There is no God!

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: There is no God!

Bericht door Vilaine »

Deseo schreef:
Haal je de Dode Zeerollen en de Nag Hammadi-geschriften niet door elkaar?
Vriendelijk gesteld. Je kan ook zeggen: Butters weet van niets of zelfs Butters liegt.

Zover ik weet zijn er bij Nag Hammadi ook geen brieven van Paulus gevonden, ondanks de veel latere datering van de N-H geschriften.
Butters schreef:
Maar goed,Mensen laten zich niet informeren en blijven dan in zaken geloven die dus al jaren geleden zijn ontkrachtigd.
En heb ik het nu alleen maar over de dodezee rollen,Maar binnen de archeologie hebben ze nog veel meer vondsen gedaan die de Bijbel bevestigen of in ieder geval de verhalen niet tegenspreken.
Laat maar zien dan!
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vilaine schreef:Zover ik weet zijn er bij Nag Hammadi ook geen brieven van Paulus gevonden, ondanks de veel latere datering van de N-H geschriften.
Volgens deze sites wel Vilaine.

http://www.gnosis.org/naghamm/nhlcodex.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://en.wikipedia.org/wiki/Nag_Hammad ... ag_Hammadi" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Butters schreef:Nu even voor Fish
En heb ik het nu alleen maar over de dodezee rollen,Maar binnen de archeologie hebben ze nog veel meer vondsen gedaan die de Bijbel bevestigen of in ieder geval de verhalen niet tegenspreken.

Ik heb al eens eerder gevraagd om jouw opinie over archeologisch onderzoek in Israël, je hebt dat categorisch ontweken zoals je nu ook met oa de vraag van a.r doet.
Je zegt dat er binnen de archeologie veel vondsten zijn die de bijbel bevestigen, in iedergeval niet tegen spreken (misschien kun je ons wat links geven die jou indruk bevestigen), wat zeg je dan van de vondsten die juist de belangrijkste verhalen tegen spreken?

http://skepp.be/artikels/pseudo-wetensc ... an-jericho" onclick="window.open(this.href);return false;
Allbright, een Amerikaan wiens vader een geestelijke was van Chileense afkomst, begon in de jaren '20 van de vorige eeuw met opgravingen in Palestina. Zijn drijfveer was zijn overtuiging dat de archeologie dé wetenschap bij uitstek was om de kritiek op de historische werkelijkheid van de bijbelse verhalen, vooral deze afkomstig van de Duitse Wellhausenschool, te weerleggen. Deze school van bijbelkritiek, ontstaan in het Duitsland van de 19de eeuw, betwistte de historische werkelijkheid van de bijbelse verhalen en claimde dat de bijbelse historio-grafie was geformuleerd, en, sterker nog, eigenlijk was bedacht gedurende de Babylonische gevangenschap. De bijbelgeleerden, de Duitsers in het bijzonder, beweerden dat de geschiedenis van de Hebreeuwen - de chronologische serie van gebeurtenissen te beginnen bij Abraham, Isaak en Jacob en zo verder tot de slavernij in Egypte, gevolgd door de Exodus om dan te eindigen met het veroveren en koloniseren van Israël - niets meer was dan een latere reconstructie van de gebeurtenissen met een theologisch doel.
Lees vooral het hele artikel op je gemak als je tijd hebt, en geef dan jouw - liefst met feiten onderbouwde - mening.
Weet wel dat de meelezers op dit forum waarschijnlijk ook erg nieuwsgierig zijn naar het wel of niet beantwoorden van deze en andere posts.
Dat zijn veelal twijfelaars, aan jouw om ze te overtuigen van ons ongelijk.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik lees er wellicht overheen, maar ik zie nergens the Pauline epistles, Epistles of Paul, of Letters of Paul staan.
it remains popular.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vilaine schreef:
Ik lees er wellicht overheen, maar ik zie nergens the Pauline epistles, Epistles of Paul, of Letters of Paul staan.

Ahh, ik had begrepen dat je dacht dat Paulus helemaal niet genoemd werd.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Fish schreef:
Butters schreef:Nu even voor Fish

Ik heb al eens eerder gevraagd om jouw opinie over archeologisch onderzoek in Israël, je hebt dat categorisch ontweken zoals je nu ook met oa de vraag van a.r doet.
Je zegt dat er binnen de archeologie veel vondsten zijn die de bijbel bevestigen, in iedergeval niet tegen spreken (misschien kun je ons wat links geven die jou indruk bevestigen), wat zeg je dan van de vondsten die juist de belangrijkste verhalen tegen spreken?
Die laatsten deugen, natuurlijk, niet. Dat zijn gefabriceerde documenten en daar neergelegd (2000 j geleden?)

De eersten zijn nog niet gevonden, helaas. Maar dat komt nog wel.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Butters schreef:Butters heeft nog meer te doen als de hele op een forum zitten.. Ik heb ook nog een leven bv. En mijn leven gaat verder als alleen maar forummen.

Maar even terugkomend op de uitspraak van Rereformed.
Dat je nog moet komen met het argument dat de brieven van Paulus 2 eeuwen na Christus is gescheven is dan al weer achterhaald.
Ik denk dat je jezelf geen tijd hebt gegund alles goed door te lezen. Volgens mij heb ik nergens beweerd dat de brieven van Paulus pas twee eeuwen na Christus werden geschreven.
De Bijbel zoals wij die kunnen. De Bijbel die wij vandaag lezen zijn allemaal geschreven na Christus dat klopt. Maar nu hebben ze in 1948 natuurlijk een zeer bijzondere ontdekking gedaan in de grotten van Qumran. Die bekend staan als de Dodezee rollen. Die rollen zijn ouder als onze huidige Bijbel. Die rollen zijn gedateerd tot zeker 250 voor Christus, tot 50 na Christus. Ook de brieven van Paulus lag daar bij..
Die rollen zijn ouder als onze huidige Bijbel. Die rollen komen precies overeen met onze huidige Bijbel. De hele Bijbel behalve het boek Esther.
Je moet de zaken nog maar eens goed opnieuw bestuderen voordat je ons gaat beleren. Iedere atheïst weet dat de Dodezeerollen geen woord over Jezus of van Paulus bevatten.

Wat je bedoelt is de joodse bijbel, wat christenen het oude testament noemen. Bovendien bevatten de dodezeerollen een hoop andere geschriften geschikt voor goedgelovers, zoals een kalender gebaseerd op de dierenriem, horoscopen, een messiaanse apocalyps, een gedicht waarin gewaarschuwd wordt voor de hoer, de gedragscode van de gemeenschap en de beroemde War Scroll. Ook nog een wat ik noem de 'Jihad boekrol', ('Divine Plan for the Future Conquest of the Holy Land'), fragmenten van een beschrijving van hoe het heilige land opnieuw heroverd moet worden. Ook nog een gebed van Henoch, het boek van Noach, het testament van Levi en voor de goedgelovigsten nog De Woorden van de Aartsengel Michael. Die zou je wellicht nog eens goed moeten bestuderen, want een boodschap uit de hemel moet je niet zomaar naast je neerleggen. :wink:

Je bewering dat de teksten van bijbelboeken precies overeenkomen met de bijbeltekst die we al hadden is niet juist. Ik heb een boek met The Complete Dead Sea Scrolls in English, waar in de uitvoerige inleiding dit wordt opgemerkt door Geza Vermes:

"Comparative study of biblical manuscripts, where no two copies display the same tekst, and of sectarian works, attested in a number of startlingly different redactions, has revealed in one scolar's words 'insufficiently controlled copying'. In my view the phenomenon would be better described as scribal creative freedom. Qumran manuscripts of Scripture indicate that diversity, not uniformity, reigned there and then, and that the redactor-copyists felt free to improve the composition which they were reproducing."
Born OK the first time
Dolce

Bericht door Dolce »

Hoi Butters,

De site van de Statenvertaling geeft mooie info.

Makkelijk te vinden trouwens :wink:

Datering

De evangeliën dateren waarschijnlijk uit de periode van 60 tot 100 na Christus — oftewel minimaal 30 jaar na de dood van Jezus1. Voor historici is dat een groot gat dat de waarheidsgetrouwheid niet ten goede komt. Er zijn overigens wel aanwijzingen dat er al eerder christelijke geschriften bestonden, waarop zou zijn voortgeborduurd. De brieven van Paulus, voorzover echt, dateren uit de periode tussen ca. 50 en ca. 60. De evangeliën zijn dus geschreven nadat Paulus zijn ideeën over de leer van Jezus uiteen had gezet en nadat hij christelijke gemeenten had gesticht.

zie

http://www.statenvertaling.net/nieuwe-testament.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en ook iets Over de Nag Hammadi

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nag_Hammadigeschriften" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mooie info ...

gr.
Butters

Bericht door Butters »

Vriendelijk gesteld. Je kan ook zeggen: Butters weet van niets of zelfs Butters liegt.

Zover ik weet zijn er bij Nag Hammadi ook geen brieven van Paulus gevonden, ondanks de veel latere datering van de N-H geschriften.
Wel eens gehoord van de Steen van Rosetta? Waar de exodus op beschreven wordt.
Wel eens gehoord van de Cyrus cylinder? Waar de balingschap vanuit Babylon beschreven wordt.
Wel eens gehoord van de Moabistische steen? Waar de koning van Moab en zijn opstand tegen Israel beschreven wordt.
Wel een van de Lachisch letters gehoord? Die de aanval van Nebudkadnezar beschrijft op Jeruzalem?
Wel eens gehoord van de Hamath stenen? Die het verhaal van de hettieten verteld. Hoe ze een machtig rijk waren?
wel eens gehoord van de Yazilikaya reliëfen? Die koningen en Goden van de hettieten beschrijven?
Wel eens gehoord van de Arzawa Letters? Die veel van de Bijbelse hettieten bevestigen.

wel eens gehoord van oude steden die ze hebben opgegraven? Bv Nineve,Megiddo,Petra..Om maar even een kleine greep uit de collectie te noemen. Allemaal steden die in de Bijbel beschreven worden en het bestaan daarvan altijd ontkent zijn geweest.

En ik neem niet eens de moeite om links te plakken.Want ik heb namelijk een vriend google genaamd. Die geeft je antwoord op alle vragen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Toen Butters bij zijn binnenkomst op Freethinker normalen evolutionisten noemde (evolutionist is een populair gidswoord) was al duidelijk dat het meneer ontbrak aan kennis van zaken vanwege creachristelijke wanen.
Deze conclusie verdwijnt niet met een willekeurige onsamenhangende opsomming van oudheidkundige dingetjes.
Laatst gewijzigd door Cluny op 19 feb 2012 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Butters

Bericht door Butters »

Je negeert de feiten...Het feit is nu eenmaal dat we tal van opgravingen hebben gedaan die veel van de Bijblese teksten bevestigen.. Dat is gewoonweg een feit. Kennis van zaken hebben heeft daar niets mee te maken. Integendeel zelfs. Je hebt geen kennis van zaken als je de feiten en die vondsen aan je neus voorbij laat gaan. Ik denk dan ook eerder dat ze deze vondsen niet willen zien, en niet willen erkennen want daarmee erkennen ze namelijk de Bijbelse teksten en de waarheid die in die teksten verborgen zijn. Darom lees je er nooit iets over in de krant of zie je er iets over op TV.
Behalve als ze dan een dood diertje vinden,Dan gaan ze mooie docu's maken en vervolgens doen ze er allerlei mooie en geweldige sprookjes bij verzinnen omdat jij moet geloven in de myhte van evolutie.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik vermoed, dat je niet beter weet.

De steen van Rosette: Nooit de vertaling gelezen?
Je kunt er op googlen, ik maak het je gemakkelijk: http://www.britishmuseum.org/explore/hi ... ation.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de Cyrus cilinder niets terug te vinden over joden, Israël of Jeruzalem, laat staan iets over terugkeer na de WO2 en eindtijd: http://www.britishmuseum.org/explore/hi ... ation.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

De Mesha Stele. Ook al niets over eindtijd, terugkeer van de joden na WO2, over brieven van Paulus, over eindtijd tekenen. Enkel een verslag van gebeurtenissen in die tijd, waarvan een afspiegeling ook in de Bijbel is te lezen: http://www.livius.org/mo-mt/moab/mesha.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou ja, wat moet ik er mee. Veel steden, die in de Bijbel beschreven staan, hebben bestaan of bestaan nog. Nou en? Overigens worden geregeld in de Bijbel steden beschreven, die pas later ontstaan zijn.

Maar wat wil je nu eigenlijk aantonen?
it remains popular.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Butters schreef:Je negeert de feiten...Het feit is nu eenmaal dat we tal van opgravingen hebben gedaan die veel van de Bijblese teksten bevestigen.. Dat is gewoonweg een feit. Kennis van zaken hebben heeft daar niets mee te maken. Integendeel zelfs. Je hebt geen kennis van zaken als je de feiten en die vondsen aan je neus voorbij laat gaan. Ik denk dan ook eerder dat ze deze vondsen niet willen zien, en niet willen erkennen want daarmee erkennen ze namelijk de Bijbelse teksten en de waarheid die in die teksten verborgen zijn. Darom lees je er nooit iets over in de krant of zie je er iets over op TV.
Behalve als ze dan een dood diertje vinden,Dan gaan ze mooie docu's maken en vervolgens doen ze er allerlei mooie en geweldige sprookjes bij verzinnen omdat jij moet geloven in de myhte van evolutie.
Nee, hoor.
Jij hebt bij mij allang afgedaan als deskundige van wat dan ook.
Heb je liefde voor de feitelijke realiteit inzake evolutie en geschiedenis dan loop je in je leven zo weinig mogelijk zintuigen en energie gebruikend met een grote boog om personen zoals jij heen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Pietje Bell,

Er wordt een stad in beschreven en aan de hand van het boek kun je door de bestaande stad wandelen.
Winkels en dergelijke, alles klopt.
Ergo, Pietje Bell is een bestaand figuur geweest.

Ontkracht het maar Butters.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Butters schreef:

Wel eens gehoord van de Steen van Rosetta? Waar de exodus op beschreven wordt.
Wel eens gehoord van de Cyrus cylinder? Waar de balingschap vanuit Babylon beschreven wordt.
Wel eens gehoord van de Moabistische steen? Waar de koning van Moab en zijn opstand tegen Israel beschreven wordt.
Wel een van de Lachisch letters gehoord? Die de aanval van Nebudkadnezar beschrijft op Jeruzalem?
Wel eens gehoord van de Hamath stenen? Die het verhaal van de hettieten verteld. Hoe ze een machtig rijk waren?
wel eens gehoord van de Yazilikaya reliëfen? Die koningen en Goden van de hettieten beschrijven?
Wel eens gehoord van de Arzawa Letters? Die veel van de Bijbelse hettieten bevestigen.

wel eens gehoord van oude steden die ze hebben opgegraven? Bv Nineve,Megiddo,Petra..Om maar even een kleine greep uit de collectie te noemen. Allemaal steden die in de Bijbel beschreven worden en het bestaan daarvan altijd ontkent zijn geweest.

En ik neem niet eens de moeite om links te plakken.Want ik heb namelijk een vriend google genaamd. Die geeft je antwoord op alle vragen.
Je doet het weer Butters, niet op de argumenten ingaan, maar weer met wat anders komen.

Zoals voorspeld!
Plaats reactie