Ze doen Hem tekort

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Stanhope
Ervaren pen

Ze doen Hem tekort

Bericht door Stanhope »

Zo vaak gebeurt het niet meer, maar gisteren kwam ik weer een christen tegen die tegen mij ging praten. Dat mens beweerde dat God liefde is. Op de vraag van mij over het leed in de wereld had ze geen antwoord. Ik vertelde haar vriendelijk dat het antwoord in Gods woord te vinden is, namelijk:

Jesaja 45:7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Klaagliederen 3:38 Mem. Gaat niet uit den mond des Allerhoogsten het kwade en het goede?

Amos 3:6 Zal de bazuin in de stad geblazen worden, dat het volk niet siddere? zal er een kwaad in de stad zijn, dat de HEERE niet doet?

Steeds meer christenen dwalen van Gods woord af en doen hun God te kort, HIJ is de bron en veroorzaker van het kwaad.

Ajuus,

Stan
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
doctorwho
Ontoombaar

Re: Ze doen Hem tekort

Bericht door doctorwho »

Geweldig :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Stan jij bent rechtlijnig in de leer. Een gekrookte rieter had je niet kunnen verbeteren. Maar helaas de moderne gelovige wil een knuffelpakket. Elke dag liefde en nog meer liefde van een sprookjesprins tot ze geen echte relatie meer nodig hebben.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Stanhope,

Ik heb deze wijsheid in een passend topic op CIP gebruikt. :evil3:
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Ik hoop dat ze er iets van leren en hun Godsbeeld aanpassen. :wink: :wink: :wink: :wink:
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef:Stanhope,

U is nog niet verbannen van CIP?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

dikkemick schreef:
doctorwho schreef:Stanhope,

U is nog niet verbannen van CIP?
Ik blijf beschaaft en gooi er af en toe een bijbelquote tegenaan.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ze of de almachtige zelf hebben enkele van mijn Posts, waaronder de leerzame bijdrage die ik van Stanhope leende. Dus ook het woord zelf is niet heilig op CIP :shock:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef:Ze of de almachtige zelf hebben enkele van mijn Posts, waaronder de leerzame bijdrage die ik van Stanhope leende. Dus ook het woord zelf is niet heilig op CIP :shock:
In hoeverre is een goede discussie op cip mogelijk? Waar loop je tegenaan? Of staan ze werkelijk open voor rede?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

dikkemick schreef:
doctorwho schreef:Ze of de almachtige zelf hebben enkele van mijn Posts, waaronder de leerzame bijdrage die ik van Stanhope leende. Dus ook het woord zelf is niet heilig op CIP :shock:
In hoeverre is een goede discussie op cip mogelijk? Waar loop je tegenaan? Of staan ze werkelijk open voor rede?
Ik nodig vaak deelnemers uit voor een 1 op 1 besloten discussie waar ftforum gelegenheid toe biedt. cIp leent zich namelijk niet voor rustige inhoudelijke gedachtenuitwisseling op basis van argumenten. Maar het is wel een leuk uitje alsof je op safari bent op een andere planeet waar het denken steeds getoetst wordt aan een oud overgeleverd boek. Er is ook een gebande troll van ft aanwezig maar ook daar wordt deze door sommige deelnemers op de vingers getikt. Ik merk dat naarmate ik meer mijn best doe een doorwrochte bijdrage te leveren des te sneller zijn deze zonder enige opgaaf van reden verdwenen. :dontknow:
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef:
Ik nodig vaak deelnemers uit voor een 1 op 1 besloten discussie waar ftforum gelegenheid toe biedt. cIp leent zich namelijk niet voor rustige inhoudelijke gedachtenuitwisseling op basis van argumenten. Maar het is wel een leuk uitje alsof je op safari bent op een andere planeet waar het denken steeds getoetst wordt aan een oud overgeleverd boek. Er is ook een gebande troll van ft aanwezig maar ook daar wordt deze door sommige deelnemers op de vingers getikt. Ik merk dat naarmate ik meer mijn best doe een doorwrochte bijdrage te leveren des te sneller zijn deze zonder enige opgaaf van reden verdwenen. :dontknow:
Maar staan ze echt open voor rede, argumenten en feiten? Ik word zelf altijd wat kriebelig en kortaf....en dan is de ban een feit
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

dikkemick schreef: Maar staan ze echt open voor rede, argumenten en feiten? Ik word zelf altijd wat kriebelig en kortaf....en dan is de ban een feit
Niet echt maar er zijn uitzonderingen. Voor de goede orde het had het niet over het CIP forum maar over het facebook gedeelte. Waar ik zo een verwijderd stukje wat ze per ongeluk verwijderd hebben ga herplaatsen. :)
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

dikkemick schreef:
Ik reageer al jaren op CIP. 90 % is niet voor rede vatbaar. Als de discussie heftig wordt, dan " kloppen ze het zand van hun schoenen" en stoppen ermee of dreigen met hel en verdoemenis of gaan voor je bidden.
Laatste maanden worden veel berichten gewist, ook die van sommige relidioten. Ik heb, via freethinker, een ban. Freethinker berichten worden niet meer geplaatst..

Wat nog wel lukt, is bij een reaguurder op zijn FB account klikken en daar reageren..
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

dikkemick schreef:
Maar staan ze echt open voor rede, argumenten en feiten? Ik word zelf altijd wat kriebelig en kortaf....en dan is de ban een feit
Het antwoord is nee. Ze staan slechts open voor argumenten als hun wederhelft is gesignaleerd in de slaapkamer van de overburen, hun kinderen ongeneeslijk ziek zijn en de voorganger verteld dat hij al jaren leugens verkondigd. Voor de rest praten sommigen voor de gezelligheid mee omdat ze hiermee bonuspunten kunnen verdienen na hun dood, althans dat vertellen ze zichzelf.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie