Jihaad! Lees en huiver!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

wahlers schreef:HarrieMe,

Wees gerust!
De AIVD is zeker op de hoogte!
Ik heb, inmiddels maanden geleden, namelijk de AIVD persoonlijk gebeld
om dit prachtig stukje proza - en de weblink natuurlijk! - door te geven.

MvG, Wim.
Devious schreef:Ik heb alles op die site in wordbestanden gezet. Hoewel ik het prima vind dat de AIVD of hackers korte metten maken met dergelijke sites, ben ik wel blij dat dergelijke informatie af en toe op het internet te vinden is. Het confronteert mensen met de duistere kant van de Islam.

Vriendelijke groet...
Bedankt mannen. Ik slaap vanacht toch wat rustiger. Ook ik zal blijven waken voor dit gevaar.
Harrie
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
stropke
Geregelde verschijning

Bericht door stropke »

Die hele preek kunne ze beter naar de partijen sturen bv Groen links en de rest. Ook naaar het Belgische parlement. Hebben ze wa te lezen en hopelijk eens goed in actie komen
sanvandenberg

...

Bericht door sanvandenberg »

misschien snijdt ik nu een geheel andere discussie aan, en ik ben ook van mening dat het verspreiden van deze haatpropaganda moet worden tegengehouden, maar ondertussen wordt er constant veel aandacht besteed aan de gevolgen van oorzaken die eigenlijk aangepakt zouden moeten worden. Hoe vaker mensen de mond wordt gesnoerd en hoe vaker diezelfde mensen worden gedwongen om alles nog meer in het geheim te ondernemen, des te meer die groepen gedistancieerd en geïsoleerd raken van de overige mensen in de samenleving, wat tot gevolg heeft dat de haat nog meer toeneemt. Ondertussen krijg ik het vermoeden dat er weinig wordt gedaan aan de oorzaken van het waarom er mensen toetreden tot deze haatgroeperingen. Dit geld niet alleen voor de Islam overigens. Ik ben van mening dat er bruggen gebouwd moeten worden tussen alle verschillende bevolkingsgroepen zodat er wederzijds respect onstaat, sociaal isolement levert het meeste gevaar op voor het blijven bestaan en versterken van deze "extremistische" groeperingen. Ook moet er meer gefocussed worden in vooral de media op de positieve projecten en ontwikkelingen tussen mensen met een andere geloofs -of levensovertuiging.
Non numeranda sed ponderanda sunt argumenta
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Respect voor de Islam is niet nodig!
De Islam is een brute ideologie die in zijn fundamenten onverenigbaar is met de democratie, vrijheden en menselijke rechten.

De Islam is in die hoedanigheid een uitstekende voedingsbodem voor extremisme en een voedingsbodem voor een kinderlijk gevoel van superioriteit en een voedingsbodem voor de simplistische gedachte om alle problemen en ellende maar af te schuiven op al die anderen (niet Moslims dus).
De aanhangers van de Islam hebben de bovengenoemde punten op een overtuigende wijze bewezen!

Deze ideologie verdient dan ook geen respect!

De Moslims hebben slechts twee keuzes:
  • Deze absurde religie afdanken.
  • De religie aanpassen (verlichting).
Hierbij kunnen wij de Moslims helpen door zoveel mogelijk te communiceren,
wat lastig is, omdat deze sekte communicatie met kaffers (*) verbied!
En natuurlijk zijn we verplicht om de fundamenten van de Islam te onderkennen en te discrimineren.
Wat o.a. gediscrimineerd moet worden is de rechten van de mens...volgens de Islam.
Maar gelukkig vind deze discriminatie al plaats! Zie o..a:
http://www.asianews.it/view.php?l=en&art=6513

En dat het nodig is wordt nog eens bevestigd door de Al-Azhar universiteit van Caïro met hun foute uitspraak en fout standpunt, en ik citeer:
Although he stressed the view that Islam was the fulfillment of preceding faiths, the rector of Al-Ahzar extolled the virtue of diversity and welcomed “differences”.
Dit is de reden waarom discrimiatie noodzakelijk is!
Dit wordt o.a. in dezelfde bron bevestigd door, en ik citeer:
Among the many contributions it is worth to mention Prof Cesare Mirabelli, from Rome’s Università di Tor Vergata. Mirabelli, who is the president emeritus of the Italian Constitutional Court, stressed that “fundamental rights”, criticised by many for being secular, are never the less “a break to absolute power” and the “totalitarianism of the majority”.
In his address, Mgr Paul Hinder, apostolic vicar of Arabia, talked about the absence of freedom of worship in Saudi Arabia for religions other than Islam. Similarly, Mgr Joaquín Allende, international adviser to Aid to the Church in Need, spoke about the deadly dangers Muslim converts to Christianity face.
Wij hebben de plicht om te discirmineren om:
te onderschrijven dat deze deze arrogante Islamitische discriminatie bestaat,
te onderschrijven dat we dit niet tolereren, en
te onderschrijven dat deze idiotie van de de Islam éénzijdig verlaten dient te worden door de Moslims zelf.

In deze, en vele andere aspecten, is respect voor de Islam totaal overbodig en net zo nuttig als het respect dat we zouden tonen voor de excuserende redenen die een pedofiele, serieverkrachtende moordenaar verzint!
Bedenk ook dat Mohammad, inderdaad, een pedofiele, serieverkrachtende moordenaar was!

MvG, Wim.

(*) Ik heb het woord 'kaffer' i.p.v. kafir of kufr gebruikt als woordspelling op onze eveneens historische foutieve mening op de inheemse Zuid-Afrikaanse bevolking die heel denigrerend met de term 'kaffer' werden aangeduid.
Zie o.a.: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kaffer
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
sanvandenberg

Respect voor de Islam is niet nodig!
De Islam is een brute ideologie die in zijn fundamenten onverenigbaar is met de democratie, vrijheden en menselijke rechten.

De Islam is in die hoedanigheid een uitstekende voedingsbodem voor extremisme en een voedingsbodem voor een kinderlijk gevoel van superioriteit en een voedingsbodem voor de simplistische gedachte om alle problemen en ellende maar af te schuiven op al die anderen (niet Moslims dus).

uiteindelijk gaat het toch enkel om het feit welke invulling mensen geven aan hun religie, er zijn zoveel moslims die de Koran anders interpreteren als anderen.
En uiteindelijk zijn het die individuën die andere mensen hun geloof op willen leggen, door welk middel dan ook, die een slechte bijsmaak geven aan een heel geloof.

Mijn mening over geloof in het algemeen is dat je geloof individuistisch moet beleven. Zodra als er meerdere mensen zijn die exact hetzelfde plichten te geloven is er ruimte voor discriminatie. Ik vind dat mensen zelf moeten nadenken over wat ze zelf voelen en niet proberen te zoeken naar een antwoord op een vraagstelling in een boek dat door andere geschreven is. Dit gaat natuurlijk over gevoelsmatige en niet feitelijke zaken.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik vraag me af of moslims kunnen integreren binnen onze huidige democratie zonder concessies te doen. Het lijkt me eerder dat er twee kampen zullen ontstaan, gematigde moslims die er geen moeite mee hebben (er zijn al moslims die met Kerst een kerstboom thuis hebben staan bijvoorbeeld) en moslims die willens en wetens onze democratie proberen te ondermijnen. Het lijkt me duidelijk dat de laatste groep niet welkom is in ons land.

Het is wel zo dat wij zelf voor een groot gedeelte verantwoordelijk zijn voor wat nu gaande is. Dat begon als begin vorige eeuw met de bezetting van het Midden Oosten door de Fransen en Britten en het instellen van mandaatgebieden. Daarna kregen we de Tweede Wereldoorlog, oprichting van de staat Israël, oorlog in Libanon, oorlog in Irak en Afghanistan en nu wederom Irak. En uiteraard de hopeloze situatie met de Palestijnen en Israël (en onze steun aan de Joden).

Carl Stiner was commandant (brigadegeneraal)van de Special Forces (groene baretten, SEALs, Rangers en Delta Force). Hij diende in Vietnam, Libanon, Panama en Irak. Ook was hij nauw betrokken bij de gijzeling van mensen aan boord van de Achille Lauro en is hij expert op het gebied van terrorisme. Tijdens de oorlog in Libanon sprak hij veel met hooggeplaatste leiders waaronder Mubarak en Arafat.

Hij zegt het volgende:
Het grote verschil is de schaalvergroting; in het verleden waren alleen regeringen tot zoiets (11 september) in staat, maar dat is nu achterhaald. Terreur bestaat al heel lang en zal ook blijven bestaan, zolang mensen een reden vinden om zich te wreken op een establishment dat zij als onderdrukkend ervaren. De nieuwe terroristen zijn erop gebrand de beschaving te zuiveren van iedereen die hun geloof niet deelt. De nieuwe terroristen hebben een netwerk van cellen georganiseerd dat in talloze landen opereert. Ze worden rechtstreeks gesteund - financieel, militair - door sympathiserende legitieme regeringen en krijgen ook steun van rijke individuen of organisaties.

Waarom was de VS een doelwit?
De haat van bepaalde groeperingen heeft verscheidene oorzaken: religieuze verschillen, een cultuur die ze als promiscue en zondig beschouwen; onze buitenlandse politiek, met name de steun aan Israel; onze hulp aan Irak tijdens de oorlog tussen Irak en Iran; onze steun aan de door christenen gedomineerde Libanese regering; de Golfoorlog, het embargo tegen Irak en de voortdurende aanwezigheid in Saudi-Arabie.

Zullen er nog meer aanslagen volgen?
Zolang deze fanatieke groeperingen en duistere krachten blijven bestaan, zullen wij kwetsbaar zijn voor aanslagen. De vraag is wat we ertegen kunnen doen. Terreurorganisaties zijn veel efficienter geworden en kunnen binnenkort misschien ook over massavernietigingswapens beschikken - als ze die nog niet hebben. En dan zwijg ik nog over chemische en biologische oorlogsvoering. Inderdaad, na alle miljarden die we aan beveiliging hebben uitgegeven zal er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aanslag volgen, maar in een andere vorm - om geen andere reden dan ons te bewijzen dat ze er nog steeds toe in staat zijn. Ik betwijfel of we het terrorisme kunnen uitroeien. Het zal blijven bestaan zolang er mannen zijn die ervan dromen een land te vernietigen. Maar we kunnen wel de leiders elimineren en hun middelen ontnemen waarmee ze zichzelf en hun operaties instandhouden.
Het gaat er niet om de terroristen op andere gedachten te brengen, wat waarschijnlijk onmogelijk is, maar om hen te beroven van de steun van de bevolking die ze nodig hebben voor nieuwe middelen en rekruten. We zullen, volgens het aloude principe, hun hart en hun verstand voor ons moeten winnen. Te veel mensen in de islamitische wereld zien deze nieuwe terroristen als helden en verlossers. Wij moeten deze gelovigen en de hele islamitische wereld de waarheid vertellen: dat dergelijke terroristen een belediging vormen voor de islam, in plaats van de meest nobele expressie daarvan. En ondertussen moeten we hun in ons gedrag ook aantonen dat we hen en hun geloof respecteren. Maar dat kan jaren of zelfs tientallen jaren duren.

Daarnaast kwam ik het volgende tegen:

PARIJS (ANP) - Ondanks belangrijke arrestaties, veiligheidoperaties en optimistische schattingen van het Witte Huis dreigen de Verenigde Staten de oorlog tegen terrorisme te verliezen. Dat blijkt uit een Amerikaanse peiling.

De oorlog tegen terrorisme van George Bush is nog niet gewonnen, stellen Amerikaanse experts.
Meer dan honderd Amerikaanse deskundigen stellen dat de wereld juist onveiliger is geworden door de 'war on terror'. Washington lanceerde na de aanslagen van 11 september 2001 de klopjacht op de verantwoordelijken. Het toonaangevende Amerikaanse tijdschrift Foreign Policy ondervroeg 116 experts, onder wie zowel Democraten als Republikeinen, een voormalige minister van Buitenlandse Zaken, twee voormalige CIA-directeuren en tientallen veiligheidsdeskundigen.
Van hen gelooft 84 procent dat de VS de strijd tegen het terrorisme verliezen en 86 procent oordeelt dat de wereld gevaarlijker is geworden. 80 Procent vreest een nieuwe grootschalige aanslag in eigen land.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
sanvandenberg

...

De oorlog tegen het terrorisme uit het kamp van Bush eindigt onvermijdelijk in zelfdestructie.
Mijn mening ten opzichte van de Amerikaanse politiekvoering laat denk ik weinig ter verbeelding over
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: ...

Bericht door Devious »

Hallo San.
sanvandenberg schreef: Ik ben van mening dat er bruggen gebouwd moeten worden tussen alle verschillende bevolkingsgroepen zodat er wederzijds respect onstaat, .
Ik ben het hier zeker mee eens, maar er is een probleem, een groot obstakel, en dat is de Koran. Ik ben het er helemaal mee eens wanneer mensen zeggen dat er veel aardige en respectvolle moslims zijn, maar een discussie over de inhoud van de Koranis dan tóch onmogelijk, want deze is contradictoir tenopzichte van hun eigen gedrag. De boodschap van de Koran tenopzichte van andersdenkenden, en dan bovenal de ongelovigen en polytheïsten, is ronduit fascistisch. Kritiek op de Islam is bij de meeste moslims taboe, ook bij de gematigden, en toch wil ik mijn kritiek kunnen uiten, dat is mijn recht. Tegelijkertijd zie ik in dat het bouwen van bruggen dan moeilijk wordt.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
sanvandenberg

...

Mee eens, maar toch is dat een geleidelijke proces, als je kijkt naar waar mensen hier in Nederland 50 jaar geleden stonden met betrekking tot de issues rondom homoseksualiteit en vrouwenrechten, zijn we een lang eind gekomen, en ik veronderstel dat ook bij de islam dit gewoon tijd nodig heeft, veel mensen willen dat deze veandering overnachts plaatsvindt, maar kijken zelf niet aan de ontwikkeling die zij zelf hebben doorstaan, hoe lang is het niet geleden dat de aarde nog plat was?
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Lanier,

Mijn commentaar op de door jou naar voren gebrachte argumenten in je voorgaande bericht is:
GELUL!

Dit is precies hoe de Moslims het graag zien!
Wij zijn verantwoordelijk voor en de veroorzakers van het Moslim extremisme!

Hoe zit het dan met die 3.000.000 bengaalse Hindoes die in de 70tiger jaren (en ik bedoel 1970 vermoord zijn door de Moslims?

Is dit ook de schuld van Amerika of het kolonialisme!?!

Maar goed je zal wel gelijk hebben!
En was nog wat verder terug gaan in zowel de recente als de verre geschiedenis dan komen we tot de volgende uiteindelijke conclusie:
  • DE JODEN HEBBEN HET GEDAAN!!!
Je voelt misschien al aan dat ik het fundamenteel met je oneens ben.
Wat betreft afschuiven van schuld versus erkennen van eigen terkortkomingen ben ik inderdaad extreem.
Ik accepteer geen enkel ontkenned en afschuivend antwoord van de Islamitische gemeenschap!
In tegendeel, ik verwacht een oprecht excuus en boetedoening vanuit de Islamitische gemeenschap en een éénzijdig en open initiatief om de rotzooi in hun eigen relgieus huis op te ruimen (verlichting!).

MvG, Wim.
sanvandenberg

...

is deze onacceptatie dan alleen ten opzichte van de Islam of van alle massareligiën?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

sanvandenberg schreef:Mee eens, maar toch is dat een geleidelijke proces, als je kijkt naar waar mensen hier in Nederland 50 jaar geleden stonden met betrekking tot de issues rondom homoseksualiteit en vrouwenrechten, zijn we een lang eind gekomen, en ik veronderstel dat ook bij de islam dit gewoon tijd nodig heeft, veel mensen willen dat deze veandering overnachts plaatsvindt, maar kijken zelf niet aan de ontwikkeling die zij zelf hebben doorstaan, hoe lang is het niet geleden dat de aarde nog plat was?
Ik begrijp wat je bedoeld, ik richt mijn kritiek daarom ook nooit in de richting van alle christenen, of alle moslims, maar slechts op bepaalde personen of op de leerstellingen, bijbel en koran. Het probleem blijft dat mensen tijdelijk kunnen veranderen, maar de inhoud van deze fascistoïde geschriften niet veranderd. Deze levensbeschouwingen blijven daarom altijd een risico vormen.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

sanvandenberg schreef:Mee eens, maar toch is dat een geleidelijke proces, als je kijkt naar waar mensen hier in Nederland 50 jaar geleden stonden met betrekking tot de issues rondom homoseksualiteit en vrouwenrechten, zijn we een lang eind gekomen, en ik veronderstel dat ook bij de islam dit gewoon tijd nodig heeft, veel mensen willen dat deze veandering overnachts plaatsvindt, maar kijken zelf niet aan de ontwikkeling die zij zelf hebben doorstaan, hoe lang is het niet geleden dat de aarde nog plat was?
De omstandigheden in het verleden zijn niet altijd het zelfde als het heden!

Heden ten dage hebben we haast geen analfabetisme meer maar, daar en tegen wel:
kranten, tv, radio, internet e.d.
en we zijn veel mobieler met auto, boot, vliegtuig, e.d.
en de culturen zijn als gevolg hiervan veel meer op de hoogte van elkaars culturen.
(of kunnen dit althans zijn!)

En het feit dat we dus eeuwen waren opgescheept met de brute doctrine van het geloof in een periode die nota bene aangeduid wordt met de term: 'de donkere middeleeuwen', betekent niet dat het nu een voorwaarde en noodzakelijk of rechtvaardig zal zijn om de komende eeuwen opgescheept te zitten met een andere brute religie!

De kennis is er!
(tv, radio, krant, geletterdheid en kontakten m.b.v moderne transportmiddelen zoals b.v. het vliegtuig).
Dus de Islamitische heeft geen excuus noch een reden om te wachten met hervormingen!

Hoewel het mogelijk wat langer duurt in de achterlijke binnenlanden van Afghanistan en Pakistan!
Die dit overigens met hun stagnerende culturele instelling grotendeels aan zichzelf te wijten hebben!
(een stagnerende cultuur die inderdaad sterk beinvloed is door de Islam)

Aan president Karzai van Afghanistan zal het in ieder geval niet liggen! Die wil wel!
Grote kans dat hij dus door een laaiend enthousiaste menigte
onder aanvoering van een door God/Allah geinspireerde Mullah
als ketter vermoord zal worden!

En ja! Dan zal ik [persoonlijk] weer deze laaiend enthousiaste menigte scherp veroordelen!
En ik zal wederom eisen dat ze zich onmiddelijk dienen aan te passen naar de fatsoensnormen van de UN declaratie van mensenrechten, seculariteit en de democratie!
En nee! Ik zal in het geheel niet dansen naar die dwaze pijpen van zo'n achterlijke religie!

MvG, Wim.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

sanvandenberg schreef:is deze onacceptatie dan alleen ten opzichte van de Islam of van alle massareligiën?
De onacceptatie is voor alle religies die in doen en laten in de praktijk struktureel en fundamenteel de rechten van de mensen schendt, ongelijkheid voor staat en predikt en met name afdwingt, een superioriteits positie eist en met name afdwingt, theocratie predikt en met name afdwingt. En daar waar het [nog] niet afgedwongen kan worden (zoals b.v. in Nederland!) in ieder geval vurig en fundamenteel wenst af te dwingen.

En de Islam voldoet, met kop en schouders rijzend boven alle andere religies, aan deze omschrijving!

Ik ken geen religie die net zo enthousiast is als de Islam en tegelijkertijd dezelfde omvang heeft!
Ik ben dus inderdaad niet geinteresseerd in bijvoorbeeld de Amish!...die overigens verder volkomen geweldloos zijn!

MvG, Wim.

p.s Overigens is de Islam geen religie in mijn opinie maar een cult/sekte.
sanvandenberg

...

Mooi hoe gepassioneed u zichzelf uitlaat aangaande de discussie over de Islam, bonuspunten!
Dat alle middelen er zijn voor progressie zal ik zeker onderkennen maar deze verandering ligt niet in de mogelijkheid maar in de bereidwilligheid en vaak ook de moed om te veranderen. Ik denk dat veel moslims in een lastige situatie zitten, aan de ene kant geloof ik echt wel dat er de wens is om te veranderen maar vergeet niet dat verandering binnen een cultuur van andersdenkenden veel moed vraagt. Zoals ze dat in Amerika zeggen Preaching to the choir, is weinig lef voor nodig maar publiekelijk een standpunt innemen die niet staaft met de opinie van het merendeel, daar heb je moed voor nodig. er is tijd voor een revolutie binnen de Islam zelf, waarin mensen opstaan en inderdaad concessies maken ten overstaande de Koran, maar er was een tijd dat christenen de bijbel letterlijk namen enzo zal er ook een tijd komen dat we zeggen dat de moslims vroeger de Koran letterlijk namen. (met moslims bedoel ik uiteraard ook de moslima's)
Plaats reactie