Opsomming
Moderator: Moderators
Re: Opsomming
Nee, het ging hier niet om vervolging, BAC. Lees de topicstelling nog eens door.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
- BadAssChick
- Ervaren pen
Fjedka schreef:Nee, het ging hier niet om vervolging, BAC. Lees de topicstelling nog eens door.
ik gaf een reactie op docterwho
dus lees jij dan ook ff wat beterMet de opwinding van de atheïsten valt het best mee gelovigen worden niet vervolgd en op straffe van geen leven na de dood en ook al geen hel ontkerstend.
Min of meer bewuste onwetendheid uit gemakzucht of escapisme daar kan ik echter wel om schuimbekken,
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zie als ergerlijke kant van de religies van het christendom en de islam is het ingebouwde wij-zij-denken. Dat is bij de islam wel een stuk explicieter dan bij het christendom. De Koran geeft zowat elke 10e versregel af op ongelovigen en verheugt zich in hun lijden in de hel, de sharia ziet de niet-moslim als een inferieur wezen dat je op zijn best als een onderhorig kind moet behandelen.
Het christendom, met zijn geloof-in-Jezus-of-wees-verdoemd, kent hetzelfde gif van tweespalt.
Het christendom, met zijn geloof-in-Jezus-of-wees-verdoemd, kent hetzelfde gif van tweespalt.
Laatst was Zwarte Soldaten weer op t.v. Een interview met zes Nederlanders die zich aansloten bij de SS in de tweede wereldoorlog. Die hadden (en sommigen hebben nog steeds) geen enkele scrupules om te denken in wij en zij. In wij Christenen en zij Joden wel te verstaan. Dat is nog niet zo lang geleden. Soms lijkt het wel alsof we hier in Europa weer in de jaren dertig van de vorige eeuw zitten, alleen zijn het nu de moslims. Religie verdeelt.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Cedantarmatogae. Je krijgt van mij een prijs voor het verzinnen van de wellicht moeilijkste en langste forumnaam.
Wat je opsomming betreft zullen die op dit forum nog wel wat aangevuld kunnen worden. Wat iznogoodh hier noemt is voor mij ook iets wat meteen naar boven komt. Verwant aan dit wij-zij denken is de religieuze opvatting die je veelvuldig tegenkomt dat zij een hogere moraal voorstaan dan 'de ongelovige wereld', in hun taal eenvoudig 'de wereld'.
Wat je opsomming betreft zullen die op dit forum nog wel wat aangevuld kunnen worden. Wat iznogoodh hier noemt is voor mij ook iets wat meteen naar boven komt. Verwant aan dit wij-zij denken is de religieuze opvatting die je veelvuldig tegenkomt dat zij een hogere moraal voorstaan dan 'de ongelovige wereld', in hun taal eenvoudig 'de wereld'.
Born OK the first time
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
"Cedant arma togae" is Latijn en betekent zoiets als: "Laat de wapenen wijken voor toga's" en is het motto van de Amerikaanse staat Wyoming.Rereformed schreef:Welkom Cedantarmatogae. Je krijgt van mij een prijs voor het verzinnen van de wellicht moeilijkste en langste forumnaam.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cedant arma togae concedat laurea linguae
en ook welkom, hoewel niet het voorstel topic.
en ook welkom, hoewel niet het voorstel topic.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
OK, ik heb het 20 keer geoefend.The Prophet schreef:"Cedant arma togae" is Latijn en betekent zoiets als: "Laat de wapenen wijken voor toga's" en is het motto van de Amerikaanse staat Wyoming.

Altijd nog gemakkelijker dan het finse woord välttämättömämmältä.
Born OK the first time
Je kunt er bijna vanaf lezen dat deze taal door eeuwen extreme koude heen tot stand is gekomen en zoals het woord eruitziet nog altijd klappertandend wordt uitgesproken.Rereformed schreef:Altijd nog gemakkelijker dan het finse woord välttämättömämmältä.

- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Destinesia schreef:Je kunt er bijna vanaf lezen dat deze taal door eeuwen extreme koude heen tot stand is gekomen en zoals het woord eruitziet nog altijd klappertandend wordt uitgesproken.

Mijn broer moest ooit schaterlachen toen hij het woord sytytystulppa tegenkwam (=bougie) en vroeg zich af of je daar de kunst van het stotteren voor moest verstaan. (spreek y uit als in het woord 'fuut'.)
Born OK the first time
Ik zit thuis op de bank dit woord te proberen uit te spreken en ben mezelf aan het uitlachen.Rereformed schreef:Destinesia schreef:Je kunt er bijna vanaf lezen dat deze taal door eeuwen extreme koude heen tot stand is gekomen en zoals het woord eruitziet nog altijd klappertandend wordt uitgesproken.![]()
![]()
Mijn broer moest ooit schaterlachen toen hij het woord sytytystulppa tegenkwam (=bougie) en vroeg zich af of je daar de kunst van het stotteren voor moest verstaan. (spreek y uit als in het woord 'fuut'.)
Als ik het morgen op het werk weer probeer wordt ik door mijn collega’s naar een gesticht gebracht.

Als de nood het hoogst is, is god altijd op vakantie
Nu, ik ben er wel aan begonnen, maar snap alleen de laatste zin niet.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Hmm, dat kan je het best uitspreken als je een bougie vastpakt, terwijl de motor nog loopt.Rereformed schreef:Mijn broer moest ooit schaterlachen toen hij het woord sytytystulppa tegenkwam (=bougie) en vroeg zich af of je daar de kunst van het stotteren voor moest verstaan. (spreek y uit als in het woord 'fuut'.)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het interessante is dat wanneer je eenmaal een taal vloeiend spreekt het nooit meer in je op komt om erom te lachen. Alles is dan volkomen normaal. Precies zo is het nu ook met de religie wanneer je je die taal hebt eigen gemaakt.
Wanneer ik hier in Finland een staaltje Nederlands ten gehore geef liggen ze altijd krom van het lachen en vragen ze altijd of de Nederlanders niet aan chronische keelpijn lijden. Ik antwoord daar altijd op dat ik inderdaad na twee dagen in Nederland geweest te zijn het in mijn keel voel, maar dat dat dan over gaat. Probeer het eens:
na grote grachten gegraven te hebben pech gehad en weggegaan
Je hoort meteen een volk van baggeraars.

Wanneer ik hier in Finland een staaltje Nederlands ten gehore geef liggen ze altijd krom van het lachen en vragen ze altijd of de Nederlanders niet aan chronische keelpijn lijden. Ik antwoord daar altijd op dat ik inderdaad na twee dagen in Nederland geweest te zijn het in mijn keel voel, maar dat dat dan over gaat. Probeer het eens:
na grote grachten gegraven te hebben pech gehad en weggegaan
Je hoort meteen een volk van baggeraars.

Born OK the first time