God is strafbaar

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Om terug te komen op de vraag of God schuldig is voor de ellende van het kindje. Voor niet-christenen lijkt dat natuurlijk duidelijk te zijn omdat God volgens hen niet bestaat. Ikzelf weet dat het een paar euro kost om zo'n kindje te redden, is dus iedereen die een paar euro over heeft schuldig?
Het vaticaan en ook de dekenaten schijnen over de nodige euro's te beschikken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Het vaticaan en ook de dekenaten schijnen over de nodige euro's te beschikken.
Dat vroeg ik niet 8)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ikzelf weet dat het een paar euro kost om zo'n kindje te redden,
Ja natuurlijk ,
____Het kindje van het openingsbericht bedoel je toch ? ____
jij hebt dus waarschijnlijk al een remedie gevonden voor aids ?
Proficiat , ga uw nobelprijs maar al halen ....
Of is de oplossing eigenlijk meer te vinden in de abracadabra formules van uw toverbijbel ?

Gemakkelijk hé ; een beetje geld ....

Je zal er wel heel veel nodig hebben in afrika ; het is daar geen verzorgingsmaatschappij , en de de elementairste zieken- zorg voor noodgevallen ontbreekt er vaak , laat staan jaren lange high -tech behandelingen en opvolging van chronische ziekten .... Men begraaft de doden zelfs in kartonnen dozen , bij gebrek aan beters ... Wordt eens realistisch zeg ....
Het is daar gewoon een rauwe overlevingsekonomie .....
Ga ter plaatse kijken als je durft ( nee niet om aan een strand te liggen genieten )
is dus iedereen die een paar euro over heeft schuldig?
Neen
ook zij die geen euro's over hebben zijn niet schuldig ....

Wel de oorzaak zijn de klungels die seropositief zijnde toch zo nodig moesten vrijen zonder de nodige beschermig indachtig het goddelijke bevel " gaat en
"vermenigvuldig u " en de daarbij horende aanmaning toch maar geen condooms te gebruiken ( die inderdaad maar een paar centen kosten ) ....
Of nog andere sufferds die seropositief zijn en niet besmette maagden (waaronder zelfs babys )verkrachten omdat ze denken dat hen dit " magisch " zal genezen ...

Dit zijn de ware hoofdschuldigen ; de onwetenheid en de poppenspelers /manipulatoren/travestieten die eventjes komen uitleggen wat hun god ( die overigens niet bestaat ) wil ......

Kijk maar eens wat in " oeganda "gebeurt ....Lees godver eens wat de inheemse " echte " dokters( die bestaan ook hoor ) ZELF zeggen over de situatie

Het is een ongelofelijke schande wat jullie neo-middeleeuwers allemaal voor gevaarlijke onzin durven uit te kramen ..... :twisted: :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 04 aug 2006 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Vuurtje schreef
We wilden dus niet naar God onze schepper luisteren. Toch blijft hij van ons houden, ook al lopen we steeds weer van hem weg.
Misschien heeft hij zich niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Hoe kom je er overigens bij dat hij van ons blijft houden? Is er sprake van een soort master en servant relatie dan? Wie zijn we? Ten tijde van de tuin van eden was ik er nog niet hoor.

Ik blijf erbij zoals ik al eens eerder schreef dat erfzonde een verzonnen kunstgreep is om onvolmaaktheden der "schepping"op de schepselen af te wentelen en zo de "almachtige" buiten schot te laten.
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Ok, ik had uit de foto niet begrepen dat het kindje aids had. De remedie daartegen kun je inderdaad vinden in de bijbel. Geen overspel plegen. God is echt zo gek nog niet. Maar voor we naar de volgende ziekte springen, wil ik doorgeven wat God van ons vraagt. God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf. Als we dat doen, dan hoeven we niet bang te zijn voor eventuele ziektes en de dood. Niet omdat het aan ons voorbij gaat. Maar omdat we een God hebben die het beste met ons voor heeft.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

vuurtje schreef
God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf
Ik ben niet zo bijbelvast maar meen toch ook oproepen tot moord en doodslag van deze god te kennen. Zelfs hout sprokkelen op de sabbatsdag kon je duur komen te staan meen ik.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

hoeven we niet bang te zijn voor eventuele ziektes
Al deze gevaarlijke virusziektes zijn wat ?
Goddelijke uitvindingen of scheppingen om ons te straffen ?
Uitvindsels van de duivel ?
God heeft de mens zodanig lief dat hij hem voortdurend vermoord ( het liefst vanal nog de kinderen , de vrouwen en de ouderen ....)
Jullie zijn echt gevaarlijk GEK .....

Wie heeft het over bang zijn ?
We moeten er iets aan doe ,
niet proberen er "niet bang "voor te zijn

God helpt het best de mensen die voor zichzelf zorgen ....Dat zijn ook de enigen die (eventueel) iets kunnen doen voor anderen ....
De mens moet het aids probleem zelf oplossen ... er is niemand anders om het doen ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 04 aug 2006 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Ik leen even een citaatje van mysterious2000.
Dit is mi een duidelijke omschrijving van wat ook weleens met de term erfzonde wordt geduid. Dus als je niets van de erfzonde wilt weten, zou dat betekenen dat je een vrije omgang met God hebt.

Door het eten van die boom zijn er dingen gebeurd die God had willen vermijden. Daarom dat ze er niet van mochten eten
1. Ze werden bang van God. De vrije omgang met God was verbroken. Het verbreken van die omgang daarmee bedoel ik geestelijke dood. Tijdens het gesprek van Nicodemus met Jezus, zegt Hij dat Nicodemus opnieuw moet geboren worden uit water en geest. De kinderen van Adam en Eva werden ook geestelijk dood geboren - en dat is de erfzonde. ( woorden die trouwens niet letterlijk in de bijbel staat)
2. De duivel kreeg heerschappij over de wereld. Bewijs dat hij heerschappij over de wereld kreeg is dat hij alle koninkrijken aanbood aan Jezus tijdens de verzoeking in de woestijn. Er staat ook in Genesis dat het hele aardrijk nu vervloekt was.
3. Daarenboven werden ze uit het aards paradijs gezet omdat ze niet langer van de levensboom zouden kunnen eten. Maar Adam werd nog 930 jaar oud. Pijn, moeite en ziekte was in de wereld gekomen, maar nog niet zoals het nu is.
Je mag van mij zeggen dat God hen vervloekte. Er was een vloek over hen gekomen. God heeft dit echter niet gedaan om er dan sadistisch mee te kunnen lachen en zeggen eigen schuld, dikke bult. Blijkbaar heeft dit iets te maken met rechten die Satan heeft en is dit een tijd waar de wereld doorheen moet.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

En jullie blijven maar zagen over de teksten uit een toverboek ....
terwijl de echte problemen , echte oplossingen vragen .....

Het enige waar jullie echt om geven is jullie persoonlijke heil in de hemel en het hiernamaals ... stelletje egocentristische klaplopers .....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 04 aug 2006 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Hoi Tsjok45,

Niet om ons te straffen. Zijn redenen zijn ons niet altijd bekend. Maar je kunt denken aan zaken als ons leren afhankelijk te zijn, ons naar hem toe drijven. Want al lijkt het een straf, zo'n geval kan het je redding zijn. Maar ook: ons elkaar laten helpen (hebt je naaste lief als jezelf). Dat betekend dus help je naaste. Echt je legt God zoveel dingen in de mond die hij in de Bijbel niet bedoeld. Lees de hele Bijbel en je zult zien dat het een liefdesbrief is.

All the best,
Vuurtje
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

vuurtje schreef
Door het eten van die boom zijn er dingen gebeurd die God had willen vermijden. Daarom dat ze er niet van mochten eten
Had willen vermijden? De almachtige kan toch alles?
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Ja, de almachtige kan alles, en daar hoort ook bij ervoor kiezen om iemand niet te beinvloeden. God houdt van ons en wil dat we van Hem houden. En wat houdt houden van in, als we niets anders kunnen?
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

denken aan zaken als ons leren afhankelijk te zijn, ons naar hem toe drijven.
Dat noemt in het gewoon Nederlands afpersing , het is een gangsterpraktijk ....

De herder en zijn herdershonden drijven de kudde schapen ....
Kun je ze daarna beter scheren , slachten en tot couscous verwerken ....
Is het bijna gedaan ja met diene zever in pakskes .....
ach man , je maakt jezelf gewoon een hoop blaaskes wijs ....

Help je naaste.
dat is toch de kernboodschap ....
Daarbij heb je geen tovenaar- god vandoen , waarvan jij eventjes gaat uitleggen wat hij precies is .... plus een bekeringscontract
Wat je nodig hebt is toepasbare wetenschappelijke en tastbare resultaten , zichtbaar en bruikbaar voor iedereen ....
en dat krijg je niet door wat te bidden .of anderzinds te zwijmelen ....of als je toevallig het liever exotisch houd , te gaan shoppen bij een medicijnman of een voodoo sjamaan .
Ja, de almachtige kan alles
Hij is niet eens in staat , jou een zinnig antwoord te laten formuleren .... :evil: :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 04 aug 2006 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Nee hoor, afhankelijk zijn is geen afpersing. Afhankelijk zijn van iemand die van je houdt, en waar je van houdt dat is het mooiste wat je kunt krijgen. Ook in een relatie tussen twee mensen vind ik dat.

Neem me niet kwalijk dat ik over God sprak, ik dacht dat je een vraag over Hem stelde.

Ik ben het helemaal met je eens dat alleen bidden niet helpt. God vraagt meer van ons zoals ik al zei. Ook dat we onze naasten helpen.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Afhankelijk zijn van iemand die van je houdt, en waar je van houdt dat is het mooiste wat je kunt krijgen
Ja
houden van iemand is een kwestie van hormonen ..... wat niet wi zeggen dat je er niet zou kunnen van genieten .....

Afhankelijk zijn van iemand is geen liefde ; het is de positie van kinderen en van bedelaars die ( nog ) niets hebben ...

Liefde bewijst zich door daden , niet door intenties
Liefde is delen wat je bezit met je naaste ...
Het is elkaar behandelen als gelijken ....
God is onze gelijke niet ....
Ni dieu , Ni maitre
Plaats reactie