Rescue Honden

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Rescue Honden

Bericht door Jinny »

Steen, het gaat om het halen van een hond uit Spanje oid.
Niet over de privé situatie van wie dan ook.
Ik ben het met je eens dat er hier in NL voldoende honden in de asiels zitten.
Ik ga overigens geen 15 Km autorijden om die hond te halen, dat eerst.
Je speelt namelijk dezelfde drogreden in deze, ad misericordiam.

Iedereen, gaarne dus op argumenten en niet op de man/vrouw spelen.
steen
Forum fan

Bericht door steen »

Jim schreef:Steen, het gaat om het halen van een hond uit Spanje oid.
Niet over de privé situatie van wie dan ook.
Ik ben het met je eens dat er hier in NL voldoende honden in de asiels zitten.
Ik ga overigens geen 15 Km autorijden om die hond te halen, dat eerst.
Je speelt namelijk dezelfde drogreden in deze, ad misericordiam.

Iedereen, gaarne dus op argumenten en niet op de man/vrouw spelen.
Ik had BAC al gewaarschuwd dat ik ietwat bevlogen reageer in dit topic.
Ik had ook een punt gezet. punt.
Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

steen schreef:Beste BAC, ik hoop dat mijn mailtje is aangekomen.
Nu nog een laatste reactie op het Topic, rescue honden.

2 van de 3 honden uit Turkije, Egypte, Thailand, Spanje, die hier naar toe emigreren zijn zo ernstig getraumatiseerd dat ze uiteindelijk.....!
Jazeker hier in het asiel belanden.
Het blijkt vaak dat ze na enige tijd, als ze weer sterk en gezond zijn, gevaarlijk zijn bij kinderen en bij hun eten.
Ze zijn daardoor niet meer herplaatsbaar dus is daar maar één humane oplossing voor.
Raad maar welke?

Je zegt dat je Ringo wel had willen adopteren als je rijker was geweest?
Waarom ben je niet eerst bij jou om de hoek in het asiel gaan kijken als je dan graag een hond redt?
Het is natuurlijk veel cooler om te schrijven hoe jij uit Spanje een hele zielige herder hebt gered.
Dat je daarmee tegelijk het doodvonnis van Ringo tekent dat kan jou natuurlijk niet boeien want jij bent goed bezig.
Jij redt een hond helemaal uit heel ver weg spanje, TOCH!!

Mensen nemen hun eigen beslissingen.
Of het dier staat voorop en je brobeert het beste voor zoveel mogelijk dieren te doen binnen je budget.
Of je redt een hond en roept; "Zeg nou dat ik goed bezig ben" "IK BEN TOCH ZO GOED BEZIG !!"
Nou vooruit dan; ---"BAC is een grote dierenvriend"--- Hiep, hiep, hiep, hoera!
O! En Julia, ook een grote, gróóóóóóte dierenvriend! Ook hiep enz.

Mensen willen straks helemaal geen honden meer uit een asiel in nederland.
De buren hebben hun zielige hondje namelijk in laten vliegen vanaf Guayacam op Isla Margarita.
Dus moeten wij een hond uit Ecuador of op z'n minst uit Mixquiahu Mexico.

Ben ik cynisch? Nou en of ben ik cynisch!

Mason is ook al zo'n mooie herder.
Mason z'n baasje is overleden.
Nou zit Mason daar in Alkmaar in het asiel en hij snapt maar niet waarom z'n baasje hem niet op komt halen, bij elke beweging bij het hek springt hij op. Daar zal die zijn!
Maar nee, geen baasje, hij begint de moed al een beetje op te geven en dat is maar goed ook want dan kost het de verzorger wat minder moeite om hem straks de laatste keer uit te laten voor hij een spuitje krijgt.
Als je Mason wilt redden: 072-5114861
O! En Ringo? Ringo is inmiddels niet meer, die is al naar de hondenhemel.

Is die hond in spanje zieliger? Het zal wel, Mason heeft het niet slecht, z'n hok is verwarmt en hij krijgt te eten.
Moest Ringo eigenlijk niet gered worden? Natuurlijk wel, maar ja? Er was gewoon niemand die hem hebben wou.
Moet Mason niet gered? Het zal wel niet.

Mariacat bedankt voor het plaatsen van die links naar Brooke hospital.

Jim dat ticket voor Shiva is toch door iemand betaald? Of brengt die maatschappij die honden allemaal gratis naar nederland.
Dat geld beteedt aan tickets is weg, vervlogen en verdampt, kerosine in een straalmotor.

Moet iedereen dat zelf weten? Dat moet iedereen zelf weten! punt.
Steen

waarom ik Shiva uit spanje heb geadopteerd ,omdat ik al een reu heb ,namelijk Zack ,en ik wou er graag een teefje bij ,en Shiva was geschikt voor hem , ik wou geen pup meer en ook niet zomaar een hondje , toevallig was ik al als vrijwilligster voor Robustiano bezig ,tja en ik zag Shiva en wou haar graag , ik kijk al 3 jaar voor een hond en kon steeds geen keus maken , ook niet met honden uit nederlandse asielen
wat de hondjes bij Robustiano en Ace betreft , voor dat ze uberhaupt gaan vliegen worden eerst de adoptanten bezocht om te kijken of ze geschikt zijn voor de betreffende hond ,je krijgt echt niet zomaar een hond en daarnaast gaan de honden echt niet eerder vliegen voordat ze totaal zijn nagekeken door een dierenarts en ze alle vacsinaties hebben gehad en blijkbaar weet jij het allemaal beter . maar je weet niks , ga eerst is kijken op google over de honden mishandeling in landen zoals spanje,griekenland italie rusland en verder , ja ook paarden,koeien schapen en alle ander dieren worden mishandeld , en ik ben maar 1 persoon die je aanvalt , gooi het is lekker naar de overheid , die hebben geld genoeg ik niet ,
ook al is het een druppel op een gloeiende plaat , ik doe teminste iets

en als je me post in dit topic gelezen had ,dan had je gezien dat ik gereageerd had op je mail ....heb je dus niet gelezen
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
steen
Forum fan

Bericht door steen »

BadAssChick schreef:maar je weet niks , ga eerst is kijken op google over de honden mishandeling in landen zoals spanje,griekenland italie rusland en verder , ja ook paarden,koeien schapen en alle ander dieren worden mishandeld , en ik ben maar 1 persoon die je aanvalt , gooi het is lekker naar de overheid , die hebben geld genoeg ik niet ,
ook al is het een druppel op een gloeiende plaat , ik doe teminste iets

en als je me post in dit topic gelezen had ,dan had je gezien dat ik gereageerd had op je mail ....heb je dus niet gelezen
Ik ga de andere helft van mijn klomp zoeken.
En dan toch maar trainen voor de tocht der tochten, misschien komt ie toch nog.

'De zomerwei des ochtends vroeg
En op een zuchtje dat hem droeg
vliegt een geel vlindertje voorbij
O Heer, had het daarbij maar gelaten'
Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
Julia

Bericht door Julia »

Mason is ook al zo'n mooie herder.
Mason z'n baasje is overleden.
Nou zit Mason daar in Alkmaar in het asiel en hij snapt maar niet waarom z'n baasje hem niet op komt halen, bij elke beweging bij het hek springt hij op. Daar zal die zijn!
Maar nee, geen baasje, hij begint de moed al een beetje op te geven en dat is maar goed ook want dan kost het de verzorger wat minder moeite om hem straks de laatste keer uit te laten voor hij een spuitje krijgt.
Als je Mason wilt redden: 072-5114861
Gezien je kritiek op ons en verwijten naar allen die deze honden in NL aan hun lot overlaten, heb jij inmiddels bovenstaande geadopteerd, uiteraard? Of kun je uitsluitend modder gooien naar degenen die wel wat hebben proberen te doen voor dieren?
Moest Ringo eigenlijk niet gered worden? Natuurlijk wel, maar ja? Er was gewoon niemand die hem hebben wou.
En wederom. Waarom heb jij je niet over hem ontfermd? je tekst heeft een hoog IFAW gehalte. Maar je punt is? Dat wij ringo hebben laten stikken? Dat jij Ringo hebt laten stikken? Schei toch uit. In plaats van anderen af te zeikstralen, kun je zelf de handjes uit de mouwen steken. En heb je dat al gedaan? Alle lof hoor. Ik zal je niet afzeiken omdat je geprobeerd hebt een dier te helpen. Doe dat ook niet bij een ander.
Julia

Bericht door Julia »

Jammer, jammer, jammer, dat op een topic, dat in eerste instantie uit enthousiasme en dierenliefde gestart wordt, toch altijd iemand wat te zeiken moet hebben.
Ik word helemaal grijs van het gejank van iemand die niet blij kan zijn voor de dieren die wel gered zijn, maar die nog net eventjes moeten laten weten dat we niet zelf mogen bepalen waar we onze centen aan uit geven, maar dat we ook op kennel niveau 'eigen land eerst' moeten doen. Als een duister samenwerkingsverband tussen de PVV en de Partij voor de Dieren.
Gelukkig mag ik weer een huisbezoekje doen bij mensen die weer een hondje uit Spanje willen adopteren. En ja, ook deze mag per vliegtuig komen. Als het aan mij ligt, in buisiness class.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoeraaa we hebben het gehaald ,mijn grote kanjer Zack is 11 jaar ,gefeliciteerd kanjer
op naar de 12
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie