Why I am no longer a Christian

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Shadow
Forum fan

Why I am no longer a Christian

Bericht door Shadow »

Een uiteenzetting van een ex-christen waarom hij van zijn geloof is afgestapt. Een aanrader voor zowel atheisten als christenen omdat deze twee groepen elkaar vaak niet begrijpen:

http://www.youtube.com/user/Evid3nc3#p/ ... Sy1-Q_BEtQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Why I am no longer a Christian

Bericht door Rereformed »

Zeer to the point dat hij meteen begint met uiteenzetten dat hij wel degelijk een oprecht en waar christen is geweest. Christenen zullen altijd op een gegeven moment beweren dat je nooit een echte gelovige geweest bent. Dat heb ik zelf altijd heel triest gevonden.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Wow...dit is een zeer indrukwekkende serie. Hij heeft een bijzonder rustige stem en manier van spreken, zeer aangenaam om langer naar te luisteren en zeer overtuigend wat betreft zijn oprechtheid. Hij presenteert alles zeer genuanceerd, met diepe inzichten en grote helderheid. Video's zijn gemaakt met professionele stijl.
Born OK the first time
Shadow
Forum fan

Bericht door Shadow »

Dank je rereformed, wij hebben de presentatie nu ongeveer voor de helft gekeken en zijn ook zeer onder de indruk. Door de duidelijke manier van presenteren begon ik zelf te zien waarom discussies over religie zo vaak eindigden in een herhaling van patronen, dus het leek me nuttig om de video ook hier te plaatsen.
Shadow
Forum fan

Bericht door Shadow »

Er was eens, in een galaxy hier heel ver vandaan...

http://youtu.be/laGB4etAosE" onclick="window.open(this.href);return false;
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ik kan me deze serie herinneren toen er nog maar 2 of 3 delen waren in 2009. Ik heb er toen een bookmarkje van gemaakt, maar dat is bij mij langzamerhand een jungle waar ik in verdwaal , of gewoon nauwelijks in blader.

Bedankt voor het onder de aandacht brengen. Ik heb grote bewondering voor de nauwkeurige manier van werken van deze jongeman. Hij steekt er veel tijd in en dat is aan het resultaat te zien.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Plaats reactie