Repareren moet inderdaad snel, binnenkort vakantie in de bergen.
Laat mij alstublieft niet in de buurt van een moersleutel komen, nucleare meltdown is zeer waarschijnlijk wanneer ik ooit de olie van een wagen zou vervangen.
Maar ik ken wel wat theorie en als je koppeling echt weg is merk je dat hoor, geeft wel wat rook. Dus lees onderstaande link even en probeer hem even te laten stilvallen in vierde. Lukt dit niet heb je een probleem.
http://www.autofocus.be/LuK-koppeling.html
Defect of slippend?
Een koppeling kan wel vroegtijdig slippen, bijvoorbeeld als er olie op de voering of te veel vet op de naaf zit; bij een stroef werkende koppelingskabel; bij een defect aan het hydraulische bedieningssysteem; bij een defect aan het druklager, zoals een versleten geleidehuls; of wanneer de diafragmaveer door thermische overbelasting te weinig kracht heeft. Bij een slippende koppeling is het verstandig de volgende test te doen: motor starten, handrem aantrekken, hoogste versnelling inschakelen, gas geven en het koppelingspedaal langzaam loslaten. Draait de motor nog? Normaal gesproken zou de motor moeten afslaan. Deze test mag niet te vaak achter elkaar worden uitgevoerd, omdat anders de voering door verhitting verbrandt.