Lesbisch pleeggezin duikt onder voor Turkse woede

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Loekie1
Diehard

Lesbisch pleeggezin duikt onder voor Turkse woede

Bericht door Loekie1 »

Goed. Okee. Turkse kinderen dus bij Turks-islamitische gezinnen, want fuck integratie. Er zijn volgens de Turken 5000 pleegkinderen die gered moeten worden. Waar zijn de 1500-2500 Turkse gezinnen om deze kids op te vangen? Oh. Die zijn er niet. En nu? Ah, Opperturk Erdogan komt volgende week op visite. Mooi, dan kan hij in plaats van druk uitoefenen op het arme lesbische stel, dat alleen maar goed wil doen, druk gaan uitoefenen op alle Turkse gezinnen in Holland om hun kinderen goed op te voeden, niet te mishandelen en zich aan te melden als pleeggezin voor Turkse kinderen.
http://www.geenstijl.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja, waarom zijn er eigenlijk geen Turkse pleeggezinnen?
PietV.
Erelid

Re: Lesbisch pleeggezin duikt onder voor Turkse woede

Bericht door PietV. »

Geen idee. Misschien is adoptie van onbekenden geen item in Turkse kringen. Het opvoeden van kinderen van familieleden schijnt normaal te zijn. Maar alles daarbuiten laat men liever liggen. Van een afstand gezien dan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Hier nog een artikel over dit onderwerp.

Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee? Erdogan is blijkbaar een voorstander van segregatie? Brigitte van der Burg stelt het treffend:
VVD-Kamerlid Brigitte van der Burg vindt dat de Turkse overheid ‘beter haar energie kan steken’ in de goede opvoeding van kinderen. ,,Dan is uithuisplaatsing überhaupt niet nodig."
Bovendien zijn de kinderen waarover hij het heeft geen Turken, maar Nederlandse staatsburgers. Het kind van het lesbische stel uit de OP woont al vrijwel zijn hele leven bij zijn moeders, en nu wil Erdogan hem bij zijn ouders weghalen? Schandelijk, ik wens dat armzalige excuus voor een mens een kort en ellendig leven toe.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Jinny

Bericht door Jinny »

Uit je link Doppelganger,
De Turkse ambassade in Den Haag zal volgens de vicepremier een proces aanspannen bij een rechtbank op basis van het schenden van de rechten van het kind en het risico van psychologische schade.
Ik wens ze veel succes, bij voorbaat in Nederland tot mislukken gedoemd.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Inderdaad. Daarnaast lijkt het me niet zo moeilijk om te kunnen concluderen dat je beter af bent bij liefdevolle pleegouders dan in een disfunctionele gezinssituatie. De psychologische schade loop je op in het laatste geval, niet in het eerste.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Ik vraag me af hoe de Turkse gemeenschap hier in z'n algemeenheid over denkt. Een mooi onderwerp voor een praatprogramma, ideaal om te zien hoe de integratie verloopt. En wellicht wordt die beter door het over zulke kwesties te hebben. Nu wordt de discussie ontlopen heb ik het idee.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Inderdaad een leuk onderwerp voorbij Rondom 10, dat nu anders heet maar ik noem het nog steeds Rondom 10.

De criteria voor pleegzorg hebben we zelf opgesteld, zonder hulp van meneer Erdogan cs, dat blijft ook zo.
Dat meneer Erdogan cs graag een vinger in de pap houdt bij Turken in den vreemde is me bekend.
Meneer Erdogan doet maar wat hij niet laten kan. :albino:
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Naar ik uit Turkse bronnen verneem, gaat het om 10.000-en kinderen, die met kut-smoesjes bij Turkse ouders worden weggehaald, enkel en alleen om ze te laten integreren. Beetje zoals de Gestolen Generatie Aboriginals in Australië.
De Turkse regering stelt, dat de Turken in Nederland in de eerste plaats Turken zijn, die de Turkse cultuur, normen en waarden behoren te behouden. De gronden waarop Turkse kinderen hier uit huis worden gehaald zijn in het Turkse milieu normale omgangsvormen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Jinny

Bericht door Jinny »

Reden temeer om ze uit de handen van de Turken te houden dan?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dit soort topics komen beter uit de verf als je ze wat persoonlijker maakt:

Nou ben ik om wat voor reden dan ook niet in staat om een kind de zorg te geven die het verdient en het wordt uit huis geplaatst in een pleeggezin bij twee lesbo's inclusief tuinbroek en lullige Melissa Etheridge liedjes.
In het tweede voorbeeld, in plaats van twee lesbo's een halleluja handje klap Pinkstergemeente gezin inclusief gitaartje en lullige vrome liedjes.
Voorbeeld 1 vind ik prettiger klinken.
Misschien dat u dat gevoel herkent.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dat recht moet praten, jullie wel? :)
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Het zijn echter twee lesbo's die veel interesse hebben in de islam en zelfs met het kind naar de moskee gaan.
Hoe kijk je er dan tegenaan?

Donderdag a.s. een grote demonstratie, duizenden Turken hebben zich al aangemeld via Facebook.

Waarschijnlijk worden er al sinds de jaren zeventig moslimkinderen in Nederlandse pleeggezinnen gedaan maar opeens nu komt de commotie. Het zou mooi zijn als er moslims zijn die opgegroeid zijn in zo'n gezin, zouden opstaan en hun ervaringen vertellen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Mijn voorbeeld is louter fictief, Loekie.

Een van de moeders van het gezin zat op Turkse les en er werden vakanties in Turkije doorgebracht hoorde ik.
Met die cultuurshock als het ventje weer terug naar zijn biologische moeder zou gaan, waar de Turkse excuusmeneer uit Nieuwsuur het over had, zal het wel meevallen.
Dat vond ik overigens slap gelul; het is heel simpel, homo's en lesbo's zijn vies en die horen geen kinderen op te voeden.
Het is momenteel ook onderwerp van gesprek in Duitsland, met Duitse voorbeelden, een christelijk pleeggezin bv.

Eens zien wat het donderdag gaat worden met die demo.
Rijnmond.nl heeft de reacties op het artikel maar vast uitgezet.
Da's jammer want zo kan het reagerende Rijmondpubliek geen ethisch hoogstaande reacties geven. 8*)
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Tja.. Je probeert netjes te blijven, maar mijn ervaring is altijd geweest dat waar Wilders voor wordt verketterd hier (voornamelijk door Nederlanders nota bene) echt de norm is bij Turken. Dat volk heeft me toch een nationalisme en superioriteitsgevoel daar kunnen de nazi's nog wat van leren :lol: En dan die demonstraties.. dat komt me altijd zo ontzettend dom over.. de laatste demonstratie was toen Frankrijk de genocide op de Armeniërs dus genocide noemde.. toen stonden er dus allemaal mensen met Turkse vlaggen Turks nationalistisch te doen in Frankrijk. Ik vind het dus al tamelijk misselijk als je 'lang leve Turkije' gaat roepen puur om het feit dat het aantal doden een andere naam krijgt dan je aanstaat; dat die mensen dood zijn staat namelijk niet ter discussie alleen of het onder genocide valt. De facebookpagina die bij dit hele gedoe hoort is dan ook te smakeloos voor woorden... de meeste reacties zijn van kinderen en 20'ers en je mag raden waar ze deze bizarre en racistische ideeën vandaan halen.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Het doet me een beetje denken aan de ophef over de karikatuurtekeningen van Mohammed. Was nooit een probleem geweest en opeens uit het niets enorme protesten.
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

En de kudde is weer aan het stampen en blaten. Zelfs degenen die er koud nog warm van worden staan mee te blèren want stel je voor dat je niet solidair bent als Turk of moslim.

Wat ik mooi vond waren die beelden van de huilende moeder over "haar arme kind", dezelfde moeder die haar kind kwijt raakte door mishandeling. :roll:

De opmerking van de PVDA-leden via Facebook lijkt positief; ze verwachten dat Turkse Nederlanders(dat woord alleen al krijg ik kromme tenen van maar goed) zich nu massaal gaan aanmelden om pleegouders te worden".
Positief: doe er wat aan in plaats van te zeuren.
Negatief: zorg ervoor dat onze mensen niet in de handen komen van Nederlanders!
Plaats reactie