wel kleur bekennen

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

caprys
Forum fan

wel kleur bekennen

Bericht door caprys »

Ik breng mijn tijd vaak door op religieuze forums. Religie interesseert me, dus op dat gebied is zo een forum wel interessant. Maar wat me nu het meest irriteert is het feit dat ik op zo een forum niet eens mijn favoriete boek kan vermelden. Want mijn favoriete boek gaat over een homo. Daarom ga ik jullie er nu mee lastig vallen, take it or leave it :evil3: :angel12: .

Mijn favoriete boek is al jarenlang 'Wel kleur bekennen!' van Tom Lennon, als ik me niet vergis wordt het een psychologische roman genoemd. Het is een jeugdboek.
Het is het enige boek dat het ooit voor elkaar heeft gekregen om mij zo van streek te maken dat ik op een gegeven moment letterlijk in tranen uitbarstte (ik moest toen het boek zelfs even wegleggen, want ik kon gewoon niet verder lezen). Je gaat zo meevoelen met het hoofdpersonage en alles wat hij meemaakt. Het boek zit vol humor, emoties en ook liefde. Er is een bepaalde scene die geniaal is, maar zo vals van de schrijver, ik haat die schrijver, he made me cry :cry: . Het is een echte aanrader om te lezen en laat je niet afschrikken door de begin-scene van het boek, iedere gezonde jongen doet dat, get over it :-({|= .

Het gaat over een jongen, Neil, die langzaamaan uit de kast komt als homo in een nogal katholieke omgeving, waar hij stuit op heel wat afwijzing. Hij zet ook zijn eerste stappen in de homo-scene. Hij worstelt ook zelf nog met zijn gevoelens en beland dan steeds dieper in een depressie.
Afbeelding
Afbeelding
Jinny

Re: wel kleur bekennen

Bericht door Jinny »

En waarom kan je dat boek niet vermelden?
Krijg je een ban, worden ze boos?
caprys
Forum fan

Bericht door caprys »

Jin schreef:En waarom kan je dat boek niet vermelden?
Ik verwacht dat het op zijn minst verwijderd zou worden en ik een waarschuwing zou krijgen. Sommige dingen mag je gewoon niet zeggen op een religieus forum. De meeste willen zich niet inleven in een homo.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Ik denk dat sommigen dat ook niet kunnen... maar op dit forum is het naar mijn weten totaal geen probleem.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

caprys schreef:Sommige dingen mag je gewoon niet zeggen op een religieus forum. De meeste willen zich niet inleven in een homo.
Je mag inderdaad niet veel zeggen op een religieus forum. Dat is één van de redenen dat ik daar zelden kom. De meeste vrijdenkers zijn vooruitstrevend en hechten veel waarde aan het zelfbeschikkingsrecht van mensen. Verwar het niet met pseudo-logica-fantastica.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Boskabouter
Ervaren pen

Bericht door Boskabouter »

caprys schreef:
Ik verwacht dat het op zijn minst verwijderd zou worden en ik een waarschuwing zou krijgen. Sommige dingen mag je gewoon niet zeggen op een religieus forum. De meeste willen zich niet inleven in een homo.
Bedoel je dat je het nooit geprobeerd hebt?
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
caprys
Forum fan

Bericht door caprys »

Boskabouter schreef:
caprys schreef:
Bedoel je dat je het nooit geprobeerd hebt?
Ik ga mijn geluk op zo een forum niet op de proef stellen. Ik krijg zo al genoeg waarschuwingen.
Boskabouter
Ervaren pen

Bericht door Boskabouter »

Kortom, je bewering is niet op feiten gebaseerd, maar op jouw inschatting van het gedrag van anderen.

Is dat een soort uitzonderingsregel: ogefundeerde uitspraken zijn fout, tenzij ze over gelovigen gaan?
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
Jinny

Bericht door Jinny »

Neehoor, haar inschatting is niet zo fout, op datzelfde forum heb ik eens de song uit mijn sig alhier genoemd, werd vlotjes verwijderd, wegens niet christelijk......
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Dag Caprys,

Ik kan mij voorstellen dat het geluk dat jij blijkbaar nu op het betreffende forum ervaart niet in de waagschaal wilt stellen. Echter, door het beperkte denkraam dat daar is, kun jij iets wat jou flink emotioneert daar niet kwijt omdat zij er niet 'tegen kunnen'. In plaats dat ze jou volledig accepteren zoals je bent, moet jij daar dus voortdurend een deel van jezelf ontkennen.
Uiteraard is en blijft alles jouw eigen keuze. Maar het is wel de vraag of het eerlijk is van die religie dat jij keer op keer een stuk van jezelf moet negeren. En binnen die religie derhalve nooit volledig jezelf kunt zijn.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Boskabouter schreef:Kortom, je bewering is niet op feiten gebaseerd, maar op jouw inschatting van het gedrag van anderen.

Is dat een soort uitzonderingsregel: ogefundeerde uitspraken zijn fout, tenzij ze over gelovigen gaan?
Je gaat hier nogal kort door de bocht. Inschattingen maken op basis van gedrag uit het verleden, is ook gebaseerd op feiten. Die feiten zijn misschien minder direct dan wanneer ze dat boek inderdaad had vermeld met een ban tot gevolg maar daarom is het besluit niet onbetrouwbaar.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
caprys
Forum fan

Bericht door caprys »

Boskabouter schreef:Kortom, je bewering is niet op feiten gebaseerd, maar op jouw inschatting van het gedrag van anderen.

Op het religieus forum waar ik momenteel op zit krijg ik voor de zotste dingen al waarschuwingen. Op die basis inschatten dat een homoboek niet vermeld mag worden is helemaal niet vergezocht.

Een greep uit de hoge hoed van waarschuwingen:
Dit is laster naar god toe, mag niet (Het is de vertaling van de islamitische gebedsomroep, de discussie ging daar over):

Allah is het grootst. (4 x)
Ik getuig dat er geen God is dan Allah. (2 x)
Ik getuig dat Mohammad de Boodschapper van Allah is. (2x)
Haast u naar het gebed. (2 x)
Haast u naar het welslagen. (2 x)
Allah is het grootst. (2 x)
Niemand is aanbiddenswaardig dan Allah.

Dit is het promoten van lucifer, mag niet (het liedje gaat over een meisje, het woordt lucifer is duidelijk beeldspraak :roll: ):

http://www.youtube.com/watch?v=Dww9UjJ4Dt8" onclick="window.open(this.href);return false; (lucifer)
http://www.youtube.com/watch?v=ovztfpWPo5M" onclick="window.open(this.href);return false; (lucifer, only dance version)

Dit is ter eer van Allah en het richt zich (ook) tot lucifer, mag niet (dit liedje had ik geplaatst omdat het een emotionele waarde voor mij heeft):
http://www.youtube.com/watch?v=PHbZ9SXH ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is het maken van reclame, mag niet (het ging mij om de boodschap dat je een boek niet op de kaft mag beoordelen, maar het wordt bezien als reclame maken voor tattoobedekkingscreme):
http://www.youtube.com/watch?v=9mIBKifOOQQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is het in twijfel trekken van het bestaan van God; als Vader, Jezus Christus als Zoon en de Heilige Geest (zo ook van de bijbel), mag niet (had ik geplaatst in een discussie over de doodstraf, wat in het filmpje vermeld wordt staat in de bijbel):
http://www.youtube.com/watch?v=SLfWJ5mNgw8" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteindelijk komt het er dus op neer dat ik een islamitische satanaanbidder ben die god, jesus, de heilige geest en de bijbel ontkent. En dat ik ook nog eens reclame maak voor tattoobedekingscreme (oke, ik geef toe, het reclamebureau heeft mij ingehuurd om hun product te promoten :evil3: :roll: ). Als dat al de conclusie is, dan ga ik geen poging doen om het 'promoten van homoseksualiteit' ook nog op mijn lijstje te krijgen :| .

Maar je mag het altijd voor me uittesten. Ga maar eens op een religieus forum en vermeld dit boek (wel kleur bekennen!) als je favoriet. En laat me dan maar eens weten hoe lang het duurt voor je een waarschuwing/ban krijgt. Wel duidelijk vermelden waar het boek over gaat.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

caprys schreef: Ga maar eens op een religieus forum en vermeld dit boek (wel kleur bekennen!) als je favoriet. En laat me dan maar eens weten hoe lang het duurt voor je een waarschuwing/ban krijgt. Wel duidelijk vermelden waar het boek over gaat.

Op het Christen forum kun je dat gewoon plaatsen hoor. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
caprys
Forum fan

Bericht door caprys »

Fish schreef:
caprys schreef: Ga maar eens op een religieus forum en vermeld dit boek (wel kleur bekennen!) als je favoriet. En laat me dan maar eens weten hoe lang het duurt voor je een waarschuwing/ban krijgt. Wel duidelijk vermelden waar het boek over gaat.

Op het Christen forum kun je dat gewoon plaatsen hoor. :)
Is dat forum wel nog actief? Het laatste voorstel-topic daar is van 2011. Zover ik daar ook lees is er maar één moderator die over het algemeen niet aanwezig is.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik heb me jaren terug al eens ingeschreven daar, maar nooit een autorisatie gekregen......
Jammer.....
Plaats reactie