"Frank Ouweneel verzon feiten voor eindtijdstudie"
Moderator: Moderators
"Frank Ouweneel verzon feiten voor eindtijdstudie"
Verassend dat dit op CIP staat !
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=29813" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=29813" onclick="window.open(this.href);return false;
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
- GetBigFast
- Forum fan
Re: "Frank Ouweneel verzon feiten voor eindtijdstudie"
Wow, wat een ontzettend onchristelijk gedrag van mr. Ouweneel. Of juist erg christelijk?
In ieder geval neem ik het hem erg kwalijk.
Zelfde poep, andere dag.
Een bedriegerGetBigFast schreef:Wow, wat een ontzettend onchristelijk gedrag van mr. Ouweneel. Of juist erg christelijk?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
GetBigFast schreef:Wow, wat een ontzettend onchristelijk gedrag van mr. Ouweneel. Of juist erg christelijk?
En zo zijn de evangeliën waarschijnlijk ook met allerelei verzinsels opgeleukt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Destinesia
Net als met die belachelijke sterfbed citaten van beroemde atheïsten in dat boek van hem die de hel zagen opdoemen en dat uit spraken voor ze de adem uitbliezen. Het is toch ook zo'n walgelijk geloof he? Bah.. Je hebt van die sterfbed citaten zelfs evangelisatiefolders om die op straat aan mensen uit te delen om ze te bewijzen dat ongelovigen zullen worden gestraft en de hel en de eeuwige verlorenheid van de donkerste duisternis dus écht, écht, écht bestaat. Bekeer je dus maar snel want elke klop van je hart naderd dát moment. En dan kan je nooit meer terug. Dan zegt God: "Te laat, jij dwaas!".PietV. schreef:Een bedrieger![]()
Ja dat is het christelijk geloof. Wees jij maar bang.. verlies je geloof ondertussen maar niet ....... en probeer terwijl je je eigen geloof nauwelijks overeind kunt houden ook nog maar even wat anderen te redden..
Anderen? Haha ......Maar dat is bijna iedereen!
Is het soms familie van de bekende oplichter Willem Ouweneel. Waar op het portal nog een paar artikelen over staan.Destinesia schreef:
Net als met die belachelijke sterfbed citaten van beroemde atheïsten in dat boek van hem die de hel zagen opdoemen en dat uit spraken voor ze de adem uitbliezen. Het is toch ook zo'n walgelijk geloof he? Bah..
Die zijn bronnen ook maar uit zijn grote duim tevoorschijn toverde. Omdat ze zo lekker galmen in zijn boeken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
En zo vallen de grote mannen één voor één van hun voetstuk.
Eigenlijk ben ik best geschokt door wat ik gelezen heb. Hoe is het mogelijk dat je als respectabel christen de mensen zó voor de gek kunt en durft houden? Ik kan er werkelijk niet bij met mijn verstand. Ik krijg zo het idee dat het geloof wat men belijdt maar een heel dun vernislaagje is.
Eigenlijk ben ik best geschokt door wat ik gelezen heb. Hoe is het mogelijk dat je als respectabel christen de mensen zó voor de gek kunt en durft houden? Ik kan er werkelijk niet bij met mijn verstand. Ik krijg zo het idee dat het geloof wat men belijdt maar een heel dun vernislaagje is.
Frank Ouweneel is een jongere broer van Willem.PietV. schreef: Is het soms familie van de bekende oplichter Willem Ouweneel. Waar op het portal nog een paar artikelen over staan.
Die zijn bronnen ook maar uit zijn grote duim tevoorschijn toverde. Omdat ze zo lekker galmen in zijn boeken.
Non sum qualis eram
-
Destinesia
Feike ter Velde reageerde ook nog. Die heb ik een keer ontmoet en heb zijn schrijfsels jaren lang gevolgd in zijn "profetisch eschatologische" bijdragen in het blad "Het Zoeklicht".
Feike ter Velde schreef:Het is meer dan treurig wat hier is gebleken. Ik schrijf al heel lang over de tekenen van de tijd in relatie tot de eindtijd en de wederkomst van Christus. Ik krijg veel ' samenzweringsverhalen' toegezonden, heb vaak journalistiek onderzoek gedaan en veel leugen en bedrog gezien. Laten we vooral wakker en waakzaam zijn en 100% betrouwbaar en integer. Laat hierdoor niet het Profetisch Woord in diskrediet worden gebracht, want dat is de truc van de duivel! Want het Profetisch Woord is zeer vast en schijnt als een lamp in onze donkere wereld. Daarom hebben we perspectief, hoop en blijdschap over de toekomst!
Niks nieuws onder de zon, er lopen zoveel charismatische dominees weg met dat profetisch vod van Johannes de krankzinnige.
Wat heeft dat zwarte bladzijdes veel mensen tot waanzin en psychoses gebracht. Openbaring
En moeten de christen ook niet oppassen voor valse bijbel leraren?
Wat heeft dat zwarte bladzijdes veel mensen tot waanzin en psychoses gebracht. Openbaring
En moeten de christen ook niet oppassen voor valse bijbel leraren?
Ha! Dat blaadje ken ik ook. Ik zie het nog regelmatig bij familie. Elke keer een schreeuwende kop op de voorpagina "Het einde van Europa?" en dat soort dingen. Al die 'tekenen van de tijd' als je die gaat uitzoeken blijkt het bullshit en totaal uit zijn verband gerukt. Met die 'eindtijd' teksten uit de bijbel kun je echt alle kanten op. Bewijs is er niet. Nul-komma-nul.Destinesia schreef:Feike ter Velde reageerde ook nog. Die heb ik een keer ontmoet en heb zijn schrijfsels jaren lang gevolgd in zijn "profetisch eschatologische" bijdragen in het blad "Het Zoeklicht".
Feike ter Velde schreef:Het is meer dan treurig wat hier is gebleken. Ik schrijf al heel lang over de tekenen van de tijd in relatie tot de eindtijd en de wederkomst van Christus. Ik krijg veel ' samenzweringsverhalen' toegezonden, heb vaak journalistiek onderzoek gedaan en veel leugen en bedrog gezien. Laten we vooral wakker en waakzaam zijn en 100% betrouwbaar en integer. Laat hierdoor niet het Profetisch Woord in diskrediet worden gebracht, want dat is de truc van de duivel! Want het Profetisch Woord is zeer vast en schijnt als een lamp in onze donkere wereld. Daarom hebben we perspectief, hoop en blijdschap over de toekomst!
Maar denk eens in dat inderdaad iemand zou weten hoe en wanneer de wereld eindigt en wanneer alle goedgelovigen zomaar ploep de hemel in gaan! Is het niet logisch dat zo iemand volgelingen heeft?
Datzelfde geld voor religie in het algemeen; alle religie's proberen een antwoord te geven op de vraag wat er gebeurd na je dood, dat wil iedereen toch weten? Logisch dat men daar achteraan loopt...
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
In iedere generatie christenen lopen er wel een paar goeroe's rond die beweren dat de eindtijd nu toch echt bijna is aangebroken. De tekenen zijn overduidelijk!
Rond het jaar 1000 dacht men dat al en dat zal vast niet de eerste keer zijn geweest.
Rond het jaar 1000 dacht men dat al en dat zal vast niet de eerste keer zijn geweest.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Frank Ouweneel ziet de recente publicaties als een "aanval van de duivel." Hij was vanmorgen niet bereikbaar voor commentaar.
Erg grappig. Maar feiten verzinnen is toch niet erg, tenslotte is het grondvest van Ouweneels geloof ook grotendeels verzonnen en/of geredigeerd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Iemand geeft hier op 11 januari al eenzelfde kritiek op de eindtijdhysterie van Frank Ouweneel:
"Mijn vrouw en ik hebben op 8 Januari j.l. een lezing van Frank Ouweneel bezocht. Hij zet ( volgens eigen zeggen ) feitelijke gebeurtenissen naast de Bijbel. Hij beweert deze gebeurtenissen uit de 200 kranten e.d. die hij dagelijks leest te halen en zegt dat hem dit een half uur per dag kost. ( zo Frank, jij kunt snel lezen ! )... Het wordt bedenkelijk wanneer "feiten" met flagrante onwaarheden worden vermengd. En dat doet Frank Ouweneel. Hij beweert b.v dat de nucleaire ramp in Japan al meer dan 100.000 doden had gebracht. Dit is onwaar. En door radio-actief zeewater in de Noordzee zouden al 4000 mensen door directe straling zijn gedood. De Thames Barrier zou al enige tijd geleden gesloten zijn om te voorkomen dat radio-actief zeewater Engeland verder penetreert. Etc. etc."
Iemand anders geeft in een andere reaktie nog aan hoe Frank Ouweneel bovenstaande uit zijn mouw schudt:
"Frank Ouweneel heeft in die bijbelstudie over de Eindtijd, in 2011, gezegd dat Openbaringen 7:2 zegt dat "De Landen van de opgang der zon schade aan de zee zullen toebrengen." Die Landen der opgaande zon zou dan moeten staan voor Japan, omdat dit het land van de Rijzende zon is. Logisch!"

Weer een ander persoon schrijft het volgende:
"Wat betreft de eindtijd wordt er ook gewaarschuwd voor wolfherders in schapenvacht, valse profeten en dwaalleraars. Dit heeft mij ertoe gebracht om enige informatie uit de eindtijd-bijbelstudies van 2010 en 2011 voor alle zekerheid te toetsen. Deze informatie betrof o.a. de onderwerpen: het wapen in de ondergrondse bunker Balashov (Rusland) en het Iraans oorlogsschip dat TAARKESH wordt genoemd. In mijn eerste e-mailbericht aan meneer Ouweneel had ik hem gevraagd om zijn gespecificeerde bronnen m.b.t. de bovenstaande onderwerpen. Al na vijf dagen kreeg ik deze van hem per e-mail. In totaal ging het om 51 bronnen waarvan er 9 waren doorgestreept omdat deze volgens hem niet meer zijn te achterhalen. Er bleven 42 bronnen over waarvan 21 voor elk van beide onderwerpen. Van deze 42 bronnen heb ik er 5 (Aircraft Technology, BBC Focus, USA Today, Iran Today en Israel Today) op internet kunnen vinden, waarvan de werkelijke nieuwsinhoud niet overeen komt met de door meneer Ouweneel zelf opgegeven paginareferenties. En de bovengenoemde onderwerpen komen ook niet aan bod in de overige pagina's van deze bronnen. In mijn tweede e-mailbericht heb ik meneer Ouweneel bekend gemaakt met mijn vondsten inclusief de bronverwijzingen, en de bijbehorende toegevoegde bijlagen (digitale bestandsdocumenten). Daarnaast had ik hem gevraagd om inzage te verkrijgen in zijn nieuwsbronnen waaronder zijn abonnementen, en deze te mogen vergelijken met mijn vondsten. Al na zeven dagen kreeg ik van hem een antwoord per e-mail waarin hij beweerd dat hij er oprecht van overtuigd is dat hij mij naar beste vermogen maximaal van dienst is geweest, en beleefd het verzoek doet te respecteren dat hij het vanwege een overvolle agenda graag bij zijn laatste aan mij gezonden e-mail zou willen laten."
"Mijn vrouw en ik hebben op 8 Januari j.l. een lezing van Frank Ouweneel bezocht. Hij zet ( volgens eigen zeggen ) feitelijke gebeurtenissen naast de Bijbel. Hij beweert deze gebeurtenissen uit de 200 kranten e.d. die hij dagelijks leest te halen en zegt dat hem dit een half uur per dag kost. ( zo Frank, jij kunt snel lezen ! )... Het wordt bedenkelijk wanneer "feiten" met flagrante onwaarheden worden vermengd. En dat doet Frank Ouweneel. Hij beweert b.v dat de nucleaire ramp in Japan al meer dan 100.000 doden had gebracht. Dit is onwaar. En door radio-actief zeewater in de Noordzee zouden al 4000 mensen door directe straling zijn gedood. De Thames Barrier zou al enige tijd geleden gesloten zijn om te voorkomen dat radio-actief zeewater Engeland verder penetreert. Etc. etc."
Iemand anders geeft in een andere reaktie nog aan hoe Frank Ouweneel bovenstaande uit zijn mouw schudt:
"Frank Ouweneel heeft in die bijbelstudie over de Eindtijd, in 2011, gezegd dat Openbaringen 7:2 zegt dat "De Landen van de opgang der zon schade aan de zee zullen toebrengen." Die Landen der opgaande zon zou dan moeten staan voor Japan, omdat dit het land van de Rijzende zon is. Logisch!"
Weer een ander persoon schrijft het volgende:
"Wat betreft de eindtijd wordt er ook gewaarschuwd voor wolfherders in schapenvacht, valse profeten en dwaalleraars. Dit heeft mij ertoe gebracht om enige informatie uit de eindtijd-bijbelstudies van 2010 en 2011 voor alle zekerheid te toetsen. Deze informatie betrof o.a. de onderwerpen: het wapen in de ondergrondse bunker Balashov (Rusland) en het Iraans oorlogsschip dat TAARKESH wordt genoemd. In mijn eerste e-mailbericht aan meneer Ouweneel had ik hem gevraagd om zijn gespecificeerde bronnen m.b.t. de bovenstaande onderwerpen. Al na vijf dagen kreeg ik deze van hem per e-mail. In totaal ging het om 51 bronnen waarvan er 9 waren doorgestreept omdat deze volgens hem niet meer zijn te achterhalen. Er bleven 42 bronnen over waarvan 21 voor elk van beide onderwerpen. Van deze 42 bronnen heb ik er 5 (Aircraft Technology, BBC Focus, USA Today, Iran Today en Israel Today) op internet kunnen vinden, waarvan de werkelijke nieuwsinhoud niet overeen komt met de door meneer Ouweneel zelf opgegeven paginareferenties. En de bovengenoemde onderwerpen komen ook niet aan bod in de overige pagina's van deze bronnen. In mijn tweede e-mailbericht heb ik meneer Ouweneel bekend gemaakt met mijn vondsten inclusief de bronverwijzingen, en de bijbehorende toegevoegde bijlagen (digitale bestandsdocumenten). Daarnaast had ik hem gevraagd om inzage te verkrijgen in zijn nieuwsbronnen waaronder zijn abonnementen, en deze te mogen vergelijken met mijn vondsten. Al na zeven dagen kreeg ik van hem een antwoord per e-mail waarin hij beweerd dat hij er oprecht van overtuigd is dat hij mij naar beste vermogen maximaal van dienst is geweest, en beleefd het verzoek doet te respecteren dat hij het vanwege een overvolle agenda graag bij zijn laatste aan mij gezonden e-mail zou willen laten."
Born OK the first time
-
aton
Verzinsels voor het goede doel, noemen ze dat:Fish schreef: En zo zijn de evangeliën waarschijnlijk ook met allerlei verzinsels opgeleukt.
Dat koffiedikkijken lijkt des te indrukwekkender wanneer later door anonieme auteurs, achteraf ' profetieën ' worden toegevoegd. Uitspraken in het boek Amos lijken een ballingschap voor Israël; profetieën die aan Jesaja ( 70-700 v.C.) worden toegeschreven, voorspellen de komst van Cyrus de Grote (Perzië) in de jaren dertig van de 6e eeuw v.C. Het boek ' Jesaja ' is een combinatie van de woorden van minstens twee, mogelijk drie 'profeten' die door zo'n 200 jaar gescheiden worden. De mensen die deze uitspraken hebben toe- en ingevoegd wilden graag dat men zag dat hun 'profeten' in staat waren tot correcte lange-termijnvoorspellingen. Het boek ' Zacharia ' had bijzonder veel succes. Wat we onder zijn naam lezen is afkomstig van minstens twee verschillende auteurs, van wie de tweede begint in hoofdstuk 9. Dit tweede gedeelte is veel later geschreven in de periode na de veroveringen van Alexander de Grote in de jaren dertig van de 4e eeuw v.C. In dit late gedeelte zouden de hoofdstukken 9 tot 12 één van de profijtelijkste jachtterreinen worden voor de christenen, die hier bewijzen en profetieën vonden voor Jezus' laatste dagen.
Deze handige ' tekstcorrecties' kan men ook ontdekken door de context en de toon van de bewerking in het algemeen. Problemen van de ' oorspronkelijke Hebreeuwse tekst ' zijn vaak heel moeilijk bij de profetische geschriften en nergens zo moeilijk dan in boek ' Jeremia '. We kennen het ook in een Griekse vertaling, en die is veel korter en anders ingedeeld dan de Hebreeuwse. Waarschijnlijk weerspiegelt die vertaling een oudere en zuiverder versie dan de Masorietische versie die door de meeste bijbels als uitgangspunt voor hun vertaling wordt genomen, zodat we attent worden op latere opvullingen. Ogenschijnlijke voorspellingen nemen toe naarmate de omvang van het boek toeneemt. In Hoofdstuk 27 spreekt Jeremia zich uit over een zeer omstreden onderwerp, het vaatwerk van de Tempel, en hij begint met een afwijzing van profeten die zeggen dat het zal terugkeren naar Jeruzalem, nadat het in 597 v.C. is weggevoerd. De Griekse tekst eindigt met deze realistische benadering, maar de latere Hebreeuwse tekst maakt gebruik van wijsheid achteraf en laat de profeet ' voorzien ' welke route deze voorwerpen in de toekomst zullen afleggen en wanneer ze ( zegt men ) zijn teruggekeerd in de veel latere tijd van Ezra. Dergelijke opvullingen ziet men dan als ' profetisch ' ! En zo kan ik nog een hele rits van dergelijke ' aanpassingen ' opsommen.
Ach, zulke indianenverhalen zijn van alle tijden.
-
aton
Laten we de ' profeet Daniël ' even eens nader bekijken:
Daniël heeft waarschijnlijk nooit bestaan; men schreef hem visioenen toe die hij nooit heeft gezien, en daden die hij nooit heeft uitgevoerd; het boek zelf is voortgekomen uit twee afzonderlijke bronnen die heel vaardig gecombineerd zijn, terwijl de dateringen en koningen onjuist zijn en de achtergrond fictief is, zogenaamd historisch. In het boek Ezechiël wordt hij plotseling genoemd als een wijze man die zich bewust is van geheimen in de toekomst en die een van de drie overlevenden ( met Noach en Job ) zal zijn van Gods wraak voor menselijke zonden ( Ez.14:4 28:3 ).
Net als Jona is Daniël een kapstok voor latere verhalen geworden. De verhalen die wij nu kennen, plaatsen hem alle aan het hof van de Babylonische koning Nebukadnezar, waarheen hij zou zijn gedeporteerd in het begin van de 6e eeuw v.C. Nebukadnezar droomde van een beeld van vier soorten metaal en met lemen voeten. Deze zes verhalen zijn overgeleverd in twee verschillende talen ( Hebreeuws en Aramees ) en vormen slechts een keuze uit een grotere groep verhalen rond Daniël. Waarschijnlijk hadden sommige verhalen eerder een afzonderlijk leven geleid; tweemaal noemen ze Daniël bij zijn tweede naam ' Beltsazar ', een Babylonische naam, een van de oorspronkelijke helden van deze verhalen. Ook zijn enkele details ' gemoderniseerd ': het aantal soorten metaal in het door de koning gedroomde beeld ( oorspronkelijk zouden dat er drie zijn geweest en geen vier ); de verwijzing in het schrift op de wand ( naar koningen eerst, niet naar koninkrijken ); de koning op wie de droom van de boom van toepassing was ( Nabonidus als laatste koning van Babylon en niet Nebukadnezar, de doodsvijand van de joden ). Wanneer we nu deze verhalen, veranderd en wel lezen, kunnen we er geen echt verband met de geschiedenis van Nebukadnezar in terugvinden. Ze dateren uit de 3e eeuw v.C. naar blijkt uit bepaalde details. Nebukadnezar's muziek wordt gespeeld op instrumenten die Griekse, geen Hebreeuwse namen hebben. Het ' huwelijk ' van ijzer en leem in het droombeeld van de keizer verwijst vrijwel zeker naar een berucht huwelijk in de jaren veertig van de 3e eeuw v.C. tussen de koningshuizen van Egypte en Aram, die de opvolgers van Alexander de Grote waren.
Deze verhalen waren stichtelijke verzinsels die het hart van een trouwe jood goed deden in de 3e eeuw v.C., een periode van vreemde koninkrijken en uitgebreide contacten met heidense hoven.
( bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Robin_Lane_Fox" onclick="window.open(this.href);return false; )
Daniël heeft waarschijnlijk nooit bestaan; men schreef hem visioenen toe die hij nooit heeft gezien, en daden die hij nooit heeft uitgevoerd; het boek zelf is voortgekomen uit twee afzonderlijke bronnen die heel vaardig gecombineerd zijn, terwijl de dateringen en koningen onjuist zijn en de achtergrond fictief is, zogenaamd historisch. In het boek Ezechiël wordt hij plotseling genoemd als een wijze man die zich bewust is van geheimen in de toekomst en die een van de drie overlevenden ( met Noach en Job ) zal zijn van Gods wraak voor menselijke zonden ( Ez.14:4 28:3 ).
Net als Jona is Daniël een kapstok voor latere verhalen geworden. De verhalen die wij nu kennen, plaatsen hem alle aan het hof van de Babylonische koning Nebukadnezar, waarheen hij zou zijn gedeporteerd in het begin van de 6e eeuw v.C. Nebukadnezar droomde van een beeld van vier soorten metaal en met lemen voeten. Deze zes verhalen zijn overgeleverd in twee verschillende talen ( Hebreeuws en Aramees ) en vormen slechts een keuze uit een grotere groep verhalen rond Daniël. Waarschijnlijk hadden sommige verhalen eerder een afzonderlijk leven geleid; tweemaal noemen ze Daniël bij zijn tweede naam ' Beltsazar ', een Babylonische naam, een van de oorspronkelijke helden van deze verhalen. Ook zijn enkele details ' gemoderniseerd ': het aantal soorten metaal in het door de koning gedroomde beeld ( oorspronkelijk zouden dat er drie zijn geweest en geen vier ); de verwijzing in het schrift op de wand ( naar koningen eerst, niet naar koninkrijken ); de koning op wie de droom van de boom van toepassing was ( Nabonidus als laatste koning van Babylon en niet Nebukadnezar, de doodsvijand van de joden ). Wanneer we nu deze verhalen, veranderd en wel lezen, kunnen we er geen echt verband met de geschiedenis van Nebukadnezar in terugvinden. Ze dateren uit de 3e eeuw v.C. naar blijkt uit bepaalde details. Nebukadnezar's muziek wordt gespeeld op instrumenten die Griekse, geen Hebreeuwse namen hebben. Het ' huwelijk ' van ijzer en leem in het droombeeld van de keizer verwijst vrijwel zeker naar een berucht huwelijk in de jaren veertig van de 3e eeuw v.C. tussen de koningshuizen van Egypte en Aram, die de opvolgers van Alexander de Grote waren.
Deze verhalen waren stichtelijke verzinsels die het hart van een trouwe jood goed deden in de 3e eeuw v.C., een periode van vreemde koninkrijken en uitgebreide contacten met heidense hoven.
( bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Robin_Lane_Fox" onclick="window.open(this.href);return false; )