Wat lees je nu?
Moderator: Moderators
Re: Wat lees je nu?
Net gelezen
De 100-Jarige Man Die Uit Het Raam Klom En Verdween
Een licht maar i.m.o.erg leuk boek van Jonas Jonason een soort roadmovie met flashbacks . Forest Gump meets Grunberg en Brusselmans qua humor.
Nu nog even wachten tot de aangekondigde verfilming een feit wordt.
De 100-Jarige Man Die Uit Het Raam Klom En Verdween
Een licht maar i.m.o.erg leuk boek van Jonas Jonason een soort roadmovie met flashbacks . Forest Gump meets Grunberg en Brusselmans qua humor.
Nu nog even wachten tot de aangekondigde verfilming een feit wordt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik ben bezig met het lezen van:
Wie schreven het nieuwe testament werkelijk, van Burton L. Mack
Is er iemand die dit boek al uit heeft? Ik kom er in ieder geval bijna niet doorheen, maar het blijft aan me trekken.
Wie schreven het nieuwe testament werkelijk, van Burton L. Mack
Is er iemand die dit boek al uit heeft? Ik kom er in ieder geval bijna niet doorheen, maar het blijft aan me trekken.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Aton, Rereformed en nog wel een of twee schat ik zo.zalwel schreef:Is er iemand die dit boek al uit heeft?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Judge-Holden
Onderwereld - Don DeLillo
Net besteld, binnenkort eens beginnen lezen.
Net besteld, binnenkort eens beginnen lezen.
Existence is struggle, resistance is futile. Meanwhile we now possess the power of ten suns.
- Demosthenes
- Forum fan
Ik heb net Speaker for the Dead (Orson Scott Card, tweede deel uit de Ender serie) gelezen... magnifiek boek, psychologisch tot in perfect detail uitgewerkt.
Nu beginnen aan Gardens of the Moon, een redelijk complex fantasy boek... dit zal poging nummer 3 zijn^^
Nu beginnen aan Gardens of the Moon, een redelijk complex fantasy boek... dit zal poging nummer 3 zijn^^
Donec eris sospes, multos numerabis amicos. Tempora si fuerint nubila, solus eris.
Show me a sane man and I will cure for you-C.G. Jung
-
Jinny
Koninkrijk vol Sloppen.
Auke van der Woud.
ISBN 978 90 351 3597 0
Aanrader voor iedereen die wat wil weten van de omstandigheden waar onze welvaartsmaatschappij uit is voortgekomen.
De ellende in de achterbuurten en de houding van de gegoede maatschappij daar tegenover.
Auke van der Woud.
ISBN 978 90 351 3597 0
Aanrader voor iedereen die wat wil weten van de omstandigheden waar onze welvaartsmaatschappij uit is voortgekomen.
De ellende in de achterbuurten en de houding van de gegoede maatschappij daar tegenover.
De Antichrist van Nietzsche.
@ jurgen,
Ik vond nietzsche erg onmogelijk om te lezen.. Elke bladzijde 10x gelezen (aldus sprak zarathoestra)
misschien komt het door mijn leeftijd, misschien door mijn gebrek aan vaardigheden.
Groet, Sytze
Ik vond nietzsche erg onmogelijk om te lezen.. Elke bladzijde 10x gelezen (aldus sprak zarathoestra)
misschien komt het door mijn leeftijd, misschien door mijn gebrek aan vaardigheden.
Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Troost je, je bent niet de enige.sytze schreef:@ jurgen,
Groet, Sytze
- Demosthenes
- Forum fan
Een moslima ontsluierd.
Ik heb me kostelijk vermaakt, geschreven vol humor, erg duidelijk en toch ook confronterend, omdat het je doet realiseren dat je als 'vrije Nederlander' niet begrijpt wat er in de hoofden van moslima's omgaat.
Erg leuk: op een gegeven moment vertelde ze over haar opa die haar als kind verhaaltjes vertelde over de islamitische Jezus, Isa. Hij vertelde over hoe Jezus niet gestorven was aan het kruis maar gewoon zijn leven heeft geleefd tot hij aan ouderdom stierf. Opa zei dat Jezus allen een etensnap en een kam had. De nap gooide hij weg nadat hij een kind met de handen had zien eten, de kam gooide hij weg nadat hij iemand met de handen het haar had zien kammen. Ik moest hier nogal om lachen, omdat dat niet Jezus was, maar mijn favoriet Demosthenes xD
Ik heb me kostelijk vermaakt, geschreven vol humor, erg duidelijk en toch ook confronterend, omdat het je doet realiseren dat je als 'vrije Nederlander' niet begrijpt wat er in de hoofden van moslima's omgaat.
Erg leuk: op een gegeven moment vertelde ze over haar opa die haar als kind verhaaltjes vertelde over de islamitische Jezus, Isa. Hij vertelde over hoe Jezus niet gestorven was aan het kruis maar gewoon zijn leven heeft geleefd tot hij aan ouderdom stierf. Opa zei dat Jezus allen een etensnap en een kam had. De nap gooide hij weg nadat hij een kind met de handen had zien eten, de kam gooide hij weg nadat hij iemand met de handen het haar had zien kammen. Ik moest hier nogal om lachen, omdat dat niet Jezus was, maar mijn favoriet Demosthenes xD
Donec eris sospes, multos numerabis amicos. Tempora si fuerint nubila, solus eris.
En zo zitten die religies vol met gestolen verhalen/legendes.Demosthenes schreef:Een moslima ontsluierd.
Maar echt waar ... het is het woord van ...... (vul maar in)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Ik ben momenteel het boek van Guus Kuijer aan het lezen: Hoe word ik gelukkig.
Ik kan het aanraden. Elke bladzij heeft wel enkele regels die ik zo als onderschrift zou kunnen gebruiken.
Wanneer ik het boek uit heb, zal ik een leuze moeten maken.
Het heet een zelfhulpboek te zijn ... maar dan een boek om te 'leren' zien/waarnemen/lezen, in begrijpende vorm, wel te verstaan.
Ik kan het aanraden. Elke bladzij heeft wel enkele regels die ik zo als onderschrift zou kunnen gebruiken.
Het heet een zelfhulpboek te zijn ... maar dan een boek om te 'leren' zien/waarnemen/lezen, in begrijpende vorm, wel te verstaan.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Suzanne Collins - spotgaai (de hongerspelen-reeks)
Ik ben al gelukkig.HenkM schreef:Ik ben momenteel het boek van Guus Kuijer aan het lezen: Hoe word ik gelukkig.
Ik moet zeggen, de titel is erg ongelukkig! gekozen. Het boek gaat veel dieper. (gelukkig)Fish schreef:Ik ben al gelukkig.HenkM schreef:Ik ben momenteel het boek van Guus Kuijer aan het lezen: Hoe word ik gelukkig.