De bouw is niet een representatieve werktak. Die is lichamelijk zeer zwaar en dus geen goed voorbeeld.Ga je dan ook vertellen dat over, zeg, 50 jaar mensen in de bouw ook tot hun 65 kunnen doorwerken? Dacht het niet. Mensen worden ouder omdat ze beter te eten hebben, goede medicijnen krijgen en in verhouding met vroeger/ arme landen VEEL minder hard hoeven te werken. Ouder worden betekend niet langer jong blijven anders zouden de mensen die nu 110 jaar oud zijn op hun 85 nog top fit zijn geweest. Toen mensen nog maar 40 jaar oud werden, betekende dat niet dat ze al "oud" waren maar gewoon lichamelijk op door een tekort aan goed voedsel, medicijnen en het keihard moeten werken voor de boterham en natuurlijk niet te vergeten de lekkere virusjes die er toen nog veelal voorkwamen en niet te bestrijden waren.
Door ervoor te zorgen dat je niet op leeftijd mag discrimineren, dit kan je wettelijk regelen.Hoe wil je in deze maatschappij mensen/bedrijven verplichten bij werkgever te blijven/ vast te houden aan een oudere werknemer zodat ze nooit en te nimmer te maken krijgen met discriminatie en het gevolg dat ze dus nooit meer een fatsoenlijke baan krijgen?
Die groenlinkssite is leuk maar dat heeft geen wetenschappelijke en/of uit de pratijk gehaalde waarde. het is een discussiepagina. Niets meer dan dat. Jouw vermeende exemplarische voorbeelden zijn ook niet helemaal kosher al was het maar omdat je omdat jezelf als voorbeeld stelt van wat niet de regel is. Om je tweede link aan te halen: "In Nederland gaat 60% van de kinderen naar het VMBO. Een groot deel van die kinderen zit volledig op z’n plek, maar waar het om gaat is een groep kinderen die niet kan meekomen."http://www.fractal.org/Prioriteit-Kenni ... f-VMBO.htm
http://www.groenlinks.nl/programma/discussieermee/vmbo
Ach ik zoek maar wat op. Daarnaast heb ik er zelf opgezeten toen het nog VBO heette en vond het triest dat toen ik 15 was en m'n diploma kreeg een paar gasten van 18 in mijn klas het maar net hadden gehaald.
Ik heb er overigens niet op gezeten omdat ik niet beter kon maar doordat ik niet werd begeleid door mijn ouders en dus totaal geen motivatie had. Ik zat liever te tekenen of te computeren. Ik heb mezelf naar een niveau gebracht waar ik content ben met wat ik heb, dat kan ik niet zeggen over mijn toen der tijd mede scholieren die toen al verslaafd waren aan de coke en speed.
Natuurlijk is de CITO toets niet zaligmakend maar feit blijft wel dat het merendeel wel het goed doet en ik vind het wel heel flauw om voor de uitzonderingen het complete systeem op de schop te moeten nemen. Bovendien, in jouw centraal geleide economie zou dat ook niet kunnen. De kleine man verzuipt nl. in jouw systeem onder de massa.
Hier een groep mensen bij eklaar voor een brainstormsessie, is dat wat je in gedachten had?Je slaat door. Ik suggereer niet dat zo'n systeem zomaar even uit de mouw geschud kan worden door 1 persoon. Een goede brainstorm sessie met mensen met verstand, kennis en zonder eigenbelang zou een stuk helpen.
http://www.refdag.nl/oud/foto/010305buifo01.jpg
Ten eerste is dat pertinent onjuist Ten tweede: Wat wil je anders? De maatschappij kan onmogelijk rekening houden met alle zielige verhalen al was het maar omdat het merendeel oncontroleerbaar is en het anders leidt tot een wildgroei aan "excuus-wao´ers"Je moet fysiek wat errnstigs hebben of een duidelijk mentale achterstand hebben wil je geholpen worden. Heb je een slechte opvoeding gehad, ben je getreiterd op school, concentratie stornissen en dergelijke dan heb je in deze maatschappij toch mooi pech.
Als ik me niet vergis is hij de bedenker van Star Drek. Tis een leuke utopie maar eentje die in de praktijk onhaalbaar is omdat er geen replicators zijn. Doordat er geen replicators zijn, is er altijd schaarste aan bepaalde producten. Schaarste leidt altijd tot behoefte en dat leidt altijd tot een economisch stelsel en het is irrelevant of het ruilmiddel bonnetjes of ordinaire knaken zijn.Nee. Ik bewonder het genie Gene Rodenberry (zoek maar op). Zijn visuele versie(s) van utopia spreken mij aan.
Steek eens je kop uit het zand en zoek even op de Brent Sparr en je ziet dat Greenpeace nou niet bepaald "not to blame" is in die hele kwestie. Schoolvoorbeeld van hoe een schijnbaar idealistische instantie de boel bij elkaar liegt, bedriegt etc. Dan zwijg ik maar over de betalingen aan bijv. de directeur van het KWF Kankerfonds. Zp ken ik nog 1001 voorbeelden. Natuurlijk zijn er idealistische instanties maar heel veel zijn dat uitsluitend op het eerste gezicht en als je die wat beter bekijkt, zijn ze gewoonweg corrupt.Iedereen met een een top positie is een dictator. Of dat nou alleen is of met een paar. Zie de VS b.v. Manipulatie, leugens, bedrog en corruptie zijn daar dagelijks aan de orde.
Maar geluk hebben we ook nog mensen met goede innitiatiefen zonder eigenbelang
www.unicef.nl
www.wnf.nl
www.greenpeace.nl
www.warchild.nl
www.wspa.com
www.ifaw.com
Etc.Etc. Deze mensen willen geen macht maar helpen anderen zonder eigenbelang vaak zelfs door persoonlijke opofferingen.
als je het daar niet mee eens bent, dan richt je maar een nieuwe partij op die wel jouw belangen behartigd. Als je dan zegt dat dat onmogelijk is, Pim Fortuyn heeft anders bewezen of je het nu inhoudelijk met zijn standpunten eens was of niet.Geen disrespect maar BLAAAT. Ze falen niet gewoon omdat jij dat zegt. Jij maakt er van dat ik niet wil inzien dat het niet gaat lukken. Verandering moet er komen en we moeten niet ineens de moraalridder gaan uithangen als het gaat om veranderingen. We worden iedere 4 jaar weer met van alles geconfronteerd waar wij geen invloed op hebben.
Onze belastingscenten worden gebruikt voor zaken waar we geen toestemming voor geven en ze worden zelfs gebruikt om ons in het gareel te houden door b.v een boete op te laten leggen door een douane beambte die constateerd dat je 10 euro boven het maximum in te voeren bedrag invoerd zonder het zelf aan te geven.
Als ik dertig keer met een muntje gooi en ik krijg 30 keer "kop" als uitkomst, dan begin ik heel erg te twijfelen aan de zuiverheid van de munt. Lijkt me niet meer dan logisch.ik vraag me af of je na 10 worpen van een dobbelsteen en geen 1 keer 5 te hebben gegooid, je dan ook maar moet denken dat dat toch niet meer gaat lukken.
100 keer een test te hebben gedaan voor een medicijn tegen Aids en het nog steeds niet is gelukt je er maar de pet naar moet gooien. Etc.Etc.
Jongen, je beschrijft een nachtwakersstaat, dat heeft alles te maken met liberalisme en niet met kapitaslisme.Heeft het geen invloed op de wereld? Is het niet actueel? Worden er niet meer problemen door veroorzaakt dan er worden opgelost?
It looks like a duck, it quacks like a duck, it feels like a duck. Hey, it IS a duck·Als je vast blijft houden aan een communisme zoals dat uit de tijd van Stalin, Natuurlijk!
Maar jij hebt last van tunnelvisie en kunt niet begrijpen dat de banaan een banaan blijft ook al is hij rood maar dat betekent niet dat hij ook smaakt als een gele.
It looks like communism, it quacks like communism, it feels like communism. Hey, it IS communism·
Geachte meneer P. Lasser,Mevr. uit de Boogaard, u krijgt dit jaar een tegoed van 4 paar massaproductie schoenen en 2 maal een tegoed voor ambachtelijk gemaakte schoenen naar keuze. Wees niet bang, uw buurman heeft recht op hetzelfde en zo ook de rest van de inwoners van dit land. Tekorten? Nee hoor, slechts registreren wat de maat is van de mensen en we kunnen een minimum productie vaststellen maar we maken er natuurlijk veel meer. Mochten deze niet in de smaak vallen dan sturen wij deze op naar aardbewoners die niets te makken hebben want zo zit onze maatschappij in elkaar. Tot ziens Mevr. uit de Boogaard.
Ik heb zonder dat ik er iets voor hoeven doen (of je moet mijn zielige jeugd meerekenen) vier bonnetjes gekregen voor massa-geproduceerde schoenen. Echter, ik heb een afwijking en gebruik daarom geen massa-geproduceerde schoenen. Wat moet ik nu met die bonnetjes doen? Als aanmaakblokjes gebruiken in de barbecue is ook zo zonde. Toch heeft de regering in zijn oneindige wijsheid nog geen kennis gekregen van mijn voetafwijking waardoor er niet genoeg ambachtsschoenen zijn voor mij. Bovendien, ik denk dat als ik alleen ambachtsschoenen draag, ik mijn buurman afgunstig maak. immers, hij krijgt, ookal zonder er iets voor te doen, alleen maar massaproductie schoenen. Bovendien, ik vind die massaproductieschoenen helemaal niet mooi.
Wat moet ik doen?
Hoogachtend,
Mevr. van den Boogaard.
Als je nu gaat zeggen dat je de bonnetjes maar moet ruilen dan krijg je vast direct het antwoord dat je dan ook een economie aan het opzetten bent.