Babysnatchers
Moderator: Moderators
Re: Babysnatchers
Als de PvdA fraude in de doofpot zou doen e.d. zonder een onderzoek te doen naar de dader en deze aanbrengen dan zou de PvdA ook een misdadige organisatie zijn.
Maar bij de katholieke kerk is het op het ogenblik wel heel erg raak met de schandalen rond kindermisbruik, handel, mishandeling enz., enz.
En vaak komt deze geloofsgemeenschap er mee weg omdat het verjaard is.
Maar al deze schandalen hebben jarenlang bewust in de kelders van het Vaticaan opgeslagen gelegen. Een pastoor of priester werd verplaatst en kon gewoon weer zijn (goddelijke) gang gaan.
En juist door dat verstoppen van deze misdaden is de katholieke kerk wel een misdadige organisatie geworden. Hiermee zeg ik overigens niet dat elke katholieke burger een misdadiger is. Maar hij en zij zou eens stevig achter de oren moeten krabben en bedenken met wat een valsheid in de top, subtop en lagere regionen deze club bestuurd.
De katholieke kerk laat mensen bewust ziek worden door het verbieden van voorbehoedsmiddelen.
De katholieke kerk laat meisjes en vrouwen bewust ongewenst zwanger worden door het verbieden van voorbehoedsmiddelen. De katholieke kerk verbloemt, verzwijgt en verstopt de gegevens die in katholieke kindercentra, kloosters, pastorieën en in kerken zelf aan misstanden en misdaden gebeuren.
De katholieke kerk schrijft het celibaat voor aan piepjonge mensen bij wie de hormonen door het lichaam gieren. Ook zij weten dat dit een onmogelijke opgave is en blijven dit verder doen.
Bewuste idioten voorschriften. Een weesgegroetje en het onze vader en alles is weer vergeten en vergeven.
Ja, een misdadige instelling, een mensonterende instelling, een mensonwaardige instelling.
Een instelling die allang in Den Haag zou moeten staan bij een tribunaal tegen het overschrijden van 2000 jaar de rechten van de mens en de menselijkheid.
Maar bij de katholieke kerk is het op het ogenblik wel heel erg raak met de schandalen rond kindermisbruik, handel, mishandeling enz., enz.
En vaak komt deze geloofsgemeenschap er mee weg omdat het verjaard is.
Maar al deze schandalen hebben jarenlang bewust in de kelders van het Vaticaan opgeslagen gelegen. Een pastoor of priester werd verplaatst en kon gewoon weer zijn (goddelijke) gang gaan.
En juist door dat verstoppen van deze misdaden is de katholieke kerk wel een misdadige organisatie geworden. Hiermee zeg ik overigens niet dat elke katholieke burger een misdadiger is. Maar hij en zij zou eens stevig achter de oren moeten krabben en bedenken met wat een valsheid in de top, subtop en lagere regionen deze club bestuurd.
De katholieke kerk laat mensen bewust ziek worden door het verbieden van voorbehoedsmiddelen.
De katholieke kerk laat meisjes en vrouwen bewust ongewenst zwanger worden door het verbieden van voorbehoedsmiddelen. De katholieke kerk verbloemt, verzwijgt en verstopt de gegevens die in katholieke kindercentra, kloosters, pastorieën en in kerken zelf aan misstanden en misdaden gebeuren.
De katholieke kerk schrijft het celibaat voor aan piepjonge mensen bij wie de hormonen door het lichaam gieren. Ook zij weten dat dit een onmogelijke opgave is en blijven dit verder doen.
Bewuste idioten voorschriften. Een weesgegroetje en het onze vader en alles is weer vergeten en vergeven.
Ja, een misdadige instelling, een mensonterende instelling, een mensonwaardige instelling.
Een instelling die allang in Den Haag zou moeten staan bij een tribunaal tegen het overschrijden van 2000 jaar de rechten van de mens en de menselijkheid.
Als de nood het hoogst is, is god altijd op vakantie
Een Noor die mensen vermoord, maakt Noren niet tot misdadigers. De daden van een paar individuen de hele groep aanrekenen, vraagt om onderbouwing. Zonder onderbouwing is het een enge redenering, zo leert de geschiedenis.siger schreef:Lees onze boeken, kijk niet naar onze daden.
De gouden regel staat ook in het boek.Kiks schreef:Ik beslis niets. Het staat simpelweg in het grote handboek. Gouden regel op basis van dit boek is duidelijk larie.
In elke grote, logge organisatie ontstaat weerstand bij dit soort zaken, en pogingen het te verstoppen (ook in de PvdA). Individuele belangen spelen mee. Dit praat niets goed, maar het is een volkomen normaal verschijnsel. De enorme hoeveelheid nieuws over katholieke misstanden, laat zien dat de doofpot open is. Te laat, veel te laat, maar op zichzelf is het een stap vooruit.Putter schreef:Als de PvdA fraude in de doofpot zou doen e.d. zonder een onderzoek te doen naar de dader en deze aanbrengen dan zou de PvdA ook een misdadige organisatie zijn.
Verjaring is een (twijfelachtig) onderdeel van het rechtsysteem, heeft niets met de RK kerk te maken.En vaak komt deze geloofsgemeenschap er mee weg omdat het verjaard is.
En juist door dat verstoppen van deze misdaden is de katholieke kerk wel een misdadige organisatie geworden.
Mensen hebben zaken in de doofpot gestopt. De organisatie had kennelijk een verziekte cultuur waarin dit gebeurde. Dat is toch wat anders. Is een kinderopvang waar kinderen jarenlang misbruikt blijken te zijn ook een misdadige organisatie? Of misschien eerder een verrotte organisatie waar veel mis is?
Hiermee zeg ik overigens niet dat elke katholieke burger een misdadiger is. Maar hij en zij zou eens stevig achter de oren moeten krabben en bedenken met wat een valsheid in de top, subtop en lagere regionen deze club bestuurd.
....
Ik ben het met je eens dat een katholieke gelovige daar wel over zou moeten nadenken. Zowel over wat al dat nieuws vertelt over de organisatie als over de gevolgen van ideeen uit die kerk, zoals over condooms in Afrika bijvoorbeeld. Ik praat absoluut niets goed van wat er gebeurt. Ik zie het naar buiten komen van alle troep wel als een positieve ontwikkeling, dit is de enige manier om een einde te maken aan de misstanden.
De meeste instellingen die vele eeuwen bestaan, kennen de nodige misstanden in hun geschiedenis. De Nederlandse staat, om er eens een te noemen (slavernij, kolonialisme, oorlogen, doofpotten, corruptie,...) in maar een paar eeuwen. Dan wordt het nog druk in Den Haag.Ja, een misdadige instelling, een mensonterende instelling, een mensonwaardige instelling.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ik zou zeggen: christenen handel ernaar, en vergeet de rest van de opdrachten, wordt de wereld misschien een beetje menselijker. Maar ja het zal wel niet gebeuren, het zijn ook mensen, maar het blijven christenen (vrij naar Freek de Jonge).gerard_m schreef:De gouden regel staat ook in het boek.Kiks schreef:Ik beslis niets. Het staat simpelweg in het grote handboek. Gouden regel op basis van dit boek is duidelijk larie.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je interessante gegevens, of is dit een jij-bak in het wilde weg? Een groot verschil met de PvdA (god weet waarom we het daarover hebben) is dat ze nooit zoveel misplaatst vertrouwen van ouders kunnen wekken als per definitie leugenachtige religies.gerard_m schreef:In elke grote, logge organisatie ontstaat weerstand bij dit soort zaken, en pogingen het te verstoppen (ook in de PvdA)..
Verjaring zou niet mogen gelden in gevallen waar aangetoond wordt dat het gerecht doelbewust bedrogen werd. Ergo, het verbergen van feiten en bewijzen zou nooit mogen verjaren.gerard_m schreef:Individuele belangen spelen mee. Dit praat niets goed, maar het is een volkomen normaal verschijnsel. De enorme hoeveelheid nieuws over katholieke misstanden, laat zien dat de doofpot open is. Te laat, veel te laat, maar op zichzelf is het een stap vooruit.Verjaring is een (twijfelachtig) onderdeel van het rechtsysteem, heeft niets met de RK kerk te maken.En vaak komt deze geloofsgemeenschap er mee weg omdat het verjaard is.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat ouders vandaag weten waar ze aan beginnen als ze hun kinderen aan religieuzen toevertrouwen. Het schijnheilige imago was de belangrijkste kwaal, en zelfs verjaringen maken dat nu duidelijker.
PS: de gouden regel is door talrijke religies geclaimd als hun uitvinding, maar is een biologisch feit van dieren die in sociale groepen leven (zie http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 83#p288283" onclick="window.open(this.href);return false;) zoals mensen.
Kiks schreef:Ik zou zeggen: christenen handel ernaar, en vergeet de rest van de opdrachten, wordt de wereld misschien een beetje menselijker.

--------------
mee eens.Siger schreef:Verjaring zou niet mogen gelden in gevallen waar aangetoond wordt dat het gerecht doelbewust bedrogen werd. Ergo, het verbergen van feiten en bewijzen zou nooit mogen verjaren.
Misschien moeten ouders sowieso alert zijn, of is dit weer een typisch religieus probleem? Op de kinderdagverblijven of bij de zwemles komt ook ellende voor.Maar het belangrijkste is natuurlijk dat ouders vandaag weten waar ze aan beginnen als ze hun kinderen aan religieuzen toevertrouwen. Het schijnheilige imago was de belangrijkste kwaal, en zelfs verjaringen maken dat nu duidelijker.
Ik heb nog nooit gehoord van een religie deze regel als uitvinding claimt. Maar de regel staat wel in de heilige boeken van de meeste religies.PS: de gouden regel is door talrijke religies geclaimd als hun uitvinding, maar is een biologisch feit van dieren die in sociale groepen leven (zie viewtopic.php?p=288283#p288283) zoals mensen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
De bijbel dan maar beter niet als handboek hanteren.gerard_m schreef:Wat natuurlijk berichten als dit nog pijnlijker maakt. Practice what you preach, geldt dubbel voor de kerk.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
Alert zijn betekent hier je niet laten vangen door schijnheiligheid.gerard_m schreef:Misschien moeten ouders sowieso alert zijn, of is dit weer een typisch religieus probleem? Op de kinderdagverblijven of bij de zwemles komt ook ellende voor.Siger schreef:Maar het belangrijkste is natuurlijk dat ouders vandaag weten waar ze aan beginnen als ze hun kinderen aan religieuzen toevertrouwen. Het schijnheilige imago was de belangrijkste kwaal, en zelfs verjaringen maken dat nu duidelijker.
Dus ja, het is vooral een religieus probleem.
Ziek, erg ziek. Begrijp ik het nou goed? Werden baby's geslacht? In dat geval zijn er een stuk meer zieke mensen dan ik dacht. Wat zet deze mensen hier toe aan? Zijn ze zo ver geïndoctrineerd dat ze dit normaal zijn gaan vinden en kan dit überhaupt zonder dat er mensen tot inkeer komen? Indoctrinatie van de hoogste plank
Groet, sytze
Groet, sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Nee hoor Sytze, de "klanten" konden aangeven of ze een jongen of een meisje wilden. Het geslacht dus.sytze schreef:Ziek, erg ziek. Begrijp ik het nou goed? Werden baby's geslacht?
Ik heb weer wat te kort geformuleerd vrees ik....
Standaard antwoord bij gemeente, vraag van de ambtenaar, 'geslacht?', 'nog niet'.
Natuurlijk is in elke middelgrote en grote organisatie het nodige aan corruptie, diefstal en omkoping regelmatig aan de orde.Gerard_M schreef
In elke grote, logge organisatie ontstaat weerstand bij dit soort zaken, en pogingen het te verstoppen (ook in de PvdA). Individuele belangen spelen mee. Dit praat niets goed, maar het is een volkomen normaal verschijnsel. De enorme hoeveelheid nieuws over katholieke misstanden, laat zien dat de doofpot open is. Te laat, veel te laat, maar op zichzelf is het een stap vooruit.
Maar dit is toch niet te vergelijken met de gebeurtenissen in de katholieke kerk. We spreken nog steeds over het celibaat, kinderverkoop, verbod op voorbehoedsmiddelen en het vreselijk onderdanig maken van mensen.
En m.i. is het geen blijk van openheid van de katholieke kerk maar veel meer een zaak van de snelle communicatie onder slachtoffers. De fora waar men zijn en haar ervaringen kunnen uitwisselen.
Nee, de katholieke kerk zet zeer zeker niet de dooppot open. De doofpotten worden op het ogenblik met veel geweld ontdaan van de hermetisch gesloten deksels.
Vorige week heb ik een heel oud boekje (wat ik ooit van mijn grootvader gekregen heb) opgezocht.
Het boekje “de zwarte non” geeft het leven weer van haar toetreding in het klooster en alle verschrikkingen die ze daar heeft meegemaakt.
Het boekje is zeldzaam geworden maar hier en daar op internet nog wel te vinden voor veel geld.
Een monnik die Maria Monk heeft onderzocht verklaarde dat Maria een hersenaandoening had en van het hele verhaal niets klopte en verhaal Maria slechts in haar verwrongen gedachte heeft plaatsgevonden.
Nee, de kerk heeft helemaal geen doofpot geopend, de doofpot is geopend. En dat is maar een heel klein stapje in de goede richting.
Betreffende de oorlogen en corruptie heb je hier helemaal gelijk in. En het is dan ook druk in Den Haag en bij de rechtbanken. En wat mij betreft moet het nog veel drukker worden.Gerard_M schreef
De meeste instellingen die vele eeuwen bestaan, kennen de nodige misstanden in hun geschiedenis. De Nederlandse staat, om er eens een te noemen (slavernij, kolonialisme, oorlogen, doofpotten, corruptie,...) in maar een paar eeuwen. Dan wordt het nog druk in Den Haag.
Betreffende slavernij en kolonialisten betreft begrijp ik niet wat je bedoeld. Beide zij afgeschaft en de organisatie erachter is niet voornemens deze praktijken weer in het leven te roepen.
Oh poeh gelukkig! Gewoon verkeerd opgevat dus!
Groet, Sytze
Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Wees maar niet TE opgelucht Sytze, want als de doofpotten of zoals je wilt de beerputten van het vaticaan echt opengaan lopen, denk ik, de rillingen over je rug.
Sorry, dat ik dit moet schrijven.
Sorry, dat ik dit moet schrijven.
Waar denk je aan?
Groet, Sytze
Groet, Sytze
Laat je fantasie de vrije loop en ga (strakjes op mijn leeftijd) constateren dat je fantasie te beperkt was..........