Ik heb vriendelijke vragen nodig om gelovigen te interviewen
Moderator: Moderators
Ik heb vriendelijke vragen nodig om gelovigen te interviewen
Ik ben bezig om een interview te houden met mensen van verschillende geloven op het internet als deel voor een school project en ik vroeg me af of jullie me wat idee's kunnen geven.
Het moeten geen vragen zijn om argumenten te starten of om hen uit te dagen waarom god bestaat dit zijn simpele vragen over zijn ervaringen met zijn geloof en hun posities over morale vragen dat soms tegen hun geloof in kunnen gaan.
Voorbeelden zijn:
- Hoe ben je een gelovige geworden
- Hoe denk je dat jou geloof speciaal is tegenover andere geloven waardoor jij dit geloof verkiest
- Geloof je in een hel
- Geloof je dat mensen die niet geloven naar de hel gaan
- Geloof je dat mensen die zonden en jou god niet om vergiffenis vragen naar de hel gaan
- *als ze nee zeggen tegen de twee boven* wat is dan mijn motivatie om te geloven als er geen gevolgen zijn
- *als ze zeggen om een beter persoon te zijn* dus jij vindt dat mensen die geloven op een hoger morele grond staan dan mensen die niet geloven?
- Geloof je dat homoseksualiteit een zonde is
Een beetje zulke vragen.
Het moeten geen vragen zijn om argumenten te starten of om hen uit te dagen waarom god bestaat dit zijn simpele vragen over zijn ervaringen met zijn geloof en hun posities over morale vragen dat soms tegen hun geloof in kunnen gaan.
Voorbeelden zijn:
- Hoe ben je een gelovige geworden
- Hoe denk je dat jou geloof speciaal is tegenover andere geloven waardoor jij dit geloof verkiest
- Geloof je in een hel
- Geloof je dat mensen die niet geloven naar de hel gaan
- Geloof je dat mensen die zonden en jou god niet om vergiffenis vragen naar de hel gaan
- *als ze nee zeggen tegen de twee boven* wat is dan mijn motivatie om te geloven als er geen gevolgen zijn
- *als ze zeggen om een beter persoon te zijn* dus jij vindt dat mensen die geloven op een hoger morele grond staan dan mensen die niet geloven?
- Geloof je dat homoseksualiteit een zonde is
Een beetje zulke vragen.
"Teach a man to reason, and he'll think for a lifetime."
- Phil Plait
- Phil Plait
Re: Ik heb vriendelijke vragen nodig om gelovigen te intervi
Hier staan wat vraagjes waar je misschien wat tussen vindt:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 05#p284505" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 05#p284505" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien vind je hier nog iets bij, Near:
http://atheistischverbond.nl/index.php? ... e&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://atheistischverbond.nl/index.php? ... e&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Judge-Holden
Nog enkele vragen:
-Heb je problemen met de evolutietheorie?
-Geloof je ook in samenzweringstheorieën of cryptiden? (Indien niet, waarom niet? Waarom daar kritischer voor zijn dan voor het eigen geloof?)
-Als het zwart op wit zou bewezen zijn dat jouw geloof fout is, zou je dan nog steeds geloven?
-Heb je problemen met de evolutietheorie?
-Geloof je ook in samenzweringstheorieën of cryptiden? (Indien niet, waarom niet? Waarom daar kritischer voor zijn dan voor het eigen geloof?)
-Als het zwart op wit zou bewezen zijn dat jouw geloof fout is, zou je dan nog steeds geloven?
Existence is struggle, resistance is futile. Meanwhile we now possess the power of ten suns.
- Demosthenes
- Forum fan
Hai Near,
Ik heb net een interview gehouden met twee gelovigen en heb voor beide apart een vragenlijst opgesteld onderverdeeld in persoonlijk, geloof, en werk & geloof. Indien je ze nog nodig hebt stuur ik ze graag naar je toe.
Ik heb net een interview gehouden met twee gelovigen en heb voor beide apart een vragenlijst opgesteld onderverdeeld in persoonlijk, geloof, en werk & geloof. Indien je ze nog nodig hebt stuur ik ze graag naar je toe.
Donec eris sospes, multos numerabis amicos. Tempora si fuerint nubila, solus eris.
Show me a sane man and I will cure for you-C.G. Jung
Show me a sane man and I will cure for you-C.G. Jung
Als je zover bent mag je mij ook interviewen. Ik ben zelf ook gelovig. 

Wanneer heb je besloten om een deel van je gezonde verstand uit te schakelen ? ...
... Nee bij nader inzien toch niet zo'n goede vraag, maar wel een die mij altijd op de lippen brand als ik met mensen over hun gelovig zijn praat.
... Nee bij nader inzien toch niet zo'n goede vraag, maar wel een die mij altijd op de lippen brand als ik met mensen over hun gelovig zijn praat.