Wiet pas

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: Wiet pas

Bericht door Blues-Bob »

Ik stel voor dit topic te sluiten. De realiteit dat ik als aanvankelijk voorstander van een Wietpas er compleet naast zat, maar ook dat ik dus bemoei met zaken waar ik klaarblijkelijk geen verstand van heb is slecht voor mijn gezondheid. :lol: Alle krediet dus aan mijn opponenten. Vooral na fenomeens laatste link en de laatste link van Cluny hebben mij doen twijfelen als het gaat om risico management, hoe zinvol het is om middels verboden en illegaliteit de (negatieve) gevolgen van drugsgebruik te beinvloeden. Misschien is de gevolgen verminderen en bloodstelling (die legaal of illegaal toch voornamelijk "vrijwillig" of "verslaafd" is) aan te pakken. Ik kom dus definitief op eerdere stellingname terug.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

En ik ben vrijwel altijd tegen slotjes, tenzij topicstarter het wil. :) (en omdat ik nog een reactie voor dit topic klaar heb liggen :) )
Het onderwerp wietpas zal nog wel even actueel blijven, ik ben benieuwd wat een nieuwe regering gaat doen ivm het oog op het buitenland, waar het de VVD om te doen lijkt.
Het hangt ook weer van meneer Hollande af denk ik.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik zie ook nog even geen reden voor een slotje.
En dat je ernaast zat Bob, ook ik zit er wel eens naast.
Naast de stoel als ik teveel gedronken heb bv. :D :D
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Poster:
Bijlagen
VOC_Stemadviesposter.jpg
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 25 aug 2012 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Jim schreef:Ik zie ook nog even geen reden voor een slotje.
En dat je ernaast zat Bob, ook ik zit er wel eens naast.
Naast de stoel als ik teveel gedronken heb bv. :D :D
Van de wiet kan het niet, toch?

Hoeveel stoelen heeft dat al gekost?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Nog even over het staatje uit The Lancet,

Sponsor was Tobacco Industries, neem ik aan?

Als mijn buurman (die naast me zit) iets rookt, schaadt hij MIJN gezondheid. Bijna zoveel als die van zichzelf.
Als diezelfde buurman een pilsje drinkt, heb ik er geen last van.

De ellende begint altijd met het woordje: teveel

De grens overschrijden is nooit eenduidig. Dat scheelt van uur tot uur, van dag tot dag. Eén pilsje kan al verkeerd vallen.
Met wiet mogelijk ook. Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb ook nog nooit gerookt.

Something is not smelling right, here.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

HenkM schreef:Nog even over het staatje uit The Lancet,

:D

Dat was Independent Scientific Committee on Drugs.
Alias Professor Nutt.
Wiki schreef:Professor David Nutt of the University of Bristol was Chairman of the ACMD until being relieved of his post on 30 October 2009 after criticising politicians for "distorting" and "devaluing" research evidence in the debate over illicit drugs. David Nutt founded the Independent Scientific Committee on Drugs on 15 January 2010.
Wetenschap vs politiek.
Dat gaat wel vaker niet goed. ;)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Fenomeen schreef:
HenkM schreef:Nog even over het staatje uit The Lancet,

:D

Dat was Independent Scientific Committee on Drugs.
Alias Professor Nutt.
Wiki schreef:Professor David Nutt of the University of Bristol was Chairman of the ACMD until being relieved of his post on 30 October 2009 after criticising politicians for "distorting" and "devaluing" research evidence in the debate over illicit drugs. David Nutt founded the Independent Scientific Committee on Drugs on 15 January 2010.
Wetenschap vs politiek.
Dat gaat wel vaker niet goed. ;)
Toch raar, eigenlijk, dat nicotine niet onder drugs wordt gerekend.

Wat gaat er nu wel, met regelmaat, goed in de politiek?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Blues-Bob schreef:Alle krediet dus aan mijn opponenten
Bij mij heb jij vooralsnog meer krediet. Ik kan het zeer waarderen als iemand ongelijk toegeeft. Dat heb ik nog van weinig forumdeelnemers gezien. Ik heb Blues Bob dus nog steeds hoog zitten!
Ik wens u alle goeds
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

HenkM schreef:
Toch raar, eigenlijk, dat nicotine niet onder drugs wordt gerekend.

Wat gaat er nu wel, met regelmaat, goed in de politiek?
Ik heb m:

als nicotine tot drugs wordt gerekend mag het niet net als nu vrij worden verkocht, en dus ook niet aan worden verdiend.

Politiek en ethiek .... :mrgreen: :mrgreen:
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Om weer eens eventjes met beide benen op de grond te staan in de Zeeuwse modder: een voorbeeld van de uitwerking in de praktijk. Willen we dit wel?

Sinds de invoering van de wietpas voor klanten van coffeeshops is de illegale softdrugshandel in Terneuzen toegenomen. Dat zegt burgemeester Jan Lonink tegen BN/De Stem. Volgens Lonink was dat te voorspellen.

In Terneuzen zouden 'zeker 150 adresjes te vinden waar iets kan worden gekocht'. "De handel tiert welig", aldus Breeuwer, woordvoerder van de landelijke consumentenorganisatie We Smoke.

De wietpas moet het drugstoerisme nog verder indammen, te beginnen in Zeeland, Brabant en Limburg. De Belgen en Fransen die belust zijn op een joint zijn sindsdien weliswaar minder talrijk, de geregistreerde wietpas schrikt ook de Nederlandse klanten af. Volgens Lonink is de straathandel een slechte ontwikkeling, omdat softdrugsgebruikers nu ook in aanraking komen met harddrugs.

Ook in Maastricht klagen buurtbewoner over de overlast op straat sinds de invoering van de wietpas. In verschillende wijken van de stad zijn mensen bang om de straat op te gaan door het grote aantal drugsdealers.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... ug_in.html
Hè ja, Nederland wordt veiliger dankzij de wietpas.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Mahalingam schreef:Om weer eens eventjes met beide benen op de grond te staan in de Zeeuwse modder: een voorbeeld van de uitwerking in de praktijk. Willen we dit wel?

Sinds de invoering van de wietpas voor klanten van coffeeshops is de illegale softdrugshandel in Terneuzen toegenomen. Dat zegt burgemeester Jan Lonink tegen BN/De Stem. Volgens Lonink was dat te voorspellen.
En dan te bedenken dat Terneuzen in beginsel eigenlijk de enige voorstander was! (op eenminister na die lekker zetelde in Den Haag)
Ik kan me een reportage op de Zeeuwse TV goed herinneren.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Hè hè .... wietpas per direct afgeschaft.

Men laat het over aan de lokale authoriteit.

Wie had dat nu kunnen bedenken?

(pst ... niet verder vertellen: bijna elke Vrije Denker)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Zelf zie ik opvallend weinig verschil...
Getses
Forum fan

Bericht door Getses »

Koffieshops verplaatsen naar de buitenkant van de steden, net als de tippelzone's en de afwerkplaatsen zou ook kunnen helpen.
Zelf zou ik dan niet vier keer per dag door een straat hoeven te rijden met her en der foutgeparkeerde autos en midden op de weg zwalkende verdoofden.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
Plaats reactie