Waar komt de islamitische jodenhaat vandaan?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Waar komt de islamitische jodenhaat vandaan?

Bericht door vegan-revolution »

In het NRC van gisteren stond een analyse van hoe joden en moslims zich onderling verhouden in Antisemieten als helden ingehaald in moslimwereld. De conclusie luidde dat joden meer van moslims te duchten hebben dan andersom.

Het artikel eindigt met :
Hoe vaak zijn Bolkestein, Fortuyn, Janssen, Ellian, Hirsi Ali, Van Gogh of Wilders niet beticht van het aanzetten tot racisme? Als het gaat om Jodenhaat onder moslims hadden zij gewoon gelijk. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de eveneens endemische homohaat, intolerantie voor andersdenkenden of afvalligen.

Natuurlijk hebben moslims in Europa ook te maken met racisme. Maar daar waar een moslim zonder enige angst door een Joodse wijk kan lopen, zal een verstandige jood met een keppeltje dat niet proberen in een islamitische wijk in Lyon, Antwerpen, Malmö of Berlijn. Terwijl er in heel Europa nergens moslims bij de moskee worden belaagd door opgeschoten joodse jongeren, moeten synagogebezoekers in Parijs er rekening mee houden dat ze door islamitische jonge mannen worden uitgescholden, in elkaar geslagen, neergestoken of beschoten. Geen enkele islamitische school moet beveiliging regelen omdat Joden dreigen de kinderen te vermoorden. Joodse scholen daarentegen zijn verworden tot zwaar beveiligde bunkers.

Dat is de realiteit. Je hebt geen Toulouse of Brussel nodig om te beseffen dat intimidatie, racisme en geweld van moslims tegen Joden een dagelijks fenomeen is dat niet voorkomt uit toeval.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
siger

Re: Waar komt de islamitische jodenhaat vandaan?

Bericht door siger »

Onzin.
Bijzonder cynisch ook op dit moment.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 41#p254741" onclick="window.open(this.href);return false;
vegan-revolution
Superposter

Zijn de in het artikel genoemde feiten onzin?
siger

Bericht door siger »

vegan-revolution schreef:Zijn de in het artikel genoemde feiten onzin?
Ik heb geen feiten gezien van voor het zionisme.
Als de auteur die gevonden heeft, heeft hij zeker lang gezocht. Langer dan naar christelijke jodenhaat.

Heb ik ergens over gelezen?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik vind het merkwaardig dat moslims in het westen het de joden in het westen aanrekenen wat de Palestijnen overkomt. Het lijkt niet zo zeer om de Palestijnen te gaan alswel om de islam. Gematigde moslims die door Boko haram en andere gestoorden worden geterroriseerd hoeven niet op steun van moslims uit het westen te rekenen lijkt het wel. Een alibi om hier joodse mensen lastig te vallen lijkt door kansarmen steeds gauw gevonden. De vlaggen met hakenkruis in anti Israël demonstraties geven vooral blijk van een totaal gebrek aan historisch besef. Iedereen verplicht naar school zal wel niet mogelijk zijn :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
vegan-revolution
Superposter

siger schreef:Ik heb geen feiten gezien van voor het zionisme.
Daarvoor heeft de auteur ook geen feiten gezocht of bedoeld te geven. Het gaat hier vooral om feiten die een zeer wijdverbreide jodenhaat onder moslims moeten aantonen. Nabij Israël of ver daar vandaan, dat is om het even.
vegan-revolution
Superposter

siger schreef:Onzin.
Bijzonder cynisch ook op dit moment.
De op Israël afgevuurde raketten vanuit Gaza zijn ook niet om te lachen. Ik denk niet dat de Israëliërs het erop aan willen laten komen dat er steeds geavanceerdere wapensystemen op hen gericht gaan worden.
siger

Bericht door siger »

vegan-revolution schreef:
siger schreef:Ik heb geen feiten gezien van voor het zionisme.
Daarvoor heeft de auteur ook geen feiten gezocht of bedoeld te geven. Het gaat hier vooral om feiten die een zeer wijdverbreide jodenhaat onder moslims moeten aantonen. Nabij Israël of ver daar vandaan, dat is om het even.
Niemand zal wel de jodenhaat onder moslims vandaag ontkennen.
Waar die vandaan komt vind ik niet zo'n moeilijke.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Hoi Siger,

Komt die hier vandaan? En zo niet, waarvandaan danwel?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2285 ... me___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Het grootste probleem is altijd dat de partijen zo ontzettend in het verleden blijven hangen! Iedere kant begint altijd weer over een jaartal lang geleden! Maar daar verander je niks meer aan, ze moeten verder, en dat kan alleen door goede educatie aan beide kanten!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
siger

Bericht door siger »

lost and not found yet! schreef:Hoi Siger,

Komt die hier vandaan? En zo niet, waarvandaan danwel?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2285 ... me___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me alweer een stuitend stukje propaganda.

Er zijn vandaag 50.000 miljoen vluchtelingen. Zullen we hen de helft van je land waar jij in leeft cadeau doen en kijken hoe liefdevol jij met de situatie omgaat?

Ik vind dit soort discussies altijd maar meer tijdverlies. Men ziet wat men wil zien.
lost and not found yet!
Bevlogen

Toch nog een vraag Siger,

Waarom bestaat er dan geen wereldwijde haat van de Joden tegen Moslims? Waarom vallen Joden wereldwijd geen moskeeen aan? Waarom plaatsen ze geen bommen in restaurants, of blazen ze zichzelf op, waarvan de eigenaar een moslim is? Volgens mij was dat ook de vraag van de TS.
We will dance again!
siger

Bericht door siger »

lost and not found yet! schreef:Het grootste probleem is altijd dat de partijen zo ontzettend in het verleden blijven hangen! Iedere kant begint altijd weer over een jaartal lang geleden! Maar daar verander je niks meer aan, ze moeten verder, en dat kan alleen door goede educatie aan beide kanten!
Dat zeggen ze alleen maar als het over Israel gaat.

Waarom niet over de holocaust gaat of over compensatiebetalingen?

Alleen Israël moeten we maar als voldongen feit nemen.
siger

Bericht door siger »

lost and not found yet! schreef:Toch nog een vraag Siger,

Waarom bestaat er dan geen wereldwijde haat van de Joden tegen Moslims? Waarom vallen Joden wereldwijd geen moskeeen aan? Waarom plaatsen ze geen bommen in restaurants, of blazen ze zichzelf op, waarvan de eigenaar een moslim is? Volgens mij was dat ook de vraag van de TS.
Omdat Joden geen slachtoffers zijn van Arabieren in een mate die vergelijkbaar is.

Die bommen hebben zionisten trouwens genoeg geplaatst. Waarom zouden ze dat nog doen nu ze met hun kont in de boter gevallen zijn?
siger

Bericht door siger »

Ik vind het trouwens hallucinant dat we deze dicussie hebben terwijl Gaza onder de voet gelopen wordt.
Plaats reactie