Daar zou ik ook voor pleiten, onze hond wil graag dat het volledig wordt afgeschaft. Ik vind dat hij zich aanstelt door in huis te plassen, constant te blaffen en onder een kleedje gaat zitten rillen. De medicatie die hij krijgt van de dierenarts werkt maar matig. Hij krijgt trouwens bijval van oogartsen en de mensen op de EH. Dus ook in ons gezin verschillen we van mening wat valt onder traditie en een uit de hand gelopen gewoonte. En met Lanier te spreken als er dus een rotje ontploft bij ons, die in een straal van 50 meter autoalarmen laat afgaan, dan ga ik toch denken aan een oorlogsgebied, waar mensen dekking moeten gaan zoeken.itsuka schreef: Ik zou graag zien dat het onverantwoord gebruik van vuurwerk (zoals het gooien van vuurwerk naar argeloze voorbijgangers) beter in de grip zou kunnen worden gehouden, maar ik heb geen probleem met de volksstammen die netjes tussen 0.00 en 2.00 's nachts hun legale pakketjes opstoken, ook al doe ik dat zelf niet.
Vuurwerkverbod voor particulieren?
Moderator: Moderators
Re: Vuurwerkverbod voor particulieren?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
- Ervaren pen
Dat vuurwerk is al verboden in Nederland. Dus een vuurwerkverbod zal niet helpen tegen vuurwerk wat al illegaal is. Immers overtreden de mensen die dit afsteken de wet al.lanier schreef:]Het vuurwerk wordt steeds zwaarder; er is momenteel vuurwerk in Nederland in omloop wat de kracht heeft van 3 handgranaten. Zolang er geen particulier verbod komt zal het vuurwerk steeds zwaarder worden, die trend zet al jaren door. Er zullen ook dit jaar wel weer een paar dronken gasten zijn die of zichzelf verwonden en/of omstanders. Ik heb nog een paar wensballonnen liggen voor de kinderen, gaan we aan het begin van de avond loslaten. Om 00:00 hoef ik niet zo nodig meer naar buiten.
Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
-
- Banned
Heb 2x de eer gehad om nieuwjaar in ndl te 'vieren'. De 2e maal was ik een week doof/oorsuizen.PietV. schreef: Daar zou ik ook voor pleiten, onze hond wil graag dat het volledig wordt afgeschaft.
levensgevaarlijk mi en heeft niet veel meer met gezelligheid te maken.
wat ik om 12u bij jullie hoorde is hier middernacht

Na die ervaring blijf ik tussen 20/12 en 20/1 heel ver uit de buurt vd Nld grens
-
- Ervaren pen
Ik ben wel een voorstander voor dat vuurwerk niet overal mag worden afgestoken. Zoals niet midden in winkelcentra of bij kinderboerderijen.
Exodus 12
Of naast boerderijen.
Rieten daken en landende vuurpijlen zijn meestal geen goede vriendjes...
Rieten daken en landende vuurpijlen zijn meestal geen goede vriendjes...
-
- Ervaren pen
Dat is erg jammer, deze ervaring heb ik zelf niet mee gemaakt. Mijn ervaringen zijn altijd bijzonder positief geweest.appelfflap schreef:Heb 2x de eer gehad om nieuwjaar in ndl te 'vieren'. De 2e maal was ik een week doof/oorsuizen.PietV. schreef: Daar zou ik ook voor pleiten, onze hond wil graag dat het volledig wordt afgeschaft.
levensgevaarlijk mi en heeft niet veel meer met gezelligheid te maken.
wat ik om 12u bij jullie hoorde is hier middernacht
Na die ervaring blijf ik tussen 20/12 en 20/1 heel ver uit de buurt vd Nld grens
Exodus 12