Juwelierwinkels nog bestaansrecht?
Moderator: Moderators
Juwelierwinkels nog bestaansrecht?
Van de week weer een overval op een juwelier in de Amsterdamse Kinkerstraat.
Gewapende en gemaskerde overvallers gaan er met bergen goud en zilver vandoor en worden niet gepakt.
Hoe lang kan dat nog doorgaan? Ik werk hard voor een paar centjes en anderen grijpen gewoon al het goud en zilver uit een winkel.
Ik zie ze in mijn verbeelding lachend om de buit staan in een of ander pand driehoog.
Wordt het niet eens tijd goud en zilver alleen nog per internet aan te bieden?
Dit is de kat op het spek binden. Een winkel vol met goud en zilver kan niet meer anno 2012.
Hoeveel winkels moeten nog leeggehaald worden? Hoe lang moet ik me nog ergeren? Hoeveel levens van winkeliers moeten nog op het spel staan? Wordt er sowieso nagedacht in dit land?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1316 ... in___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewapende en gemaskerde overvallers gaan er met bergen goud en zilver vandoor en worden niet gepakt.
Hoe lang kan dat nog doorgaan? Ik werk hard voor een paar centjes en anderen grijpen gewoon al het goud en zilver uit een winkel.
Ik zie ze in mijn verbeelding lachend om de buit staan in een of ander pand driehoog.
Dit is de kat op het spek binden. Een winkel vol met goud en zilver kan niet meer anno 2012.
Hoeveel winkels moeten nog leeggehaald worden? Hoe lang moet ik me nog ergeren? Hoeveel levens van winkeliers moeten nog op het spel staan? Wordt er sowieso nagedacht in dit land?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1316 ... in___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banned
Re: Juwelierwinkels nog bestaansrecht?
ok, banken zijn zwaarbeveiligd, juweliers verbieden we en dan?Loekie1 schreef: Hoeveel winkels moeten nog leeggehaald worden? Hoe lang moet ik me nog ergeren? Hoeveel levens van winkeliers moeten nog op het spel staan? Wordt er sowieso nagedacht in dit land?
denk je dat overvallers geen andere slachtoffers vinden? (krantenwinkels, supermarkten,...
je kunt ook bier via internet bestellen maar de ervaring lijkt me toch net anders te zijn dan een kroeg

Een zilvermijn overvallen is logistiek lastiger voor deze sukkels en het geluksdubbeltje te zwaar beveiligd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Mahalingam
- Ervaren pen
Ik las over een juwelier in Amsterdam-West die op koopavond dicht blijft. Vanwege de duisternis die bescherming geeft aan criminelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
- Jan van Lennip
- Diehard
Wie denk jij dat je bent op het moment dat je gaat verbieden handel in edelmetaal te voeren? Dat lost niets op. Ik stel voor juweliers de vrijheid te geven zich te verdedigen tegen dit soort tuig. Sluit gelijk mooi aan op de discussie risico van de inbreker. Deze stelling maakt dat de inbreker, okee mits gefilmd met een beveiligingscamera, risico loopt een dergelijke slag te slaan.Loekie1 schreef:
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Dan wordt de juwelier als dader gezien omdat hij het recht in eigen hand neemt.Jan van Lennip schreef:Wie denk jij dat je bent op het moment dat je gaat verbieden handel in edelmetaal te voeren? Dat lost niets op. Ik stel voor juweliers de vrijheid te geven zich te verdedigen tegen dit soort tuig. Sluit gelijk mooi aan op de discussie risico van de inbreker. Deze stelling maakt dat de inbreker, okee mits gefilmd met een beveiligingscamera, risico loopt een dergelijke slag te slaan.Loekie1 schreef:
Ik vind die nieuwe DNA-sproeier wel een goede oplossing.
Dan kan de dader achteraf nog, met duidelijk bewijs, opgepakt worden.
Alle juweliers zo'n sproei-installatie schenken via de staat?
Bregje vindt de Islam wel vredelievend
Er worden veel en veel meer cafetaria's overvallen. De buit is kleiner maar psychische schade is net zo groot.
Vorig jaar meer dan 500 cafetaria's en 74 juweliers. Totaal was ongeveer 2200 roofovervallen.
Vorig jaar meer dan 500 cafetaria's en 74 juweliers. Totaal was ongeveer 2200 roofovervallen.
- Jan van Lennip
- Diehard
Kijk eens aan. Niet alleen de juweliers zijn doelwit, ook cafetaria's worden overvallen. Die mogen zich toch verdedigen? Niet de ondernemer het risico, maar de crimineel.lanier schreef:Er worden veel en veel meer cafetaria's overvallen. De buit is kleiner maar psychische schade is net zo groot.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Gewoon hard blijven werken en de juweliers beter beveiligen. Roofovervallen heb je overal. Lees net het voorbeeld van Lanier. Supermarkten zijn ook gewild, benzinepompen en bij mensen thuis. En verder keihard aanpakken. De opsporingskans moet hoger. En dat vergt veel energie. Maar dat is ook aan de politiek.Loekie1 schreef:Van de week weer een overval op een juwelier in de Amsterdamse Kinkerstraat.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Nou, laat ze het zelf maar betalen, net als de rest van hun beveiliging, maar voor de rest ben ik het zowaar met je eens!Bregje schreef:Dan wordt de juwelier als dader gezien omdat hij het recht in eigen hand neemt.
Ik vind die nieuwe DNA-sproeier wel een goede oplossing.
Dan kan de dader achteraf nog, met duidelijk bewijs, opgepakt worden.
Alle juweliers zo'n sproei-installatie schenken via de staat?
Ik zal er geen gewoonte van maken.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Je hoor weinig meer van de DNA-spray. Het boevengilde zal er wel iets op gevonden hebben.