Dodenlijst christelijke leiders: wie komen er in de hel?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Dodenlijst christelijke leiders: wie komen er in de hel?

Bericht door dikkemick »

HenkM schreef:
dikkemick schreef:
Blijft het feit bestaan dat ik juist DIE gedachtengang wil gaan leren begrijpen (wanneer geloof/(waarheid van de) bijbel in het geding is, verdwijnt het verstand). Welk proces verantwoordelijk is voor het (onbewust???) afsluiten van je eigen gedachten als God in het geding komt.
Mijn gevoel zegt me dat dit het gevolg is van eeuwenlange indoctrinatie.

Bij voorkomende gevallen van weerlegging (d.i. het gebruiken van verstand) wordt er teruggegrepen op cirkelredeneringen.
Geleerden zeggen het. De paus zegt het. De opperrabbijn zegt het. De mufti zegt het.
Ze kunnen het niet allemaal mis hebben, toch?

Als ik een Willem-Alexander hoor zeggen: zo helpe mij ...... (kan hij er een beroep op doen als hij het fout deed?)
Als ik Obama, en Poetin, van die rare dingen hoor zeggen, dan bekruipt mij wel eens de gedachte ... .tjonge jonge .. miljoenen mensen zijn van hen afhankelijk. Ze kunnen wereldbranden veroorzaken.
En dan zulke irrationele gedachten/standaards?

Angst voor het hiernamaals zal zeker meespelen. Je weet het maar nooit. (alweer dat rationele)
Als DAT het excuus is (" je weet het maar nooit") dat wil ik de suggestie doen ALLE goden te onderzoeken en/of te aanbidden, zodat je op de juiste kunt inzetten. Helaas zitten er nogal wat jaloerse goden tussen, dus dit zou niet werken. (Zou Willem werkelijk in God geloven?...Ik vraag het me af. Want vrouwlief zal er toch zeker andere gedachten/goden op na houden?)

Wat ik me afvraag is of " wij" ook van dit soort vastgeroeste overtuigingen hebben waar de rede maar moeilijk vat op heeft.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef: (Zou Willem werkelijk in God geloven?...Ik vraag het me af. Want vrouwlief zal er toch zeker andere gedachten/goden op na houden?)

Wat ik me afvraag is of " wij" ook van dit soort vastgeroeste overtuigingen hebben waar de rede maar moeilijk vat op heeft.
Hij zwaar protestant, zij katholiek. Ik ben benieuwd of dat ook discussies onderling geeft. Zou eigenlijk wel moeten. Maar of hij het zelf eigenlijk wel gelooft .... ik hoop van niet, maar ben bang van wel.

Dat laatste: ben alweer bang van wel. Maar 'wij' zijn zo nu en dan in staat e.e.a. bij te stellen: voortschrijdende inzichten, en zo,
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Verdi

Bericht door Verdi »

Coby haalt de volgende passage aan om de "universele liefde" van "God" voor alle mensen , van alle overtuigingen , aan te tonen .
coby schreef: 1 Johannes 4:10
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon gezonden heeft als een verzoening voor onze zonden.
Als je het ganse evangelie leest , en niet slechts een gedeelte uit zijn kontekst rukt , dan weet je dat de schrijvers/samenstellers van dit evangelie slechts de liefde predikten binnen hun eigen zeer kleine groep medestanders ( die slechts een beperkte groep binnen het christendom vormde)
Uranus1963

Bericht door Uranus1963 »

PietV. schreef:Overgenomen van de site goedgelovig zonder bewerking of aanvullingen. De link naar de dodenlijst staat bij hun. Dus voor degenen die meer willen weten kijk even op deze site.

http://goedgelovig.wordpress.com/2013/0 ... in-de-hel/" onclick="window.open(this.href);return false;

De website Valse Leraars In de Eindtijd, die in maart dit jaar online is gegaan, heeft een ‘officiële dodenlijst’ opgesteld van christelijke leiders die een enkeltje hel gaan krijgen. Willem Ouweneel voert de lijst aan, gevolgd door broer Frank, Jan Sjoerd Pasterkamp, Wilkin van de Kamp en Mattheüs van der Steen. Op de dodenlijst staan niet alleen charismatische voormannen; ook Feike ter Velde, Ab Klein Haneveld en Dirk van Genderen zullen knarsetandend branden, evenals zendingsveteraan Floyd McClung.

De toelichting bij de onfortuinlijke genomineerden is intrigerend. Zo komt Willem Ouweneel vooral vanwege TRIN in de hel en omdat hij “een vals Israël” aanbidt. Van de Kamp heeft “een valse eenheid” tussen kerken gebracht en Ben Hoekendijk heeft “seks met vrouwen” gehad. Rebekah van der Steen is volgens de inquisiteur “de bruid van christen-satanist Mattheüs” en compleet met naaktfoto afgebeeld. Heidi Baker is “een christenheks met het Moeder Theresa Syndroom” en Feike ter Velde “is nooit door God veranderd”. Ab Klein Haneveld krijgt de dubieuze eer “de meest geraffineerde valse leraar” te zijn. Ook gematigd charismatischen ontlopen het oordeel niet, want Floyd McClung wordt in de eeuwige oven gegooid vanwege “een lauwe pinksterleer”.

De makers van de site wensen alle bezoekers “heel veel leesplezier.” Maar let wel op: je mag alleen op de site reageren als je in elke reactie bijbelteksten verwerkt. Want: “We zijn er niet op uit om de meningen van mensen te horen, maar te worden geïnspireerd door de Heilige Geest.”

De initiatiefnemers van Valse Leraars in de Eindtijd zijn Rob Verbeek, Hans Riemersma en Jan Prins. Hun domein Bijbelonderzoek.net is geregistreerd vanaf een adres in de Rotterdamse wijk Lombardijen. De heren stonden al enkele maanden op de zwarte lijst van Goedgelovig omdat ze te pas en te onpas onderstaand filmpje van de hel postten, onder vermelding van de namen van diegenen die daar volgens hen mogen verblijven.

Goedgelovig wijst elke vorm van doodsbedreiging en helverwensing nadrukkelijk af. Maar als Nico Dijkshoorn reageert dat de opsteller van de dodenlijst “mild mag worden gestenigd”, zullen we niet ingrijpen.
We hebben de titel wat aangepast. We vonden het woord of begrip `dodenlijst' iets teveel in het letterlijke getrokken werd of dat we iedereen die op die lijst staat ook vermoord zouden gaan worden. Ondanks het feit, dat we dat wellicht wel een zeer begrijpelijke optie vinden; zien we dat de dood zijn intrede doet op het moment dat we geboren zijn geworden, wat komt door de zondeval, maar dat nu we in Christus zijn, althans de discipelen van de Heere Jezus Christus (en dan spreek ik niet over de Christenen, want zij zitten nog onder het Christendom en zitten een hemeltje te laag), dat we dan de charlatans onder de Gristelijke misleiders even op een rijtje zetten en zeggen dat ze geestelijk dood zijn op grond van Rom. 6:5-11. Niet op grond van het feit, dat meteen je hoofd word afgeknald, want dat is lariekoek natuurlijk.

Het idee dat we zo'n lijst hebben opgesteld hebben we geleend aan de website http://www.zedekiahlist.com" onclick="window.open(this.href);return false;. De reden dat we dit gedaan hebben is ook om die valse leraren te beschamen en dat ze tot inkeer komen en tot geloof kunnen komen in de Heere Jezus Christus en de leer van Christus kunnen aannemen, zodat ze zalig worden door op de smalle weg te blijven en door de nauwe poort te gaan en de mensen te waarschuwen, dat ze hier met een valse leraar van doen te hebben. We hebben hier nog andere sites die mensen waarschuwen in Nederland. http://www.rejoicenow.com" onclick="window.open(this.href);return false; is er ook één van. Doch wij zijn uniek door het de `dodenlijst' te noemen. Ze zijn dus gewoon geestelijk dood; niet om wat wij hen aan zou kunnen doen (af en toe jeuken wel onze handen), want dat komt niet voor, maar wel dat ze in geestelijk opzicht mensen op een geestelijke wijze kunnen doden door een ander evangelie, met een andere geest en met een andere messias de mensen op een vals pad te kunnen brengen, die hen tot de (geestelijke-) dood leidt. Doch meestal zjn het de mensen waarop Apostel Paulus weer zegt dat God ze overgezet heeft tot een kracht der dwaling opdat ze alleen de leugen zouden gaan geloven (2.Thess. 2:11) en dat we dus ook weer zien in Mattheus 7:6, dat je ook aan hen geen evangelie van het Koninkrijk (Math. 24:14) meer kan vertellen. Dus ga dus met meneer Lodewijk naar de diepste spelonken van het dodenrijk.

Het zou Freethinker wel sieren eerst even alles te lezen en dan pas verder te lezen. Voordat ze klakkeloos wat over te nemen van de leugensite Goedgelovig. Die overigens ook bij ons op de dodenlijst staat!!
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Uit de postings van Verdi en Uranus1963 blijkt een ontstellend gebrek aan:

evolutie, empathie, kerkelijke geschiedenis, ontstaan van religies, respect, realiteitszin .... waarvan het respectloze wel de ergste is.

maar het 'leukste' is nog wel dat men helemaal niet doorheeft hoe de bijbel tot stand kwam.

Omdat hun bijbel zo veel verschillende antwoorden geeft op hetzelfde onderwerp, zou je toch verwachten dat ze dat eerst oplossen, anders weet je gewoon niet wat nu wat is.
Ik zie de wenkbrauwen al fronsen, dus, ter lering, ende vermaeck,

https://www.youtube.com/watch?v=RB3g6mXLEKk

nu ja ... vermaak .... om punten en komma's alleen zijn al sekten opgericht, dan wel uitgeroeid. Wat een leut, zeg.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Is dat nu echt ?

Bestaan er nog steeds mensen als uranus 1963 die dit soort overtuigingen koesteren. Daar valt toch geen zinnig gesprek mee te voeren, het komt mij over als heel gestoord .

Iets een dodenlijst noemen en dan weer niet met reliretoriek en waar gaat deze ticbump nu eigenlijk over, over de fantasieen van een nogal zieke geest. Maar uniek is het wel, maar dat is zure haring met slagroom en met een stok in je reet een marathon uitlopen ook.
Ik kan er niet bij dat Uranus 1963 hier serieus mee omgaat.
Maar het zal wel weer Poe's Law zijn.
Uranus moet je trouwens niet op zijn Engels uitspreken.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Uranus1963 schreef:
Het zou Freethinker wel sieren eerst even alles te lezen en dan pas verder te lezen. Voordat ze klakkeloos wat over te nemen van de leugensite Goedgelovig. Die overigens ook bij ons op de dodenlijst staat!!
Welkom Uranus 1963, we hebben geen afdeling research en soms geven artikelen van derden voldoende informatie om over na te denken. Dat de woordkeuze anders uitgelegd moet worden laat ik in het midden. Ik hoop dat er meer mensen hier op reageren en vanuit deze positie kunnen we dan een mening herzien.

Vgr,

Piet
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie