Welke?Fish schreef:God mag het weten.Cluny schreef:201.MariekeV schreef: الله أعلم
999 redenen om wel een moslim(a) te worden
Moderator: Moderators
Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
-
Jinny
Dat is een vraag die je Marieke moet stellen.
Excuses dat ik Arabisch heb geschreven, ik heb er niets specifieks over gevonden in de forumregels.Jim schreef:Waarheid als een koe, maar de voertaal hier is Nederlands, laten we het daar dan ook bij houden.Vilaine schreef:الذي يهجر الله ليس لديه ما يخشى
Op het een of andere islamitische forum waar ik ook wel eens wat de wereld in slinger mag daarentegen Engels weer niet. Misschien een idee om in de regels op te nemen ?
heeck schreef:Marieke,MariekeV schreef:Ik geloof dat alleen God bepaalt wie er in de hel komen en wie naar de hemel gaan. Het is niet gezegd dat ik zelf naar de hemel ga...
Heb je enig idee hoe jouw god dat doet, of geloof je maar wat?
Beste Roeland, nee , ik heb geen idee ervan hoe God dat doet...
Alles gaat mee vermoed ik.
met vriendelijke groeten MariekeV
Godzijdank hebben we Kuitert
Dus heb je geen idee hoe je je kans op hemelgang kunt vergroten!MariekeV schreef:Beste Roeland, nee , ik heb geen idee ervan hoe God dat doet...heeck schreef:Marieke,MariekeV schreef:Ik geloof dat alleen God bepaalt wie er in de hel komen en wie naar de hemel gaan. Het is niet gezegd dat ik zelf naar de hemel ga...
Heb je enig idee hoe jouw god dat doet, of geloof je maar wat? **)
Alles gaat mee vermoed ik.
met vriendelijke groeten MariekeV
Dan hoef je ook niets te geloven.
En hoe zou je het vermoeden willen onderbouwen dat "alles" meegaat?.
Een soort "Scotty, beam me up?" *)
Roeland
*)
Het bekendste voorbeeld van teleportatie in sciencefiction is de transporter uit Star Trek ("Beam me up, Scotty"),
**)
Hier laat je wel wat weg, waar je later toch op ingaat.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
De gemiddelde forumlezer zal het Engels wel machtig zijn en vier bier in het Duits bestellen lukt ook. Het is echter niet in de lijn der verwachting dat Arabisch (wat niet eens de oorspronkelijke taal van de koran kan zijn omdat deze later ontstond) of oud Fries laat staan plat Limburgs door de gemiddelde lezer begrepen wordt.MariekeV schreef: Excuses dat ik Arabisch heb geschreven, ik heb er niets specifieks over gevonden in de forumregels.
Op het een of andere islamitische forum waar ik ook wel eens wat de wereld in slinger mag daarentegen Engels weer niet. Misschien een idee om in de regels op te nemen ?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Mahalingam
- Ervaren pen
Het grootste deel van de inwoners van Allahstan is analfabeet en kan geen Arabisch lezen. Buiten het feit dat Arabisch maar de moedertaal is van een heel klein deel van de Mohammedanen.
En Egyptisch Arabisch lezen is toch een beetje anders dan Mocro Arabisch lezen ten gevolge van notatieverschillen.
En Egyptisch Arabisch lezen is toch een beetje anders dan Mocro Arabisch lezen ten gevolge van notatieverschillen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Maar ze kunnen wel plaatjes kijken. Bij voorkeur in Deense kranten,Mahalingam schreef:Het grootste deel van de inwoners van Allahstan is analfabeet en kan geen Arabisch lezen. Buiten het feit dat Arabisch maar de moedertaal is van een heel klein deel van de Mohammedanen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
- collegavanerik
- Superposter
google vertaaldoctorwho schreef:De gemiddelde forumlezer zal het Engels wel machtig zijn en vier bier in het Duits bestellen lukt ook. Het is echter niet in de lijn der verwachting dat Arabisch (wat niet eens de oorspronkelijke taal van de koran kan zijn omdat deze later ontstond) of oud Fries laat staan plat Limburgs door de gemiddelde lezer begrepen wordt.MariekeV schreef: Excuses dat ik Arabisch heb geschreven, ik heb er niets specifieks over gevonden in de forumregels.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
goede tip maar toch vaak oorzaak van het verschijnsel "lost in translation" (leuke film overigens)collegavanerik schreef: google vertaal
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
203: Als moslim(a) mag je altijd doorgaan met het eeuwenlang zeiken over de juiste vertaling van een in kronkeltjes geschreven lullig nietszeggend stukje woestijntekst.Fish schreef:God mag het weten.Cluny schreef:201.MariekeV schreef: الله أعلم
Volgens mij staat er dit:
Mijn godheid weet het altijd beter.
Overigens kan ik er als 204 aan toevoegen dat elke mohammedaan altijd gewoon kan weglopen als de discussie over lullige koranteksten een richting opgaan die een moslima/moslim niet bevalt.
Want volgens mij heb ik nog nergens gelezen wat MariekeV denkt wat de beste oud-mohammedaans naar hedendaags nederlandse vertaling is en wat wij gewone anti-islam denkende mensen daar mee moeten in het dagelijks leven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Doet me opeens denken aan een discussie die PZ Meyers voert met Hamza Tzortzis waarbij hij de koran citeert (http://www.youtube.com/watch?v=3T5Pm7qLH50" onclick="window.open(this.href);return false; let op: tenenkrommend irritante kerel). Als Meyers dan zegt dat het niet klopt, corrigeert hij opeens zijn vertaling omdat het in het oud-arabisch allebei kan betekenen (terwijl het tegenovergestelde zaken zijn).
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Er wordt vaker geschermd met dat woorden meerdere betekenissen kunnen hebben. Je hebt de uitleg erbij nodig om aan de weet te komen, wat er bedoeld wordt ofwel wat de geleerden denken dat bedoeld wordt.
Extra lastig maakt het ook, dat het oude schrift te weinig letters kende, m.n. geen klinkers, waardoor woorden ook al verschillende betekenis konden hebben. Leg daar nog eens de theorie van Luxenberg naast, dat weet je helemaal niet meer wat er echt staat.
Als Hans Jansen, de arabist, teksten verklaart, grijpt hij vaak terug op de oorspronkelijke stam van een woord en kijkt welke betekenis dat heeft.
Afijn, zelfs de Korangeleerden zijn het niet altijd met elkaar eens, behalve dat de Koran een helder en duidelijk boek is met een duidelijke heldere leer en voor iedereen begrijpelijk, want dat staat tenslotte in de Koran.
Ds nog een reden om Moslim te worden: De Islam is gebaseerd op een voor iedereen duidelijk, helder en leesbaar boek van een onwereldse schoonheid.
Extra lastig maakt het ook, dat het oude schrift te weinig letters kende, m.n. geen klinkers, waardoor woorden ook al verschillende betekenis konden hebben. Leg daar nog eens de theorie van Luxenberg naast, dat weet je helemaal niet meer wat er echt staat.
Als Hans Jansen, de arabist, teksten verklaart, grijpt hij vaak terug op de oorspronkelijke stam van een woord en kijkt welke betekenis dat heeft.
Afijn, zelfs de Korangeleerden zijn het niet altijd met elkaar eens, behalve dat de Koran een helder en duidelijk boek is met een duidelijke heldere leer en voor iedereen begrijpelijk, want dat staat tenslotte in de Koran.
Ds nog een reden om Moslim te worden: De Islam is gebaseerd op een voor iedereen duidelijk, helder en leesbaar boek van een onwereldse schoonheid.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Kunnen ze die islam dan niet verplaatsen naar die onwereldse werkelijkheid?Vilaine schreef:Er wordt vaker geschermd met dat woorden meerdere betekenissen kunnen hebben. Je hebt de uitleg erbij nodig om aan de weet te komen, wat er bedoeld wordt ofwel wat de geleerden denken dat bedoeld wordt.
- vegan-revolution
- Superposter
Tsja, als alle moslims vandaag martelaar worden, dan hoeven we het morgen niet meer over de islam te hebben. Zij blij (want ze geloven immers in een hemel) en wij blij. Zij "daar" en wij hier, dan hebben wij hier vast meer plezier !
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
206(?) Je kunt (nog steeds) ten opzichte van de meeste Nederlanders volhouden, dat dingen nu eenmaal moeten/niet mogen 'vanwege je geloof'. 
Ni dieu, ni maître.