Andersom

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Gesloten
Singulariteit
Forum fan

Andersom

Bericht door Singulariteit »

Ik heb alles andersom gedaan. Eerst vijanden of niet geinteresseerden gemaakt, toen pas wat vrienden of geinteresseerden. En toen pas iets geschreven bij even voorstellen. Consequent is dat mijn even voorstellen ook een afscheid is.

Mijn naam is Leon, ik ben uit 1964 en SAP ABAP programmeur. Ik heb jarenlang een forum gehad dat webfilosofen.nl en later denktrein.nl heette. Ik ken sommigen van jullie uit die tijd. Helemaal in het begin heb ik nog wel eens woorden gehad met Peter van Velzen over dat de werkelijkheid misschien alleen via cirkelredeneringen kenbaar zou zijn. Dat was in een nieuwsgroep van de open universiteit. Weet je nog Peter?

Ik speel graag advocaat van de duivel, of hier dan god, omdat ik houd van een woordenwisseling. Het is uiteindelijk allemaal tijdverdrijf en misschien zelfs vluchten, maar ik denk dat het beter is dat je dingen in het leven zelf uitzoekt.
Iedereen een eigen snelheid
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: Andersom

Bericht door Erik »

De groeten!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Singulariteit schreef:
Ik speel graag advocaat van de duivel, of hier dan god, omdat ik houd van een woordenwisseling. Het is uiteindelijk allemaal tijdverdrijf en misschien zelfs vluchten, maar ik denk dat het beter is dat je dingen in het leven zelf uitzoekt.
advocaten van de duivel die tegen zijn omdat de ander voor is zie ik ook liever gaan dan komen op internetfora, want die personen laten nooit hun eigen mening blijken.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik heb er niets op tegen dat iemand soms advocaat van de duivel speelt, maar dat moet niet te lang duren en moet duidelijk zin hebben.

Andersom: het ga je goed.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

tabee !!
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Fish schreef:Ik heb er niets op tegen dat iemand soms advocaat van de duivel speelt, maar dat moet niet te lang duren en moet duidelijk zin hebben.

Andersom: het ga je goed.
zijn nick is: Singulariteit
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Singulariteit schreef:Ik speel graag advocaat van de duivel, of hier dan god, omdat ik houd van een woordenwisseling.
Dan ben ik blij dat je vertrekt, want daar heb ik dus een bloedhekel aan. Ik heb liever dat mensen eerlijk zijn en hun eigen standpunten verkondigen, in plaats van zich anders voor te doen dan ze zijn.

De groeten.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Ik vind het jammer dat mensen singulariteit op zijn donder geven vanwege de zin:
Ik speel graag advocaat van de duivel, of hier dan god, omdat ik houd van een woordenwisseling
Dat lijkt ruzie zoeken als je het negatief bekijkt, je zou het ook kunnen opvatten als 'het debat durven aangaan'.
Advocaat van de duivel spelen is iets wezenlijk anders dan overal dwars tegenin gaan.

Singulariteit besluit tenslotte met:
Het is uiteindelijk allemaal tijdverdrijf en misschien zelfs vluchten, maar ik denk dat het beter is dat je dingen in het leven zelf uitzoekt.
En dat is mooi.
Jammer dat Dobbelganger en CollegavanErik die zin niet (willen?) lezen.
Met hun conclusie doen ze hetzelfde als waar ze singulariteit van beschuldigen: alleen maar commentaar geven en niet zelf nadenken.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

flauw hoor het begon net gezellig te worden :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Singulariteit
Forum fan

Bericht door Singulariteit »

doctorwho schreef:flauw hoor het begon net gezellig te worden :(
ik geef de voorkeur aan filosofieforum.nl. Daar zijn nog enkele mensen actief, maar mensen waarvan ik niet bang ben dat ik ze de ruimte ontneem. Al moet ik oppassen, vind ik. Je bent natuurlijk van harte welkom om daar af en toe van gedachten te wisselen.
Iedereen een eigen snelheid
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Dat beloof ik schreef:Jammer dat Dobbelganger en CollegavanErik die zin niet (willen?) lezen.
Want dan zou ik tot dezelfde conclusie moeten komen als jij? Ik heb het wel gelezen, ik vind het alleen geen goed excuus.
Dat beloof ik schreef:Met hun conclusie doen ze hetzelfde als waar ze singulariteit van beschuldigen: alleen maar commentaar geven en niet zelf nadenken.
Lachwekkende non sequitur.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Jinny

Bericht door Jinny »

Goed, hier komen alleen rare zaken van.
iedereen weet waar hij aan toe is.
Slotje.
Gesloten