Beter laat dan nooit.

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Waterlelie
Geregelde verschijning
Contacteer:

Re: Beter laat dan nooit.

Bericht door Waterlelie »

@Piet, dank je wel.
Ik heb meer dan eens overwogen om naast dit populair wetenschappelijke verhaal ook mijn levensverhaal te schrijven en hoe ik met ernstige manisch-depressiviteit heb leren omgaan.
Wellicht dat ik dat ooit nog doe maar daar zitten ook veel haken en ogen aan, afgezien van de heftigheid van het verhaal. Het wordt alles behalve een leuk verhaal waarin ik vele keren het wiel heb moeten uitvinden, regelmatig identieke wielen ook.

@DoctorWho,
Het leuke van "geldige doch onbewezen theorieën(hypothesen)" is dat je er niet onderuit komt om ze serieus te nemen, ze zijn immers niet te ontkrachten.
An de andere kant kun je er geen enkel belang of waarde tegenover zetten, het is immers onbewezen.

Een schitterend voorbeeld daarvan is terug te vinden in de massa van het Higgs-boson.
Bij zo'n 140 GeV was het multiversum idee de winnaar, bij 115 GeV de supersymmetrie.
De uitkomst blijkt dan 125,6 GeV te zijn.
Prachtig toch!!!!!!!!!
Er is van alles bewezen, er is grote vooruitgang geboekt maar....,
nu is er geen sluitende theorie meer die de uitkomst ondersteund.
I love it !!!!! :) :) :)
Waterlelie
Geregelde verschijning
Contacteer:

In het onderdeel "Religie in het algemeen" heb ik een topic geopend met mijn werk in de titel.
Daarin tracht ik antwoorden te formuleren op de roodverschuiving, achtergrondruis en de grenzen die God in stand houdt.
Het heeft danwel niet zoveel met religie te maken, religie is nu eenmaal een belangrijk gegeven in mijn werk.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Waterlelie schreef:@Mariakat, dank je wel.
Ik sta mijn hele leven lang al op de barricades en ik schuw de confrontatie niet.
Daarnaast kan ik op fora als deze (en pokerstrategy en het refoweb en wordwakkerwereld) mijn ideeën toetsen aan groepen mensen die er een andere visie op na houden, echter geen huisje boompje beesje visie van de doorsnee burger in de maatschappij.
Ik zoek en krijg aldus een goed klankbord.
Kan een goede reden zijn.

De andere kant van de medaille is dat ik me hiermee ook een stapel beschimpingen, beledigingen of anderzijds negatieve uitlatingen over me heen krijg.
Geen punt als je jezelf een dikke huid hebt aangemeten. :)
De onderliggende boodschap van het geheel is MATIGEN.
Matigen als begrip in de maatschappij.
Niet aan de bovenkant door blijven groeien en daarbij de onderkant middels bezuinigingen leegzuigen.
Matigen, over de hele linie in alle geledingen van de maatschappij.
Je lijkt nu een ander aspect aan te roeren.
Als je dit economisch, materieel en politiek bedoelt.
Ik huldig altijd het standpunt.
"Als het regent boven, dan druppelt het onder."
Veel later in mijn leven leerde ik over het bestaan van engelen en beschermengelen.
Vanaf dat moment kon ik één en één bij elkaar optellen, aldus kreeg ik contact met mijn beschermengel op zodanige wijze dat we hele gesprekken met elkaar voeren.
Deze materie is mij ook persoonlijk bekend uit een periode uit mijn leven.
Mede door de invloed van een bepaalde "vriendenkring".
Een "self fulfilling prophecy", die veel mensen, zo ook mij, door een moeilijke periode hielp.
Ik denk dat het verschil tussen jouw en mij is, dat ik me dat in mijn achterhoofd bleef realiseren. :wink:
Het resultaat daarvan is een verhaal over de aarde wat wij beiden samengesteld hebben aan de hand van de gangbare wetenschappelijke inzichten en theorieën, aangevuld met mijn eigen kennis en inzichten.
Sorry Waterlelie.
Je theorie gaat mij allemaal mijn petje te boven.

Je schrijft ergens dat je woorden nog niet weerlegt zijn.
Misschien lukt dat iemand die thuis is in deze materie.
Die kan nl. ook beter zien waar de wetenschappelijke achtergronden zitten en waar de persoonlijke theorieën.
De reden hiervan is, ik ga ervan dat je dit onderstreept, het feit dat we in de wereld een grote verandering mee gaan maken in de komende decennia. De contouren hiervan zijn inmiddels nu zo duidelijk zichtbaar dat ik dat zelf als vaststaand feit heb geaccepteerd.
Dat is niet zo moeilijk.
Als je de geschiedenis kent, dan weet je dat veranderingen zich steeds sneller voordoen, recht evenredig met de ontwikkeling van de wetenschap.

Maar heb ik het mis, als je heel iets anders bedoelt?
Ik ga nooit mee in profetieën van mensen, die zeggen dat ze kennis aangereikt hebben gekregen op een manier, die niet is weggelegd voor de meeste mensen.
Daar zijn te veel dwalingen en ook misstanden uit voorgekomen.

Ook dat leert de geschiedenis.
Want mensen zoals jij zijn wel bijzonder, maar niet uniek.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Waterlelie
Geregelde verschijning
Contacteer:

@Mariakat, dank voor je reactie.
Dat is niet zo moeilijk.
Als je de geschiedenis kent, dan weet je dat veranderingen zich steeds sneller voordoen, recht evenredig met de ontwikkeling van de wetenschap.

Maar heb ik het mis, als je heel iets anders bedoelt?
Ik ga nooit mee in profetieën van mensen, die zeggen dat ze kennis aangereikt hebben gekregen op een manier, die niet is weggelegd voor de meeste mensen.
Daar zijn te veel dwalingen en ook misstanden uit voorgekomen.

Ook dat leert de geschiedenis.
Ik ken de geschiedenis, zonder dat had ik mijn werk niet kunnen schrijven.
Profetieën zijn een heel gevaarlijk goed.
Ze zijn nodig om grote groepen mensen een zeker bewustzijn bij te brengen, dat is het doel van een profetie.
Echter, de toekomst ligt niet vast, op gen enkel moment.
We leven met 7 miljard mensen op aarde en elk van die mensen heeft een vrije wil, de mogelijkheid om op elk gewenst moment zelfstandig keuzes te maken.
Op basis van kennis en inzicht kun je vanuit de huidige situatie wel toekomstige ontwikkelingen afleiden.
Een gedegen kennis van de geschiedenis helpt daarbij.

Maar ook daarvoor geldt, niets ligt vast.
Ik kan bijvoorbeeld nu een beeld gaan schetsen in welke richting de Nederlandse samenleving zich gaat ontwikkelen in de komende vijf jaar.
Wanneer echter, volgende maand, Groningen getroffen wordt door een echt zware aardbeving met veel doden en heel veel schade, dan moet ik op zeker het toekomstbeeld van een maand terug bij gaan stellen.

Profetieën zijn aldus ontwikkelingen die gebouwd zijn op drijfzand.

Ik hoop dat het volgende voorbeeld e.a. verduidelijkt.
In mijn werk en op diverse plaatsen op het internet heb ik aangekondigd dat uit de puinhopen van het Jodendom, de Islam en het Christendom, een nieuwe religie zal gaan ontstaan die binnen nu en 25 jaar vorm gaat krijgen.
Deze religie zal één en dezelfde God als Schepper en Hoeder van het heelal erkennen.

Dit is een profetie.
Ik kan claimen dat deze uitspraak ondersteund wordt door mijn ziel, mijn beschermengel en mijn lichaam cq ego-bewustzijn.
Ik kan dus ook claimen dat ik de waarheid spreek zolang ik me daarbij ten allen tijden blijf realiseren deze uitspraak ook slechts MIJN WAARHEID betreft.
Voor een ander hoeft dit niet zo te zijn.

Wanneer ik vervolgens de profetie onder een groot publiek in de aandacht wil brengen, zal ik de profetie met redenen moeten omkleden.
Bewijzen kan ik het nimmer, ik kan enkel argumenten aanvoeren die in het voordeel van mijn profetie spreken. Zolang ik daarbij geen onwaarheden uit, heb ik kans dat ik volgelingen voor mijn profetie krijg.

Nu ontstaat er een volgend probleem.
Er komen voor- en tegenstanders van de profetie en die gaan uiteindelijk de strijd met elkaar aan, eerst verbaal met argumenten, dan verbaal met oordelen en veroordelen, dan verbaal met beledigingen en scheldpartijen. Uiteindelijk slaan ze elkaar de hersens in.

Profetieën zijn aldus een gevaarlijk goed en hebben slechts zelden een helende uitwerking.
In de meeste gevallen zorgen ze voor nog meer tegenstellingen in de maatschappij.
Ondanks dat, profetieën zijn van alle tijden en zullen ook in de toekomst dezelfde rol blijven spelen.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Welkom Waterlelie, je hebt dus al een onrustig leventje gehad met van alles en nog wat. Ik hoop dat je nu wat meer rust in je leven krijgt, en alles op orde hebt?

Voor de rest heb ik niet zoveel te melden. Behalve dan de vraag: Wat bedoel je met je beschermengel? Hoorde je iets, zag je iets? Want ik heb al veel boeken gelezen van mensen die beweerden met andere entiteiten te spreken en die noemden ze dan ook engelen. Ik kan mij er niks bij voorstellen.

En misschien een idee om datgene wat jij denkt dat het universum in stand houdt geen god te noemen? Een god die zich nergens mee bemoeit kun je ook net zo goed Henkie of Willempie noemen. Het luistert toch niet, en de term god heeft een boel problemen veroorzaakt. Het is maar een gedachte hoo 8-[
Waterlelie
Geregelde verschijning
Contacteer:

Op een ander forum heb ik al eens eerder verteld dat voor mij God, Allah, Jahweh allemaal hetzelfde is, tis maar een naam zoals Henkie of Willempie.
In die thread heb ik gesproken over de Schepper, al is dat ook maar een naam en verder niets.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Welkom!
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Plaats reactie