Meer moslims in Westerse landen is goed voor 'het Westen'

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Meer moslims in Westerse landen is goed voor de Westerse mens

Peiling eindigde op 20 jan 2015 13:26

1. Mee eens
1
8%
2. Gedeeltelijk mee eens
0
Geen stemmen
3. Mee oneens
11
92%

Totaal aantal stemmen: 12

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Meer moslims in Westerse landen is goed voor 'het Westen

Bericht door Dat beloof ik »

Cluny schreef:Meer moslims in Westerse landen is goed voor de Westerse mens

De poll loopt tot di jan 20, 2015 1:26 pm

Mee eens 10%
Mee oneens 90%
Totaal aantal stemmen : 10

Ervanuitgaandedat de TS zelf voor zijn eigen stelling heeft gestemd verklaar ik de stelling hiermee verworpen.
Dat is vreemd.
Zelf heb ik nog niet gestemd, omdat ik niet snap hoe dit nu wordt bedoeld.
Van Gaaltje: Zijn jullie zo slim of ben ik zo dom. 8-[
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich »

Er blijken meer lezers te zijn, die niet goed lezen of begrijpen wat ik geschreven heb.
Terwijl het er toch echt duidelijk staat.
Fresnich schreef: Zeker in de brandhaard van Arabië lijkt elkaar afmaken of anders onder een rigide dictatuur onderworpen worden tot aan heden aan de orde van dag. Zie alles rond Syrië en Irak. Business as usual.
En zoals wij allen weten, heeft de wereldgemeenschap daar om allerlei redenen zorg om dan wel last van.

Volgens mij is goed voor de afname van die rigide onderdrukking van elkaars gedachten -en cultuurgoed in moslimlanden, dat ze in de Westerse landen komen wonen.
Waardoor ze ontdekken en meekrijgen hoe democratie werkt en wat nou eigenlijk persoonlijke ontwikkeling behelst, waardoor iedereen leert meer respect op te brengen voor de ander(-sdenkende of -sdoende). qua 'doende':
mits dit wordt gepraktiseerd zonder dat het geestelijk dan wel lichamelijk ten koste gaat van een ander natuurlijk, anders hoef je daar geen respect voor op te brengen.
Deze mensen kunnen dat weer doorgeven aan familie en kennissen in hun geboortelanden.
Het isolement van de steeds terugkerende oorlogen in hun geboortelanden en daar niks van leren kan hiermee wellicht afgenomen worden.

De stelling is dus samengevat:

Meer moslims in Westerse landen is goed voor 'het Westen'.
Kortom: hoe meer zij zich persoonlijk ontwikkelen plus leren om te gaan met democratie (het één ligt wellicht in het verlengde van het andere?), des te minder last 'Het Westen' van hen heeft.
Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich »

Vilaine schreef:Meer moslims in het westen is goed voor de westerse maatschappij, die veel te individualistisch is geworden, de vrouw dwingt geen vrouw meer te zijn, die hedonistisch is.
Islam kan weer rust, vrede en barmhartigheid brengen, broeder en zusterschap, zorg voor elkaar, eerlijk zaken doen.
De vrouw wordt niet meer gedwongen om zich te scholen en te werken. Zij kan zich weer aan haar natuurlijke taak wijden, zorg voor man en kinderen. De islamitische wetten zullen er voor zorgen, dat misdaad uit de samenleving verdwijnt. Er bestaat geen armoede meer. Andersdenkenden worden welwillend bejegend. Geen dwang in religie.
Een islamitisch wereldkalifaat zal een hemel op aarde zijn.
Dat alles kunnen meer moslims in het westen ons brengen.
Is ook een visie, maar niet die binnen de stellingname valt.
Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich »

vegan-revolution schreef:Als het zo zou zijn dat moslims die naar Westerse landen komen islamitische landen verlichten met verlichte westerse denkbeelden dan zou de kennismaking van moslims met westerse gewoonten een voordeel kunnen zijn. Maar zien we dat nu (in grote lijnen en op grote schaal) gebeuren? Zien we niet juist een koers van islamitische landen in een nog meer fundamentalistische richting en dezelfde tendens in westerse landen met de moslimminderheden daar? Hoe komt dat en hoe denk je die tendens in haar tegendeel te kunnen keren, zodat er juist tendens naar minder islam en meer menslievendheid ontstaat?
Ah, hier lijkt iemand mijn stelling wel aardig begrepen te hebben!

Misschien is die tendens toch bezig, maar wordt door de waan van de dag (zie het her en der toch wel tendentieuze geschreeuw van de media en publiek) enigszins aan onze waarneming onttrokken?
Dit is een botsing van culturen, die weliswaar in al haar verschijningsvormen zo oud als de mensheid al bestaat, in deze context pas een paar decennia oud is? Westen-Oosten? Inclusief wat te denken van de rol die de grondstoffenbezitsdrang hierin speelt? Olie, gas....er gebeurt zoveel, wat (woestijn)stof op doet waaien, denkt u ook niet?
Voordat dat neer is gedwarreld?
Daar gaan wellicht een paar generaties (50-100 jaar?) overheen?
Waarna er weer nieuwe botsingen zullen zijn van gelijke aard, want waar wezens zijn, is er angst om tekort te komen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Fresnich schreef:Ah, hier lijkt iemand mijn stelling wel aardig begrepen te hebben!
Vilaine heeft het ook goed begrepen toch? Ik ben nadat hij de talloze voordelen uiteenzette helemaal omgeslagen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 69#p436569" onclick="window.open(this.href);return false;
Ieder voordeel heb z'n nadeel natuurlijk. Het is wel jammer voor onze kleindochters die dan niet meer paard zullen kunnen rijden:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 72#p436672" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich »

Rereformed schreef:
Fresnich schreef:Ah, hier lijkt iemand mijn stelling wel aardig begrepen te hebben!
Vilaine heeft het ook goed begrepen toch? Ik ben nadat hij de talloze voordelen uiteenzette helemaal omgeslagen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 69#p436569" onclick="window.open(this.href);return false;
Ieder voordeel heb z'n nadeel natuurlijk. Het is wel jammer voor onze kleindochters die dan niet meer paard zullen kunnen rijden:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 72#p436672" onclick="window.open(this.href);return false;
Allemaal gelachen om de site-Admin?
Dan nu nu weer on-topic graag! :wink:
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Fresnich schreef:Misschien is die tendens toch bezig, maar wordt door de waan van de dag (zie het her en der toch wel tendentieuze geschreeuw van de media en publiek) enigszins aan onze waarneming onttrokken?
Dat lijkt mij vergezocht. In dit internet-tijdperk zouden gemakkelijk talloze voorbeelden van zo'n positieve tendens te geven moeten zijn als ze er waren. Maar blijkbaar zijn die voorbeelden er niet.
Fresnich schreef:Dit is een botsing van culturen, die weliswaar in al haar verschijningsvormen zo oud als de mensheid al bestaat, in deze context pas een paar decennia oud is?
En het resultaat van deze botsing is tot nu toe over de hele linie een verslechterd mensenrechtenklimaat. En weinigen lijken zich daar echt zorgen om te maken.
Fresnich schreef:Westen-Oosten?
Ik denk dat hindoeïstische en boeddhistische culturen representatiever zijn voor het Oosten dan die islamisten, die bovendien allerlei oude oosterse culturen nagenoeg vermoord hebben, zoals bijvoorbeeld zoroastristische culturen. Die oude oosterse culturen bestaan veel langer dan de islam. De islam is allesbehalve te vereenzelvigen met "het Oosten".
Fresnich schreef:Inclusief wat te denken van de rol die de grondstoffenbezitsdrang hierin speelt? Olie, gas....er gebeurt zoveel, wat (woestijn)stof op doet waaien, denkt u ook niet?
Voordat dat neer is gedwarreld?
Daar gaan wellicht een paar generaties (50-100 jaar?) overheen?
Voorlopig lijkt het er alleen maar op dat nieuwe generaties radicaler en inhumaner worden. Als we 50-100 jaar lang gewoon met de armen over elkaar in een blind optimisme denken dat alles vanzelf wel goed zal komen dan vrees ik dat de grote brutale schreeuwers wereldwijd de macht zullen hebben gegrepen. Het is daarom onverstandig om 50-100 jaar lang alles maar op zijn beloop te laten. Die grote brutale schreeuwers moeten aan alle kanten zwaar geboycot en geminacht worden.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Het is daarom onverstandig om 50-100 jaar lang alles maar op zijn beloop te laten. Die grote brutale schreeuwers moeten aan alle kanten zwaar geboycot en geminacht worden.
Britten vs ottomanen?
Lawerence of Arabia?
Geopolitiek na WOI?
Israel zonder 2 staten oplossing?
Algerije?
Marocco?
kolonialisme?
Afghanistan?
Moedjahedien, getraind en bewapend door de Amerikanen, geleid door de Westerse hoop Osama Bin laden?
Stimuleren islam en religieus extremisme om te vermijden dat het communisme voet aan wal krijgt. Oops, is dat even tegengeslagen!
Shah van Iran?
Irak?

En dan gaan we nog niet beginnen over die onwaarschijnlijke hoeveelheid wapens die naar daar worden versluisd, grotendeels via Belgische wapenhandelaars.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Plaats reactie