Laatst gekeken film
Moderator: Moderators
Re: Laatst gekeken film
Mijn laatst gekeken film is nu iets met white castle. misschien dat iemand het kent. is erg humoristisch.
Groet, Sytze
Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
- Meneerjacques
James Bond - Skyfall
Het was mijn eerste bond film ooit en mijn laatste ook. Wat een slechte film. De film mist duidelijk een storyline. Het enige wat je te zien krijgt is voorspelbare dialogen, ontploffingen, geweren, ... . Zeker mijn ding niet.
Het enige positieve aan de film voor mij waren de beelden van Schotland en de Aston Martin (heerlijke auto).
Het was mijn eerste bond film ooit en mijn laatste ook. Wat een slechte film. De film mist duidelijk een storyline. Het enige wat je te zien krijgt is voorspelbare dialogen, ontploffingen, geweren, ... . Zeker mijn ding niet.
Het enige positieve aan de film voor mij waren de beelden van Schotland en de Aston Martin (heerlijke auto).
Ik voel de tijd niet groot genoeg,
ik geloof hem niet.
ik geloof hem niet.
"Invictus".
Mooie film met een indrukwekkende Morgan Freeman... ook bij het gedicht van Henley http://www.youtube.com/watch?v=FozhZHuAcCs" onclick="window.open(this.href);return false; …
Mooie film met een indrukwekkende Morgan Freeman... ook bij het gedicht van Henley http://www.youtube.com/watch?v=FozhZHuAcCs" onclick="window.open(this.href);return false; …
Ni dieu, ni maître.
Ik kijk wel meer films en het zou welhaast een dagtaak worden die allemaal hier te posten, dus dat doe ik maar niet. Voor de volgende film wil ik een uitzondering maken omdat het raakt aan het hier zo geliefde onderwerp van theïsme/atheïsme en evolutie/creatie.
Het betreft de nieuwe film van Ridley Scott, genaamd Prometheus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prometheus_%28film%29
Als SF-liefhebber keek ik uit naar deze film, die volgens de makers absoluut géén prequel is op de Alien-frachise (maar dat wel is). Laat ik maar met de deur in huis vallen: Wat een ongelooflijke kutfilm. Ik heb me gruwelijk geërgerd en ben meteen daarna internet opgegaan om te zien of ik nu de enige was die deze mening was toegedaan. Nee, ik was niet de enige.
Legio mensen vonden het juist een fantastische film en dat leidde tot vele discussies tussen wetenschappelijk ingestelde mensen (die veelal de hardcore SF-fanbase vormen) en ..wel.. anderen.
Fantastische special effects trouwens, dat dan weer wel. Ik zou het iedereen afraden hem te gaan kijken,
ware het niet dat er atheïsten en andere wetenschappelijk ingestelde mensen (
) zijn hier op het forum, die getuigen van een zeker sadomasochistisch genoegen zich te willen wentelen in religieus geïnspireerde domheid van het niveau dat die in de infameuze remake van de serie Battlestar Gallactica ver in de schaduw stelt. Voor die mensen speciaal: Bereid u voor op een potje ergeren, hartgrondig vloeken, facepalms en uiteindelijk de slappe lach. Ik wil geen spoilers gebruiken, dus beperk ik me tot een citaat uit de (engelstalige) review waarvan de link hieronder volgt:
http://freethoughtblogs.com/axp/2012/06 ... i-science/
Het betreft de nieuwe film van Ridley Scott, genaamd Prometheus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prometheus_%28film%29
Als SF-liefhebber keek ik uit naar deze film, die volgens de makers absoluut géén prequel is op de Alien-frachise (maar dat wel is). Laat ik maar met de deur in huis vallen: Wat een ongelooflijke kutfilm. Ik heb me gruwelijk geërgerd en ben meteen daarna internet opgegaan om te zien of ik nu de enige was die deze mening was toegedaan. Nee, ik was niet de enige.
Legio mensen vonden het juist een fantastische film en dat leidde tot vele discussies tussen wetenschappelijk ingestelde mensen (die veelal de hardcore SF-fanbase vormen) en ..wel.. anderen.
Fantastische special effects trouwens, dat dan weer wel. Ik zou het iedereen afraden hem te gaan kijken,
ware het niet dat er atheïsten en andere wetenschappelijk ingestelde mensen (
Ik kan niet anders dan concluderen dat 'the-atheïst-debate' Hollywood heeft bereikt en dat is een goede zaak. Wanneer men zich blijkbaar de moeite getroost om in een 100miljoen+ dollar kostende blockbuster het gelovige standpunt op te hemelen en wetenschappers als dombo's af te schilderen, dan kan dat alleen maar betekenen dat gelovigen de behoefte voelen zich te moeten verdedigen en dat gaat ze, zoals te doen gebruikelijk, bijzonder slecht af. Science fiction en slecht vermomde bijbelse mythologie; een lachwekkende combinatie.When asked to defend her thesis that aliens genetically engineered the human race, which defies the evidence of evolution (here called by the creationist term “Darwinism”), she admits she can’t, “but that’s what I choose to believe".
http://freethoughtblogs.com/axp/2012/06 ... i-science/
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
- Doppelgänger
- Bevlogen
Ik heb 'm dit weekend gezien en vond 'm redelijk onderhoudend. De eerste helft van de film zat de vaart er goed in, helaas zakte in het tweede bedrijf het tempo er volledig uit en werd het allemaal wel erg voorspelbaar. Op IMDb heeft Skyfall een rating van 8.1, da's veel te hoog wat mij betreft.Meneerjacques schreef:James Bond - Skyfall
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Vind het erg goed klinken.doctorwho schreef:
Everything is illuminated met in de hoofdrol] Elijah Wood die nu eens zonder Gandalf de kar mag trekken. Een tragikomische roadmovie in de Oekraïne.
Roadmovie, de Oekraïne en Elijah Wood, een van de meest sexy mannen op deze planeet.
Waarom ken ik deze film niet?
Naar ik begrepen heb is dit een zeer correcte omschrijving van Prometheus.Fjedka schreef:
Wat een ongelooflijke kutfilm.
Oh ja, aan de nieuwe 'Bonds' doe ik niet meer.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- Doppelgänger
- Bevlogen
Zojuist Children of Men gekeken. Boeiende film. Intens. Ook enigszins deprimerend.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Gisteravond "The Hobbit" gekeken en ik heb echt enorm genoten hiervan. Een heel andere film dan LOTR, maar desalniettemin voor mij op vrijwel hetzelfde kwaliteitsniveau.
Eindelijk bekeken... "Dead Poets Society". En iedereen, die me de film aanraadde, had gelijk: Zeer de moeite waard.
Zeker voor bezoek(st)ers van sites zoals deze
Zeker voor bezoek(st)ers van sites zoals deze
Ni dieu, ni maître.
En weer een film, waarbij ik het - ik had bijna geschreven 'helaas'
- eens moet zijn met iedereen die er lovend over heeft geschreven: "Intouchables". En dat bij een Frans(talige) film... 
Ni dieu, ni maître.
Ik heb gisteravond Jesus Camp gekeken.
Hoe eng, maar ook herkenbaar met zaken als Soul Survivor.
Hoe eng, maar ook herkenbaar met zaken als Soul Survivor.
Naar mijn mening de mooiste film: the tree of life..
Ik vind en blijf de film ":The boy in the striped pyjamas "
Leuk vinden. Het is een erg leuke interessante film.
Met vriendelijke groet,
Naomi.
Leuk vinden. Het is een erg leuke interessante film.
Met vriendelijke groet,
Naomi.
Nu in de laatste film van Heimat 2 beland hierna volgt natuurlijk Heimat 3 (met dank aan de bibliotheek)
Heimat is de titel van een film-trilogie door de Duitse regisseur en auteur Edgar Reitz. De cyclus omvat in totaal 32 afleveringen met een totale lengte van ca. 56 uur, die verschenen tussen 1981 en 2006.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heimat_(Edgar_Reitz)
Heimat is de titel van een film-trilogie door de Duitse regisseur en auteur Edgar Reitz. De cyclus omvat in totaal 32 afleveringen met een totale lengte van ca. 56 uur, die verschenen tussen 1981 en 2006.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heimat_(Edgar_Reitz)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
@Doctorwho:
Heb deze serie wel eens zien staan bij de FRS. Kun je kort aangeven waar het over gaat? Lijkt me wel een indrukwekkend drama.
Heb deze serie wel eens zien staan bij de FRS. Kun je kort aangeven waar het over gaat? Lijkt me wel een indrukwekkend drama.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.