stampertje schreef:
Writer, en alle andere personen die dit topic doorlezen , bezoeken jullie nog wel eens een kerk? Wat doe je met kerst?
Ik kom alleen in een kerk bij officiële gelegenheden.
Het naar de kerk gaan heeft nog wel steeds iets plechtigs over zich, wachten tot het orgel begint te spelen en zo, tot zover kan ik me er nog wel in vinden.
Maar een preek hoeft voor mij niet meer, ik weet alles wel zo'n beetje, alles wat gezegd wordt is heel voorspelbaar en dan ga je je alleen maar ergeren aan overbodig en onzinnige gepreek.
Met kerst door de sneeuw naar een mooi klein kerkje lopen zou wel romantisch zijn maar ik draai dan liever thuis wat kerstliedjes.
https://www.youtube.com/watch?v=EqQhnOfBKHY" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik speel ze zelf

Engelen die voor de herders Ere zij God zongen, daar geloof ik geen bal meer van.
Maar ik kan er wel bij fantaseren hoe het had kunnen klinken, éen- of meerstemmig en met of zonder een mooi strijkorkest achter de wolken.
Het was meen ik nacht in Betlems dreven toen ze zongen, het zal dus wel een mooi schouwspel zijn geweest, een heel koor lichtgevende engelen.
Waarschijnlijk allemaal klapperende vleugeltje om op de juiste hoogte te blijven.
Als je graag naar een kerstviering gaat kun je je tijdens de preek gaan afvragen hoe het er in de hemel vooraf naar toe is gegaan.
Wellicht wilde elke engel wel graag in Efrata gaan zingen maar ze konden natuurlijk moeilijk allemaal gaan.
Misschien lucifertjes getrokken, alles is mogelijk.
En bij terugkomst natuurlijk een hoop te vertellen.
Je kun je ook gaan afvragen waarom Gods Zoon niet gewoon op een wolk uit de hemel is gekomen.
Jezus zat toen denk ik ook al aan de rechterhand van zijn vader en moest dus 9 maanden voor 25 december veranderd worden in een zaadje.
Waarom zo ingewikkeld om een maagd zonder man te bevruchten, er had veel ongeloof voorkomen kunnen worden.
Of gunde God de mensheid een mooi kerstverhaal met een kribje?
Zo kun je veel bijbelverhalen heel interessant maken maar heeft niets met godsdienst te maken.
(mooi nummer Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche)
NB: Doe wel en zie niet om.