De Vrije School van Zutphen heeft voor ophef gezorgd door het ontslag van de 47-jarige docent Norbert Geesinga. Geesinga kwam voor de klas openlijk uit voor zijn sterrenbeeld Waterman.
‘Een Waterman in een pedagogische functie was Rudolf Steiner een gruwel’, aldus Geert Jansdaal, directeur van de school. ‘In zijn boeken waarschuwde hij voor het rebelse aspect van het sterrenbeeld en de negatieve invloed die dit zou hebben op opgroeiende kinderen.
De docent Euritmisch Boekhouden en Kastanjebewerking, Norbert Geesinga, is diep verontwaardigd over de handelswijze van zijn werkgever. ‘Ik ben antroposoof en Waterman. Ik ben het levende bewijs dat deze twee kunnen samengaan. Al tien jaar functioneer ik naar behoren op school. Met het toestaan van deze vorm van discriminatie toont Nederland zich wederom als land van schijntolerantie.’
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Dat het artikel Rudolf Steiner vermeldt, is op zich al reden genoeg om het naar de prullenbak (of op zijn minst de moppentrommel) te verwijzen.
'There is a tide in the affairs of men, which, taken at the flood, leads on to fortune;
Omitted, all the voyage of their life is bound in shallows and in miseries.
On such a full sea are we now afloat, and we must take the current when it serves,
Or lose our ventures.' - William Shakespeare
Voor wie de satire op de zaterdagavond tv mist.....ook de reacties zijn vaak hilarisch!.... Veegt de laatste lachtranen weg! http://www.speld.nl/2011/10/13/vrije-sc ... rrenbeeld/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arowana schreef:Dat het artikel Rudolf Steiner vermeldt, is op zich al reden genoeg om het naar de prullenbak (of op zijn minst de moppentrommel) te verwijzen.
doctorwho schreef:Laat niet af dat tweelingen geen schizofrenen mogen begeleiden wegens vooringenomenheid.
Oef, je bent toch niet 1 van de velen die denken dat schizofrenen meerdere persoonlijkheden zouden hebben?
Ik en mijn andere persoonlijkheden peinzen er niet over dat te denken.
Was dat een unanieme beslissing? Of is dit de mening van de meest dominante persoonlijkheid?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)