kwaad voor zijn eigen doeleinden, en niet omdat Hij zelf het kwaad is, maar omdat Hij het kwaad te slim af is, en omdat Hij via dat kwaad iets goeds kan uitwerken.

17. Waarom werd Jezus niet herkend door de Joden als hun aangekondigde Messias?

Dat is niet waar, want vele eenvoudige Joden geloofden juist wel in Hem, maar de 'elite' van het volk (h)erkende Hem niet als Masjiach/Messias, en zij hadden veel invloed op een groot deel van het toenmalige Joodse volk, waardoor de schijn wordt gewekt dat het complete Joodse volk Jezus zou hebben verworpen als hun Messias.

Toch moest het zo gaan omdat het zo was geprofeteerd, en God had- en heeft hier een bedoeling mee.

In de nabije toekomst zal een (derde) deel van het Joodse volk Jezus erkennen als hun eigen Messias/Masjiach als Jezus Christus wederkomt.

Bedenk ook dat de eerste gemeente van Jezus-volgelingen praktisch alleen bestond uit Joden.

Het Heil is uit de Joden!

18. In 2 koningen 24-25 werden 42 kinderen verscheurd door twee beren omdat ze Elia kale noemden. Waren dit een soort superberen?

Als God middels een uitverkorene duivels geworden mensen (jong of oud) veroordeeld heeft dan is Hij in staat om onorthodoxe middelen te gebruiken, en in dit geval gaf Hij twee beren het vermogen om 42 puber-jongens om te brengen.

God kan dat!

Besef dat dit in een hele andere tijd gebeurde dan die van het nieuwe verbond onder Jezus en van het nieuwe testament, die tot op de dag van vandaag voortduurt.

19. Waarom mengde jouw god zich in de Bijbel diverse keren in menselijke aangelegenheden. Maar deed hij niets tijdens de Holocaust?

Het is niet waar dat God niets deed tijdens de Shoa of Holocaust: veel Joden zijn wel gered door mensen die namens de God van de Bijbel hebben gehandeld, of die dat uit medemenselijkheid deden, wat ook van God komt, want liefde voor het goede komt van God, ook als niet-gelovigen dat doen.

Ook werden veel Joden juist vanwege de vervolging en de naderende dood ermee geconfronteerd dat hun dit overkwam OMDAT ze behoren tot Gods uitverkoren volk en dit bracht hun dichter tot hun eigen God, en dat is winst, omdat God ons mensen niet heeft gemaakt met het oog op dit tijdelijke aardse, maar met het oog op de eeuwigheid.

Velen zijn in de gaskamers gestorven met de Joodse geloofsbelijdenis op hun lipppen: 'S'ma Israel' Hoor, Israël: de HERE(YHVH) is onze God; de HERE(YHVH) is één!

20. Als je spreekt over een algoede god; hoe rijm je dit met een god die in Jesaja 45:7 zegt dat hij het kwaad heeft gemaakt?

God BEWERKT HET HEIL met betrekking tot zijn uitverkorenen.
God IS het kwaad NIET, en Hij is ZEKER geen gespleten persoonlijkheid, maar Hij gebruikt het kwaad om daarmee tot zijn doel te komen.
God had de gevallen engel Morgenster, die satan werd, meteen in de poel van vuur kunnen werpen, tezamen met de andere gevallen engelen, maar dat deed Hij NIET.
Lees verder: http://xembryo.blogspot.com/2011/02/op- ... ik_23.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hanss schreef:
PietV. schreef:http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =39&t=9610

PietV, waar slaat dit op?

Ik beantwoord die vragen en je plaatst mijn antwoorden opnieuw ergens anders en dat onder een topic met daarin de naam van iemand (Anne) die momenteel op vakantie is?
Volgens mij was het probleem het vele off topic gedoe.
Die je overigens hier weer opnieuw begint.
Aan Hanss adviseer ik op je eigen topic te blijven, de begeleiders adviseer ik alles vanaf do aug 11, 2011 1:33 am te verplaatsen naar het afgesplitste topic.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie