mustafa schreef:cluny schreef:mustafa schreef:
beste cluny,
dit verhaal stond ook al op het GBN(RVU)-forum
het middel was belladonna in potentie C30
mustafa
Het was geen Belladonna C30.
het was in ieder geval
belladonna
misschien herinner ik me de potentie niet helemaal precies
en als je het dan beter weet dan ik waarom stel je mij dan nog vragen als je de weg weet tot andere forums waar deze discussie tot in den treure gevoerd is???
en ik heb zat voorbeelden van volwassenen die genezen zijn met homeoepathie maar dan zul jij tegenwerpen dat het suggestibele personen waren
Belladonna C30.
Je was nog maar kort met homeopathie bezig toen ik eens een keer een weekend bij jou logeerde. Je had pas een paar maanden daarvoor je homeopathiehuisapotheek helemaal vernieuwd, een echte apothekerskast afgeladen met vooral veel kleine bruine flesjes.
Ik weet nog wel dat ik een bonkie Rode Libanon meegenomen heb, want dat deden we toen allebei nog graag.
We hebben wat afgelachen dat weekend en de hele Who en Beach Boy LP collectie van je hebben we toen beluisterd.
Alleen de zaterdagavond had je je toch lelijk vergist, die Rode Libanon was voor die tijd echte heavy stuff zelfs voor ons, geroutineerde rokers.
Ging jij toch helemaal out na een paar pijpjes, zaterdag al voor 11 uur ’s avonds, helemaal van de wereld tot de volgende ochtend.
En ik was trouwens zelf echt ook apestoned.
Uit verveling heb ik in een melige bui, terwijl jij in bijna-coma lag, van een paar flesjes van je nieuwe huisapotheek het plastic druppelaartje losgepeuterd en de inhoud van de flesjes willekeurig verwisseld, gemengd en dan weer keurig op zijn plek teruggezet.
Maar jij kwam niet meer bij en toen heb ik urenlang van bijna elk bruin flesje de inhoud vervangen met een willekeurig ander homeowatertje.
Op een gegeven moment wilde ik meer tempo maken en goot ik 5 flesjes tegelijk leeg in een kopje en vulde de flesjes weer terug met het identieke mengsel.
Alleen de nieuwe nog origineel verpakte en verzegelde flesjes heb ik laten staan.
Dat heb je nooit geweten, hè, Mustafa.
Dat heb je nooit geweten omdat ik het je nooit heb durven vertellen.
En eigenlijk is dat niet erg, want je hebt daarna deze flesjes nog jarenlang gebruikt en er zelf nooit wat van gemerkt. En je patiënten ook niet.
In feite was elk flesje al hetzelfde, volkomen identiek van vorm en inhoud, alleen met een verschillend etiketje.
En waarom kan ik me de Belladonna nog herinneren?
En waarom ik dus weet dat het oorpijnkind geen Belladonna heeft toegediend gekregen
Omdat mijn vriendin van toen met haar mooie bruine ogen wel eens Belladonna in haar ogen deed.
Het gif Belladonna is mij bijgebleven omdat het ook zo beetje de enige naam was die mij bekend voorkwam van de honderden flesjes uit jouw verzameling.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.