@Mariakat, dank voor je reactie.
Dat is niet zo moeilijk.
Als je de geschiedenis kent, dan weet je dat veranderingen zich steeds sneller voordoen, recht evenredig met de ontwikkeling van de wetenschap.
Maar heb ik het mis, als je heel iets anders bedoelt?
Ik ga nooit mee in profetieën van mensen, die zeggen dat ze kennis aangereikt hebben gekregen op een manier, die niet is weggelegd voor de meeste mensen.
Daar zijn te veel dwalingen en ook misstanden uit voorgekomen.
Ook dat leert de geschiedenis.
Ik ken de geschiedenis, zonder dat had ik mijn werk niet kunnen schrijven.
Profetieën zijn een heel gevaarlijk goed.
Ze zijn nodig om grote groepen mensen een zeker bewustzijn bij te brengen, dat is het doel van een profetie.
Echter, de toekomst ligt niet vast, op gen enkel moment.
We leven met 7 miljard mensen op aarde en elk van die mensen heeft een vrije wil, de mogelijkheid om op elk gewenst moment zelfstandig keuzes te maken.
Op basis van kennis en inzicht kun je vanuit de huidige situatie wel toekomstige ontwikkelingen afleiden.
Een gedegen kennis van de geschiedenis helpt daarbij.
Maar ook daarvoor geldt, niets ligt vast.
Ik kan bijvoorbeeld nu een beeld gaan schetsen in welke richting de Nederlandse samenleving zich gaat ontwikkelen in de komende vijf jaar.
Wanneer echter, volgende maand, Groningen getroffen wordt door een echt zware aardbeving met veel doden en heel veel schade, dan moet ik op zeker het toekomstbeeld van een maand terug bij gaan stellen.
Profetieën zijn aldus ontwikkelingen die gebouwd zijn op drijfzand.
Ik hoop dat het volgende voorbeeld e.a. verduidelijkt.
In mijn werk en op diverse plaatsen op het internet heb ik aangekondigd dat uit de puinhopen van het Jodendom, de Islam en het Christendom, een nieuwe religie zal gaan ontstaan die binnen nu en 25 jaar vorm gaat krijgen.
Deze religie zal één en dezelfde God als Schepper en Hoeder van het heelal erkennen.
Dit is een profetie.
Ik kan claimen dat deze uitspraak ondersteund wordt door mijn ziel, mijn beschermengel en mijn lichaam cq ego-bewustzijn.
Ik kan dus ook claimen dat ik de waarheid spreek zolang ik me daarbij ten allen tijden blijf realiseren deze uitspraak ook slechts MIJN WAARHEID betreft.
Voor een ander hoeft dit niet zo te zijn.
Wanneer ik vervolgens de profetie onder een groot publiek in de aandacht wil brengen, zal ik de profetie met redenen moeten omkleden.
Bewijzen kan ik het nimmer, ik kan enkel argumenten aanvoeren die in het voordeel van mijn profetie spreken. Zolang ik daarbij geen onwaarheden uit, heb ik kans dat ik volgelingen voor mijn profetie krijg.
Nu ontstaat er een volgend probleem.
Er komen voor- en tegenstanders van de profetie en die gaan uiteindelijk de strijd met elkaar aan, eerst verbaal met argumenten, dan verbaal met oordelen en veroordelen, dan verbaal met beledigingen en scheldpartijen. Uiteindelijk slaan ze elkaar de hersens in.
Profetieën zijn aldus een gevaarlijk goed en hebben slechts zelden een helende uitwerking.
In de meeste gevallen zorgen ze voor nog meer tegenstellingen in de maatschappij.
Ondanks dat, profetieën zijn van alle tijden en zullen ook in de toekomst dezelfde rol blijven spelen.