Paulus vergiste zich...?!

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Nausea
Banned

Re: Paulus vergiste zich...?!

Bericht door Nausea »

Jim schreef:Nausea doet zijn naam wel eer aan, een vernauwde blik heeft hij zeker. :D
ja, volgens sommigen ben ik een misselijk ventje. En jij vindt dat je nog steeds geschikt bent als moderator? Of mag ik dat niet zeggen omdat je me dan een ban geeft?
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.
Jinny

Bericht door Jinny »

Nausea schreef:
Jim schreef:Nausea doet zijn naam wel eer aan, een vernauwde blik heeft hij zeker. :D
ja, volgens sommigen ben ik een misselijk ventje. En jij vindt dat je nog steeds geschikt bent als moderator? Of mag ik dat niet zeggen omdat je me dan een ban geeft?
Tut tut tut [-X [-X niet zo boos doen hoor, dat staat je niet.
En klachten kun je in het daartoe bestemde topic kwijt, hier zijn ze offtopic. [-X
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Nausea schreef:
Rereformed schreef:Je bijdrage is te verward om er een touw aan vast te kunnen knopen. Gaan engelen nu ook al beloningen uitdelen?
Je geeft me vervolgens een rits van bijbelteksten, maar Mt. 25 waar het over ging becommentarieer je niet.
Wat begrijp je dan niet? Jij beweerde dat Mat 16 op hetzelfde tijdstip als Mat 24 zou gebeuren,
Inderdaad beweer ik dat, en ik verbind het ook nog met Open. 22:12 en Mt. 25.
Dat al die passages bij elkaar horen is overduidelijk. In al die passages wordt gesproken over Jezus' wederkomst in stralende luister, in gezelschap van de engelen, zijn koninklijke heerschappij over de hele wereld die dan een aanvang zou nemen en het oordeel over/beloning voor een ieder die dan leeft. Dat zijn allemaal zaken waar jij niet omheen kan maar die je continu ontwijkt.
maar Mar 10 laat zien dat de beloningen waar het om gaat niet alleen de beloning van het eeuwige leven is, wat dus de enige belon9ng is die dan mogelijk kan worden gemaakt. Wanneer zouden we dan de beloningen zoals beschreven in Mar 10:29-30 in dit leven ontvangen?
Het is volstrekt geen probleem dat Jezus ook de gehele geschiedenis door al beloningen uitdeelt aan mensen van alle tijden die christen worden. Marcus 10:29-30 stelt dat je in dit leven beloond zal worden met broeders en zusters, moeders en kinderen, huizen en akkers. Welaan, alleen al het feit dat je in Zweden mag leven laat zien dat je al honderdvoudig beloond bent. Dat heeft die Jezus toch maar voor jou voor elkaar gekregen. Ik neem aan dat hij je ook wel een vrouw en kind geschonken heeft, en je in de gemeente waar je woont ook een hoop broeders en zusters in het geloof hebt. Wellicht heb je ook nog wel een paar appelbomen in je tuin staan. En tel daar nog bovenop hoe indrukwekkend jouw heldere betoogtrant is in discussies, en al je benijdenswaardige goddelijke inzichten en geweldige geestelijke ervaringen in je leven. De tekst laat ook nog weten dat je desondanks die beloningen toch ook nog rekening moet houden met vervolgd te worden. Wellicht is een virtuele aframmeling op een Freethinkerforum wel goed voor de vervulling daarvan. :wink: Me dunkt dat Marcus 10:20-30 dus wel helemaal in vervulling is gegaan en altijd is gegaan voor alle gelovigen.

Maar de tekst heeft volstrekt niets te maken met Jezus' wederkomst en doet dus verder niet ter zake. De beloning waar het in deze teksten om gaat kun je heel duidelijk lezen in bijvoorbeeld Openb. 22:12: "Zie, ik kom spoedig en heb het loon bij me om iedereen te belonen naar zijn daden."
Maar
Als de aarde inmiddels is vernietigd enz? Daarom zeg ik dat je helemaal fout zit met je beweringen en Mat 25 heeft er helemaal niets mee te maken. Dat hoofdstuk beschrijft wat er na het einde gebeurt.
Zucht. Eerst laat je engelen beloningen uitdelen en nu moet de aarde weer vernietigd zijn. Waar maak je deze dingen toch uit op? Lees je de bijbel er ooit wel eens op na? Hoe kom je daar nu weer bij? De aarde is helemaal niet vernietigd als Jezus terugkomt. In Mt. 24 staat dat alle stammen van ontzetting zich op de borst zullen slaan wanneer Jezus terugkomt en ze hem zullen zien komen op de wolken, bekleed met macht en grote luister, en hij zijn engelen opdracht geeft om alle uitverkorenen bijeen te brengen. Dat laat overduidelijk zien dat de aarde niet vernietigd is wanneer hij terugkomt. Mt. 25 stelt dat hij daarna plaats gaat nemen op een glorierijke troon en alle volken dan samenbrengt voor die troon, en alle mensen dan zal scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt.
Een hoop bijbelfantasten laten een duizendjarig rijk van Jezus op dit alles volgen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Off-topic discussie over de geestelijke ervaringen van Nausea afgesplitst naar eigen onderwerp:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 31&t=11005" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Rereformed schreef: Maar de tekst heeft volstrekt niets te maken met Jezus' wederkomst en doet dus verder niet ter zake. De beloning waar het in deze teksten om gaat kun je heel duidelijk lezen in bijvoorbeeld Openb. 22:12: "Zie, ik kom spoedig en heb het loon bij me om iedereen te belonen naar zijn daden."

(.....)

Hoe kom je daar nu weer bij? De aarde is helemaal niet vernietigd als Jezus terugkomt. In Mt. 24 staat dat alle stammen van ontzetting zich op de borst zullen slaan wanneer Jezus terugkomt en ze hem zullen zien komen op de wolken, bekleed met macht en grote luister, en hij zijn engelen opdracht geeft om alle uitverkorenen bijeen te brengen. Dat laat overduidelijk zien dat de aarde niet vernietigd is wanneer hij terugkomt. Mt. 25 stelt dat hij daarna plaats gaat nemen op een glorierijke troon en alle volken dan samenbrengt voor die troon, en alle mensen dan zal scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt.
Een hoop bijbelfantasten laten een duizendjarig rijk van Jezus op dit alles volgen.
Engelen kunnen ook met giften komen.

Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven. Lu 22:43

Mat 16 heeft alles te maken met Lu 10. Nogmaals, we zullen volgens Lu 10 giften krijgen en op het einde pas eeuwig leven. Als dat alles moet samenvallen op die ene laatste dag, zoals beschreven in Mat 16, dan kan het uitsluitend eeuwig leven zijn omdat dan inmiddels de aarde al is vernietigds en ons leven op deze aarde afgelopen. Dus is Mat 16 niet aan Mat 25 enz te koppelen. Mat 16 gebeurde al meteen na zijn dood. Bewijs daarvoor is bijvoorbeeld dat hij met de heilige geest kwam maar dat heeft NIETS met Mat 24 enx te maken.

Verder staat dit geschreven:

Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de HEMEL en op de AARDE. Mat 28:18

Dus je bewering dat Jezus pas macht krijgt bij zijn wederkomst op het einde is onjuist. Ook Paulus schrijft in Heb dat hij weer plaatsnam aan de rechterzijde van God, op Gods troon. Ook de Openbaring staat vol met bewijs dat hij op Gods troon zit en niet komt te zitten. Dat is allemaal bewijs voor dat hij ALLE macht heeft. Hij kwam meteen na zijn dood terug MET macht en luister samen met zijn engelen, denk aan de engelen bij het graf. In Mat 16 staat NIET dat het op een wolkje zou gebeuren, en dat is ook niet gebeurt. Dus het was niet met zoveel pracht en praal als jij denkt, maar het heeft zich wel voltrokken.

Begrijp je het dan niet? Natuurljk is er geen tijd voor beloningen in dit leven als we door de engelen worden bijeengebracht, en wel om de simpele reden dat we dan al een opstanding hebben gekregen om de Heer in de lucht te kunnen ontmoeten. Of moeten ze ons aan de haren omhoogtrekken? Dat zal nog wat worden met alle kale mannen. ja sorry hoor, maar die geschoren kop van je betekend straight to hell with you! En dat terwijl mannen worden geboden om geen lang haar te hebben en eruit te zien als vrouwen! Mijn punt is dat er geen tijd is voor eventuele beloningen in dit leven. De enige beloning die we kunnen tegemoetzien bij zijn TWEEDE terugkomst is die van het eeuwige leven. En het oordeel zal niet op aarde plaatsvinden hé, we zullen de Heer in de lucht ontmoeten enz. Pas daarna zal God op de NIEUWE aarde verschijnen met zijn troon. En die troon staat dus tot die tijd...in de hemel.

Dat duizendjarig rijk kan niet NA het einde van deze aarde plaatsvinden om de simpele reden dat er dan geen slechte mensen meer in leven zijn. En zo zijn er nog wel een aantal redenen waarom dat niet mogelijk is. Maar dat is toch enigzins OT.
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan sporen van belering en ironie bevatten.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nausea schreef:Engelen kunnen ook met giften komen.

Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven. Lu 22:43
Ik heb begrepen dat ze jou ook bij de benen kunnen optillen. Geweldig leuk, maar het heeft niets te maken met de bijbelteksten in kwestie.
Mat 16 heeft alles te maken met Lu 10. Nogmaals, we zullen volgens Lu 10 giften krijgen en op het einde pas eeuwig leven. Als dat alles moet samenvallen op die ene laatste dag, zoals beschreven in Mat 16, dan kan het uitsluitend eeuwig leven zijn omdat dan inmiddels de aarde al is vernietigds en ons leven op deze aarde afgelopen. Dus is Mat 16 niet aan Mat 25 enz te koppelen. Mat 16 gebeurde al meteen na zijn dood. Bewijs daarvoor is bijvoorbeeld dat hij met de heilige geest kwam maar dat heeft NIETS met Mat 24 enx te maken.
Hoe komt Lucas 10 er nu weer bij? Je bent echt vreselijk warhoofdig bezig. Ik neem aan dat je het nog steeds over Marcus 10: 29-30 hebt.
Je uitsleg slaat kant noch wal. Marcus 10:29-30 heeft het over de beloning die de persoon krijgt die het evangelie aanneemt. Die beloning wordt zelfs uitgespeld: broeders, zusters, moeders en kinderen, huis en akker en vervolging.
De beloning waar Mt. 16 en Openb. 22:12 het over heeft is het oordeel dat na de komst van de messias over iedereen wordt uitgesproken: "dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen"...."Zie ik kom spoedig en heb het loon bij me om iedereen te belonen naar zijn daden." En die komst zal ook zijn koninklijke heerschappij over de hele aarde inluiden.

Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de HEMEL en op de AARDE. Mat 28:18

Dus je bewering dat Jezus pas macht krijgt bij zijn wederkomst op het einde is onjuist.
Tsja, indien jij op grond van een bijbelwoord zegt dat hij nu al alle macht heeft, dan lach ik dat bijbelwoord eenvoudig weg. Om ons heen kijkend in de wereld moet jij toch ook wel opmerken dat het namelijk niet het geval is. En zoals andere bijbelteksten laten weten is de satan de overste van deze wereld, en gaat hij nog steeds rond als een briesende leeuw.
Jouw bewering zou dus van de bijbel iets belachelijks maken. Terwijl die uitspraak die je hier aanhaalt heel goed geïnterpreteerd kan worden als zeggende dat Jezus ooit het laatste woord zal hebben, dus dat zijn koninklijke heerschappij over de hele aarde ooit een aanvang zal nemen en nu al vaststaat.
Ook Paulus schrijft in Heb dat hij weer plaatsnam aan de rechterzijde van God, op Gods troon. Ook de Openbaring staat vol met bewijs dat hij op Gods troon zit en niet komt te zitten.
Blijkbaar heeft ie dan een troon in de hemel en zet hij er ooit nog één neer op aarde, wanneer hij terugkomt. Want Mt. 25:31 laat toch echt weten dat hij terugkomt op aarde en daarna op een troon gaat zitten en alle volken tot hem roept en alle mensen zal scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt. 't Zijn allemaal kinderachtige gedachten uit de ijzertijd natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat de bijbel dit alles zo vertelt.
Dat is allemaal bewijs voor dat hij ALLE macht heeft. Hij kwam meteen na zijn dood terug MET macht en luister samen met zijn engelen, denk aan de engelen bij het graf. want In Mat 16 staat NIET dat het op een wolkje zou gebeuren, en dat is ook niet gebeurt. Dus het was niet met zoveel pracht en praal als jij denkt, maar het heeft zich wel voltrokken.
Blijf maar mooi spartelen, iedere keer zal ik je duidelijk laten zien dat je redeneringen niet kloppen. Nou wil jij dus die teksten die duidelijk over de wederkomst spreken interpreteren alsof ze al in vervulling gingen na de opstanding. Steeds laat je zien dat je je bijbel maar slecht leest, want Mt. 16:27 laat weten dat bij die komst van Jezus "iedereen naar zijn daden beloond zal worden". Dat is helemaal niet gebeurd bij Jezus' opstanding en dus moet de tekst naar een andere komst van Jezus verwijzen. Bovendien laat Jezus in Mt. 16:28 weten dat "sommigen van de hier aanwezigen niet zullen sterven" voor dat dit allemaal gebeurt. Dat zou echt nergens op slaan wanneer hij het had over iets wat na een paar weken of maanden al plaatsvond.

Begrijp je het dan niet? Natuurljk is er geen tijd voor beloningen in dit leven als we door de engelen worden bijeengebracht, en wel om de simpele reden dat we dan al een opstanding hebben gekregen om de Heer in de lucht te kunnen ontmoeten. Of moeten ze ons aan de haren omhoogtrekken? Dat zal nog wat worden met alle kale mannen. ja sorry hoor, maar die geschoren kop van je betekend straight to hell with you! En dat terwijl mannen worden geboden om geen lang haar te hebben en eruit te zien als vrouwen! Mijn punt is dat er geen tijd is voor eventuele beloningen in dit leven.
Ontzettend wat een warhoofd ben jij! Op zoiets worden we op dit forum maar zelden getracteerd. Je komt hier op me over als iemand die teveel alcohol gedronken heeft of aan de drugs of medicijnen zit die alles in het hoofd doen ronddraaien. Niet als een aanval of kwetsend bedoeld hoor, gewoon een doodserieuze observatie die ik maak.
Natuurlijk begrijp ik het wel. Ik weet zelfs dat je Marcus 10 bedoelt wanneer je Lucas 10 zegt. Juist omdat ik het helder begrijp en jij niet zit je steeds aan mijn vishaak te spartelen en kun je je niet loswurmen.
Je redeneringen kloppen niet, aangezien Marcus 10:29-30 het over de meest eenvoudige beloningen in dit leven had waarvoor alle eeuwen al alle tijd is geweest: broeders en zusters die je krijgt, moeders en kinderen, huizen en akkers en vervolging. Allemaal zaken die het allergemakkelijkst zijn voor welke profeet dan ook om te vervullen en helemaal geen toekomstige vervulling meer nodig hebben.
De enige beloning die we kunnen tegemoetzien bij zijn TWEEDE terugkomst is die van het eeuwige leven.
Blijkbaar is dit inderdaad wat Jezus in zijn hoofd heeft wanneer hij beweert dat hij de mensen bij zijn wederkomst zal gaan scheiden in bokken en schapen.
En het oordeel zal niet op aarde plaatsvinden hé, we zullen de Heer in de lucht ontmoeten enz.
Onzin, wanneer Jezus terugkomt in gezelschap van zijn engelen kan hij volgens Paulus blijkbaar de gelovigen eerst ontmoeten in de lucht, fair enough, voor de fantasie van ijzertijdgelovigen moet het dan evenzeer een koud kunstje zijn om ze allemaal vervolgens op aarde te doen belanden. :lol:
Dat duizendjarig rijk kan niet NA het einde van deze aarde plaatsvinden om de simpele reden dat er dan geen slechte mensen meer in leven zijn. En zo zijn er nog wel een aantal redenen waarom dat niet mogelijk is. Maar dat is toch enigzins OT.
Onzin, Jezus laat toch weten dat hij de bokken van de schapen scheidt bij zijn komst? Dus wanneer er dan een duizendjarig rijk zou volgen zijn die slechten er inderdaad niet meer. Zoals gezegd betekent Jezus' wederkomst helemaal niet het einde van de wereld, maar in de gedachten van de antieke gelovigen het vestigen van het messiaanse rijk dat de gehele wereld omspant.
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Doppelganger schreef:Daarnaast hebben christenen vaak de merkwaardige gewoonte om zich een bepaalde autoriteit aan te meten als het gaat om de 'correcte' interpretatie van bijbelteksten, alleen maar omdat ze gelovig zijn. Dat laatste betekent echter geenszins dat iemand weet waar hij over praat.
Je hoeft geen dronkelap te zijn om een een lekker drankje op waarde te schatten :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

Geweldig leuk, maar het heeft niets te maken met de bijbelteksten in kwestie.
Het heeft er alles mee te maken omdat jij zegt dat engelen geen beloning kunnen uitdelen.
De beloning waar Mt. 16 en Openb. 22:12 het over heeft is het oordeel dat na de komst van de messias over iedereen wordt uitgesproken: "dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen"...."Zie ik kom spoedig en heb het loon bij me om iedereen te belonen naar zijn daden."
De enige beloning die mogelijk is bij zijn wederkomst is die van het eeuwige leven. Wanneer zou hij ons dan alle broeders, zusters, huizen en akkers moeten geven, zoals beschreven in Mar 10? Nogmaals, Mat 24 heeft niets met Mat 16 te maken.
Om ons heen kijkend in de wereld moet jij toch ook wel opmerken dat het namelijk niet het geval is. En zoals andere bijbelteksten laten weten is de satan de overste van deze wereld, en gaat hij nog steeds rond als een briesende leeuw.
Jouw bewering zou dus van de bijbel iets belachelijks maken. Terwijl die uitspraak die je hier aanhaalt heel goed geïnterpreteerd kan worden als zeggende dat Jezus ooit het laatste woord zal hebben, dus dat zijn koninklijke heerschappij over de hele aarde ooit een aanvang zal nemen en nu al vaststaat.
Er zijn ook wereldse leiders, die overigens allemaal in dienst van God veel van hun daden uitvoeren. De woorden van Paulus ken je waarschijnlijk al, maar lees ook wat Johannes schreef:

Want God heeft hen ertoe aangezet om zijn plan uit te voeren, zodat ze allemaal met hetzelfde doel voor ogen hun macht aan het beest overdragen, tot wat God gezegd heeft werkelijkheid wordt. Openb 17:17

Dus wat staat hier nu eigenlijk? Dat God de koningen van deze wereld ertoe aanzet om hun macht aan een vijand van God te geven. Blijkt ineens dat de pikorde niet zulke klinkklare onzin is als de jongeheer Rereformed uitkraamt!
Blijkbaar heeft ie dan een troon in de hemel en zet hij er ooit nog één neer op aarde, wanneer hij terugkomt. Want Mt. 25:31 laat toch echt weten dat hij terugkomt op aarde en daarna op een troon gaat zitten
Blijkbaar? Hij zit op de enige troon die bestaat.

Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit. Openb 3:21

En hij komt eerst terug NAAR de aarde en later pas terug OP de aarde, de nieuwe aarde wel te verstaan.

Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. Openb 20:11

Deze troon staat in de hemel, dus zal het oordeel plaatsvinden IN de hemel waar God woont want de aarde en de hemel zoals wij die kennen zijn verdwenen, wat ook strookt met het verhaal dat de aarde vernietigd zal worden. Pas als de NIEUWE aarde is ontstaan zal hij terugkeren OP aarde.

Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. Openb 21:2-3

Dus Gods troon zal NOOIT EN TE NIMMER op aarde komen te staan want ook hier wordt bevestigd dat de stad los van Gods troon uit de hemel komt neerdalen. Dus je hele redenering klopt niet.
Mt. 16:27 laat weten dat bij die komst van Jezus "iedereen naar zijn daden beloond zal worden". Dat is helemaal niet gebeurd bij Jezus' opstanding en dus moet de tekst naar een andere komst van Jezus verwijzen. Bovendien laat Jezus in Mt. 16:28 weten dat "sommigen van de hier aanwezigen niet zullen sterven" voor dat dit allemaal gebeurt. Dat zou echt nergens op slaan wanneer hij het had over iets wat na een paar weken of maanden al plaatsvond.
Ja, en ik heb al eerder uitgelegd dat de eerste beloining die iedereen krijgt de heilige geest is. En wanneer zei ik ook alweer dat hij met de heilige geest terugkwam? Vlak na zijn opstanding (Joh . Als hij dat niet had gedaan, hadden we de geest volgens jou redenering nu nog steeds niet gekregen omdat jij zegt dat we alle beloningen pas bij zijn wederkomst krijgen. Die gedachte weerstaat alle logica omdat we weten dat de heilige geest is uitgegoten.

Na deze woorden blies hij over hen heen en zei: ‘Ontvang de heilige Geest. Joh 20:22

Wanneer was dit? Vlak na zijn opstanding. En deze gift had hij beloofd voor zijn dood, zoals ik ook al eerder heb aangetoond. Ook in Joh 16: 16-22 zegt hij dat ze hem spoedig wwer zullen zien na zijn dood, wat ook klopt met Mat 16:28.
Je redeneringen kloppen niet, aangezien Marcus 10:29-30 het over de meest eenvoudige beloningen in dit leven had waarvoor alle eeuwen al alle tijd is geweest: broeders en zusters die je krijgt, moeders en kinderen, huizen en akkers en vervolging. Allemaal zaken die het allergemakkelijkst zijn voor welke profeet dan ook om te vervullen en helemaal geen toekomstige vervulling meer nodig hebben.
Volgens mij zit jij helemaal vast in je door mensen aangeleerde theologie. Iemand dioe Gods geest heeft krijgt zijn informatie van een betrouwbare bron en kan oomde verschillende geesten uit elkaar houden. Het gaat in Mar 10 niet alleen om die aardse beloningen, maar ook over de laatste, die van het eeuwige leven, die we pas zullen krijgen bij zijn wederkomst. Door de link te leggen tussen Mat 16 en Mat 24 beweer je dat ALLE beloningen pas op het laatst zullen plaatsvinden en dat is onmogelijk.
Onzin, wanneer Jezus terugkomt in gezelschap van zijn engelen kan hij volgens Paulus blijkbaar de gelovigen eerst ontmoeten in de lucht, fair enough, voor de fantasie van ijzertijdgelovigen moet het dan evenzeer een koud kunstje zijn om ze allemaal vervolgens op aarde te doen belanden.
Dat zal niet gebeuren omdat de aarde dan inmiddels al vernietigd is.
Dus wanneer er dan een duizendjarig rijk zou volgen zijn die slechten er inderdaad niet meer.
Ja, en daarom vraag ik me af om welke reden ze dan nog getest moeten worden? Die mesnsen zouden dan allemaal de eerste opstanding hebben doorstaan en niet meer kunnen sterven, dus nogmaals, waar gaat het dan nog over? Daarnaast staat er dat de rest van de doden pas een opstanding krijgen NA ha duizendjarige rijk. Dus MOET het duizendjarige rijk VOOR de wederkomst in Mat 24 gebeuren en dat heeft zichnaar alle waarschijnlijkheid ook al voorgedaan.

De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Openb 20:5

En dat is de opstanding van de doden waarover Jezus een oordeel zal vellen NA de periode van duizend jaar.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nausea schreef:
Geweldig leuk, maar het heeft niets te maken met de bijbelteksten in kwestie.
Het heeft er alles mee te maken omdat jij zegt dat engelen geen beloning kunnen uitdelen.
Nee Nausea. Jij beweerde dat er een probleem was in mijn zienswijze aangezien de engelen geen beloningen zouden kunnen geven. Zie deze bijdrage: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 99#p336899" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik antwoord daarop dat er helemaal nergens staat dat de engelen zich bezig houden met het uitdelen van beloningen in de onderhavige teksten die op de wederkomst slaan. Je hebt alweer de teksten niet goed gelezen.
Jij gaat met je engelen enkel van de hak op de tak. Het is bijna ondoenlijk met zo'n warhoofd als jij een discussie te hebben.
Nausea schreef:
Rereformed schreef:De beloning waar Mt. 16 en Openb. 22:12 het over heeft is het oordeel dat na de komst van de messias over iedereen wordt uitgesproken: "dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen"...."Zie ik kom spoedig en heb het loon bij me om iedereen te belonen naar zijn daden."
De enige beloning die mogelijk is bij zijn wederkomst is die van het eeuwige leven. Wanneer zou hij ons dan alle broeders, zusters, huizen en akkers moeten geven, zoals beschreven in Mar 10? Nogmaals, Mat 24 heeft niets met Mat 16 te maken.
Inderdaad is die beloning die hij komt brengen aan de gelovigen het eeuwige leven, zoals je in Mt. 25 kunt lezen.
En ik heb je al gezegd dat Marcus 10:29-30 op elk moment van de geschiedenis in vervulling gaat; de hele geschiedenis door wordt zodra iemand tot geloof komt hij of zij gezegend met broeders en zusters en andere zegeningen en ook vervolging. Is dat nou zo moeilijk te vatten?

Het is onmogelijk om te zeggen dat Mt. 16 niets met Mt. 24 te maken heeft, want in beide teksten spreekt Jezus over zijn komst in stralende luister en bekleed met macht, in gezelschap van zijn engelen, en laat hij weten dat sommigen van de generatie tegen wie hij spreekt dit alles nog zullen meemaken. Dit alles kan onmogelijk betrekking hebben op het moment van zijn opstanding.
Nausea schreef:Volgens mij zit jij helemaal vast in je door mensen aangeleerde theologie. Iemand dioe Gods geest heeft krijgt zijn informatie van een betrouwbare bron en kan oomde verschillende geesten uit elkaar houden.
Op de rest van de posting ga ik niet meer in. Je teksten raken kant noch wal. Inderdaad ben ik liever in gesprek met een theoloog of halve theoloog die kennis van zaken heeft dan met een christen die van de heilige geest een klap met de molenwiek heeft gekregen. Dank zij je Heilige Geest ben je uitgegroeid tot de allergrootste christelijke raaskaller die we ooit op dit forum hebben langs zien komen. Daar ga ik niet verder mijn tijd aan verkwisten.
Ik krijg inderdaad nausea van je en spuug je uit.

Misschien moet je het eens in Hyde Park proberen.

Afbeelding
Born OK the first time
aton

Bericht door aton »

Nog erger dan JG's aan de deur. Ik had het al lang opgegeven. Kranige jongen, die Rereformed.
Nausea
Banned

Bericht door Nausea »

En dan nogmaals een kort antwoord voor Rereformed. Fijn, je erkent dus dat Jezus zijn belofte in Mar 10 heeft kunnen waarmaken. Dan is hij dus gewoon teruggekomen, precies zoals hij heeft gezegd. Einde discussie.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nausea schreef:En dan nogmaals een kort antwoord voor Rereformed. Fijn, je erkent dus dat Jezus zijn belofte in Mar 10 heeft kunnen waarmaken. Dan is hij dus gewoon teruggekomen, precies zoals hij heeft gezegd. Einde discussie.
Heel fijn dat je de discussie staakt met nog een laatste warhoofdige conclusie.

Ik zou zeggen, vermaak je nu in je eigen evangelisatiehoekje (Het geloof van Nausea) dat ik speciaal voor jou heb aangemaakt op het forum. We zetten je graag bij in onze galerij topchristenen die ons forum over de jaren met allerheiligegeestigste bijdragen vermaakt hebben.
Het record van 100 pagina's staat nog steeds op naam van de illustere Henoch: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =31&t=4245" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
WPS
Forum fan

Bericht door WPS »

aton schreef:Nog erger dan JG's aan de deur. Ik had het al lang opgegeven. Kranige jongen, die Rereformed.
Ik ben het met deze opmerking eens. Je klinkt als een godsdienstwaanzinnige :?
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".

Albert Einstein
aton

Bericht door aton »

WPS schreef:
aton schreef:Nog erger dan JG's aan de deur. Ik had het al lang opgegeven. Kranige jongen, die Rereformed.
Ik ben het met deze opmerking eens. Je klinkt als een godsdienstwaanzinnige :?
Oei, stond de geluidsknop nog aan ? Sorry.
Jinny

Bericht door Jinny »

:D :D :D :D
Wat enkele letters en een misquote al niet veranderen kan...... :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie