Hondenuitlaatdrama, maar niet geheel zonder humor

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Hondenuitlaatdrama, maar niet geheel zonder humor

Bericht door Marinus »

Had ik weer, lekker met de honden naar het bos, honden lekker los want die kunnen los, beetje laten spelen met andere honden, en op een gegeven moment gebeurd het. Vanuit het niets grijpt een grote labrador (?) die uitgelaten werdt door 2 [CENSUUR]-wijven, Jaap, een van mijn Jack Russels. Het was redelijk kort maar behoorlijk krachtig. Hij pakte hem in zijn rug, tilde hem van de grond en begon te schudden.

Nu ja, ik reageerde heel redelijk naar die vrouw toe, was niet kwaad hoewel dat beest absoluut niet los en/of zonder muilkorf in het bos had mogen lopen. Jaap bloedde niet, maar was wel aan het piepen en liep mank, dus ik dacht dat een bezoek aan de dierenarts misschien wel nodig zou zijn. Dus ik vraag de mevrouw beleefd om haar gegevens, zodat eventuele kosten voor haar rekening zouden zijn. Volgens mij heel redelijk

Dat weigerde ze pertinent en in behoorlijk grove bewoordingen, en omdat ik niet het type ben wat verlepte kakwijven met kutkapsels in elkaar slaat in het bos, zelfs niet als ik daar zwaar behoefte aan heb (bloed begon te koken, geen rode waas, want ik doe niet aan rode wazen, maar ik was echt pissig) zat er niet veel anders op om door te lopen. Japie liep er wat beter bij, maar piepte nog steeds. En toen begreep ik voor het eerst echt wat mensen voelen als ze zeggen "Maar je moet niet aan mijn hond komen"

Dus ik ben omgekeerd, ben netjes 30 meter achter de dames aan gaan lopen omdat ik ook niet het type ben dat verlepte kakwijven met kutkapsels intimideer, zelfs niet als ik daar zwaar de behoefte aan heb, en ben achter ze aan teruggelopen naar het dorp. Gewoon om te kijken waar ze woonden en om dan vervolgens aangifte te doen en een adres te hebben om de eventuele dierenartsrekening heen te sturen. Was al iets minder redelijk, maar niet geheel onredelijk.

Op een gegeven moment blijven de VKWMKK staan bij zo'n laag houten slagboompje. Ik er heen gelopen netjes op 5 meter afstand blijven staan, korte woordenwisseling, ongeveer dit:
VKWMKK: Wij voelen ons heel erg bedreigt nu
Ik: Hoeft niet hoor ik wil alleen een adres hebben om aangifte te doen en eventueel de dierenartsrekening heen te sturen.
VKWMKK: Ja, maar jouw hond liep ook los
Ik: Mijn hond kan los, de jouwe niet, die is vals.

Mevrouw verlengt de hondenriem mogelijk in een poging om me te intimideren, hond komt op me af. Helaas voor de hond heb ik jaren een krantenwijk gehad op het platteland en weet hoe je honden moet behandelen. Eén grauw van mij en de hond zit trillend met de staart tussen de poten achter de VKMKK. Ik adviseer de dame om de hond voortaan en aangelijnd te laten met een muilkorf om.

VKWMKK: Als je nu niet weggaat bel ik de politie
Ik: doe maar, dat is erg handig voor de aangifte
VKWMKK: Ga weg, of ik zorg dat het je berouwt.
Ik: Oh, gaan we dreigen?
VKWMKK: Nee dat is een belofte.

Had ze niet moeten zeggen. Ik begin breed te grijnzen, doe onverwacht (ik zag het zelf ook niet echt aankomen) 2 stappen naar voren en roep BOE!. Beide VKWMKK deinzen achteruit, struikelen over het slagboompje, een houdt zich staande, maar de tweede gaat vol onderuit. Dat was niet de bedoeling achteraf (denk ik) maar man... :lol: :lol:

VKWMKK: Ik ga aangifte doen bij de politie
Ik: Weet je wat ik zou doen? Gewoon achter me aanlopen, dan zie je vanzelf waar ik woon.

Ik kijk opzij, Jaap zit te kwispelen en met een hondengrijns op zijn bek. Ik denk: "bezoekje aan de dierenarts is blijkbaar niet meer nodig, en toen ben ik maar doorgelopen.

Het verdient niet geheel een schoonheidsprijs, maar ik vond het wel scherp van mezelf.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Fish
Ontoombaar

Re: Hondenuitlaatdrama, maar niet geheel zonder humor

Bericht door Fish »

Ik kan me helemaal inleven, zelf ooit zoiets aan de hand gehad. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Hehehe, mooi gedaan Marinus.
a.r.

Bericht door a.r. »

Jammer dat het niet geregend had! :angel12: Ik begrijp het wel hoor Marinus...
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Geweldig!
Vooral vanwege het hoge 'hier ha je je kwarkpunt, van Putten' gehalte. :D
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Samante

Bericht door Samante »

Geweldig Marinus! Gelukkig is het met jouw hond dus goed afgelopen.
Is lastig om rustig te blijven bij asociale kakwijven. Ik weet het.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Samante schreef: Is lastig om rustig te blijven bij asociale kakwijven. Ik weet het.
Wat dat toch is met nichten en kakwijven?
Het komt mij namelijk ook niet geheel onbekend voor. ;)
Rustig blijven lukt me wel, echter hoe rustiger hoe meer berekenend en vooral valser ik word.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Prachtig verhaal Marinus. Ik moest onmiddelijk aan Simon Carmiggelt denken, al weet ik niet waarom. :)

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Achteraf was het zo absurd, eerst was ik nog best geschokt door alles, maar toen ik terug naar huis toeliep drong een en ander pas goed tot me door. Gelukkig hebben niet heel veel mensen op straat me hysterisch horen grinniken. :lol:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Mijn hond en ik zijn trots op je!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

8*)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Prachtig Marinus. Ik genoot van het verhaal en dacht meteen dat je het moet opsturen naar een krant of tijdschrift, in ieder geval naar een huisdiertijdschrift. Je hebt schrijverstalenten.
Born OK the first time
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

geweldig Marinus...ook mijn honden Zack en Shiva zijn trots op je
hoe is het nu met Japie. dit verhaal moet je opsturen ,je hebt echt schrijftalent
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Plaatsenwaardig verhaal inderdaad. Ik weet niet op wat voor plek, inderdaad huisdierentijdschrift misschien, maar de moeite waard om iets mee te doen.

Gaat het nog steeds goed met Jaap of moet hij toch naar de dierenarts?
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Leuk verhaal. Ben een beetje laat met reactie, lees het nu pas.
Dat het ook anders kan, vertel ik hier.

Wij hebben twee jaar terug een " van alles watje hond" genomen.
Hij was een maand of 8 dat we met hem naar Wijk aan Zee strand gingen.
Daar mogen ze los in de wintermaanden.
8 maanden dus erg speels.
Komen we 3 of 4 grote Saarloze wolfshonden tegen. Waarvan een ook nog jong.
Onmiddellijk beginnen onze hond en de jonge Saarloze te spelen.
Onze hond was duidelijk geen partij en moest het van beweeglijkheid hebben. Dolkomisch om te zien.
Totdat de Saarloze het puntje van de staart te pakken had en mij hond viel.
Onmiddellijk stonden de volwassen Saarloze er boven op. Ik stond gelukkig dichtbij met een stok.
In een ogenblik stond ik tussen de meute en riep :"Af!!!" En gelijk de hele meute ging af!
De eigenaar kwam snel aangelopen en vroeg wat er gebeurt was en of er iets met mijn hond was.
Heel even was mijn hond geen speel kameraadje maar een prooi.
Door rustig en beheerst af te roepen werd ik op dat moment de leider van de meute.
Nog een goed gesprek met de eigenaar gehad. Dus zo kan het ook.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Plaats reactie