De 3e wereldoorlog.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: De 3e wereldoorlog.

Bericht door Jagang »

MoreTime schreef:Even een TB:

Rusland wil derde wereldoorlog

“Rusland wil de Derde Wereldoorlog ontketenen door Oekraïne militair en politiek te bezetten, en een conflict te creëren dat zich over de rest van Europa zal verspreiden”, aldus de Oekraïense premier Arseni Jatsenjoek vanochtend tegenover zijn regering.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/25/pre ... ntketenen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Komt op mij over als een poging van de Oekraïnse premier om westerse legers te mobiliseren.
En dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.

En het lijkt me sterk dat deze premier informatie heeft die wij hier missen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Getting up to speed:

1. Historie: Kiev gesticht onder instigatie van orthodoxe (oost-romeinse christelijke) priesters vanuit het toenmalige Constantinopel (Byzantium -> nu Istanbul). Novgorod is het koninkrijk dat aan de basis stond van oostwaardse expansie die uiteindelijk resulteerde in het Russische rijk. Het deel ten westen van de Dnjepr (inclusief Kiev) )was onderdeel van het Habsburgse rijk (1526 tot 1804) en derhalve gericht op het westen. Dit is de oorzaak van pro-westerse vs pro-Oosterse sentimenten in de Oekraïne.

2. Oekraiëne is geen onderdeel van de NAVO, net zoals Georgië dat niet is. Wilde dat wel. Georgië-scenario zal gelden voor Oekraïne.

3. Baltische staten, Polen, Roemenië, Turkije etc. wél lid van NAVO. Aanvallen Rusland van NAVOland = derde wereld oorlog)

4. Wederzijdse nucleaire dreiging = niemand (ook Poetin niet) wil derde wereld oorlog.

Ergo: (onvermijdelijke) invasie door Rusland van Oekraïne oost van Dnjepr = géén derde wereld oorlog. Enkel koude oorlog. In geval van Russische invasie West-Oekraïne (Kiev) -> daadwerkelijke kans op derde wereldoorlog. Poetin weet donders goed waar hij mee wegkomt. Hij speelt pas écht poker door de Dnjepr over te steken. Verwacht niet dat hij dat risico neemt.

Nog even verder over pre WW2 landsgrenzen en sentimenten:

Wit-Rusland was Polen. Polen was Oost-duitsland. Pools sentiment is westwaards gericht. Wit-Rusland wás westwaards gericht (enige dictatuur in Europa (deportaties onder Stalin)).
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Als je wat dieper door graaft, komt de agressie uit het westen.
De Oekraïne wordt belaagd door westerse provocateurs.

En het is dan niet zo moeilijk om de feiten gewoon 180 graden te verdraaien, alsof Rusland de agressor is.
Tja, wat wil je als de de media in het westen, in handen zijn van grote duistere bedrijven, die hun belangen op die manier veilig stellen. Door het publiek constant onzin in de strot te duwen.

Ik zag vanmorgen een kop in de Telegraaf..
Dat we op een wereldoorlog af stevenen, door de Russische agressie..
Ja duh.. 74 Jaar geleden waren ze ook al fout... :^o
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Albert Einstein
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Lucy schreef:Ja, als ik even wat mag opmerken: een Derde Wereldoorlog is ook wat volgens het Christendom zal plaatsvinden in de Eindtijd (bijvoorbeeld volgens deze bron: http://www.the-end.com/nederlands/DeGep ... eEindtijd/" onclick="window.open(this.href);return false;). Dus als je het zo bekijkt, zou het dan kunnen dat het Christendom dan tóch de waarheid verkondigd? (Ja, ik weet het, ik ben iemand die heel snel bang is en heel snel paniek zaait, maar daar kan ik ook niks aan doen). :roll: Maar hoe moeten we dit als atheïsten dan verklaren???
De eindtijdtekst is geschreven in een tijd dat het er zeer slecht uit zag voor de eerste christenen. Het slaat op die periode en men dacht toen dat de eindtijd aanstaande was. Dat bleek dus niet het geval te zijn... Nu worden te pas en te onpas deze tekst opgerakeld. Met name in WOII zeer populair.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ryan schreef:Als je wat dieper door graaft, komt de agressie uit het westen.
Ik heb je nog niet kunnen betrappen op graafwerk.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Jagang schreef:
Ryan schreef:Als je wat dieper door graaft, komt de agressie uit het westen.
Ik heb je nog niet kunnen betrappen op graafwerk.
Pak een schop, en begin te graven.

Eindhovens Dagblad
Vrijdag 18 april 2014
Opinie bladzijde 13
Westen mengde zich als eerste in Oekraïne.

Rusland wordt ten onrechte afgeschilderd als agressor. Er was in Kiev een democratisch gekozen regering aan de macht die onder druk van vooral de Verenigde Staten ten val is gebracht.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Albert Einstein
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Je baseert een opinie op een opinie.
Zo komen we natuurlijk nergens.

Overigens mag je de volgende keer als je bronnen plaatst, ook even een linkje plaatsen.
Henry Ford
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

MoreTime schreef:Even een TB:

Rusland wil derde wereldoorlog

“Rusland wil de Derde Wereldoorlog ontketenen door Oekraïne militair en politiek te bezetten, en een conflict te creëren dat zich over de rest van Europa zal verspreiden”, aldus de Oekraïense premier Arseni Jatsenjoek vanochtend tegenover zijn regering.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/25/pre ... ntketenen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Apart om te lezen dat dit topic meer gaat over financiële problemen en over Syrië en de moslimwereld. Nu ligt de bal in het voormalig oostblok en bij Rusland.

Hoe reëel achten wij nu een conflict dat Europa aangaat?

Tja, let eens op de details in het NRC artikel...
Premier Oekraïne: Rusland wil Derde Wereldoorlog ontketenen

Ukrainian PM Yatseniuk gestures during interview with Reuters in Kiev
De Oekraïense premier Jatsenjoek tijdens een interview met Reuters, begin april in Kiev. Foto Reuters/Valentyn Ogirenko
Interviev en foto van Reuters.. :evil3:
Goh... Hoe verassend! :lol: :mrgreen:

Albert Einstein
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Jagang schreef:Je baseert een opinie op een opinie.
Zo komen we natuurlijk nergens.

Overigens mag je de volgende keer als je bronnen plaatst, ook even een linkje plaatsen.
Niet alles wordt op internet gepubliceerd, mijn waarde.
En 1 opinie tegenover 1000 leugens is nog steeds een opinie.
Overigens.. Een vraag.. Wordt jij ook betaald om hier wat te "redigeren" ?
Het is toch wel opmerkelijk hoe je houding is tegenover mensen die het niet erg met de mainstream kakofonie eens zijn.

Albert Einstein
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Ryan,

Ook deze keer stoor ik me weer aan je toon. Het zou je sieren je wat terughoudend op te stellen.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

sytze schreef:Ryan,

Ook deze keer stoor ik me weer aan je toon. Het zou je sieren je wat terughoudend op te stellen.

Groet, Sytze
Leg eens uit?

Ik denk juist dat ik beet heb.
Aanval is immers de beste verdediging.
Zit jij ook in het complot of zo? :evil:

Ik stel heel direct...

Alle geschrijf over een aanstaande 3e wereld oorlog is kletskoek.
Laatst gewijzigd door Ryan op 26 apr 2014 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert Einstein
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Ryan,

Ad hominem is hetgeen waar je jezelf nu aan schuldig maakt. Ik vind het fijner om met mensen te discussiëren die geen gebruik maken van drogredeneringen.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Doe jij tegenover mij ook. Jij begon er mee.
En Wajang ook.

Niet op mijn opmerkingen in gaan, maar ze gewoon diskwalificeren, zonder inhoudelijk iets intelligents neer te pennen.

Is wel heel gemakkelijk.

Vrij denken vergt energie blijkbaar. :mrgreen:

Drogredenen?
Die staan vooral in De Telegraaf en zo..

Albert Einstein
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Ryan,

Het gaat me er even niet om of dat je ergens een punt of zoiets dergelijks hebt. Het gaat me om de essentie van je verhaal en je motief voor het schrijven. Ik vind het prettig om hier te leren van mensen en anderen iets te leren. Dit is ook de houding die ik wens te hebben. Dit lukt mij niet altijd maar ik streef ernaar. Wij vinden het hier op het forum over het algemeen fijn dat je alles wat je zegt onderbouwd en/of staaft met informatie en daarbij aangeven waar je deze informatie vandaan hebt zodat we daar 1) Kunnen checken of dat je iets uit je duim zuigt 2) Hoe je tot je punt gekomen bent. En dat tweede vind ik altijd erg interessant. Ik wil altijd alles overal over weten maar het vervelende is dat niet iedereen juiste informatie levert of er lang over nagedacht heeft. Om dat te voorkomen zijn links plaatsen handig.

Het gebruik van ad hominem argumentaties vind ik onaardig en storend in een discussie. Ik ben geen moderator maar hier mag je best op aangestuurd worden m.i. Niet omdat ik jou een vervelend persoon vind, want dat weet ik niet, maar omdat het de discussie verstoord.

Groet, Sytze
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fjedka schreef:Prognose:

Rusland neemt alles ten oosten van de Dnjepr. NAVO stelt sancties in en daar blijft het bij.
Know your geopolitics.
Die gedachte leeft ook bij mij. De NAVO kan dat natuurlijk niet toegeven, maar een oorlog beginnen omwille van de Oekraïnrers zit er niet in.
De Russen moeten dan wel zo slim zijn om de NATO een eervolle aftocht te gunnen, en oost Oekraïne niet direct Rusland te noemen .
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie