Ik heb respect voor je doorzetting. In combinatie met je wil om te weten hoe het zit, kan het je ver brengen.
Het ging over drogredenen en je vroeg om er een te noemen.
Dat heb ik al eerder in het topic gedaan, en wel dat je een beroep doet op 'het komt veel voor'.
Dat zie ik een paar keer terugkomen. Eerst als je stelt dat er zondvloedverhalen over heel de wereld voorkomen en er is nog iets vergelijkbaars als je creationistische visie op Neaderthalers weergeeft. Dan zeg je bij een van de standpunten dat het een extreem kleine minderheid is.
Het aantal mensen dat een stelling aanhangt zegt niets over de juistheid ervan.
Zo is de mening van de meerderheid der mensen over de vorm va de wereld afgelopen duizenden jaren nogal verschoven. De wereld is al die duizenden jaren echter gewoon rond gebleven.
Dan de Neandertalers.
Sommige creationisten zijn van mening zijn dat hun vorm wordt veroorzaakt door slecht eten, en er is een kleine groep die denkt dat Neanderthalers de aartsvaders waren die erg oud werden.
Wie er dan gelijk heeft, kan alleen maar worden bepaald door het aandragen van bewijs.
In dit geval van Neanderthalers biedt dat echter geen uitkomt, omdat het bewijs van beide stellingen gelijk is : 0.
Nog sterker sta je met een stelling, als je eerst onderzoek doet en op grond daarvan je stelling baseert.
Dan kom je tot de ontdekking dat géén van beide bovenstaande stellingen hout snijdt.
Dat komt omdat ze zijn verzonnen om de vondst van Neanderthalers in de bijbel te laten passen.
Neanderthalers leefden van Europa tot Midden Azie, en het waren er heel veel, ze konden dus niet de aartsvaders zijn. Daarnaast kan 'slecht eten' niet tot gevolg hebben dat zo'n hele groep exact dezelfde botopbouw toont. Kalkgebrek kan tot vergroeiing leiden, maar die is bij iedereen die daar aan lijdt anders.
Er is nog wat met je antwoord op de vraag van Neanderthalers.
Je schrijft namelijk dit over je eigen antwoord:
Pardon, ik had dit stuk gekopieerd van credible.nl en komt nog uit de tijd dat ik creationist was. Dat 'ikzelf' gaat dus niet op. Overigens is dit wel het antwoord op de vraag van Bonjour.
Dat kan niet. Het is je antwoord of niet. Het kan niet allebei zijn.
Ik denk dat dit niet het antwoord is op de vraag van Bonjour.
Het gaat er nl. om hoe je tegen Neanderthalers aankijkt, niet hoe je er vroeger ooit tegenaan keek.
Doordat Iznogoodh er (helaas) tussendoor kwam is dit blijven hangen.
Zoals ik het lees, staat er dat je creationistische visies op de Neanderthalers afwijst, lees ik dat goed ?