Refoschool vernietigt 3000 occulte schoolagenda's

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Jinny

Refoschool vernietigt 3000 occulte schoolagenda's

Bericht door Jinny »

Trouw

De scholengemeenschap Pieter Zandt drukt al jaren hun eigen agenda's, waarin meisjes in rok worden gezet, en niet in een broek.
Dit jaar echter stond er een foto in van een leerling die een shirt aanhad met het 'peace' teken erop.
Volgens de school blijkt dit teken te staan voor 'de antichrist' en moet het vernietigd worden.....

Hoe verschrikkelijk onderontwikkeld kunnen mensen zijn....... :cry:
heeck
Ontoombaar

Re: Refoschool vernietigt 3000 occulte schoolagenda's

Bericht door heeck »

Jin schreef:Hoe verschrikkelijk onderontwikkeld kunnen mensen zijn.......
Zie hoe lovenswaardig ver een doordesemd geloven je boven je potentiële ontwikkeling kan verheffen.

Stoot niet zo erg bot af. :)

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik citeer een fragment uit het artikel:
De school, die de actie tot nu toe stil wist te houden, was zich aanvankelijk van geen kwaad bewust, zo leert navraag bij bestuursvoorzitter Johan van Putten. Maar na de klacht, vertelt hij, zette hij meteen Google aan het werk. Wat hij tegenkwam was niet fraai, zo staat te lezen in de brief die de schoolbestuurder daarop naar alle ouders stuurde. Citaat: 'Het betreft het Nero-kruis dat in de Romeinse tijd stond voor het vervolgen, martelen en doden van christenen. Zelfs wordt dit symbool in onze tijd in relatie gebracht met occultisme.'
Ik kan hier geen (betrouwbare) literatuur over vinden. Is dit wel zo?
Jinny

Bericht door Jinny »

Heb je ooit gehoord van gelovigen die betrouwbare literatuur belangrijk vinden?
podocnemis
Geregelde verschijning

Bericht door podocnemis »

Jin schreef:Heb je ooit gehoord van gelovigen die betrouwbare literatuur belangrijk vinden?
Wat offtopic, maar over betrouwbare literatuur gesproken, de volgende onzin:

Bijbel - betrouwbaarder dan we denken

link: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=29&t=26747" onclick="window.open(this.href);return false;
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

podocnemis schreef:
Jin schreef:Heb je ooit gehoord van gelovigen die betrouwbare literatuur belangrijk vinden?
Wat offtopic, maar over betrouwbare literatuur gesproken, de volgende onzin:

Bijbel - betrouwbaarder dan we denken

link: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=29&t=26747" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit gaat weer een stapje verder. Van die fraaie dooddoeners, die nooit steunen op objectieve criteria, maar slechts de wensdroom is van degene die het schrijft.
Boaz schreef:In de loop der jaren heb ik keer op keer mogen merken dat Gods woord inderdaad betrouwbaar is, maar ik vind het altijd weer prachtig wanneer ik daar wederom een bewijs van vind. Ik denk niet dat je moet stellen dat mensen daar per se bewijs voor nodig hebben, maar het kan je bemoedigen. Net zoals een verhoord gebed dat soms doet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jin schreef: Hoe verschrikkelijk onderontwikkeld kunnen mensen zijn....... :cry:
De gewone agenda's zijn op zijn retour. Je bent niet langer cool met een Suske en Wiske schoolagenda. De samsung neemt het over. Zit jij met je Hema agenda en je buurman tikt het in op zijn smartphone. Dat geeft puberale jeuk.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En zo hoort het ook!
Vernietigen!
Alles dat die ene juiste interpretatie van Het boek tegenspreekt. Wie zijn zij nl. om aan Zijn woord te twijfelen? Hij moedigt vernietigen (o.a. van kennis en ongelovigen) aan, dus meisjes met "peace" op een t-shirt...moeten eigenlijk op de brandstapel, maar foto's verbranden kan in deze tijd natuurlijk ook.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het symbool van de vrede moet vernietigd worden.
Hoe Christenlijk . . .
Ik wens u alle goeds
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Ik zag het vandaan toen ik thuis kwam. Yes, Satanist ben ik dus blijkbaar ook al als halve hippie. Ik kan er mee leven.
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Mijn eerste reactie: wat een zielige mensen daar.
tweede reactie: waarom niet met z'n allen in de eerste les die bladzijde eruit scheuren en op het schoolplein verbranden? Scheelt het vernietigen van 3000 agenda's.
derde reactie: lijkt verdacht veel op indoctrinatie; elk symbool of uiting van iets buiten de eigen kring wordt als bedreiging gezien. De agenda's waren ook al voorzien van meisjes in rokken ipv broeken. Hiermee gaan de refo's het niet winnen. Wie zo krampachtig vasthoudt zal het tegenovergestelde bereiken. Zodra er maar enigszins lucht in de club komt dan klapt de boel uit elkaar. Dit bouwwerk houdt geen stand, zie ook de groei van vrije blije evangelie gemeentes enzo.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Zonneke

Bericht door Zonneke »

Refo's zijn niet zielig, wij vinden hen zielig, maar ze voelen er zelf niks van.

Ben zelf ex-refo, ex-christen ook. Als je binnen het kringetje hangt, is het niet leuk als buitenstaanders je als onderontwikkeld en zielig voorstellen, want daar heeft het niets mee te maken. Zij volgen hun overtuigingen. Maar als je zelf overtuigd bent, ben je niet zielig. Je bent alleen sterk eenzijdig opgevoed, maar iedereen wordt wel op een bepaalde manier met kortzichtigheid geïndoctrineerd.

Gelovigen zitten alleen in de hoek waar altijd direct de klappen moeten vallen. Niet echt fideel van vrijdenkers.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

De reactie is een zielige: namelijk 3000 agenda's terugnemen om 1 plaatje van een vredessymbool nota bene!
Ik denk niet dat een refo zich zielig voelt, de meeste niet tenminste (diegene die ik ken). Om op deze manier te reageren vind ik echter wel sneu. Ik kan me (uit eigen ervaring) hun visie wel indenken. Alleen ben het er 100% mee oneens.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Zonneke schreef:maar iedereen wordt wel op een bepaalde manier met kortzichtigheid geïndoctrineerd.
Oei, lijkt me moeilijk hard te maken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zou dit toch misschien niet een actie zijn om in het nieuws te komen? Ook negatieve aandacht is aandacht...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie