Stop vergoeding leerlingenvervoer gelovigen
Moderator: Moderators
Stop vergoeding leerlingenvervoer gelovigen
10 miljoen kost dit op jaarbasis. 6000 kinderen maken hier gebruik van. De bekende taxibus die een leerling naar de school brengt waar de religieuze ouders behoefte aan hebben. De VVD, bij monde van Bas van 't Wout, wil hier van af. Onder het motto: "Als ouders hun kind per se naar een bepaalde christelijke school willen hebben, dan moeten ze dat maar zelf betalen, en niet de staat. Het eerste christelijke tegen gesputter is al gesignaleerd. De gelovigen vinden het een aantasting van de grondwettelijke vrijheid van onderwijs. (Bron: AD 15-11-12)
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Stop vergoeding leerlingenvervoer gelovigen
Eens afschaffen vooral omdat op vervoer voor fysiek of mentaal beperkten wordt gekort. Kan dit mooi daaraan besteed worden. Hoewel beroep op mentale beperking en godsdienstonderwijs propageren door de ouders 
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Goed idee. Geef het aan personen die het echt nodig hebben. En niet aan de bovenstaande groep die denkt het nodig te hebben.doctorwho schreef:Eens afschaffen vooral omdat op vervoer voor fysiek of mentaal beperkten wordt gekort. Kan dit mooi daaraan besteed worden. Hoewel beroep op mentale beperking en godsdienstonderwijs propageren door de ouders
Dat verband zie ik niet!??Onder het motto: "Als ouders hun kind per se naar een bepaalde christelijke school willen hebben, dan moeten ze dat maar zelf betalen, en niet de staat. De gelovigen vinden het een aantasting van de grondwettelijke vrijheid van onderwijs.
Ik vind overigens wel, dat voeding en huisvesting gratis moet zijn. Dat ik er nu voor moet betalen, is een aantasting van het grondwettelijk recht op de eerste levensbehoeften, zoals voeding en huisvesting.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
De gelovigen vinden het een aantasting van de grondwettelijke vrijheid van onderwijs.
Dit is het standpunt van de christelijke scholenkoepel. Die ogenschijnlijk sinds de invoering van het bijzonder onderwijs in luxe leven. Ik zie het zelf ook niet als een aantasting!! Gemiddeld genomen kan ieder kind onderwijs volgen op een confessionele school. En het promoten van godsdienst vindt zelfs op openbare scholen plaats. Maar het gaat waarschijnlijk om al die excentrieke hobbyisten die hun kind op een art.31 school willen hebben. Of een evangelische school, reformatorische school etc. Zit er wel een school met de bijbel in de buurt. Maar het is een hedendaagse vertaling of bakermat van vrijzinnigheid. Dan gaan de ouders dus vervoer regelen naar een school op tig kilometer afstand. Die wel aan hun voorwaarden voldoet. En de gemeente hoest een deel van de reiskosten op. Het wordt stilzwijgend gedoogd en nu legt er dus iemand in het kader van de bezuinigingen zijn vinger op. Ben benieuwd wat de christelijke partijen gaan inbrengen.Vilaine schreef: Dat verband zie ik niet!??
Als men jaren lang door de woestijn loopt onder toeziend oog van hun lieve heer, vind ik dat diezelfde heer best tevreden over zijn kinderen mag zijn als ze een flinke wandeling naar school maken, om hem zo "beter te leren fantaseren".PietV. schreef:10 miljoen kost dit op jaarbasis. 6000 kinderen maken hier gebruik van. De bekende taxibus die een leerling naar de school brengt waar de religieuze ouders behoefte aan hebben. De VVD, bij monde van Bas van 't Wout, wil hier van af. Onder het motto: "Als ouders hun kind per se naar een bepaalde christelijke school willen hebben, dan moeten ze dat maar zelf betalen, en niet de staat. Het eerste christelijke tegen gesputter is al gesignaleerd. De gelovigen vinden het een aantasting van de grondwettelijke vrijheid van onderwijs. (Bron: AD 15-11-12)
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Voor zover ik het kan overzien ligt mijn grote vriendin mevrouw Van Bijsterveldt dwars, zie kamervragen van de CU:
Op welke manier wordt de onderwijsvrijheid voor alle leerlingen gegarandeerd, dus ook voor
leerlingen die niet binnen de eigen regio naar een school van bijzondere richting kunnen?
Komt de keuzevrijheid van ouders niet onder grote druk te staan, nu gemeenten bezuinigen
op het vervoer naar een school van een bijzondere richting?
Mij is niet bekend dat gemeenten bezuinigen op vervoer naar een school van een bijzondere
richting. Dat kan ook niet aangezien de wet voorschrijft dat de regeling geen onderscheid
maakt tussen openbaar en bijzonder onderwijs. Tevens is voorgeschreven dat de regeling de
op godsdienst of levensbeschouwing van de ouders berustende keuze van een school
eerbiedigt.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Dat lijkt me een goed planBlues-Bob schreef: Als men jaren lang door de woestijn loopt onder toeziend oog van hun lieve heer, vind ik dat diezelfde heer best tevreden over zijn kinderen mag zijn als ze een flinke wandeling naar school maken, om hem zo "beter te leren fantaseren".
Mentale beperking kun je niet helpen. Nu valt te beargumenteren of religie daar ook niet onder valt, lijkt me.doctorwho schreef:Eens afschaffen vooral omdat op vervoer voor fysiek of mentaal beperkten wordt gekort. Kan dit mooi daaraan besteed worden. Hoewel beroep op mentale beperking en godsdienstonderwijs propageren door de ouders
Toch: goed plan
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
De busjes blijven rijden geloof ik.
Handjeklap van de SGP?
Handjeklap van de SGP?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
Jinny
Waarschijnlijk?
Maar de contracten zijn meestal per schooljaar, misschien als de zomervakantie om is?
Maar de contracten zijn meestal per schooljaar, misschien als de zomervakantie om is?
-
HomoSignificans
- Forum fan
Een vriend van me zat op een protestantse school in Zwolle. In zijn klas zat een meisje dat elke dag vanuit Friesland moest komen, twee uur reizen ver.
Ik snap niet dat die ouders niet hun dorpje verlaten en wat dichterbij komen wonen, want dit is toch niet te doen zo voor zo'n kind.
En dan gaat het me er niet eens om, dat ze gelovig zijn. Ik zou zelfs een gehandicapte dit nog niet aandoen. Wat mij betreft komt er een maximale afstand die vergoed wordt.
En dan gaat het me er niet eens om, dat ze gelovig zijn. Ik zou zelfs een gehandicapte dit nog niet aandoen. Wat mij betreft komt er een maximale afstand die vergoed wordt.
- Doppelgänger
- Bevlogen
De onlogica vliegt weer over de toonbank. Stel dat ik mijn kind naar een school met Zoroastrische grondslag wil sturen, en de dichtstbijzijnde school van die soort staat 200 kilometer verderop, is mijn gemeente dan verplicht om daarvoor vervoer te regelen en de kosten op te hoesten? Wat een kulredenering.
Daarnaast komt de vrijheid van onderwijs totaal niet in het geding, want ouders kunnen immers nog steeds zelf beslissen naar welke school ze hun kind sturen. Hoe ze er vervolgens moeten komen is een ander verhaal, maar dat houdt geen enkel verband met de vrijheid van onderwijs.
Daarnaast komt de vrijheid van onderwijs totaal niet in het geding, want ouders kunnen immers nog steeds zelf beslissen naar welke school ze hun kind sturen. Hoe ze er vervolgens moeten komen is een ander verhaal, maar dat houdt geen enkel verband met de vrijheid van onderwijs.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Volgens mij wel als steun voor het woningmarkt plan.Fenomeen schreef:De busjes blijven rijden geloof ik.
Handjeklap van de SGP?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Laat die mensen gewoon verhuizen als ze willen.Volgens mij wel als steun voor het woningmarkt plan.
Dat is goed voor de doorstroming op de huizenmarkt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)