Carla schreef:Ik hou het kort want ik heb de meest wazige dag gehad en diep nadenken is iets waar ik op dit moment effe geen zin in heb.
Maar ik heb, denk ik, wel iets bedacht wat de leer van de homeopathie min of meer zou kunnen bewijzen of weerleggen. De werkzaamheid wordt op ervaringen gebaseerd, de niet werkzaamheid weerlegd door onderzoeken dmv het bepalen van de werkzame stof. Over en weer worden bewijzen niet aanvaard en praten ze in een kringetje.
De idee achter homeopathie is het volgende: Het gelijke met het gelijke bestrijden. (toch?)
Vanuit de stelling dat die ene meneer ziek werd van een middel.
Nou zit ik dus te denken dat als iemand zich als proefpersoon wil opwerpen (ik effe niet, ben weer zwanger dus dan loop ik liever helemaal geen risico) om terwijl hij of zij
gezond is homeo middelen te nemen en dan te kijken of hij of zij de ziekte/aandoening krijgt
waartegen dat middel is, dan hebben we iets om vanuit te gaan.
Wordt de persoon niet ziek, dan werkt het dus niet omdat het principe van gelijke met gelijke niet werkt. Wordt de persoon wél ziek, dan ligt het hele discussie veld weer open.
Dit alles gebaseerd op Parmenides
Wie o Wie wil zich aanmelden?
Carla,
Het is allemaal al gedaan, je kunt gerust je zwangeren beleven zonder te worden belaagd door vrijdenkers en skep(p)tici die denken dat je om die reden een uitgelezen proefkonijn zou zijn.
1) De eerste is de demonstratie door SKEPP-BE-lgiërs die voor de televisie een jaartje of anderhalf geleden massale hoeveelheden homeo tot zich namen: Effect vanwege de alcohol oververdunning zeeer voorspelbaar.
2) De tweede is de uitdaging aan minister Hoogervorst en Kingma, de onlangs opgevolgde Hoofdinspecteur van de Gezondheidsinpectie om een homeo-middel in te nemen dat onvermijdelijk verschrikkelijke gevolgen zou hebben.
Deze publiciteitsstunt is uiteraard afgewezen, maar toen overgenomen door
www.skepsis.nl , alwaar het volledige vervolg is terug te vinden.
3) Verder heb ik wat referenties naar zogenaamde "her-provings". Dat zijn strikt georganiseerde aktiviteiten waarbij de symptomen van bekende homeo-middelen op
gezonde mensen weer eens opnieuw worden bepaald.
Vermaak je met het terugvinden van deze overduidelijke aanwijzingen
en het achteraf voorspellen van de antwoorden uit de homeo-hoek (die ik ook in archief heb).
Dan ga ik weer hinnekend verder in "The Gospel of The Flying Spaghetti Monster".
Hinnikend omdat ik zelf een tinctuur heb vervaardigd uit een nabij gelegen paardenmelkerij en tot de potentie C12, een cruciale overslag tussen kennis en kolder, heb opgewerkt volgens de daartoe geldende homeo-voorschriften die ook door Biofarma ten behoeve van Vogel en het registreren in het politiek gedicteerd homeo-middelen-scherts-register, worden gehanteerd.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.