Treitertraject
Moderator: Moderators
Re: Treitertraject
Lekker op dreef, a.r.? 

Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
@ Biemer, het is wel een gevoelig punt idd, omdat ik zo vaak oordelen lees en hoor over uitkeringsgerechtigden, "lapzwansen, uitkeringstrekkers, gemakzuchtig, lui, profiteurs en ïedereen die wil werken, kan werk vinden"" zijn zomaar wat benamingen en termen die me ff snel te binnen schieten, omdat ik weet dat dit zeker niet altijd geval is, ik een oordeel proefde in je schrijven en al heel boos was/ben op "Het Systeem", daarbij tellend dat ik op een punt gekomen ben dat ik denk, ik heb niets meer te verliezen, dus laat ik het dan maar eens aankaarten/aanklagen schreef ik mijn stuk. Weet je, als ik iets over mijzelf/mijn situatie schrijf, dan schrijf ik nooit (alleen) voor mijzelf, ik beschouw mijzelf niet als een uitzonderlijk geval, "waar ik tegenaan loop, daar lopen anderen ook tegenaan" verwacht ik altijd. In tegenstelling tot wat er wel eens gesuggereerd wordt, voel ik mij verre van zielig en aandacht heb ik, in die zin, ook niet nodig, integendeel ik voel me uiterst strijdbaar en ben niet voornemens om er aan onderdoor te gaan, mijn Nietzscheaanse trots heeft me geleerd, dat ik alles overleef, dus ik zal dit ook wel overleven. Nou ja, de schoolfrik, dominee heeft weer een overdenking/preek gegeven op de late vrijdagmiddag, ze heeft toch niks beters te doen!@ AR. Aiiii. Ik heb geloof ik een gevoelige snaar geraakt. Ik kan me je frustatie goed voorstellen.Je wil werken, maar de kans krijg je niet en het wordt je onmogelijk gemaakt.
Mijn opmerking (m.b.t. de Polen) was eigenlijk off topic. Excuses daarvoor.

Het ongegeneerd geld opnemen om zogenaamd werklozen te scholen en aan werk te helpen is alleen mogelijk voor goed plaatsbare personen rond de 40 jaar; daarmee kunnen dergelijk bureaus scoren.
De ouderen zien ze altijd veel te vroeg met zogenaamde 'vlekjes'.
Dat betekent dat aan de werkgeverskant en aan de overheidskant echt op een andere manier over werkgelegenheid gedacht moet worden.
* Werk delen;
500.000 werkzoekenden om 30.000 banen;
Dat betekent dat ook werkende misschien iets moeten in leveren om een ieder een deelname aan het arbeidsproces te bieden.
Werk zorgt naast inkomen ook voor sociale integratie.
De ouderen zien ze altijd veel te vroeg met zogenaamde 'vlekjes'.
Dat betekent dat aan de werkgeverskant en aan de overheidskant echt op een andere manier over werkgelegenheid gedacht moet worden.
* Werk delen;
500.000 werkzoekenden om 30.000 banen;
Dat betekent dat ook werkende misschien iets moeten in leveren om een ieder een deelname aan het arbeidsproces te bieden.
Werk zorgt naast inkomen ook voor sociale integratie.
Probleem is dat '40ers meestal uit zichzelf geen probleem hebben met het vinden van een baan.
Maar om ze als bureau even binnen te hebben, kun je mooie positieve scores aanbieden naar de financierende overheid dat jouw bureau en methode goed werkt.Jim schreef:Probleem is dat '40ers meestal uit zichzelf geen probleem hebben met het vinden van een baan.
Mijn gemeente heeft reïntegratie allang weer in eigen hand genomen omdat bekend is dat commerciële reïntegratie niet werkt en alleen maar geld kost. Zijn andere gemeentes nog niet tot dat inzicht gekomen dan? Zoals a.r. schreef, het is al 4 jaar overduidelijk bekend.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Over treiteren gesproken, een stukje uit de regio Rotjeknor.
Dan haken de mensen die niet sterk zijn in formulieren in 8 voud invullen afhaken en de armoe in verdwijnen.
Maar het aantal bijstandsgerechtigen daalt.
Daar is ook het 15 weken 20 uur per week sollicitatie klasje voor bedoeld, mensen afschrikken.
Dat is Nederland tegenwoordig mensen.
En daar is de cruq, we stellen de bijstand een maand uit en maken er een papierwinkel van.Regio | 30 november 2011
ROTTERDAM - Het aantal inwoners in Rotterdam met een bijstandsuitkering daalt. Aan het begin van de zomer beleefde de Maasstad een piek met 34.795 bijstandsgerechtigden, maar dat zijn er nu 1345 minder. Dat heeft de gemeente woensdag bekendgemaakt.
Het hoge aantal bijstandsuitkeringen in Rotterdam drukt zwaar op het budget van de stad. In juni kondigde Rotterdam aan fors extra te moeten bezuinigen, onder meer vanwege de sterke toename van het aantal bijstandsgerechtigden. Het stadsbestuur wist lange tijd niet hoeveel bijstandsgerechtigden de stad nu werkelijk telde. Mede daarom moest wethouder Dominic Schrijer aftreden.
De in juni aangetreden wethouder Marco Florijn (sociale zaken) is positief over de resultaten. Hij schrijft de daling van de bijstandsuitkeringen toe aan maatregelen die hij invoerde om mensen met bijstand weer aan het werk te krijgen. ,,Werkgevers hebben een belangrijke rol gekregen in dit proces, hiervoor hebben we afspraken gemaakt met de branche'', aldus Florijn http://nl.linkedin.com/pub/marco-florijn/7/572/349" onclick="window.open(this.href);return false; . Ook krijgen mensen die een bijstandsuitkering aanvragen een maand bedenktijd, waardoor volgens de wethouder een deel alweer afhaakt.
Het college wilde dit jaar 28,5 miljoen euro bezuinigen op de bijstand, maar dit bleek niet haalbaar. In september stelde de stad het te bezuinigen bedrag bij naar 10 miljoen. Volgens Florijn is deze doelstelling met de recente daling van bijstandsgerechtigden gehaald. Volgend jaar wil de stad 40 tot 80 miljoen bezuinigen op de bijstand.
Dan haken de mensen die niet sterk zijn in formulieren in 8 voud invullen afhaken en de armoe in verdwijnen.
Daar is ook het 15 weken 20 uur per week sollicitatie klasje voor bedoeld, mensen afschrikken.
Soms denk ik wel eens, dat dit gecreëerd wordt om al die midden en hoog opgeleiden aan een baan te helpen.Blackadder schreef: Mijn conclusie was: "Er werd meer dan een jaar lang méér geld besteedt aan externe bedrijven om mij aan het werk te helpen dan mijn gehele uitkering kostte. "

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ah, je wordt wakker zie ik.
Elders schreef ik al over de managerlaag die zich in stand houd.
En het gebrek aan vakmensen.
Elders schreef ik al over de managerlaag die zich in stand houd.
En het gebrek aan vakmensen.
Onjuist, dat is Rotterdam, tegenwoordig. En met succes voor het budget van Gemeenten, hetgeen ze, zo zullen ze zelf betogen, in zetten voor meer werkgelegenheid, zodat het mes aan twee kanten snijdt.Jim schreef:Over treiteren gesproken, een stukje uit de regio Rotjeknor.
En daar is de cruq, we stellen de bijstand een maand uit en maken er een papierwinkel van.Regio | 30 november 2011
ROTTERDAM - Het aantal inwoners ... aftreden.
De in juni aangetreden wethouder Marco Florijn (sociale zaken) is positief over de resultaten. Hij schrijft de daling van de bijstandsuitkeringen toe aan maatregelen die hij invoerde om mensen met bijstand weer aan het werk te krijgen. ,,Werkgevers hebben een belangrijke rol gekregen in dit proces, hiervoor hebben we afspraken gemaakt met de branche'', aldus Florijn http://nl.linkedin.com/pub/marco-florijn/7/572/349" onclick="window.open(this.href);return false; . Ook krijgen mensen die een bijstandsuitkering aanvragen een maand bedenktijd, waardoor volgens de wethouder een deel alweer afhaakt.
Het college wilde dit jaar 28,5 miljoen euro bezuinigen op de bijstand, maar dit bleek niet haalbaar. In september stelde de stad het te bezuinigen bedrag bij naar 10 miljoen. Volgens Florijn is deze doelstelling met de recente daling van bijstandsgerechtigden gehaald. Volgend jaar wil de stad 40 tot 80 miljoen bezuinigen op de bijstand.
Wat niet gezegd wordt, maar wel moet vermeld worden is dat tegenstanders doorgaans zeggen dat door die extra banen, de winnaars weer winnen, en de mensen met een minder talent voor bureaucratische zaken weer aan het korste eind trekken, waaronder vele zeer kwetsbare mensen uit de samenleving. Tweede van onderen zijn hen die geen ster zijn in het solliciteren, op basis van karakter, uitstralling, presentatietalent of werkervaring (gat in het CV).
Walgelijk dat deze wethouder vooral cijfers aan wil halen die henzelf een veer in het achterwerk steken en verwachten dat we dan ook nog eens dank-u-wel mogen zeggen. Ik vermoed dat ik hiermee het onderwerp treitertraject aardig benaderd heb.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Ik ben sprakeloos:
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... joen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekort gemeente Rotterdam niet 120 maar 21 miljoen
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... joen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekort gemeente Rotterdam niet 120 maar 21 miljoen
Zicht op Rotterdam. © Thinkstock
Rotterdam komt over 2011 veel minder geld te kort dan eerder was begroot. Ging het vorig najaar nog over een tekort van bijna 120 miljoen euro, dat blijkt nu 21,6 miljoen euro te zijn.
Dat bleekt woensdag uit de voorlopige jaarrekening over 2011. De meevaller van bijna 100 miljoen euro wordt veroorzaakt door onder meer ruim 22 miljoen euro extra opbrengsten van het Rijk, 17 miljoen euro aan hogere belastingopbrengsten en ruim 8 miljoen euro uit de verkoop van de Beurstraverse, in de volksmond de Koopgoot.
Voor 2012 is nu nog moeilijk te zeggen wat het tekort wordt. De grootste uitdaging is de organisatie in een redelijk tempo in te krimpen, zo blijkt uit het jaarverslag. In januari 2011 had de gemeente nog bijna 13.000 ambtenaren in dienst. Dat was op 31 december 2011 met bijna 700 mensen afgenomen. Vooralsnog moeten er in totaal 1000 ambtenaren in Rotterdam vertrekken. (ANP/Redactie)
15/02/12 16u13
- BadAssChick
- Ervaren pen
ik zit al jaren in de bijstand en echt niet voor m,n lol .heb op kosten van de gemeente m,n taxi diploma gehaald en een paar maanden later werd mijn been door een ongeluk verbrijzeld ,kan geen lange afstanden meer lopen,niet lang staan ,niet lang rechtop zitten ,mijn lijf staat bekant stijf van de artrose ,en ben nachtblind geworden door een klap tegen m,n hoofd dus wat zijn m,n kans ....nihil ,maar ik moet wel van de WWB elk half jaar naar de arbeid,s markt ,en wat zie je daar , allemaal werkgevers waar ik niks aan heb en voor het merendeel uitzendbureau,s ....
mijn dochter van 21 kan geen fulltime baan krijgen, overal wordt parttime gevraagd , zo ook met m,n dochter van 18 <gelukkig hebben ze werk maar ze kunnen er niet van leven
mijn schoonzoon heeft gelukkig wel werk ,begint elke morgen om 6:30 en is om 16:30 thuis ,nu moet hij van z,n baas naar school en wat zeggen die je gaat maar een avondopleiding doen omdat hij ouder is dan 21 ....het is echt te zot voor woorden
mijn dochter van 21 kan geen fulltime baan krijgen, overal wordt parttime gevraagd , zo ook met m,n dochter van 18 <gelukkig hebben ze werk maar ze kunnen er niet van leven
mijn schoonzoon heeft gelukkig wel werk ,begint elke morgen om 6:30 en is om 16:30 thuis ,nu moet hij van z,n baas naar school en wat zeggen die je gaat maar een avondopleiding doen omdat hij ouder is dan 21 ....het is echt te zot voor woorden
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb bewust de bijstand niet aangevraagd omdat die maar 75 in de maand meer is dan wat ik nu, met een klein pensioentje, heb. Dat is me echt die ellende niet waard.
Reintegratie heb ik ook ' mogen' doen. Ik woonde in Delft (2004-6). Het ' onderwijs' werd aan de andere kant van Den Haag gegeven. Hoe je er komt zoek je maar uit.
De gemeente had geen contract met een plaatselijk bureau.
Natuurlijk heb ik er niets geleerd. Ik was er 6 maanden, en toen vond ik zelf werk. Dat duurde 18 maanden en werd mijn werk uitbesteed, en ik mocht thuis gaan zitten (mijn contract werd niet verlengd).
Sindsdien geniet ik van de geraniums. Oh nee ... ik heb geen planten.
Dat bureau had wel banen. Schoonmakers. Kantinepersoneel. Stratenmakers.
Niet voor mij.
Dat bureau kreeg toen, meen ik, 5000 voor elke klant, en 15 of 20.000 als ze je aan het werk hielpen.
Ik kan je zeggen: het was er druk. De mensen die er lesgaven mochten vooral niet te veel tijd in begeleiding steken. Ze moesten wel prestatie-gericht zijn.
En inderdaad: er zaten mensen bij die echt niet, nooit, aan een baan zouden geraken. Ook, moet ik toegeven, 1 of 2 (anderen!) die de indruk wekten daar niet voor te voelen.
Daarnaast het Arbeidsbureau (nu IWC). Helpen: forget it. Wel veel formulieren.
Nu eerst IWCm vervolgens UWV. Helpen: forget it. Wel veel formulieren. 1 vraag is wel 'grappig' : heeft het UWV u aan een baan geholpen? ja, of nee. Niet vergeten die vraag over te slaan, want dan kreeg je het formulier terug, en niet uitbetaald.
Wat ik ook wel vreemd vond, bij zowel Arbeidsbureau als ICW als UWV: op hun prikborden stonden talloze banen (ook voor mij). Op je ' intake' staat welke werkervaring en opleiding je hebt.
Maar nooit werd die informatie langs die van de werkgevers gelegd.
(ok ... het gebeurde ook regelmatig dat ik vernam dat de vacature niet meer bestond).
E-matching, durft u het aan? De overheid niet, in elk geval.
Solliciteren: al 20 jaar geleden namen banken, en bv KPMG, geen mensen aan van boven de 40.
Dat werd (natuurlijk) niet gezegd, want dat mag niet. Maar dan is er altijd wel een betere kandidaat gevonden.
Treitertraject is goed verwoord, a.r.
Hemeltergend (!)
Reintegratie heb ik ook ' mogen' doen. Ik woonde in Delft (2004-6). Het ' onderwijs' werd aan de andere kant van Den Haag gegeven. Hoe je er komt zoek je maar uit.
De gemeente had geen contract met een plaatselijk bureau.
Natuurlijk heb ik er niets geleerd. Ik was er 6 maanden, en toen vond ik zelf werk. Dat duurde 18 maanden en werd mijn werk uitbesteed, en ik mocht thuis gaan zitten (mijn contract werd niet verlengd).
Sindsdien geniet ik van de geraniums. Oh nee ... ik heb geen planten.
Dat bureau had wel banen. Schoonmakers. Kantinepersoneel. Stratenmakers.
Niet voor mij.
Dat bureau kreeg toen, meen ik, 5000 voor elke klant, en 15 of 20.000 als ze je aan het werk hielpen.
Ik kan je zeggen: het was er druk. De mensen die er lesgaven mochten vooral niet te veel tijd in begeleiding steken. Ze moesten wel prestatie-gericht zijn.
En inderdaad: er zaten mensen bij die echt niet, nooit, aan een baan zouden geraken. Ook, moet ik toegeven, 1 of 2 (anderen!) die de indruk wekten daar niet voor te voelen.
Daarnaast het Arbeidsbureau (nu IWC). Helpen: forget it. Wel veel formulieren.
Nu eerst IWCm vervolgens UWV. Helpen: forget it. Wel veel formulieren. 1 vraag is wel 'grappig' : heeft het UWV u aan een baan geholpen? ja, of nee. Niet vergeten die vraag over te slaan, want dan kreeg je het formulier terug, en niet uitbetaald.
Wat ik ook wel vreemd vond, bij zowel Arbeidsbureau als ICW als UWV: op hun prikborden stonden talloze banen (ook voor mij). Op je ' intake' staat welke werkervaring en opleiding je hebt.
Maar nooit werd die informatie langs die van de werkgevers gelegd.
(ok ... het gebeurde ook regelmatig dat ik vernam dat de vacature niet meer bestond).
E-matching, durft u het aan? De overheid niet, in elk geval.
Solliciteren: al 20 jaar geleden namen banken, en bv KPMG, geen mensen aan van boven de 40.
Dat werd (natuurlijk) niet gezegd, want dat mag niet. Maar dan is er altijd wel een betere kandidaat gevonden.
Treitertraject is goed verwoord, a.r.
Hemeltergend (!)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Hedenmorgen:
http://www.nu.nl/economie/2750348/helft ... -gaan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De vele reactie's:
http://www.nujij.nl/economie/helft-in-b ... z1nYlkePGX" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan nog dit:
http://www.nuzakelijk.nl/economie/27504 ... lozen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/economie/2750348/helft ... -gaan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De vele reactie's:
http://www.nujij.nl/economie/helft-in-b ... z1nYlkePGX" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan nog dit:
http://www.nuzakelijk.nl/economie/27504 ... lozen.html" onclick="window.open(this.href);return false;