ex-moslim

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

misslovely
Geregelde verschijning

Re: ex-moslim

Bericht door misslovely »

nee, ik hou niet van mijn man maar in de islam is dit van onderbelang.
Als vrouw moet je een grondige reden hebben om en scheiding aan te vragen, en het is erg moeilijk om een scheiding rond te krijgen. (in islamitsche landen via de rechtbank, hier in Europa via een imam) Een man hoeft maar 3x het woordje talaq te zeggen en het huwelijk is gedaan.
Ik spreek hier wel over een islamitisch huwelijk. Een moslim mag voor de wet trouwen maar moet zeker voor de islam trouwen. Voor de wet scheiden is niet moeiljk maar zolang er geen islamitische scheiding is heeft de man alle recht om bij zijn vrouw te zijn en over haar de baas te blijven spelen.
Vaak zeggen mannen met opzet de talaq niet om hun vrouw te pesten en omdat ze weten dat ze heel moeilijk een scheiding kan krijgen. ze kan dan niet opnieuw trouwen terwijl dat voor een man geen probleem is.
Dus als mijn man niet wilt scheiden, zit ik eigenlijk gevangen.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

misslovely schreef:nee, ik hou niet van mijn man maar in de islam is dit van onderbelang.
Als vrouw moet je een grondige reden hebben om en scheiding aan te vragen, en het is erg moeilijk om een scheiding rond te krijgen. (in islamitsche landen via de rechtbank, hier in Europa via een imam) Een man hoeft maar 3x het woordje talaq te zeggen en het huwelijk is gedaan.
Ik spreek hier wel over een islamitisch huwelijk. Een moslim mag voor de wet trouwen maar moet zeker voor de islam trouwen. Voor de wet scheiden is niet moeiljk maar zolang er geen islamitische scheiding is heeft de man alle recht om bij zijn vrouw te zijn en over haar de baas te blijven spelen.
Vaak zeggen mannen met opzet de talaq niet om hun vrouw te pesten en omdat ze weten dat ze heel moeilijk een scheiding kan krijgen. ze kan dan niet opnieuw trouwen terwijl dat voor een man geen probleem is.
Dus als mijn man niet wilt scheiden, zit ik eigenlijk gevangen.
Dit snap ik niet.
Een islamityisch huwelijk wordt in Nederland niet erkent. Net zoals een christelijk huwelijk of een huwelijk gesloten in bijzijn van 10 kabouters rond een grote rode paddenstoel.

Hoezo zit je dus gevangen? Wanneer je in Nederland een scheiding aanvraagt dan ben je in no time gescheiden.
Waar zit het probleem?
siger

Bericht door siger »

misslovely schreef:Een moslim mag voor de wet trouwen maar moet zeker voor de islam trouwen. Voor de wet scheiden is niet moeiljk maar zolang er geen islamitische scheiding is heeft de man alle recht om bij zijn vrouw te zijn en over haar de baas te blijven spelen.
Wat bedoel je met "alle recht"? Voor de politie en de rechter telt hopelijk enkel de burgerlijke scheiding. Die kan je dus horen en je recht geven. Of vergis ik me? Soms hoor ik wel dat rechters de rechtspraak van "het land van herkomst" volgen, wat me zeer kwalijk en onverdedigbaar lijkt als die rechtspraak niet zou overeenstemmen met onze mensenrechten.

Als je met "alle recht" bedoelt de "ongeschreven" wetten van je directe omgeving, dan moet je je toch afvragen of het niet beter is die omgeving te ontvluchten.

edit: inmiddels heeft Moeders ongeveer hetzelfde geschreven...

edit2: ik vond deze verklaring terug in de openingspost. Bijzonder droevig:
misslovely schreef:Nu ik ben dus 32 jaar en mama van 3 zoontjes waarvan ik er ééntje al meer dan 1,5 jaar niet heb gezien. HIj woont in het buitenland bij zijn papa en ja, islamitisch gezien mag een vrouw niet alleen zo ver reizen en mijn ex wil niet naar hier komen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Meer wel een leuk inkijkje in het fundamentalisme.
misslovely
Geregelde verschijning

een islamitisch huwelijk wordt niet erkend nee, maar bij moslims is dit veel belangrijker dan trouwen voor de wet. ben je niet voor de islam getrouwd, dan ben je niet getrouwd... en mag je niet samen zijn en sex hebben enzo.
Scheiden voor de wet betekend niet automatisch dat je bent gescheiden voor de islam. dit is terug een aparte scheiding. In moslimlanden is dit anders omdat voor de wet trouwen en islamitisch trouwen 1 plechtigheid is en dus 1 scheiding.
Als je man wel voor de wet wilt scheiden maar niet islamitisch blijft hij toch je man.
Mijn man is moslim en zonder islamtische scheiding gaat hij me nooit met rust laten.
Gisteren heeft hij nog gezegd dat hij nooit gaat scheiden van me en als vrouw is de kans bijna 0 dat je een scheiding krijgt.
ik voel me zelf geen moslima meer maar mijn man is en blijft moslim en voor hem is dat islamitisch huwelijk heilig.
Als vrouw heb je niet veel te zeggen of te beslissen in de islam.
misslovely
Geregelde verschijning

Ah ja, ik ben ook niet voor de wet getrouwd..
anders was het misschien gemakkelijk en we wonen ook nog officieel samen.
misslovely
Geregelde verschijning

verhuizen kan ik niet, daar heb ik geen geld voor.
We hebben ook een kind samen en als ik wegga met ons zoontje naar ik weet niet waar, is dit volgens de belgische wet ontvoering. Mijn man mag zijn kind zien, volgens de wet zal er geen reden zijn waarom hij dit niet mag.
misslovely
Geregelde verschijning

wie weet krijgt hij dan wel de voogdij over ons zoontje, als ik er mee ben weggevlucht..
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

misslovely schreef:Ah ja, ik ben ook niet voor de wet getrouwd..
Dan ben je ook helemaal niet getrouwd.
Nog makkelijker.

Je blijft maar hameren op de islamitische wet.
Maar je bent toch geen moslima meer?
Wat heb je dan met die wet te maken?

Je mag best verhuizen hoor.
Wanneer je in Belgie blijft is er niets aan de hand.
Ik zie echt het probleem niet.
Het lijkt wel alsof je je aan de islamitische wet vastklampt als een excuus om bij hem te blijven?
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Veel sterkte misslovely, maar ik hoop dat je het hier niet bij laat zitten en een oplossing voor je problemen kunt vinden. Kun je in je woonplaats gratis juridisch advies krijgen?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Hiëronymus schreef:Kun je in je woonplaats gratis juridisch advies krijgen?
Zijn er in belgië ook "Blijf van mijn lijf" huizen? Kan je daar misschien eens gaan praten.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Fishhook schreef:Zijn er in belgië ook "Blijf van mijn lijf" huizen? Kan je daar misschien eens gaan praten.
Ik praat wel over een gebeurtenis van ongeveer 25 jaar geleden, maar mijn ex-vrouw vertelde mij ooit dat toen ze in een blijf-van-mijn-lijf-tehuis zat (voor de duidelijkheid: niet door mijn toedoen) dat ze het meemaakte dat haar (ex-)moslima-buurvrouw in de kamer naast die van haar werd doodgestoken door haar moslim-man die op de één of andere manier in dat tehuis had weten binnen te dringen. Hopelijk zijn de blijf-van-mijn-lijf-tehuizen nu beter beveiligd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
misslovely
Geregelde verschijning

Moeders schreef:
misslovely schreef:Ah ja, ik ben ook niet voor de wet getrouwd..
Dan ben je ook helemaal niet getrouwd.
Nog makkelijker.

Je blijft maar hameren op de islamitische wet.
Maar je bent toch geen moslima meer?
Wat heb je dan met die wet te maken?

Je mag best verhuizen hoor.
Wanneer je in Belgie blijft is er niets aan de hand.
Ik zie echt het probleem niet.
Het lijkt wel alsof je je aan de islamitische wet vastklampt als een excuus om bij hem te blijven?
nee, ik ben niet getrouwd maar volgens mijn man wel (ik zeg mijn man want ben dat al 1,5 jaar gewoon) en zolang hij denkt dat we getrouwd zijn blijf ik zijn vrouw.
Het is ook iets psychiologisch. Als we niet islamitisch gescheiden ben, ga ik altijd het gevoel hebben dat ik zijn bezit blijf.

Verhuizen is echt moeilijk..
Ik werk niet en kan niet werken door mijn ziekte.
Na 5 jaar wachten woon ik sinds 2 jaar in een sociale woning.
Een gewone privé woning kan ik niet betalen, ben zelfs uit mijn vorig appartement gezet omdat ik de huur niet meer kon veroorloven. Heb dan ook nog veel schulden van vroeger die ik op mijn eentje mag afbetalen.
Als ik verhuis, dan moet ik terug privé huren en dat gaat niet.
En je moet 3 jaar ergens wonen voor je een sociale woning kunt aanvragen. En dan nog jaaaren wachten.
Bij familie kan ik ook niet terecht.
En zolang ik in Belgie blijf wonen, kan hij me overal vinden.
We hebben een kind samen en heb geen recht om hem te beletten zijn kind te zien.

Nu daarnet heeft hij weeral eens gezegd dat hij niet wilt scheiden, dat hij zelfs denkt aan een tweede vrouw omdat ik hem toch geen liefde kan geven.
Dat is zo in de islam hé, het leven voor de vrouw is een gevangenis.
Daarom dat ik er zo een afkeer van ben ga krijgen.
Als ik die mannen hier naar de moskee zie stappen gaat mijn haar al recht staan.
Aan alles wat de islam vertegenwoodigd begin ik meer en meer een hekel te krijgen en dat is te danken aan mijn man. En dat is toch het enige voordeel van hem te leren kennen lol
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

lieverd, jij bent automatisch gescheiden als je geen moslim meer bent, want jullie huwelijk is niet meer geldig. Hij mag helemaal niet getrouwd blijven met een ongelovige. Mijn ex heeft voor mijn ogen de trouwpapieren van de moskee verscheurd en mijn trouwring door het raam geflikkerd. Geloof jij nog in de christelijke, joodse of islamitische god, een god die de mensen in de hel gaat gooien en die persoonlijk straft? Zo nee dan is je huwelijk ongeldig. Hij heeft het zonder mijn weten toen nog bij een imam nagevraagd. Dus gooi die psychologische bezwaren de deur uit... je bent verdorie niet zijn bezit! Als je ergens hulp bij nodig hebt aarzel niet om me te contacteren.

Kijk maar hier en wrijf dit onder zijn neus, als hij een echte godvrezende moslim is wil hij niet eens met je getrouwd blijven: http://www.islamqa.com/en/ref/134339/ma ... 20annulled" onclick="window.open(this.href);return false;
misslovely
Geregelde verschijning

petals schreef:lieverd, jij bent automatisch gescheiden als je geen moslim meer bent, want jullie huwelijk is niet meer geldig. Hij mag helemaal niet getrouwd blijven met een ongelovige. Mijn ex heeft voor mijn ogen de trouwpapieren van de moskee verscheurd en mijn trouwring door het raam geflikkerd. Geloof jij nog in de christelijke, joodse of islamitische god, een god die de mensen in de hel gaat gooien en die persoonlijk straft? Zo nee dan is je huwelijk ongeldig. Hij heeft het zonder mijn weten toen nog bij een imam nagevraagd. Dus gooi die psychologische bezwaren de deur uit... je bent verdorie niet zijn bezit! Als je ergens hulp bij nodig hebt aarzel niet om me te contacteren.

Kijk maar hier en wrijf dit onder zijn neus, als hij een echte godvrezende moslim is wil hij niet eens met je getrouwd blijven: http://www.islamqa.com/en/ref/134339/ma ... 20annulled" onclick="window.open(this.href);return false;

hij weet dat maar al te goed dat hij niet meer bij me mag blijven, al is het maar omdat ik niet meer bid en niet van plan ben dit te doen.
maar ik weet totaal niet waarom hij bij me wilt blijven..
ofwel wil hij het niet accepteren.
Het gaat ook totaal niet tussen ons.
Plaats reactie