Dat weiger ik helemaal niet. Ik kan inderdaad lezen dat je bepaalde mogelijkheden overweegt, maar dat je je in je argumentatie daaromtrent steeds weer bedient van drogredenen. Daar richtte mijn kritiek zich op, omdat het gebruik van drogredenen leidt tot foutieve en onlogische argumentatie.Singulariteit schreef:Zo heb ik het ook over mogelijkheden in mijn beweringen, en dat weiger je zo te zien, waarom weet ik niet.
Nee, zie mijn opmerking hierboven. Ik heb een aantal concrete fouten in je argumentatie aangegeven. Ik heb ze benoemd en tevens aangegeven waarom het drogredenen zijn. Ik begrijp niet waarom je er zoveel moeite mee hebt als iemand je op je fouten wijst.Singulariteit schreef:wishfull thinking, het enige wat je gedaan hebt is jezelf laten zien in je projecties hoe ik zou zijn.
Relevantie? Want als ik bijvoorbeeld een narcistische gemenerik ben, klopt je argumentatie ineens wel...?Singulariteit schreef:aan de hand van de projecties van iemand is vaak haarfijn af te lezen om wat voor persoonlijkheid het gaat.
Als er geen aanleiding is om aan te nemen dat een bepaalde voorstelling is gebaseerd op 'concrete zaken', zoals je ze noemt, waarom zou je die dan überhaupt overwegen? Het is misschien leuke hersengymnastiek, maar niet meer dan dat. Ik begrijp niet waarom jij het blijkbaar nodig vindt om iedere voorstelling serieus te nemen, ongeacht of daar een goede aanleiding voor bestaat.Singulariteit schreef:mijn bewering kwam neer op de mogelijkheid dat vroeger niet alle voorstellingen onjuist waren of in ieder geval op concrete zaken gebaseerd konden zijn. Is dat nu zo moeilijk om te overwegen?
Dat zie je dan verkeerd, want ik laat me graag overtuigen. Dan moet je echter wel met goede argumenten komen waarom ik een bepaalde voorstelling van zaken serieus zou moeten overwegen.Singulariteit schreef:Als je om welke reden dan ook weigert dat soort mogelijkheden te overwegen kan ik niet anders dan concluderen dan dat je een paradigma verdedigt waarin alleen het tegenovergestelde waar kan zijn.