Jezus een nar?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kochimodo
Bevlogen

Jezus een nar?

Bericht door Kochimodo »

Wie waren verantwoordelijk voor de kruisiging van Jezus? De Romeinse overheid niet, want prefect Pontius Pilatus trekt zijn handen ervan af. De Joodse leiders evenmin; zij dringen wel hevig aan op de executie, maar ze vinden geen gehoor.

Een eeuw wetenschappelijke discussie leidt uiteindelijk tot maar één conclusie: de executie was een initiatief van de Romeinse soldaten zelf. Ze voerden een bizarre rituele moord uit, een wijze van ombrengen die vaker werd toegepast op personen die rex mimus, koningsclown, waren. Was Jezus ook zo'n nar?
Uit dit artikel in Trouw: http://bit.ly/122gL0Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
collegavanerik
Superposter

Re: Jezus een nar?

Bericht door collegavanerik »

Jezus is dan dus een slachtoffer van de Wet van Poe.
Poe's law states:

Without a winking smiley or other blatant display of humor, it is impossible to create a parody of fundamentalism that someone won't mistake for the real thing.
http://en.wikipedia.org/wiki/Poe's_law" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Als je het verhaal van de Bijbel serieus neemt, is er maar één verantwoordelijk: God, die zijn zoon naar aarde stuurt. om te sterven.

Ik moest ook aan het volgende nummer denken:
deel van Gethsemane, Jesus Christ Superstar schreef: Then I was inspired
Now I'm sad and tired
After all I've tried for three years
Seems like ninety
Why then am I scared
To finish what I started
What you started
I didn't start it
God thy will is hard
But you hold every card
I will drink your cup of poison
Nail me to your cross and break me
Bleed me, beat me
Kill me, take me now
Before I change my mind
http://www.youtube.com/watch?v=0rEVwwB3Iw0
Laatst gewijzigd door Bonjour op 31 mar 2013 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

De narren besturen de kerken.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Glieve notitie te nemen van de traditionele functie van de Nar.
De koningen de waarheid vertellen zonder daarbij het hoofd te verliezen.

Jezus zou volgens zeggen, met de dood zijn bestraft. Ergo: Geen succesvolle narnderhalve.
Wellicht wel een succesvol lid van de joodse zelfmoordbrigade (zie the life of Brian).

Maar uiteraard hebben wij geen betrouwbare historische gegevens die enige qualificatie rechtvaardigen.
Sommige aan hem toegeschreven uitspraken zijn de moeite waard. Andere zijn discutabel (maar dus ook interessant). Een qualificatie van de persoon, lijkt me niet serieus mogelijk, aangezien we niet weten, of en welke uitspraken die men aan hem toeschrijft authentiek zijn en van dezelfde persoon afkomstig.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie